סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

15/11/2019 12:37 מנחם רוטשילד אי ניתוק חבילת סלולר אי ניתוק חבילת סלולר
אשמח לקבל ייעוץ. לפני מספר חודשים שלחתי לחברת הוט מובייל בקשה לניתוק החבילה החודשית. היום אני מגלה שהם עדיין מחייבים אותי כל חודש 70 ש"ח. רק שמתי לב שבהודעת ששלחתי לנתק אותי כתבתי בטעות את4 הספרות של הכרטיס אשראי השני שלי ולא בזה שחוייבתי בו אצלם. שאלתי האם היה להם הזכות לא לבטל לי את החיוב בגלל זה. או שלא? תודה רבה!

שלום,
לא מסרת את הפרטים הנכונים ועל כן הכיצד החברה יכולה לנתק אותך ?

14/11/2019 16:49 תובעת מיואשת פשרה שאושרה פשרה שאושרה
שלום רב
תבעתי אדם (שלא שילם לי שער עבודה) בבית משפט לתביעות קטנות.
לאחר התנהלות מתישה ביותר מולו הסכמתי להצעתו להסכם פשרה.
ההסכם נשלח לבית הדין ע״י הנתבע ואושר כפסק דין והדיון שנקבע בוטל.
(בהסכם פשרה זה רשום אך ורק שהגענו לפשרה לפיה יועבר אלי הסכום
הנקוב ובכך לא יהיו טענות נוספות לצדדים בנושא)
כעת הנתבע לא מוכן לשלם את הסכום שמופיע בהסכם ורוצה
לקזזו (מסיבות הזויות לטעמי) ומאיים שיבקש מבית המשפט לבטל את הסכם
הפשרה (שאושר כבר ע״י בית המשפט) בטענה שאינני מוכנה לקבל את התשלום ( המקוזז ולכן אינו תואם את הסכום הנקוב בהסכם)
האם פנייה כזו ( שלטעמי מבזה אותי ואת בית המשפט ) מצידו אכן יכולה להענות בחיוב ע״י בית המשפט ?
בתודה רבה מראש

שלום,
זה יהיה מצוין שהנתבע יבטל את ההסכם ופסק הדין.
כך שתוכלי להגיע לבית המשפט ולהציג את טענותיך ולקבל פסק דין אמיתי של שופט שאינו תלוי בנתבע.

תודה על תגובתך המהירה. אך מבחינתי זה לא מצויין מאחר ואין הסכמתי להסכם הפשרה מאחר והותשתי ואין לי כבר רצון וכוחות לדיונים בבתי המשפט ולכן הסכמתי לפשרה. שאלתי היא- האם האיום של הנתבע- לבקש לבטל את ההסכם (אחרי שאושר וקיבל תוקף על ידי בית המשפט) אפשרי?

שלום,
אפשרי כן, אך לדעתי הסיכויים לכך קטנים.
אני מציע בפעם הבאה לשכור שירותיו של איש מקצוע במקום לנסות להתמודד לבד.

14/11/2019 12:30 יוסי אני התנתקתי מחברת סלולר יומיים אחרי שנכנסתי אליה, ויש כמה תשלומים ששילמתי להם על הוראת קבע אני התנתקתי מחברת סלולר יומיים אחרי שנכנסתי אליה, ויש כמה תשלומים ששילמתי להם על הוראת קבע
אני התנתקתי מחברת סלולר יומיים אחרי שנכנסתי אליה, ויש כמה תשלומים ששילמתי להם על הוראת קבע, כמו הקמת הוראת קבע, הפעלת הסימים, האם שאני מתנתק אחרי יומיים האם הם צריכים להחזיר לי את הכסף על הדברים האלו? או שפה אין את החוק של עד 14 יום ביטול עסקה?

שלום,
כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בהסכם עליו חתמת.
בכל מקרה בכללי אומר כי יש צורך להשיב את כל הכספים ששילמת לחברה ולא רק העסקה הבסיסית.

13/11/2019 09:40 אבי לוי אחריות למוצרי הצללה אחריות למוצרי הצללה
שלום רב,
לפני כמה חודשים קניתי גזיבו ורק אחרי שהתגלתה תקלה הסתבר שהחברה אינה נותנת אחריות כלל - זה כתוב מצד שני של ההזמנה אבל לא נאמר לי בע"פ וגם לא הפנו את תשומת לי לצד האחורי של ההזמנה.
רציתי לשאול האם יש חובה לתת שנת אחריות, כפי שנקבע בחוק הגנת הצרכן גם למוצרי הצללה?
תודה, אבי.

שלום,
אני מפנה אותך לתקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006 בעניינך.

