סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

26/08/2020 07:40 שירלי ספאם ספאם
היי
נרשמתי לניזולטר של חברה, הזנתי רק מייל.
קיבלתי הודעות ואז שלחתי במייל חוזר שיסירו אותי ושלא ישלחו יותר. שלחתי לכתובת שלא רשום בה dont reply.
בהודעות יש לחצן הסר למטה.

אני ממשיכה לקבל ספאם למרות ששלחתי מספק בקשות הסרה.

האם ניתן לתבוע על זה?

שלום,
כן, ניתן.

אחדד, היה למטה 'הסר'. ולא היו עוד פרטים או דרכי יצירת קשר בהודעה.
אזי שלחתי הודעה 'השב' לכתובת ממנה קיבלתי את המייל, כתובת שלא רשום בה NO REPLY.

כתבת את כל הדברים הללו בפנייה הראשונה.
שאלתך היתה האם אפשר לתבוע - והשבתי שכן.

26/08/2020 04:18 אתי .א קבלן שמסרב להחזיר כסף ולא סיפק עבודה קבלן שמסרב להחזיר כסף ולא סיפק עבודה
פניתי לקבלן לבניה נתתי לו מקדמה הביא ציוד לבית ונעלם
לא עונה לטלפון או למיילים ששלחתי
האם אני יכולה למכור את הציוד שהשאיר אצלי בבית ?
את הכסף הוא לא מחזיר

שלום,
לפני כן עליך להוציא לקבלן הודעה בעניין זה.

תודה רבה על תשובתך
שאלה קטנה נוספת כמה זמן אני צריכה להודיע לו לפני שבועיים זה בסדר ?
אני רוצה לשלוח לו מייל ואם אני לא מקבלת תשובה האם תוך שבועיים אני יכולה למכור את הציוד שנשאר ?

שלום,
כן.

23/08/2020 16:23 מתי הולידי ביהמ ביהמ"ש פסק לטובתי - מה עכשיו?
שלום לעו"ד וחברי הפורום,
ביה"מש (לתביעות קטנות) פסק לטובתי סכום כסף. בפס"ד נכתב כי על הנתבע להעבירו אליי תוך 30 יום. אשמח לקבל הסבר קצר מה עכשיו?
האם הוא אמור להעביר לי צ'ק בדואר? לפנות אליי לקבלת פרטי חשבון בנק? האם הוא יכול להעביר את הסכום בפעימות?

רב תודות,
מתי

שלום,
על הנתבע לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר לך הסכום.
אתה רשאי לפנות לנתבע (אם כי זו לא חובה) למסור לו את הדרך לקבל הסכום בהתאם לפסק הדין. ככל שהנתבע לא יפעל בהתאם לפסק הדין - אתה רשאי לפתוח נגדו תיק הוצאה לפועל.
הוא יכול להעביר לך צ'ק בדואר או להעביר לך תשלום בהתאם לפרטי חשבון הבנק שתמסור לו.
לא הוא אינו יכול לשלם לך בתשלומים (פעימות).

תודה עו"ד איציקובסקי על ההתייחסות המקיפה לשאלות. אני מבין מתשובתך שהנתבע הוא שאמור למצוא את הדרך להעביר את הכסף? הייתי רוצה להימנע מקשר איתו מחוץ להליך משפטי ורוצה לוודא שאין חובה מצידי לפנות אליו כדי להעמיד לרשותו אפשרויות העברת תשלום...
לגבי הליך הוצאה לפועל, יש לי חשש שאמנם אדרש לכך. אבל עוד חזון למועד.

שלום,
לא. זה באחריות 2 הצדדים.

אוקיי, אבל אז יוכל לטעון שלא העביר כסף כי "לא ידע איך". כמובן שאם "יגדיל ראש" וודאי יוכל לשלוח צ'ק למען המופיע בכתב התביעה. אבל אם האחריות היא גם עליי, למה שיעשה את זה?

מה מקובל במקרים כאלה? האם בדרך כלל התובע נדרש לפנות לנתבע ולהעמיד לרשותו את הדרך המועדפת עליו לקיים את הדין?

שלום,
בכל מקרה גם על מנת לפתוח תיק הוצאה לפועל יהיה עליך להוכיח שפנית לצד השני וביקשת לקבל את פסק הדין.
וכן, כך אני נוהג לעשות.

הקלד את תגובתך

25/08/2020 10:33 גון עלות מכתב התראה עלות מכתב התראה
שלום
אני לא עורך דין.
קיבלתי ספאם למייל, ביקשתי הסרה, לאחר מכן קיבלתי עוד ספאם.
הכנתי מכתב התראה ושלחתי אותו כקבוץ PDF.
בתשובה של החברה ששלחה הודעות רשמו שאני לא יכול לבקש פיצוי על כך שהכנתי מכתב התראה
משום שאני לא עו"ד.

