סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

21/11/2021 21:24 יעל כהן רהיט שהגיע לא לפי ההזמנה שהזמנו רהיט שהגיע לא לפי ההזמנה שהזמנו
ביצענו עסקה מחנות רהיטים, והגיע רהיט אחר ממה שהזמנו.. החברה החזירה את הרהיטים למפעל וכבר 5 שבועות שאין עם מי לדבר..
עד כמה סכום שאפשר לתבוע מהחברה על עוגמת נפש שאנחנו עוברים..איך זה עובד? תובעים לפי ימים?

שלום,
לא מומלץ לתבוע בבית משפט רק על עוגמת נפש בלבד אלא יש צרוך בעילות תביעה נוספות (כגון הפרת הסכם, חוסר תום לב, רשלנות וכד').
עוגמת נפש זה מושג סובייקטיבי, כלומר על אחד חוות עוגמת נפש בצורה אחרת. אין כללים לעניין זה. יש לתבוע על עוגמת נפש בהתאם לעוגמת הנפש שנגרמה.

21/11/2021 14:30 ליאור ביטול עסקה ביטול עסקה
רכשנו מיטה מחברה מובילה בסכום של כ17 אלף שח.
המתנו 4 חודשים לקבלת המיטה שהגיעה תקולה, לאחר שהמיטה הגיעה תקולה הוחלט על ידי החברה לשלוח לנו מיטה חדשה , בהמתנה נוספת של עוד 3 חודשים .
לאחר שלושה חודשים הגיעה המיטה החדשה, אך ללא אביזרים נוספים(שידות מובנות) במיטה בשווי של 2000 שח.
לאחר בדיקה אם החברה נאמר לנו שזה לא הוזמן וצריך לחכות עוד 4 חודשים לקבל את השידות הנל.
אנחנו לא מעוניינים לחכות עוד 4 חודשים ורוצים לבטל עסקה ושיבוא לקחת את המיטה !
כאשר אמרנו את זה התעלמו מאיתנו ומה שיש לחברה להציע הוא זיכוי של 2000 שח עבור השידות או להמתין 4 חודשים
האם יש עילה לביטול עסקה והחזרת הכסף?

שלום,
שוחחנו בעניין זה בטלפון ועניתי על שאלותיך.
בשלב זה לא ניתן לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה, אלא עליך לתת הזדמנות לחברה לתקן את התקלות.
רק אם החברה לא תתקן את התקלות, תהיי רשאית לבטל את העסקה.

21/11/2021 08:08 אלכסיי גאיסינסקי ביטול עסקה בהזמנה אישית ביטול עסקה בהזמנה אישית
שלום,
הזמנו שני ארונות בהתאמה אישית כפוף למדידה שצריכה להתבצע בביתנו. לאחר שעברו כמעט שבועיים ולא אהבנו את ההתנהלות מול הבית עסק ביקשנו לבטל את העסקה. אני רוצה להבהיר שהביטול נעשה לפני מדידה בפועל (כי לא תיאמו איתנו מדידה), ולכן ייצור המוצר לא יכל להתחיל. קראנו את המסמך על מדיניות אכיפה של הרשות להגנת הצרכן במקרה זה והבנו שאנחנו עומדים בקרטריון לביטול עסקה. החברה כמובן לא מוכנה לבטל, ואנחנו לא בטוחים מה התוקף המשפטי של מדיניות האכיפה ומה האפשרויות שעומדות בפנינו.
נשמח לעזרה, תודה

שלום,
1. מה התוקף המשפטי של מדיניות האכיפה של הרשות להגנת הצרכן ? מדובר בגוף משפטי של משרד המשפטים ומדינת ישראל ועל כן בהחלט יש למסמך תוקף משפטי מחייב.
2. אתם רשאים לפעול בהתאם למדיניות האכיפה של הרשות ומידת הצורך לבטל את העסקה בהתאם.
3. כמו כן, אתם רשאים להגיש תביעה לבית המשפט לצורך ביטול העסקה.
4. ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אתם מוזמנים לפנות למשרדי.