10/11/2019 20:42 אמיר תבעתי מישהו על ספאם וגם לאחר שתבעתי אותו הוא המשיך לשלוח לי דואר תבעתי מישהו על ספאם וגם לאחר שתבעתי אותו הוא המשיך לשלוח לי דואר
תבעתי מישהו על ספאם וגם לאחר שתבעתי אותו הוא המשיך לשלוח לי דואר זבל עוד 20 מיילים, האם אני יכול לתבוע אותו תביעה נוספת על אותם 20 מיילים נוספים? או שאני צריך לבקש מהשופט להגדיל את כתב התביעה
ב20,000 שקל?

שלום,
אתה רשאי לתקן את כתב התביעה (באישור השופט) ולצרף את ההודעות הנוספות.
אפשרות נוספת היא להגיש תביעה נוספת בגין יתר ההודעות, אך ממליץ להודיע לבית המשפט כעת כי נשלחו אליך 20 פרסומות נוספות לאחר הגשת כתב התביעה.

10/11/2019 11:44 שירלי ...... ביטול עסקת מכשיר חשמלי ביטול עסקת מכשיר חשמלי
היי.
התקשרתי בעסקת מכר טלפונית עם חברת אינטרנט "אייס". הם התנו את חבילת האינטרנט ברכישת ראוטר שלהם עס 1760 שח. כל ההתנהלות שלהם היתה לקויה מהתחלה. את הראוטר קיבלתי רק עחודש וחצי לאחר ביצוע העסקה ולאחר כשבועיים שהבנתי שאני לא גולשת על הספק שלהם אלא על הקודם שטרם ביטלתי...וכי התקלה הטכנית היתה שלהם..ביקשתי לבטל את העסקה. כאמור עסקה טלפונית וביקשתי לבטל תוך 14 ימים. אכן בוטלה עסקת האינטרנט אבל סרבו לקבל חזרה את הראוטר שלהם בתואנה שזו עסקת מכר ולא ניתן לבטלה כי המכשיר חובר לחשמל כבר. מדובר בעסקה מותנית. מה אפשר לעשות? אני תקועה עם ראוטר שאף חברה לא מסכימה להשתמש בו וסתם שילמתי עליו. האם טענותיי יעמדו בביהמש?

שלום,
קראתי את הדברים, אך לא הבנתי דבר מהעסקה שבוצעה.
כדי שאוכל להשיב על שאלותיך עליי להכיר את סיפור המקרה ולעיין בראיות שיש בידך להוכחת הטענות.

08/11/2019 04:52 יניב אזולאי לחם עם צואה של חולדה לחם עם צואה של חולדה
ברצוני לשאול טרם אפעל ואעשה טעות.. מה עליי לעשות לאחר שבאריזת הלחם הפרוס שרכשתי ביום חמישי ה7.11.19 נעוצה באחת הפרוסות חתיכת צואה ענקית של חולדה ? אשמח לתשובתך (כמובן שברשותי תמונות כולל השקית לחם עצמה )

0526548634 בהמשך לשאלתי הקודמת

שלום,
עליך לצלם (לתעד) את הדברים ולשלוח את המוצר לבדיקה.
לאחר מכן יש לפנות לחברה לצורך קבלת פיצוי כספי בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו.

03/11/2019 16:16 רונה קנטים של הארון לא תואמים למה שהזמנתי. קנטים של הארון לא תואמים למה שהזמנתי.
הזמנתי ארון עם צבע ארון, דפנות פנימיים מדף הארון וקנטים - כולם על אותו מק''ט צבע שבחרתי.
בפועל סיפק לי קנטים לארון בצבע לבן. ביום האספקה ביקשתי שלא יתקינו את הקנטים הלבנים והתקשרתי למוכר בזמן שהתקינו את הארון וביקשתי שיחליף. הוא דיבר עם המתקין ולי אמר שיספק לי צבע דומה למק''ט אבל לא זהה. בעיניי זה לא זהה בכלל וגם לא דומה בכלל והתעקשתי שיספק בצבע שהזמנתי. המוכר אומר שאין את הצבע הזה. התעקשתי שאיני רוצה צבע דומה אלא בדיוק מה שהזמנתי. המוכר מגלגל את האשמה עליי ואמר שלא הבטיח לי צבע זהה אלא דומה.
מה לעשות? האם ניתן לתבוע? יש לי תעוד שיחה שמאשר שהוא דיבר איתי וגם עם המתקינים לגבי החלפת הקנטים לצבע הנכון

שלום,
בטרם מגישים תביעה יש צורך לבחון האם קיימת עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי.

