סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

11/12/2019 10:55 כהן תביעה קטנה לא נמסרה כיוון שהנתבע תביעה קטנה לא נמסרה כיוון שהנתבע "עזב" - מה עושים?
פורום תביעות קטנות שלום,

הגשתי תביעה קטנה על פגיעה נזיקית לפני מספר ימים.
קיבלתי הודעה חזרה כי התביעה לא נמסרה. סיבת אי-המסירה שניתנה על ידי הדואר כללה מילה אחת: עזב.
בית המשפט מטיל על התובע למצוא כותבת אחרת.
מה עושים במצב כזה? איך מוצאים אדם במדינת ישראל וכיצד אפשר לאמת שהנתבע באמת "עזב" (ולא התחמק מהדוור כי הוא לא רוצה לקבל כתב תביעה)?

בברכה,

שלום,
במקרה כזה עליך לאתר את הנתבע (בעצמך או באמצעות שירותי חוקרים פרטיים לאיתור נעלמים.
אפשרות נוספת היא להגיש את התביעה לכתובת ששם הנעלם רשום במשרד הפנים.
באם לדעתך הנתבע התחמק מהדוור, יהיה עליך לבצע את המסירה בעצמך או באמצעות חברת שליחויות.

עו"ד איציקובסקי שלום,

תודה על התגובה המהירה. לגבי הכתובת במשרד הפנים
1. האם מותר למשרד הפנים לספק לי מידע על הנתבע?
2. האם הגשת התביעה לכתובת שרשומה במשרד הפנים מספיקה מבחינת בית המשפט כדי להעביר אל הנתבע את האחריות להגיב אליה?

במקרה שהתשובה היא לא, נוצר יופי של תמריץ לנתבעים להתחמק מדיוור משפטי ושהתובע "ילך לחפש אותו" (תרתי משמע). במצב כזה, כיצד התובע עושה זאת, כאשר מדובר בתביעה של פחות מ-10 ש"ח ואין טעם לשכור עבורה חוקר פרטי?

שוב תודה ושבת שלום,

שלום,
נדמה לי שעניתי על כל שאלותיך כבר בפנייה הראשונה.
אין טעם לשאול את אותן השאלות מזוויות אחרות.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ וסיוע משפטי נוסף בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי ואשמח לסייע. השירותים המשפטיים כרוכים בתשלום.

10/12/2019 19:03 יעקב אנכלרד תביעת נתבע שכתובתו לא ידועה תביעת נתבע שכתובתו לא ידועה
שלום.
השכרתי דירה לאדם שהתברר כנוכל ולא שילם דמי שכירות. הגשתי תביעה לפינוי מושכר. וכחודש וחצי לאחר הגשת התביעה התברר לי שהשוכר "ברח" מהדירה ונעלם לכתובת בלתי ידועה. ברצוני לתבוע עכשיו בתביעות קטנות את דמי השכירות שהוא חייב לי ואת שאר הנזקים. אך אין לי את כתובת הנתבע.

כיצד ניתן לתבוע ללא ידיעת כתובת הנתבע. או לחילופין לאתר את כתובתו.

שלום,
לא ניתן לתבוע כאשר לא יודעים את כתובת הנתבע, אך יש דרכים לאתר את מי שברח ובכל זאת להביאו לדין.

11/12/2019 00:15 ארנון תבעתי חברה מסויימת על דואר זבל ששלחו לי וניצחתי תבעתי חברה מסויימת על דואר זבל ששלחו לי וניצחתי
תבעתי חברה מסויימת על דואר זבל ששלחו לי וניצחתי, הבעיה שבכתב ההגנה הם טענו שחלק מהדואר זבל שנשלח לי מקודם הוא של החברה הקודמת שהם קנו חלק מהפעילות שלה, השופט פסק לי רק 4 אימיילים ונתן לי פיצוי, ועל שאר המיילים
הוא אמר לי זה לא קשור לחברה הזאת אלא לחברה הקודמת, האם אני יכול לתבוע את החברה הקודמת בנפרד על הדואר זבל שהיא שלחה לי לפני שהיא נקנתה והועברה לבעלים החדש?

ובמידה והחברה הקודמת לא קיימת (נסגרה) האם אפשר לתבוע את הבעלים של החברה בנפרד כאדם פרטי?

שלום,
אתה יכול לתבוע בתנאי שהחברה עדיין קיימת.
לא ניתן לתבוע אדם פרטי כאשר מדובר בחברה בע"מ.

10/12/2019 10:20 שני חוק לשון הרע חוק לשון הרע
קרה לי מקרה בעבודה שהמנהלת זימנה אותי לפגישה לבדוק למה בכיתי יום לפני.

סיפרתי לה שזאת לא פעם ראשונה שאני ככה ושזה קשור למנהלת הישירה שלי שהיחסים איתה לא טובים ושאני מרגישה זלזול וחוסר כבוד.

