סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

30/06/2019 10:04 ריקי ח.פ. לא נכון ח.פ. לא נכון
שלום רב,
לפני כשנתיים הגשתי תביעה קטנה נגד מסעדה. חיפשתי באינטרנט את הח.פ. והגשתי את התביעה. לא הוגש כתב הגנה ונרשם פסק דין לטובתי. פניתי להולצ"פ והתיק נסגר. עכשיו מתברר שהח.פ. לא נכון וגם שם החברה לא מדויק.
שאלתי היא האם אני צריכה להגיש תביעה חדשה? או שיש פתרון אחר?
וכן האם אני צריכה לציין שכבר הגשתי תביעה ולא דייקתי בה את שם הנתבע ומספר הח.פ. ולכן אני מגישה תביעה חדשה?
בתודה מראש על העזרה.

שלום,
אין צורך להגיש תביעה מחדש אלא להסדיר את העניין מול בית המשפט וההוצאה לפועל, אלא אם כן בית המשפט קובע אחרת בעניין זה (כאשר ברור ששלחת כתב תביעה לכתובת לא נכונה ועל כן הנתבעת לא הגיבה).
אז מה לעשות ? יש לפנות לבית המשפט שנתן את פסק הדין כדי לבקש תיקון של פרטי הנתבעת בכתב התביעה ולהמתין להחלטת בית המשפט. לאחר מכן לגשת עם פסק הדין המתוקן להוצאה לפועל.

תודה על תשובתך. ברצוני לציין שלא הכתובת לא נכונה אלא ששם החברה שרשמתי בתביעה לא מדויק וכן מספר ח.פ. של החברה לא נכון. החברה לא הגישה כתב הגנה כנראה משום שידעה שהתביעה לא מופנית אליה אלא לח.פ. אחר והיא פטורה ממנה. וכך קיבלתי פסק דין ללא נוכחות הצדדים והגשתי להוצל"פ. בהוצל"פ לא הצליחו לעושת כלום ואז הם אמרו לי שהח.פ. לא נכון וזה כשהגיעו למקום לברר.
האם אני צריכה לבקש מבית המשפט להגיש מחדש את התביעה עם הפרטים הנכונים?
ד"א המסעדה עברה לכתובת אחרת בינתיים אז זה לא נראה לי שיכול להוות בעיה. נכון?
בתודה מראש על תשובתך המקצועית

שלום,
בהתאם למתואר שלמעשה שום דבר מהפרטים לא נכון, את צריכה להגיש כתב תביעה חדש.
אני מציע לך להיעזר בעו"ד כדי לא לטעות שוב.

25/06/2019 15:15 אסתר המתנה ארוכה חשירות לקוחות המתנה ארוכה חשירות לקוחות
הבוקר התקדרתי לפרטנר שירות לקוחות לגבי בירור חשבון...הימתנתי על הקו 10דקות +10 שניות למענה. שואלת מהו זמן מותר להמתנה ובאם זו חריגה האם זו עילה לתביעה.ואם כן איך ולמי אני פונה.אודה לתשובתך

שלום,
אנא עייני בחוק - תקנות הגנת הצרכן (מתן שירות טלפוני), התשע"ב–2012

25/06/2019 04:52 מאעב האם כדאי לתבוע האם כדאי לתבוע
היי . היינו בטיפול זטגי ושלמנו את כל הכסף מראש. לאחר
כמה מפגשים שהרגשתי שאין חיבור בין מהמטפל לבעלי רציתי את כספי בחזרה והמטפל לא הסכים להחזיר. האם יש לי סיכוי בתביעה?

שלום,
יש צורך לבחון את ההסכם עליו חתמתם או את הדברים עליהם הסכמתם מול המטפל.
באם אין ביניכם הסכם, אתם רשאים לבטל את העסקה ולקבל את כפכם באופן יחסי.

כספכם

לא חתמנו על הסכם. הכל היה בעל פה. המטפל הסביר שאם ניקח 10 טיפולים נדלם פחות מאשר נשלם על כל טיפול בנפרד

שלום,
אז ניתן לבטל את העסקה ולקבל החזר כספי יחסי.

