סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

05/06/2019 08:59 אסתר חברת גבייה חברת גבייה
שלום הייתי מנויה לחברת פרטנר TV ובשלושת החודשים הראשונים הוראת הקבע לא אושרה ויצא שבסופו של דבר הצטבר לי חוב של 600 שקלים אכן שילמתי אותו והם הגיעו לקחת את הציוד לקחו הכול חוץ מהראוטר פניתי אליהם ושאלתי למה הם הסבירו שהראוטר היה ברכישה אז ביקשתי שיבטלו את הרכישה כי אין לי כול שימוש בו אחרי זמן רב של
טלפונים ודיבורים אכן ביטלו את הרכישה אבל כמה ימים לאחר מכן הגיע אליי שליח לקחת עוד שתי מכשירים שהוא שכח בלי דף מפורט של מה הוא הגיע עם אותו דף שביום הראשון שלקחו ציוד עם אותם מכשירים ולא היה רשום את המכשירים הספציפיים שהם צריכחם לקחת לכן שיערתי שהם שלחו אותו לקחת גם את הראוטר לכן הכנתי הכול בשקית ומסרתי לו את המכשירים בינתיים פתחו לי תיק במשרד עורכי הדין שלהם על אי החזרת ציוד ללא ידיעתי לאחר כמה ימים שליח שהם שלחו מטעמם הגיע אליי להחזיר לי את הראוטר ואמרתי לו שאין לו למה להחזיר את זה אליי כי העסקה בוטלה וישלח אליהם . היה יום שהיתקשרתי לחברה לשאול אם הכול בסדר ושולם ואין חוב וכלום אמרו שיש לי תיק אצל העורך דין יצרתי קשר איתם ואמרו לי שאני צריכה להחזיר את הראוטר ולא היה לי מושג איפה הוא כי הייתי בטוחה שזה אצלם אף אחד לא טרח לשלוח מכתב או להיתקשר . אחרי בירורים עם השליח והחברה היתברר שהראוטר אכן שוכב בדואר כבר כמה זמן התקשרתי לעורך דין ואמרתי לו שאני הולכת להחזיר את הראוטר ואכן נסעתי לאשדוד מקרית גת להחזיר באופן עצמאי את הראוטר ולקבל קבלה ולשלוח למשרד עורכי הדין שאכן החזרתי את הציוד מכיוון שזה היה חול המועד פסח המזכירה אמרה לי שהיא תחזור אליי לאחר חול המועד וניתקנו את הטלפון .
ובכן לא הייתה לי שיחת טלפון מהם לא הודיעו לי כלום לא עידכנו אותי המתנתי ולא התקשרו אז הרמתי את הטלפון וחייגתי אליהם ואמרו לי שהחוב שלי עומד על 480 שקלים ולא הבנתי למה הרי החזרתי את הראוטר והיא הסבירה שזה שכר הטרחה שלהם וכול זמן שהתיק פתוח הכסף עולה עכשיו אין בעיה אבל אף אחד לא טיפל לי בתיק אף לא התקשרו או מכתבים כלום לא קיבלתי מהם אז אני שואל על מה הם מבקשים כול כך הרבה כסף ואף אחד לא מדבר או מסביר על מה היום התקשרתי והופתעתי לדעת שזה 560 עכשיו שאלתי יפה כדי לדעת על מה הסכום הזה והיא השיבה שהיא לא חייבת להגיד לי על מה שזה הסכום וזהו צריך לשלם אותו והיא לא מדברת יפה עכשיו אני שואלת אם אני יכולה לפתוח נגדם תביעה האם זה שווה לי או שעדיף להרים ידיים לשיטת מצליח הזו

שלום,
1. אני ממליץ להגיש תביעה כאשר יש לך עילה לתביעה וראיות מתאימות להוכחת הטענות. ללא עילה לתביעה וראיות את תפסידי בבית המשפט (גם אם את צודקת).
2. לגבי שאלת השווה - זו שאלה סוביקטיבית. כל אחד מגדיר שווה בצורה אחרת. אדם שמרוויח 1,000,000 ש"ח לשעה יחשוב בצורה אחרת מה זה שווה ממישהו שמרוויח 10 ש"ח לשעה. שווה זה עניין סוביקטיבי שאינני יכול להתערב בו.
3. אני מניח שמה שהתכוונת לשאול הוא האם הגשת כתב תביעה תעלה לך יותר מאשר סכום הפיצוי. אם תעשי זאת בעצמך אז לא ואם תעשי זאת באמצעות עו"ד אז אני מניח שכן.

05/06/2019 06:32 סמי ביטול עיסקה ביטול עיסקה
הזמנתי סלון לפני 3 ימים ויש במלאי אישתי לא רוצה את הסלון ורוצים לבטל עיסקה כתוב בהזמנה שבקומה מותר על הקנס וצריך לשלם 25% המוכר אמר שעם מבטלים יש לי קנס 10% העם אני צריך
לשלם קנס או שבתוך 14 ימים לא משלמים קנס או מקסימום 100שח גם הסלון ללא הזמנה מיוחדת ?

