סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

19/09/2019 16:38 שמואל נזק למעלית על ידי מוביל נזק למעלית על ידי מוביל
שלום רב.
אני שוכר דירה בבית משותף עם מעלית. הזמנו ספה מחברת רהיטים והם שלחו אותה עם שליח. השליח דחף את הספא בכח למעלית וגרם נזק למעלית.
ועד הבית רוצה שאני אשלם בגין התיקון . אני חושב שאין לי שום אחריות בעניין שכן כל מה שעשיתי זה לחיצת כפטור באינטרנט להזמנת הרהיט ואני לא יכול להיות אחראי לנזק שהמוביל של החברה עשה.
האם אני צודק וכיצד עלי לפעול בקשר לתשלום על תיקון המעלית ?
תודה רבה מראש

שלום,
אתה אחראי על הדברים מול ועד הבית, אך מי שגרם לנזק הוא זה שבסופו של יום יצטרך לפצות בגין נזקיו.
לפיכך יהיה עליך לתבוע את חברת ההובלות ו\או במידה ויוגש כנגדך תביעה תוכל לצרף את חברת ההובלות כצד ג' להליך המשפטי.

20/09/2019 10:23 שמואל נזק למעלית

האם לצרף צד ג זה יותר קל מלהגיש תביעה נפרדת? תודה רבה

שלום,
אין מקום להגיש תביעות נפרדות.

20/09/2019 12:16 שמואל נזק למעלית

כלומר אתה מתכוון שאופציה הכי מתאימה זה שהועד בית תובעת אותי ואני מצרף את חברת ההובלות כצד ג לתביעה?

זו אחת האופציות.

19/09/2019 08:57 יקיר דוקרקר עים כדי להגיש תביעה ללא עורך דין עים כדי להגיש תביעה ללא עורך דין
שלום אני רוצה לדעת עים כדי לי להגיש תביעה נגד חברת סלולר אבל ללא עורך דין אז ככה מה שקרה זה שהחברת הסלולר התחילה לתת שירות טוב פתאום יום אחד פתאום השירות גרוע החברה לא עונה להודעות שלי שלחתי מלא הודעות לפניות הציבור של החברה התקדרתי מלא פעמיים לחברה אבל אני חיוב ליתבוע כי החברה עריכה לי את התשלומים עבור הציוד הקצה אני גם חסום לשיקות הלקוחות של פרטנר ביגלל שחפרתי למוקד אז עים צריך להסביר בדף להסביר מדוע התקשרתי מלא פעמיים או לא לירשום ובבית משפט להסביר אני בן אדם נכה והחברה ניצלה את זה נגיד אני ללא שירות מ2017 עד עכשון אמרו לי חלק תיקח עורך דין הבעיה אין לי תקציב לעורך דין אף עורך דין לא מוכן שאני ישלם לו כול חודש 100 שקל עים חשוב להסביר בדף את הכול ועים מותר לחברת סלולר לתת ללקוח מידע מוזר או שגוי כי לי נתנו ב2017 ומאז אני חסום לשירות הלקוחות עים חשוב להסביר בדף למה התקשרתי מלא פעמיים כי בחברת פרטנר בחוזה רשום שהחברה יכולה לחסום את הלקוח לחיוג למוקד במידה ולא נתן הסברים תמיד לקחו מימני הסברים וראו שאני צודק אבל פתאום החליטו לחסום ללא לקחת מימני הסברים המנהל המוקד שביצע את החסימה נגדי אמר שלא רשום דבר כזה בחוזה ושאני משקר עים כדי לי לחכות עים זה עד שהיה לי סכום מספיק לעורך דין או להגיש ככה ללא עורך דין אני קצת חושש שבתביעה אני לא ינצח ואז אני יאלץ לשלם הוצאות בית משפט בסכומים שאני כלל לא יכול לעמוד בהם

שלום,
זה קצת מוזר לשאול עו"ד האם הוא ממליץ לשכור שירותי עו"ד. כמובן שתשובתו תהיה כן.
בכל מקרה באם אין לך כסף לשלם לעו"ד, נדמה כי אין לך ברירה אלא להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בעצמך.

15/09/2019 15:09 נחמן גוטמן כתב הגנה כתב הגנה
שלום וברכה רציתי לשאול הנתבע לא הגיש כתב הגנה במועד הקבוע (עד היום).
מתי כדאי לבקש פסק דין בהעדר הגנה? מיד ,לחכות חודש או חודשיים?
תאריך המשפט הוא בינואר.
תודה

שלום,
אין זה משנה מתי. באם חלפו הימים המנויים בחוק להגשת כתב הגנה ולא הוגש, אתה רשאי להגיש בקשה לפסק דין בהעדר הגנה.