22/06/2019 22:02 עוזי האם ייצוג נתבעת מבטל גם את מתן עדותה האם ייצוג נתבעת מבטל גם את מתן עדותה
שלום
הוגשה תביעה קטנה כנגד אחותי. בנוסף הוגשה גם ע"י התובע 'בקשה להגשת תצהיר חלף זימון לעדות' שזה היא מוזמנת לתת עדות.
העניין הוא שאחותי אינה מסוגלת להיות באותו מקום של התובע (לא משנה כרגע הסיבות) ואנחנו נגיש בקשה (עם ייפוי כוח) כדי שאני אייצג אותה. כעת שתי שאלות:
1. אם בית המשפט מאשר את הבקשה, האם זה גם מבטל את עדותה?
2. במידה ולא (הכוונה מאשר את הבקשה אבל לא מבטל את עדותה), האם צריך (וניתן) להגיש בקשה נפרדת גם על כך? מה המשמעות אם אם היא לא מופיעה לתת עדות?

שלום,
1. לא. ייצוג לא מבטל עדות. כמו כן העובדה שאתה מייצג אותה לא אומר שהיא לא צריכה להגיע לבית המשפט ולהעיד בפני בית המשפט.
2. לא ניתן שלא להגיע לבית המשפט כאשר היא צד לדיון (גם אם היא מיוצגת). במידה ולא תגיע, בית המשפט יתן פסק דין לצד השני.

אנחנו בטוחים 100% בצדקתנו, אך התובע פגע בה באופן מילולי קשה, והיא חוששת מלהמצא איתו באותו אולם. היא עוד בתהליכי התאוששות מהמקרה והיא לא רוצה כעת לחזור אחורה בתהליך...

שלום,
יש לפעול בדרכים אחרות על מנת להגן על הנפגעת (זה לא פעם ראשונה שדבר כזה קורה בבתי המשפט).
בשלב זה עליכם לפנות לשופט ולבקש החלטתו בעניין.

אילו דברים חשובים ונחוצים כדאי להעלות? האם אתה מכיר מקרים באמת השופט כיבד את הבקשה הזו? ואם כן, מה קורה בהמשך?

שלום,
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

20/06/2019 06:14 יוסי דין תביעת נזיקין שבה אחד הנתבעים נפטר דין תביעת נזיקין שבה אחד הנתבעים נפטר
ברצוני לברר מה דינה של תביעה קטנה בתחום הנזיקין, שבה חובת ההוכחה היא על הנתבע, כאשר הנתבע והאשם העיקרי לנזק (1 מתוך 7) נפטר? האם דין התביעה להתבטל או ניתן לשנות את הנתבע ליורשי הנתבע שנפטר? כל אלו תחת נתוני המידע הבא:- הנתבע הנ"ל השתתף בדיון הראשון של התביעה, אחרי שהגיש כתב הגנה, ובעקבות דיון זה הוגש ע"י התובע כתב תביעה מתוקן ואותו נתבע הגיש כתב הגנה מתוקן.
בהנחה שניתן לשנות את הנתבע ליורשיו, איך מאתרים אותם?, והאם בינתיים נדרש לדחות את הדיון הקרוב?
תודה למשיבים, ואשמח לקבל אסמכתאות לתשובתכם המבוססות על החוק, תקנות ו/או פסיקה.

שלום,
1. עסקינן בתביעה קטנה. בית המשפט הוא הגורם שיקבע מה יהיה דין התיק לאחר פטירתו של נתבע.
2. אינני מכיר את התיק ועל כן אינני יכול לייעץ על תיק במקרה שאינני מכיר.
3. ניתן לאתר יורשים דרך צו ירושה.

17/06/2019 23:34 יניב אם זכיתי בתביעה קטנה על דואר זבל או לשון הרע, האם אני צריך לשלם מיסים? אם זכיתי בתביעה קטנה על דואר זבל או לשון הרע, האם אני צריך לשלם מיסים?
אם זכיתי בתביעה קטנה על דואר זבל או לשון הרע, האם אני צריך לשלם מיסים? או שאני מקבל את הכסף מלא לבנק ולא צריך לשלם מיסים?

שלום,
עליך לשאול את רואה החשבון שלך שאלה זו.