האם אני יכול לדרוש פיצוי בגין זמן וטרחה בכתיבת מכתב התראה? אם לא, פעם הבאה ישר אתבע את הספמאר
בלי להתריע

בברכה

שלום,
כן אתה יכול לבקש / לדרוש, אך אין כל חובה שהצד השני ימלא אחר בקשתך.
בהצלחה.

24/08/2020 04:35 גקוב השארת פרטים באתר- הודעות ספאם השארת פרטים באתר- הודעות ספאם
שלום ,

השארתי פרטים אישים- מייל ושם באתר שבו היה מפורסם לקבלת סרטון הסבר אך... להזין פרטים.
לא קיבלתי גישה לסרטון ובהמשך קיבלתי הודעות למייל עם דברי פרסומת.

במעמד השארת הפרטים לא היה רשום שאקבל פרסומת וגם לא היה את הקופסא שמבינים אם רוצים או לא לקבל פרסומות. רק להזין פרטים לצורך קבלת גישה לסרטון הסבר.

פניתי למפרסם בדרישה להסרה ולפיצוי, המפרסם טען שעצם השארת הפרטים באתר כפי שעשיתי מהווה הסכמה לקבל דיוור ופרסומות , כמו כן אמר שבאתר יש תקנון או מסמך כלשהוא שאומר שמי שמשאיר פרטים המפרסם יהיה רשאי לשלוח אליו הודעות פרסום.
במעמד השארת הפרטים לא מצויין זאת ולא היה צורך לאשר תקנון או הפניה לתקנון.

האם המקרה הנ''ל מאפשר למפרסם לשלוח הודעות פרסומת? ראיתי שיש חריג בחוק הספאם שבו לא נדרשת הסכמה מראש ובכתב.

תודה מראש
יעקב

שלום,
מפרסם רשאי לשגר דברי פרסומת למי שנתן לו את הסכמתו המפורשת ומראש לכך.
בהתאם למתואר לא נתת את הסכמתך המפורשת ומראש לשיגור דברי פרסומת, אלא השארת את פרטיך לצורך קבלת גישה לסרטון. בשום מקום לא נכתב כי אתה מאשר שיגור דברי פרסומת לכתובת הדוא"ל שמסרת.

שלום ותודה על המענה,
האם בהגשת כתב תביעה מעבר להעתק של הודעות ספאם אני יכול להוסיף לכתב תביעה
צילום מדף השארת הפרטים של החברה כהוכחה לטענות שלי?
האם הדבר יכול להוות איזו שהיא עילה לטענה של החברה כנגדי?

תודה

שלום,
עליך להציג את כל הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות.
איך תוכיח בבית המשפט כי השארת פרטים אך לא לקבלת פרסומות ? בוודאי שאתה צריך להציג את הדף להשארת פרטים לצורך הוכחת טענותיך.

23/08/2020 14:31 דורון השכרת חנות השכרת חנות
שלום
אני משכיר חנות לצורך מספרה לפי חוזה שהוא סטנדרטי כתוב שהשוכר לא יכול ללהשכיר את המקום למישהו אחר או לא יכול להשכיר מקום בחנות למישהו אחר
האם ואיך יכול השוכר לעשות משהו ?
איך אני יכול למנוע מהשוכר להשכיר מקום בחנות במקרה הזה מספרה והשוכר רוצה להכניס עובדת לצורך מניקור כלומר השוכר המשנה ישלם לשוכר הראשי תשלום עבור השכרת כסא ספר או מניקור
מה עלי לעשות ?
תודה

שלום,
קראתי את הדברים אך לא הבנתי את סיפור המקרה (אתה המשכיר או השוכר ?)
כדי למנוע משוכר להשכיר בשכירות משנה לצד שלישי יש צורך להחתימו בעניין זה בהסכם.
כל הסכם שכירות סטנדרטי כולל סעיף זה.
מה שאני ממליץ לך לעשות זה לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ משפטי.
ככל שאתה מעוניין בהמשך קבלת ייעוץ משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

23/08/2020 17:30 דורון השכרת חנות

אני המשכיר

שלום,
אז כפי שכתבתי לך - הסכם טוב ומתאים ימנע שכירות משנה (עם סעיף רלוונטי בעניין).
כעת עליך לפנות בהודעה בכתב לשוכר ולהודיע לו כי אינו רשאי להשכיר את הדירה בשכירות משנה.

22/08/2020 22:44 מוטי תעודת אחריות על וילונות תעודת אחריות על וילונות
שלום, האם עוסק חייב לתת תעודת אחריות בגין וילונות עם מנגנון מכני ובגין התקנת הוילונות?
בתקנות הגנת הצרכן אין התייחסות לוילון אך חובה לתת תעודת אחריות לריהוט עם מנגנון מכני. האם וילון עם מנגנון מכני נכנס לקטגוריה הנ"ל?
בתודה מראש,מוטי

שלום,
אציג זאת ככה - פשוט אל תרכוש מוצר מחנות שאינה מספקת לך תעודת אחריות על מוצר.