15/09/2019 12:29 Isaac Big charge on my mobile Big charge on my mobile
HiFor the last 3 years i was a customer with Hot mobile, i had an extra plan for 10 nis a month for unlimited international calls.
Two months ago i switched my and my spouses cell to Patner, and my wife continued making international phone calls with 017 instead of 012 which is Partner, i tough that i still have the international package with Hotnet.
Now i got a bill for the first month for 1303 nis, and upcoming bill for 3200 nis
is there anything you might help me?

שלום,
אם אינך לקוח של החברה יותר, מן הסתם באם טעית, עליך לשלם לחברה את חובך.

13/09/2019 17:14 גלית הקלטת שיחות הקלטת שיחות
שלום, אין בדיוק פורום לשאלה שלי, אך מקווה כי אקבל תשובה. אשמח לברר לגבי הקלטת שיחה (באמצעות טל'/ ברשמקול בפגישה). ידוע לי שאם מדובר בשיחה של אחד על אחד אין בעייה. אך מה קורה שיש יותר ממשתתף אחד בשיחה מלבד המקליט? האם חובה ליידע את המשתתפים בדבר ההקלטה כדי שזה יהיה קביל? אם מדובר בנושא די הכרחי להקלטה כמו נותן שרות/ועדה מסויימת. האם יש להם אפשרות לסרב להקלטה? (שכן זו הדרך היחידה שלי להתגונן). תודה

שלום,
אין כל בעיה להקליט ובתנאי שהמקליט הוא צד לשיחה (גם כאשר יש יותר מ 2 צדדים לשיחה).
במקרה שאת צד לשיחה אין חובה להודיע לפני.

14/09/2019 12:50 אבי יעקובינסקי תביעה על הגשת מוצר חלבי במסעדה תביעה על הגשת מוצר חלבי במסעדה
היי,

היינו במסעדה ולמרות שהבהרנו שאנחנו רוצים מנה שאינה חלבית, המנה שהומלצה לנו בסופו של דבר הייתה חלבית (התגלה בדיעבד). ההשלכות הן כאבי בטן לאישתי ולתינוקת קטנה עקב רגישות למוצרי חלב.

כמה כסף אפשר לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות? האם כדאי לפני לנתבע בהצעת פשרה לפני?

שלום,
סכום הפיצוי כולל את הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לכם.
בהחלט מומלץ לפנות בטרם הגשת תביעה.

12/09/2019 14:02 כרמי יהודית התעללות מצד סלקום התעללות מצד סלקום
יש לי חבילה מסלקום הכוללת טלוויזיה, טלפון ואינטרנט. ביום שני התקשרו אלינו ואמרו שרוצים לשדרג את התקשורת. בהתחלה הסכמתי וקבעתי ליום שלישי. אבל אחר כך נודע לבעלי שצריך להיכנס לתוך קווי החשמל. בעלי כחשמלאי התנגד לזה לכן ביטלנו את העניין. בינתיים התברר שהם ניתקו אותנו מקו הטלפון. התקשרתי ושאלתי למה ניתקו אותי, הם אמרו שזה בבירור ויחזרו אלי. לא חזרו אלי עד 8 בלילה. התקשרתי שוב, ושוב אמרו שזה בבירור ובטח 'מחר בבוקר יהיה לך קו'. לא חזר הקו לא אז ועד היום יום חמישי המון שיחות טלפון והמון בזבוז זמן ועדיין אני לא מקושרת.
מה ניתן לעשות במקרה כזה? האם תביעה ייצוגית על התעללות וזלזול בלקוח תופס במקרה הזה?

תודה לתשובתך.

שלום,
1. תחילה לא הייתי קורא לזה התעללות. בהתאם למתואר אתם הם אלו שביטלתם את העסקה וכנראה החברה ביטלה את הקו בעקבות ההתקנה שהיתה אמורה לקרות.
אין מקום בעניין זה לתביעה ייצוגית. את יכולה להגיש תביעה קטנה.

הקלד את תגובתך

12/09/2019 08:41 ליאור בשן איום בתביעה בעקבות פרסום ביקורת איום בתביעה בעקבות פרסום ביקורת
שלום רב,
פירסמתי חוות דעת שלילית ברשת החברתית בעקבות שירות רע שאני מקבל מבעל עסק (עסק לרהיטים).
אציין שכל התוכן בטקסט שפירסמתי הוא מדוייק. בעקבות כך, קיבלתי הודעה מבעל העסק בה הוא מאיים בתביעת לשון הרע אם לא אסיר באופן מיידי את ההודעה.
אציין שהקפדתי לא להשתלח בעסק, ולהיצמד רק לעובדות ובמקומות בהם רשמתי חוות דעת הקפדתי לציין שמדובר בהרגשה שלי.
אשמח אם תוכלו להגיד לי האם אני באמת עובר על חוק לשו הרע.
הנה הפוסט שפרסמתי כלשונו (כאן ללא שם העסק):