16/06/2019 19:16 ע האם אפשר לתבוע את דואר ישראל שמפציץ את תיבת הSMSים  על דברים שלא קשורים אלי? האם אפשר לתבוע את דואר ישראל שמפציץ את תיבת הSMSים על דברים שלא קשורים אלי?
שלום, לפני שנה התחילו להגיע אלי לטלפון הודעות על כל מיני דברי דואר על שם של מישהו זר. מדובר היה על לפחות 4 הודעות ביום במשך חודש (עם ירידה הדרגתית בכמות).
הדבר הזה יצר עוגמת נפש עצומה ופגיעה בעבודה שכן מדובר בטלפון מהעבודה שאני חייב להיות קשוב אליו ובהיכון. כל הודעה שאמורה להגיעה אליו זהו מקרה חירום שאני חייב לעזוב הכל ולרוץ לטלפון ואני נותן את המספר רק לאנשים אחראים שמשתמשים בו רק בתנאים האלו.

התקשרתי לדואר פעם אחת... פעם שניה... פעם שלישית... פעם עשירית...
עברתי בין אין ספור נציגים ובהמשך אחראים על הנציגים וכל אחד נשבע שהנה הם מחקו את הטלפון שלי מאיזה מאגר שהם הקימו, אבל ההודעות המשיכו להגיע.
בסוף נמאס לי, רציתי לתבוע עוד אז אבל לא היה לי זמן וגם ההודעות פסקו מלהגיע אז חשבתי שסוף סוף הם קיימו את מה שהבטיחו.

היום קיבלתי הודעה נוספת.
כל עוצמות הזעם שחשתי אז אחרי התעללות של חודש חזרו במחי יד, כאילו לא עברה אפילו שעה, ולמרבה המזל- היום, יש לי הרבה זמן פנוי (ורצון לפגוע במישהו).
האם יש לי אפשרות כלשהי לתבוע אותם ואם כן על מה?

תודה רבה!

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה, השאלה היא האם יש לך את כל הראיות להוכחת טענותיך.
עילות לתביעה - פגיעה בפרטיות, חוק הספאם, רשלנות, חוסר תום לב.

16/06/2019 20:03 לירן ניסמן החזר כספי בעקבות בקשה לכונס נכסים החזר כספי בעקבות בקשה לכונס נכסים
שלום. לפני מספר חודשים רכשנו שוברים לחופשה בחודש אוגוסט מאתר באליגם. היום הודיעו שהוגשה בקשה לכונס נכסים והספק טוען כי השוברים לא יכובדו כי לא הועבר תשלום מבאליגם. כיצד אנחנו אמורים לקבל החזר כספי? וממי? האם חברת האשראי אמורה להחזיר לנו את הכסף?

שלום,
מרגע שחברה מכריזה על פשיטת רגל, כדי לקבל את כספכם בחזרה יש לפנות לכונס הנכסים הממונה.

15/06/2019 22:30 י7סף מעבדה שהרסה סלולאר מעבדה שהרסה סלולאר
שלוםרב,
לפני כשנה הכנסתי את המכשיר הסלולרי שלי לתיקון מסך לתיקון מיידי. לאחר כשעה וחצי שחזרתי נראה כי טביעת האצבע לא עבדה, אך המכשיר עצמו כן עבד לכן השארתי את הנייד לתיקון שיחליפו למסך אחר. יום למחרת נראה כי עדיין לא תוקן וכך במשחק שבועיים. לאחר שבועיים נראה היה כי המכשיר נהרס לגמרי. לקחתי אותו למעבדה אחרת ואמרו שלא רוצים לגעת במכשיר שמעבדה אחרת נגעה בכדי שלא יהרסו אותו. לכן החזרתי את המכשיר למעבדה ושוב במשמך שבועיים עם תירוצים חוזרים נאמר לי שהמכשיר עדין בתיקון וכך הגעתי למצב שלאחר חודש שהכנסתי את המכשיר סך הכל להחלפת מסך קיבלתי מכשיר שלא עובד כלל. החזירו את המסך השבור והאשימו אותי שהבאתי מכשיר שלא עובד כלל. לאחר שלקחתי את המכשיר למעבדה אחרת נאמר לי שהרסו לי את המכשיר במעבדה השנייה וגם הוציאו לי חלקים מהמכשיר כגון כבלים, ברגים וכיו"ב.
בנוסף לכך, לקחתי את המכשיר לשחזור ונאמר לי כי שחזור מידע יעלה לי 1800 ש"ח ללא מע"מ. כמו כן מכשיר הסלולרי עצמו עלה 2700 ש"ח. כמובן שבדיקת מעבדה עלתה לי 150 ש"ח. חשוב לציין כי לא גיביתי את החומר על המכשיר כי לא נאמר לי לעשות זאת כשאר הכנסתי את המכשיר לתיקון.