בעל העסק הבטיח שתסופק אחריות לאחר קבלת המוצר והתקנתו אך כעת הוא לא מספק לי חשבונית מס/קבלה ותעודת אחריות למרות בקשות חוזרות.
האם הוא חייב לספק תעודת אחריות על וילון עם מנגנון מכני?

שלום,
החוק לא קובע כי בעל עסק מחויב לספק תעודת אחריות ו\או אחריות, אך באם הובטח לך וזה חלק מההסכם אז על בעל העסק לעמוד בתנאיי ההסכם.

22/08/2020 13:23 גיורא חויבתי בסכום גבוה משמעותית עבור ניתוח פלסטי ממה שסוכם עם המנתח חויבתי בסכום גבוה משמעותית עבור ניתוח פלסטי ממה שסוכם עם המנתח
שלום רב,

לפני כחצי שנה עברתי ניתוח בבית חולים פרטי, ניתוח אלקטיבי לתיקון ניתוח פלסטי. על ניתוח שילמתי מכיסי הפרטי

לפני הניתוח סוכם בעל פה עם המנתח על מחיר. המנתח התחייב מצדו כמה פעמים בשיחות טלפוניות בכמה מועדים - ש'כל הסיפור לא יעלה לך מעל- 15 אלף ש"ח.'

ביום הניתוח הגעתי בית החולים, ושם הופנתי לגזברות. בגזברות התבקשתי לומר מה הניתוח שאני צפוי לעבור באותו יום. להפתעתי הניתוח שאליו רשמה עוזרתו האישית של המנתח הוא לא הניתוח שהייתי צריך לעבור. כתוצאה מכך, הפקידות אמרו שהן לא יכולות לתת הצעת מחיר בשלב הזה ושאני אדע את המחיר של כל הטיפול רק לאחר הניתוח.
התקשרתי מיד לעוזרתו האישית של המנתח. היא מצדה הרגיעה אותי והבטיחה שהניתוח לא יעלה מעל מחיר שסוכם כבר כמה פעמים, והוסיפה שהניתוח שאליו היא רשמה אותי הוא ניתוח שווה ערך מבחינה כספית למה שאני לניתוח שאני צפוי לעבור, ושהסיבה לכך היא שהניתוח שאני צפוי לעבור חריג ולכן לא מופיע בקטלוג שלהם.

לאחר שהובטח לי מטעמו של המנתח שעלות הניתוח שאני צפוי לעבור לא תהיה מעל המחיר שסוכם, שילמתי אצל בית החולים שכר מנתח על סך 5,000 ש"ח בכרטיס אשראי. (שבאותו רגע התקבל אצלי הרושם שהסכום נלקח כפיקדון - משום שבמסמך עליו חתמתי לביצוע העסקי היה כתוב שאני סומך על בית החולים שיחזיר לי עודפי גביה לאחר שאשלם את המחיר המלא עבור הטיפול.)

עברתי בהצלחה את הניתוח שהייתי צריך לעבור. לאחר כמה שבועות התקשרו מבית החולים כדי לגבות את עלות הטיפול. בתחילת השיחה נשאלתי כמה סוכם שאני צריך לשלם. אמרתי את המחיר שסוכם עם המנתח. הם אמרו שהם צריכים לחזור אלי. לאחר כמה דקות חזרו אל, ונאמר לי שסכום דומה למה שסוכם (כ-15 אלף שקלים). העברתי לבית החולים לאחר כמה ימים את כל הסכום בהעברה בנקאית. כאשר התקשרתי כדי לקבל החזר עודף הגביה ששילמתי באשראי (כי התקבל אצלי רושם שאלו דמי פקדון), נאמר לי שאלו הם דמי המנתח ושהסכום שהעברתי בהעברה בנקאית הוא עבור עלות האשפוז וחדר הניתוח.

לסיכום:
*סוכם עם המנתח על מחיר של 15 אלף על סך כל הטיפול.
*ביום הניתוח התברר לי שהרישום הניתוח שגוי.
*כתוצאה מכך מטעם בית החולים (פרטי) נאמר שהם לא יכולים לתת הצעת מחיר ושאדע את מחיר הניתוח לאחר הניתוח.
* לאחר מכן עדכנתי בשיחה טלפונית את העוזרת האישית של המנתח שלא נכחה במקום.
* העוזרת האישית מטעם המנתח התחייבה בשיחה טלפונית לכך שעלות הניתוח לא תעלה מעל המחיר שסוכם.
*הניתוח עבר בהצלחה.
*חויבתי כ-5 אלף שקלים מעל מה שסוכם ( כ-33% מעל מה שסוכם)
*בית החולים והמנתח מסרבים להחזיר את הפער.
* יש לי ראיות תומכות של התכתבויות (אסאמס ו-ואטסאפ) עם המנתח והעוזרת האישית שהמחיר סוכם הוא 15 אלף לכל היותר.