מעשה בחנות רהיטים *****
מהם הזמנו שולחן לפינת אוכל בסוף יולי (ב-26.7 ליתר דיוק). פגשנו שם שני אחים מאוד נחמדים שהבטיחו לנו לספק את השולחן תוך 21 ימי עסקים, וכך גם נכתב על טופס ההזמנה. כמובן ששילמנו את הסכום המלא על השולחן. היינו ממש מרוצים והתרגשנו לקראת קבלת השולחן היפה והחדש, שיאפשר לנו סוף-סוף לארח חברים ומשפחה כמו שצריך.
21 ימי עסקים עברו חלפו להם ואז התחיל מסע רדיפה... שלנו אחרי החנות. בהתחלה לא ענו בכלל. אחרי שבוע בערך שניסינו להשיג אותם בשלל אמצעים, חזרו אלינו נציגות שירות לקוחות (כל פעם מישהי אחרת) והתשובה שלהן הייתה ש"לא מצליחים לתפוס את המפעל". נשמע לי קצת מוזר כי אני מניחה שאם הם היו צריכים לספק הזמנה סיטונאית, הם היו גם נוסעים למפעל פיזית אם צריך ו"תופסים אותם" בכל מחיר. אחרי שהמשכנו להתעקש, לשלוח הודעות ולהתקשר כמעט כל יום, קיבלנו תשובה שההזמנה תהיה מוכנה תוך 10 ימי עסקים בערך. בערך!!! ולהזכירכם - עברו יותר משבועיים מהתאריך שבו היינו אמורים כבר לקבל את ההזמנה. האחים הנחמדים שאותם פגשנו בחנות פשוט נעלמו, אף אחד לא טורח ליצור איתנו קשר, להתנצל או להציע פיצוי. ותכלס, אנחנו לא באמת יודעים אם אי פעם נקבל את השולחן. בקיצור - להתרחק! מאוד מבאס לקבל כזה "שירות" ולהישאר בלי שולחן ובעיקר עם תחושה שפשוט רימו אותנו.

שלום,
כל עוד כתבת דברים נכונים (דברי אמת כפי שחווית אותם) אזי אין לחנות כל עילה לתביעה כנגדך והם יכולים לאיים עד מחר.
למעשה שלהם קוראים תביעת השתקה.

11/09/2019 05:26 גיא אי פירוט תנאי אחריות אי פירוט תנאי אחריות
שלום,
רכשתי הליכון לפני כשנתיים, עם אחריות של 10 שנים על המנוע.
עקב תקלה במכשיר, הזמנתי טכנאי לביתי שטען ש:
1. צריך להחליף את המנוע (באחריות)
2. מה שגרם לתקלת המנוע, היא שחיקת המסילה של ההליכון - ויש להחליפה (אינה באחריות)

לדבריהם: אי החלפת המסילה, תגרום *לביטול האחריות על המנוע שיוחלף*
מדובר בסעיף שאינו מופיע בתעודת האחריות שלהם, ולטענתם "על פי חוק" - הם אינם מחוייבים לציין בתעודת האחריות את כל הגורמים לביטולה, לרבות - שחיקה של המסילה.

האם זה מה שהחוק מתיר?

תודה מראש

שלום,
לא. מטעים אותך. ראה בעניין זה חוק הגנת הצרכן.

09/09/2019 21:43 משה תבעיות קטנות תבעיות קטנות
אנחנו כמה משפחות שנסעו ביחד רוצים לתבוע את חברת התעופה שנסענו בה
1. סכום התביעה הכולל הוא מעל לתקרה הקבועה לת"ק האם יש דרך בה נוכל להגיש כמה תיקים כלומר כל משפחה בנפרד ובכל זאת הם ידונו ביחד?
2. אחת המשפחות גרה בחו"ל. האם יש להם דרך להגיש תביעה בת"ק בלי להיות נוכחים בארץ? באמצעות עו"ד ? בן משפחה?

שלום,
1. ניתן אך רק באישור והסכמת בית המשפט לעניין זה. אני מניח שהנתבעת תתנגד ובית המשפט לא יאפשר. מומלץ להגיש את התביעה בהליך סדר דין מהיר.
2. להגיש ניתן להגיש תביעה מרחוק (באמצעות האינטרנט), אך על המשפחה להגיע לדיון (גם אם הם מיוצגים על ידי עו"ד).

10/09/2019 17:51 משה סד"מ

אודה אם אפשר על רגל אחת על משמעותו של סדר דיון מהיר. למה זזה עדיף לנו מכמה תביעות קטנות?
תודה

שלום,
תביעה בסדר דין מהיר הינה תביעה (בין תביעות קטנות לתביעה רגילה) עד לסכום של 75,000 ש"ח עם ייצוג של עו"ד.
באם תגישו כמה תביעות קטנות וברצונכם לאחד את התביעות לתביעה אחת והתביעה היא מעל לסכום כולל של 33,900 ש"ח, בית המשפט עלול להעביר את כל התביעה להליך סדר דין מהיר.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.