שלום,
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) קובעות את התנאים לביטול עסקה.
בהתאם לתקנות אתם רשאים לבטל את העסקה : בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין; כאשר פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין,

04/06/2019 09:19 אביב החזר בגין מוצר דיגיטלי באינטרנט החזר בגין מוצר דיגיטלי באינטרנט
שלום,
יש לי עסק לאורח חיים בריא ואנחנו מוכרים תוכניות דיגיטליות (קורסים) שמלמדים את הצרכן איך לחיות בריא, כולל תפריט שמותאם לו ועוד ועוד .
הבנתי שבמקרה של עסקאות אינטרנטיות צריך להחזיר את הכסף תוך 14 ימים במידה והלקוח רוצה לבטל.
העניין שראיתי במסמכים של המועצה לצרכנות, שיש מוצרים שלא נכללים בחוק הזה, כמו מוצרים שאפשר להעתיק- שכן המוצר שלנו הוא בין המוצרים האלה, כי הלקוח בעצם מקבל את הקורס ויכול להעתיק ולבקש כסף חזרה.

האם זה אומר שאנינו חייבים להחזיר את התשלום למי שרוצה לבטל?

והאם אנחנו יכולים לכתוב בתקנון שלנו (לפי שלקוח משלם אונלין הוא חייב לאשר את התקנון), שביטול עסקה הוא לפי החלטתינו?

אשמח לקבל תשובה:) תודה רבה רבה רבה

שלום,
אתה בית עסק / חברה בע"מ ולכן אני ממליץ לך לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ משפטי בעניינך.
זהו ממש לא המקום לקבל ייעוץ משפטי בעניינך.
כמו כן, כיוון שאני מייצג את התובעים כנגד מקרים שכאלה, אינני יכול לתת לך ייעוץ משפטי מחשש לניגוד אינטרסים. איתך הסליחה.

היי תודה על התשובה : לאיזה עורך דין אני צריכה לפנות?
למשל- עו"ד העוסק בדיני חוזים ואינטרנט.?

לכל עו"ד שלא מייצג נפגעים על ידכם בבית המשפט. כן אני מניח שעו"ד בתחום חוזים ואינטרנט יכול לסייע.

02/06/2019 07:43 ויסאם חיובים לאחר ביטול עסקה וחיובים למרות אי קבלת מוצר חיובים לאחר ביטול עסקה וחיובים למרות אי קבלת מוצר
שלום רב,
פנו אלינו מחברת ספק אינטרנט ע"מ להצטרף ולהוזיל עלויות, לא היתה שום הצטרפות לספק החדש והמשכנו לשלם לספק הקיים. החלטנו לבטל עסקה, פנינו לספק וביטלנו עסקה. אבל ראינו חיובים של 199 ש"ח נוספים שנגבו כל חודש ולאחר בירור נודע שזה עבור הנתב (שלא סופק כלל) ואמר שיתנו זיכוי, אבל חיטבים אלו המשיכו להופיע ופניות חוזרות ונשנות ומקבלים רק הבטחות שיינתן זיכו ולא יהיה חיובים נוספים... זה לא נגמר ועכשיו אני רואה שאפילו החזירו חיוב הוראת קבע (למרות שבוטל) וגם החיוב של 199 ש"ח!
הם הפסיקו לענות, ולא חוזרים אליי ואם אני מצליח לתפוס אותם אז זה שוב הבטחות ואני צודק. ללא שינוי/זיכוי.
לא שלחו שום חשבונית/ קבלה למרות שביקשתי כל הזמן. אבל יש פירוטי חיוב של חברת האשראי.
מה ניתן לעשות?

אתה מוזמן לפנות אליי או לכל עו"ד אחר לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.
אתה רשאי להגיש תביעה בעניין זה כאשר החוק קובע פיצויים של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.

30/05/2019 21:06 עדו האם ספק יכול להתחיל לחייב למרות שלא קיבלתי ציוד או התקנה ? האם ספק יכול להתחיל לחייב למרות שלא קיבלתי ציוד או התקנה ?
שלום רב
סגרתי עסקה עם ספק , בעסקה ממושכת עם חלוקה לתשלומים... הספק התחיל להוריד כבר תשלום ראשון למרות שלא קיבלתי את המוצר ועוד לא השתמשתי בו..( על מנת להנות מהמוצר אני חייב טכנאי שיגיע לבית להתקין אותו ) , למרות שלטענת הספק, הם יכלו לספק טכנאי כבר באותו שבוע ואני זה שסרבתי להתקנה ולדחייה של 3 שבועות ולכן טענתי לא נכונה והספק יכול להתחיל לחייב..תשלום ראשון כבר ירד התשלום השני יירד לאחר הטכנאי ייבצע את ההתקנה, כלומר " הפסדתי" חודש, האם זה נכון ? האם הספק יכול להתחיל לחייב למרות שלא בוצע התקנה ואני זה שדחיתי את התקנה רק לאחר 3 שבועות...?