יום למחרת המנהלת זימנה את כל העובדות ואת המנהלת הישירה ואותי
ופתחה את השיחה כך
אתמול צליח ישבה אצלי לשיחה וסיפרה לי שהיא חווה התעללות ע"י המנהלת הישירה
כמובן שניסיתי לעצור ולהגיד שלא נאמר בשום מצב התעללות.
אך היא המשיכה ועברה אחת אחת ושאלה האם המנהלת הישירה התעללה בכך כפי ששני ( אני ) סיפרתי..

כמובן שאף אחת לא יכלה לדבר מאחר והמנהלת הישירה היתה שם.
לאחר 10 דקות לא יכולתי להשאר במצב הזה ויצאתי בוכה החוצה.

היא סיפרה שיחה אישית בפני כולם
וסיפרה דברים לא נכונים.

שלום,
קראתי את הדברים. איך אני יכול לעזור ? מהי שאלתך בעניין ?
כיוון שמדובר ביחסי עובד - מעביד (אם את שכירה), יהיה עליך לפנות בעניין זה לעו"ד העוסק בתחום דיני עבודה (ולא תביעות קטנות ודיני צרכנות).

10/12/2019 09:20 תומר החזרת מזרן החזרת מזרן
קניתי מזרן, אחרי שניסיתי אותו בתצוגה. הוא היה היחידי שנוח לי בחנות בהתאם למחיר שאני מסוגל לשלם. המזרן שהגיע היה קשה הרבה יותר, מאוד לא נוח, וכמעט לא מסוגל להירדם עליו. זה לא שהגיע מזרן אחר, פשוט המזרן בתצוגה הרגיש אחרת לגמרי ממה שהגיע אליי.

ע"פ התקנון שלהם, יש לי 30 יום לנסות אותו, ואם אני לא מרוצה אני יכול לקחת אחר. אין ביטול עסקה. העניין הוא הוא ששום מזרון אחר לא טוב בטווח מחירים שאני יכול לעמוד בו.

יש לי אפשרות לעשות משהו בנידון? אחרי הכל המזרון פשוט מרגיש אחרת לחלוטין, הוא יותר קשה ממה שהיה בתצוגה, האם זה נופל תחת "פרסום שגוי" או משהו בסגנון?

שלום,
נטל ההוכחה בעניין זה מוטל עליך.
יש מה לעשות אך אתה הוא זה שצריך להוכיח את טענותיך - קרי : להוכיח כי קושי המזרון עליו התנסתה שונה מהמזרון שקיבלת.
גם בעניין "פרסום שגוי" עליך להוכיח את טענותיך.

09/12/2019 19:23 יניב פרץ מישהו אחר לקח לי את המוצר מישהו אחר לקח לי את המוצר
נמסר למישהו אחר המוצר ללא ת.ז מספר או שם שלי וחתום על ההזמנה מספר ות.ז של מישהו אחר שאני לא מכיר

שלום,
עליך לפנות בעניין זה לחברה במידת הצורך ובאם יש לך ראיות להוכחת הטענות להגיש תביעה קטנה.

יש הוכחה שהם הביאו למישהו אחר ללא הסכמתי או באישור שלי וגם ללא שמי. אם מי אני פותר את הבעיה הזאת זה פעם ראשונה שקורה לי דבר כזה

עליך לפתור את העניין מול החברה ממנה הזמנת.

08/12/2019 20:10 יאיר איחור בהתקנת מטבח איחור בהתקנת מטבח
שלום,

הזמנו מטבח לבית חדש, טכנאי היה אמור להגיע בטווח שלוש שעות. לאחר שלא הגיע, התברר שנתקע אצל לקוח קודם ויאחר במספר שעות, ביטלנו את ההגעה מאחרצוהיה מאוחר.
האם על האיחור הזה אני זכאי לפיצוי בגין חוק הגנת הצרכן?
לאחר מכן, התברר שחלק מהמטבח הגיע לא תקין, לא משהו שאי אפשר לחיות איתו אבל התקנת המטבח לא הושלמה.
לקח לתאם התקנה במשך כמעט חודשיים כולל השארת הודעה לחברה לתיאום התקנה שנציגי השירות לא חזרו להודעה תוך 24 שעות כפי שקיבלתי אישור בהודעת טקסט.
האם על משך הזמן הזה אני זכאי לפיצוי?
רק מציין שהחברה מוכנה לשלם "לפנים משורת הדין" 350 ש"ח פיצוי, האם יש קייס לפיצוי מעבר לכך על נושא זמן ההתקנה הארוך?

תודה

שלום,
אתה זכאי לפיצוי כספי בגין כל האמור.
מציע לך לקחת את הפיצוי המוצע.