שאלתי היא האם ניתן להגיש על כך לתביעות קטנות? במידה וכן מה הסכום שאני יכול לתבוע על כך והאם עוגנת נפש וחוסר תום לב מצדם יכולה להיכלל. בנוסף לכך, כיצד להגיש תביעה זו ואילו מסמכים עליי להביא לביהמ"ש בכדי שיחזקו את טענתי.
תודה על העזרה.

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות, אך כדי להצליח בתביעה יהיה עליך להציג ראיות להוכחת טענותיך.
הסכום הפיצוי הכולל הוא סכום הנזקים (ישירים ועקיפים) + פיצוי בגין עוגמת נפש שנגרמו לך, לרבות חוסר תום לב.
יש מספר דרכים להגיש כתב תביעה. פיזית לבית המשפט או באמצעות אתר נט המשפט.

25/08/2017 07:04 חיים רבי דואר ישראל גובים תשלום על דואר ישראל גובים תשלום על "סריקת" אישור מסירה, ואינם נותנים תמורה
שלום רב!
חברת דואר ישראל מציעה שירות במשלוח דואר רשום עם אישור מסירה, לשלם עוד 91 אגורות על הסריקה, ורואים את האישור מסירה סרוק באתר. בפועל הזמנתי שירות כזה ולא קיבלתי אותו, מה עליי לעשות? להגיש תביעה קטנה על 91 אגורות, + פיצוי שהוא גבוה בהרבה מהשירות הרשמי.
ידוע לי שבעבר היה איזה ייצוגי נגדם בעניין, אבל אני אדם עם מקרה בודד לעת עתה.
תודה רבה

שלום,
בית המשפט אינו עוסק בזוטות (סכומי פיצוי הנמוכים מ 50 ש"ח). המקרה שלך יכול להתאים לתביעה ייצוגית.

שלום רב,
לפני כשנה הכנסתי את המכשיר הסלולרי שלי לתיקון מסך לתיקון מיידי. לאחר כשעה וחצי שחזרתי נראה כי טביעת האצבע לא עבדה, אך המכשיר עצמו כן עבד לכן השארתי את הנייד לתיקון שיחליפו למסך אחר. יום למחרת נראה כי עדיין לא תוקן וכך במשחק שבועיים. לאחר שבועיים נראה היה כי המכשיר נהרס לגמרי. לקחתי אותו למעבדה אחרת ואמרו שלא רוצים לגעת במכשיר שמעבדה אחרת נגעה בכדי שלא יהרסו אותו. לכן החזרתי את המכשיר למעבדה ושוב במשמך שבועיים עם תירוצים חוזרים נאמר לי שהמכשיר עדין בתיקון וכך הגעתי למצב שלאחר חודש שהכנסתי את המכשיר סך הכל להחלפת מסך קיבלתי מכשיר שלא עובד כלל. החזירו את המסך השבור והאשימו אותי שהבאתי מכשיר שלא עובד כלל. לאחר שלקחתי את המכשיר למעבדה אחרת נאמר לי שהרסו לי את המכשיר במעבדה השנייה וגם הוציאו לי חלקים מהמכשיר כגון כבלים, ברגים וכיו"ב.
בנוסף לכך, לקחתי את המכשיר לשחזור ונאמר לי כי שחזור מידע יעלה לי 1800 ש"ח ללא מע"מ, חשוב לציין כי היו תמונות יקרות ערך בסלולרי וסיכוי לשחזורם עומד על 40% בלבד. כמו כן מכשיר הסלולרי עצמו עלה 2700 ש"ח. כמובן שבדיקת מעבדה עלתה לי 150 ש"ח. חשוב לציין כי לא גיביתי את החומר על המכשיר כי לא נאמר לי לעשות זאת כשאר הכנסתי את המכשיר לתיקון. יתרה מזאת, הפסדתי שעות עבודה יקרות בעבור הריצה המיותר הזאת לתיקון הסלולרי.


שאלתי היא האם ניתן להגיש על כך לתביעות קטנות? במידה וכן מה הסכום שאני יכול לתבוע על כך והאם עוגנת נפש וחוסר תום לב מצדם יכולה להיכלל. בנוסף לכך, כיצד להגיש תביעה זו ואילו מסמכים עליי להביא לביהמ"ש בכדי שיחזקו את טענתי.
תודה לעוזרים.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.