שלום,
הספק רשאי לגבות בהתאם להסכם והתנאים עליהם חתמת והסכמת.
כפי שאתה מתאר, אתה הוא זה שדחית את מועד ההתקנה ועל כן הספק רשאי לגבות תשלומים טרם ההתקנה.

01/06/2019 20:27 אילן עדיפות המחיר הנמוך עדיפות המחיר הנמוך
האם עדיפות המחיר הנמוך לפי ס' 17ב(ד) לחוק הגנת הצרכן ולפי ס' 4 לתקנות הגנת הצרכן (פרסום מחירי נכסים ושירותים) היא בכל מקרה שבו נמצא חוסר התאמה בין הקופה למדף או דווקא כשיש על המדף עוד מוצרים הנושאים את אותה הצעת מחיר נמוך?

שלום,
המחיר הקובע הוא המחיר המצוי על המוצר.

28/05/2019 21:27 אלכס גוף זר בקופסת שימורים גוף זר בקופסת שימורים
שלום,
שאלה לי אליכם, מקרה שקרה לי אתמול, פתחתי קופסת שימורים, שבה אפונה וקוביות גזר,וכשהתחלתי לאכול מהקופסא, נשכתי בגוף זר, שכמעט ושבר לי שיניים קידמיות,ממנו התחלתי להשתנק,הרגשתי שאני נחנק,לא יכולתי לנשום דרך הפה, ושאפתי אויר דרך האף,השתעלתי חזק בין כל נשימה,כדיי לפלוט את מה שנתקע לי בגרון,לבסוף זה נפלט למזלי הרב,אחרי שכמעט ויצאה נישמתי,והקאתי את האוכל שאכלתי,לא הצלחתי לזהות מה זה, זה נראה כמו חצי חרצן של זית,חרצן שבור, שהיה בין האפונים והגזר,
פעם ראשונה בחיים שעברתי חוויה כזו לא נעימה בלשון המעטה,
השאלה, האם אירוע כזה לא נעים, ואולי אפילו היה מסוכן, מאפשר לבקש פיצוי על כך?
מה עושים בדרך כלל במצב כזה? מהו ההליך? האם זה עובר דרך בית מישפט, או איך?
תודה עבור מענה לעיניין זה,

בכבוד.

שלום,
כן, מקרה כזה בהחלט יכול לזכות אותך בפיצוי בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
אני ממליץ תחילה לפנות אל החברה באמצעות מכתב התראה לפני תביעה. במידה והחברה לא תפצה בהתאם לדרישות המכתב, השלב הבא יהיה הגשת תביעה כנגד החברה בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
כמובן שמומלץ להגיש תביעה כאשר יש ברשותך את כל הראיות להוכחת טענותיך.

27/05/2019 16:51 לוסיה המשך שאלה רשלנות של מטפלת המשך שאלה רשלנות של מטפלת
במידה ואחליט להוסיף.לתביעה גם את סעיף עוגמת הנפש כתוצאה מאירוע הרשלנות של המטפלת מהו הסכום הסביר שאוכל לתבוע בעבור נזק של 700 ש"ח שנגרם לי כתוצאה מרשלנותה של המטפלת.?
2 - אני רתוקה לכסא גלגלים ויקשה עלי מאוד להגיע לבית.משפט לתביעות.קטנות
האם אוכל לבקש מי מבני משפחתי שייצג אותי בתביעה ?
תודה רבה לוסיה

שלום,
1. הסכום לסעיף עוגמת הנפש הוא הסכום הריאלי של עוגמת הנפש שנגרמה לך. עוגמת נפש זהו מושג סוביקטיבי.
2. בתי המשפט נגישים לנכים. בכל מקרה אין דבר כזה שמישהו מייצג אדם מבלי שיהיה בבית המשפט (גם לא עו"ד).

26/05/2019 17:27 לוסיה. גרסקו תביעה על רשלנות של מטפלת תביעה על רשלנות של מטפלת
שלום רב
אני בת 88
שמקבלת שרות.מחברת סיעוד
כתוצאה מרשלנות של מטפלת. שנשלחה על ידי החברה נגרם לי נזק כספי ע"ס 700 ש"ח

האם אפשר לתבוע את החברה. ?
המטפלת ?
או את שניהם ?
תודה רבה
לוסיה

שלום,
את רשאית לתבוע באותו כתב תביעה הן את המטפלת והן את החברה.

20/05/2019 19:46 אילן שינוי סכום תביעה בתביעות קטנות שינוי סכום תביעה בתביעות קטנות
האם אפשר לשנות (להגדיל) סכום תביעה למרות שנותרו רק מספר ימים עד הדיון וכתב הגנה כבר הוגש?

שלום,
התייחסתי שאלתך זו במקום אחר.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.