08/12/2019 09:48 עדן א. אי קבלת מוצר בזמן שרכשתי באינטרנט אי קבלת מוצר בזמן שרכשתי באינטרנט
היי,
רכשתי מוצר מאתר אינטרנט ישראלי ידוע ואותו אתר כתב לאחר אישור עסקה כי המוצר יגיע תוך 7 ימי עסקים, עברו מאז מעל ל-8 ימי עסקים ועדיין לא קיבלתי את המוצר.
קיבלתי מאותו אתר הודעת SMS לאחר 4 ימי עסקים מאז אישור העסקה ש"כמות ההזמנות עצומה ויתכנו עיכובים בזמני ההספקה".
חוץ מההודעה לא קיבלתי שיחה או הודעה מתי אני יקבל את המשלוח ועד מתי יתעכב המשלוח?
האם אי עמידה בזמני משלוח זה משהו שאפשר לתבוע בתביעות קטנות, אם כן עד איזה סכום?
האם ההודעת SMS מאפשרת להם לא לעמוד בזמני המשלוח ולדחות את שילוח המוצר אליי?

תודה

שלום,
אי עמידה בתנאי ההסכם (גם לעניין זמנים) הינו הפרת הסכם.
תארי לך מה היה קורה אלו את היית מאחרת בתשלום.
הסכום הוא סכום פיצוי בשל הפרת הסכם + הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.

היי חיים,
תודה על המענה המהיר :)
מהו הסכום הפיצוי בשל הפרת הסכם? זה משהו קבוע או משתנה בהתאם לסכום ההזמנה?

שלום,
אין סכומים הקבועים בחוק. זה עניין של הערכה.

אם מדובר בסכום של 370 שקלים, כמה הערכה שלך סכום פיצוי בשל הפרת הסכם צריך להיות?

100 ש"ח.

07/12/2019 03:03 אורלי חברה שלא מוכנה להחזיר כסף חברה שלא מוכנה להחזיר כסף
שלום רכשתי ערכה להרזיה מדיאטת דש בסך1390 שח השמשתי כמו שהדיטאנית אמרה לא היה תוצאות כלל להפך ביקשתי להחזיר את המוצר והם אמרו שלא ניתן אפילו שהתקשתי הרבה פעמים השמח לעזרה מס הטלפון שלי

שלום,
בהתאם למתואר לא ניתן לבטל עסקה ולקבל את כספך בחזרה כאשר השתמשת במזון.
ראי תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).

02/12/2019 11:40 אבי טכנאי לא הגיע במועד שנקבע טכנאי לא הגיע במועד שנקבע
שלום
תואם לי ביקור טכנאי להחלפת ציוד של החברה ואף קיבלתי עם התיאום מסרון עם המועד שנקבע, פרטי הכתובת שלי וכן דרישה שאדם בגיר יהיה בבית.

הטכנאי התקשר 4 שעות לפני המועד וביקש להקדים. הסברתי לו שאין מישהו בגיר בשעה הזו ולאחר בדיקה עם רעייתי, התקשרתי אליו וסיכמנו שהוא יגיע לבית רבע שעה מוקדם מהמתוכנן ורעייתי תמתין לו. וידאתי כמובן שיש בידיו את הכתובת.

כשהמועד חלף והבחור לא הגיע, התברר להפתעתי שהטכנאי העביר את המשימה לטכנאי אחר מבלי לעדכן אותו כלל על שיחתנו וכעת הטכנאי החלופי שניסה להשיג אותי (אני לא הייתי זמין כי כבר שוחחתי עם הטכנאי וקבענו שרעייתי תמתין לו) החליט שמאחר ואינני עונה לו (למרות שאין לכך שום דרישה מצד סלקום) - הוא לא מגיע. נאלצתי לאחר דין ודברים לתאם מועד חדש לביקור הטכנאי.

חרף פניותיי לחברה - היא מסרבת לפצות אותי על כך. מה עליי לעשות? האם יש לי פה קייס משפטי בהתאם לחוק הגנת הצרכן לפי תיקון 24 – בהתאם להוראות סעיף 18א' (ג') לפיצוי של 600 ש"ח?

שלום,
כן בהחלט.
אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה.

תודה, אך מה המשמעות של הגשת תביעה שכזו? אני מניח שיש עלויות נוספות (מעבר לפיצוי הקבוע בחוק). האם אקבל על כך החזר במידה ויהיה פסק לטובתי? האם יש כאן כדאיות כלכלית בהגשת תביעה שכזו?

שלום,
לא אני קובע פסקי דין אלא בית המשפט. באם בית המשפט ימצא שאכן היו לך עלויות נוספות (נזקים), תהא רשאי לקבל פיצוי גם על הנזקים הנוספים.
בכל מקרה אתה רשאי לתבוע בין היתר בשל העבודה החברה הפרה חוק.
כדאות כלכלית אינה שאלה משפטית.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.