18/11/2021 14:06 יצחק לא קיים במלאי אחרי שבוע וחצי לא קיים במלאי אחרי שבוע וחצי
רכשתי מוצר דרך אתר ישראלי
יןם לאחר סיום הרכישה יצרו עימי קשר טלפוני כי המצר אינו קיים במלאי.
נאמר לי שקיים במלאי מוצר חלופי בעלות שונה והסכמתי.
לאחר מספר ימים שלחו לי הודעה שההזמנה מוכנה וממתינה למשלוח , ועלי ללחוץ על הקישר לתאום משלוח.
תואם מועד פנוי לעוד 7 ימים.
יומיים לפני המשלוח (שבוע וחצי לאחר ההזמנה)
מתקשרים ומודיעים שהם מתנצלים ואין במלאי.
בתמורה הציעו חלופה שאשלם סכום נוסף לפח אחר שהוא יקר יותר.
מה אומר החוק??

שלום,
חוק קובע כי חל איסור לפרסם מוצר שאינו נמצא במלאי (מדובר פה בהטעיית הצרכן) ובטח אסור להם לעשות את מה שאתה מציג, לנסות למכור לך מוצר אחר במחיר גבוה יותר (אלא היה עליהם למכור לך את המוצר היקר יותר במחיר שכבר שילמת).
משכך בהתאם למתואר החברה עברה על החוק (פעמיים).

11/11/2021 22:30 אורה פלינקר מנוע יבוא ללא קבלת שטר מכר מנוע יבוא ללא קבלת שטר מכר
אני קניתי מנוע מחברת ייבוא - "אדי מוטורס בע"מ". ולא קיבלתי מהאדם שהתנהל מולי שטר מכר.
קיבלתי ממנו חשבונית. ולגבי השטר מכר הוא אמר שרק צריך להחתים מוסך מורשה. הוא יחתים ונקבל את השטר בתוך מס' ימים. מאז הוא נעלם. לא עונה לטלפונים, לא מחזיר וואצפ. אין קשר.
מה ניתן לעשות במקרה כזה? יש דרך להכריח אותו לתת לי? יש אפשרות להשיג את זה לבד? בכדי שיהיה ניתן להעביר טסט
בתודה, אורה.

שלום,
אני מציע לפנות אל הגורם ממנו רכש את המנוע באמצעות מכתב התראה מעו"ד.
יש אפשרות "להכריח אותו" באמצעות צו מבית משפט.
אינני יודע אם אפשר להשיג לבד. יש לבחון זאת מול הגורמים הרלוונטים.

11/11/2021 09:52 אורן שמואל אי גלוי נאות אי גלוי נאות
חברת תמלולי הקלטות
לא גלו לי שחיבים לתמלל את כול ההקלטות
ואי אפשר לתמלל קטעים נבחרים
שלמתי 440 שח
נתתי כ.א
למרות שידעו שמטרת התמלול לתבוע בבית משפט.
האם לא היתה להם חובה לידע אותי??
כמעט וסבכונאןתי בהוצאןת הפסד בבית משפט
כי הבנתי ממך כעת שהראיות לא קבילות לבית המשפט.
כי לא כוולות את כוך ההקלטה
האם יכול םתבוע את הכסף חזרה??
אמרו לי הזמנה מינמלית 250 +מעמ
אז אם היו מגליפ לי שחיבים הכול
אז או שלא היתי מזמין
או שלא היתי מזמין חלקי הקלטות
??
האם אין אחריות מקצועית?

שלום,
כפי שאתה מבין - אתה מנסה לעשות מעשה שאין לך כל ידע מקצועי בו.
בדיוק כפי שאינך מתקן את רכבך כאשר המנוע מתקלקל כך גם בעניינים משפטיים.
עורכי דין לומדים 5 שנים איך מגישים ומנהלים תביעה בבית משפט וגם לאחר לימודים של 5 שנים, הם נכנסים לעבוד במשרד עורכי דין כעורכי דין זוטרים כדי ללמוד.
עצתי היא לך שאם אינך יודע להגיש תביעה ולנהל הליך משפטי בעצמך - אל תעשה זאת - תשכור שירותיו של איש מקצוע (במקרה זה עו"ד).
וישאל השואל : אז עכשיו על פעולה שתעשה גם תתבע את כל נותני השירות והאחרים סביבך ? זה לא סביר.