29/10/2019 17:13 אמנון אפשרות לתביעה כנגד חברת תרגום גדולה בארץ אפשרות לתביעה כנגד חברת תרגום גדולה בארץ
מדובר בחברת תרגום גדולה בישראל. אלייה הגענו כדי לבצע תרגום של חוות דעת פסיכיאטרית בתוך הליך משפטי מדובר על תרגום מעברית לאנגלית. לפני ביצוע התרגום נשאלו שאלות מפורשות כגון האם התרגום מתבצע על ידי בן אדם או מחשב האם התרגום מתבצע על ידי רופא או אדם שמכיר את המושגים הרפואיים שמצויים במסמך מסוג זה. לשאלות אלו ענו בחיוב. העלות הייתה מתחת ל 4000 שקל וכמה ימי עבודה בלבד. התוצאה הסופית מדברת בפני עצמה מדובר במסמך שתורגם על ידי מחשב שמכיל טעויות לכל אורכו בכמות גדולה ומסוג שאדם לא היה טועה בהן דוגמאות רבות אפשר להביא מהמסמך. גם מונחים רפואיים בסיסיים לא מתורגמים נכון כגון המונח "אפקט" שמצוי בכל חוות דעת פסיכיאטרית מתורגם כ effect ולא affect וזאת רק הדוגמא הקלה מבין הטעויות לדוגמא משפט שאומר "ישן עם מעיל" תורגם כ old with coat מדובר במסמך שתורגם על ידי תוכנה יד אנושית הייתה מבינה שאין שום הגיון בתרגום. בנוסף חלק מהאבחנות הרפואיות לא רק שלא תורגמו נכון אלא תורגמו כך שהמשמעות בפועל היא הפוכה מהמקור למשל במקום שכתוב "נפח מוגבר" בהקשר של דיבור בתרגום מופיע low volume משמעות הפוכה. במידה והיה נעשה שימוש בתרגום בבית משפט הדבר עלול היה לגרום לנזק. לחברת התרגום יש אחריות גדולה והיא כשלה. בעמוד האנטרנט של החברה מתפארים בצוות המתרגמים ובאיכות ה QA הגבוהה בבקרת האיכות וכו ומזהירים מפני שירותים שמשתמשים במחשב על מנת לתרגם שבפועל התרגום שיצא מהם מאשר שאין מגע אנושי ולא נעשה בידי אנשים שמכירים מושגים רפואיים וכו בזמן שמתפארים שמתמחים בנושאים אלו. איזה מין הליך משפטי אפשרי לנקוט מולם במצב שתואר? מה התוצאות שיהיה אפשר להגיע אלייהן ואיזה סוג עורך דין יהיה נכון. תודה

שלום,
ניתן להגיש תביעה בעניין זה בבית משפט לתביעות קטנות או בהליך סדר דין מהיר (עם ייצוג של עו"ד). בכדי שאוכל לתת ייעוץ משפטי לעניין סיכויי הצלחת התביעה והתוצאות המשוערות עליי להכיר לעומק את סיפור המקרה ולעיין בראיות להוכחת הטענות.
עו"ד העוסק בתחום אזרחי או בתביעות קטנות.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ וסיוע משפטי, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

29/10/2019 10:21 הדס פיצוי עפ פיצוי עפ"י הדין האירופאי עבור טיסה שהתעכבה
שלום,
טיסה של חברה אירופית אשר חזרה מאירופה לישראל בעיכוב של כ-7 שעות - להבנתי, על פי חוק שירותי תעופה אני זכאית להשבת תמורה עבור מחצית מעלות הכרטיס (שכן מדובר בטיסה חזור). האם הבנתי נכון?
חברת התעופה הציעה לי סכום הממלא דרישה זו, אך לא ממלא את הדרישה לפי הדין האירופי.
בדף האינטרנט של המועצה לצרכנות המסביר את החוק כתוב:
"בטיסה מאירופה לישראל חל הדין האירופי והדין הישראלי במקביל, הצרכן יכול לבחור בין פיצוי כספי על פי הדין הישראלי או על פי הדין האירופאי, אבל לא יוכל לתבוע את אותה הטבה מכח שני החוקים."
האם ניתן לתבוע בבית משפט בישראל את הפיצוי המגיע לי על פי הדין האירופי למרות שהוצע לי סכום המכסה את הנדרש לפי הדין הישראלי?

שלום,
כפי שהצגת את רשאית לתבוע בבית משפט בישראל באם לא קיבלת את הפיצוי המגיע לך מגורם אחר. אם תישאל דעתי ומניסיוני - כדאי לקחת את הפיצוי המוצע כיוון שאין לדעת מה תהיה התוצאה בבית המשפט (טוב ציפור אחת ביד מ 2 על העץ).
ככל שאת מעוניינת בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.