האם יש לי קייס?
על מי לכאורה נופלת האחריות?
האם זוהי תביעה לבית משפט לתביעות קטנות?

תודה מראש!

שלום,
1. בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה.
2. על מי שמולו עשית את ההסכם (במקרה זה הרופא).
3. כן.

21/08/2020 07:00 עוז אי רישום פירטי עסקה, וקבלת מוצר שונה מהסיכום אי רישום פירטי עסקה, וקבלת מוצר שונה מהסיכום
שלום רב, הזמנתי מטבח דרך חברת מטבחים שיש לה היסטוריה עם לקוחות מאוכזבים, העסקה כללה מטבח קומפלט שיש, כיורים, ברזים.
בעת ההזמנה הובטח לי כי אקבל כיור בגודל מסויים, לאחר ההתקנה (כחודש) גיליתי שהכיור קטן ממה שהובטח לי, חיפשתי במסמכי ההזמנה ולא ראיתי בסיכום הזמנה פירוט של גודל כיור, מה שכן בעת קבלת הסחורה (4 חודשים לאחר ההזמנה) קיבלתי חשבונית ששם מפורט גודל הכיור שקיבלתי - קטן יותר מכפי שהזמנתי.
לחברה יש היסטוריה של לקוחות מאוכזבים כמו"כ ההזמנה לא יצאה מושלמת קיבלתי קלפה בגודל לא מתאים, אך מכיוון שבנושא זה יש לי "הוכחה" לפי המפרט של המעצבת תחילה החברה עשתה בעיות אך החליפה בסופו של דבר.

אציין כי על החשבונית שקיבלתי בנוגע לקלפה נרשם גודל שלא הוזמן, אך מכיוון שיש לי תיעוד אחר מהמעצבת הסותר את הכתוב על החשבונית, החברה לא יכלה להכחיש את דבריי, אשמח לדעת האם כדאי לי לגשת לתביעות קטנות בעקבות המקרה הנ"ל.

תודה רבה

שלום,
כדאי לפנות לבית המשפט (אין זה משנה אם תביעות קטנות או אחר) בתנאי שיש לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות (הוכחת התביעה).
באם אתה מעוניין שאבחן האם יש בעניינך עילה לתביעה וראיות להוכחת טענותיך - אתה רשאי לפנות למשרדי.
השירותים המשפטיים בתשלום.

21/08/2020 15:31 שמרית לוינשפייטימיציקץ שיחות מסוג 'קודם לקוח' שיחות מסוג 'קודם לקוח'
השארתי פרטים בעבר אצל חברה לחזרה באתר.
מאז וקרוב לחודש אני מקבלת מהם שיחות אוטומטיות
מסוג 'קודם לקוח' - לאחר בירור מסתבר שזאת שיטה ידועה שנועדה לחסוך זמן לחברה, מה שהשיטה עושה היא מחייגת ללקוח ומשמיעה לו תקליט, שלום הגעת לחברה איקס, מיד תועבר לנציג...בשיטה זו מחייגים ללקוח קודם שממתין על הקו לנציג שיתפנה ובנתיים משמיעים לו תקליט. לדעתי שיטה פסולה ולא ראויה.

שאלותיי:
1. האם הדבר עולה בקנה אחד עם חוק הספאם ועל החברה שמתקשרת ומשמיעה תקליט לאפשר הסרה דרך לחיצה על כפתור בטלפון?

2. ברוב השיחות ניתקתי לאחר מספר שניות כי לא הייתי מעונינת לחכות לנציג ולשמוע תקליט שהם שמו, בשיחה השלישית המתנתי יותר כדי לתפוס נציג ואמרתי לו שאני לא מעונינת כבר בשירות שלהם. השיחות המשיכו להגיע.
שלחתי מכתב התראה על כ-15 שיחות שקיבלתי בצורה הזאת לאחר שאמרתי שאני לא מעונינת. הם טענו שאחרי שהשארתי פרטים בפעם הראשונה השארתי עוד פעם פרטים במקום אחר , אחרי השיחה שבה ביקשתי להסיר.

האם התנהלותם תקינה? והאם ניתן לתבוע אותם על השימוש בחיוג מסוג זה- 'קודם לקוח' ללא אפשרות 'הסרה' כפי שרשום בחוק הספאם?

תודה ובריאות לכולם

שלום,
בהתאם למתואר מדובר בספאם לכל דבר ועניין אלא אם כן אישרת זאת ואז מדובר בדבר פרסומת מותר.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.