08/11/2021 14:40 ראמי דיני צרכנות דיני צרכנות
קניתי מחשב חדש ב ivory לאחר כמה זמן שמתי לב שהמחשב הופעל כמעט שנה לפני שקניתי אותו (האחריות מופעלת מרגע ההדלקה) , מה אלי לעשות ?
האם כדי לתבוע ?

שלום,
בטרם אתה רץ לתבוע אני מציע לאסוף את כל הראיות הרלוונטיות להוכחת טענותיך ואם צריך חוות דעת מומחה לקבל גם אותה. במקביל להוציא לחברה מכתב התראה לפני תביעה לצורך החלפת המחשב למחשב חדש ותשלום פיצויים.
אם מכתב התראה לא יפתור את העניין, השלב הבא יהיה הגשת תביעה לצורך החלפת מחשב למחשב חדש ותשלום פיצויים ואז תוכל להשתמש בכל הראיות שאספת כולל חוות דעת שקיבלת מאיש מקצוע.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

05/11/2021 05:54 אטרן שמואל ספאם מכערה עלצידי חברת הוט ספאם מכערה עלצידי חברת הוט
התנתקתי לפנימחטדש עקב הטעיות
הקלטתי שיחת שמור מ 7 אוקטובר בה אני בפרוש מזהיר שאפ לא ימחקו אותי ממאגר
וימשיכו להציע חי הצעןת או סמס
אז אתבע סכום גדול
מנהלת השמור אשרה בקשתי
לצערי טחרי חודש.ב 3 נובמבר
שוב טלפנה אלי נציגה כרמלה
הלנתי על ההטרדה
אחרע כ 3 שעןת קבלתי סמס , שהתענינתי בהתחברות

שלום,
בהתאם למתואר מדובר פה בהפרת חוק הספאם.

04/11/2021 13:07 רמה חנק - מחוט תפירה שהיה בתוך לחמניה חנק - מחוט תפירה שהיה בתוך לחמניה
שלום
אני נחנקתי, כשנגסתי בלחמנייה שהיה בתוכה חוט תפירה!
חוט תפירה בתוך הלחמנייה!
כמה כסף, לדעתך, עלי לקבל - בגין חנק ועוגמת נפש
תודה רבה מאוד

שלום,
בעניין זה אין סכום פיצוי הקבוע בחוק.
סכום הפיצוי נקבע בהתאם לנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך והכל בתנאי שיש לך ראיות להוכחת הטענות.

02/11/2021 07:56 פרץ דורון האם אפשרי לתבוע על שירות לקוי של מעבדת לנובו cpm וחברת השליחויות האם אפשרי לתבוע על שירות לקוי של מעבדת לנובו cpm וחברת השליחויות
אני טכנאי שנותן שירות ללקוחה שלי.
לפני חודש וחצי הגעתי ללקוחה לתקלה במחשב לנובו יוגה 7 עם שירות טכנאי עד הבית, בדקתי את המחשב מול תמיכת לנובו, ביקשו לבצע איפוס אך לא תרם כלום.
לאחר מכן נשלח אל הלקוחה טכנאי שלא הצליח לתקן את המחשב, כנראה לוח אם, הטכנאי נאלץ לקחת את המחשב למעבדה ומשם זה הדרדר, ביקשתי שידברו איתי כדי שאוכל לקחת את הדיסק להוציא נתונים (כמובן עם פיקדון לפי הנחיית לנובו בתמיכה), בכל מקרה לא התקשרו אליי, בנוסף ביקשתי שידברו ישירות איתי אך שלחו כמה הודעות ללקוחה שלי שלא זמינה כל כך.
אחרי לא מעט בעיות מול המחשב חזר אחרי שלושה שבועות עם אותה תקלה בדיוק.
אני שוב בשיחות מול לנובו לבצע איסוף חוזר, מול נציגים, מנהלים, אמרו שיתאמו איתי טלפונים, המעבדה משקרת להם בתיעוד ורושמת שהתקשרה אליי אך לא קיבלתי שום טלפון ובדקתי אם יש שיחות שלא נענו, כלום.
בקיצור אחרי חודש וחצי יש לי מחזב של לקוחה שממתין לאיסוף ועם תקלה מקורית, ביזיון ברמה גבוהה.

שלום,
קראתי את הדברים.
איך אני יכול לעזור ? מהי שאלתך ?

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.