סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

07/12/2019 03:03 אורלי חברה שלא מוכנה להחזיר כסף חברה שלא מוכנה להחזיר כסף
שלום רכשתי ערכה להרזיה מדיאטת דש בסך1390 שח השמשתי כמו שהדיטאנית אמרה לא היה תוצאות כלל להפך ביקשתי להחזיר את המוצר והם אמרו שלא ניתן אפילו שהתקשתי הרבה פעמים השמח לעזרה מס הטלפון שלי

שלום,
בהתאם למתואר לא ניתן לבטל עסקה ולקבל את כספך בחזרה כאשר השתמשת במזון.
ראי תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).

02/12/2019 11:40 אבי טכנאי לא הגיע במועד שנקבע טכנאי לא הגיע במועד שנקבע
שלום
תואם לי ביקור טכנאי להחלפת ציוד של החברה ואף קיבלתי עם התיאום מסרון עם המועד שנקבע, פרטי הכתובת שלי וכן דרישה שאדם בגיר יהיה בבית.

הטכנאי התקשר 4 שעות לפני המועד וביקש להקדים. הסברתי לו שאין מישהו בגיר בשעה הזו ולאחר בדיקה עם רעייתי, התקשרתי אליו וסיכמנו שהוא יגיע לבית רבע שעה מוקדם מהמתוכנן ורעייתי תמתין לו. וידאתי כמובן שיש בידיו את הכתובת.

כשהמועד חלף והבחור לא הגיע, התברר להפתעתי שהטכנאי העביר את המשימה לטכנאי אחר מבלי לעדכן אותו כלל על שיחתנו וכעת הטכנאי החלופי שניסה להשיג אותי (אני לא הייתי זמין כי כבר שוחחתי עם הטכנאי וקבענו שרעייתי תמתין לו) החליט שמאחר ואינני עונה לו (למרות שאין לכך שום דרישה מצד סלקום) - הוא לא מגיע. נאלצתי לאחר דין ודברים לתאם מועד חדש לביקור הטכנאי.

חרף פניותיי לחברה - היא מסרבת לפצות אותי על כך. מה עליי לעשות? האם יש לי פה קייס משפטי בהתאם לחוק הגנת הצרכן לפי תיקון 24 – בהתאם להוראות סעיף 18א' (ג') לפיצוי של 600 ש"ח?

שלום,
כן בהחלט.
אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה.

תודה, אך מה המשמעות של הגשת תביעה שכזו? אני מניח שיש עלויות נוספות (מעבר לפיצוי הקבוע בחוק). האם אקבל על כך החזר במידה ויהיה פסק לטובתי? האם יש כאן כדאיות כלכלית בהגשת תביעה שכזו?

שלום,
לא אני קובע פסקי דין אלא בית המשפט. באם בית המשפט ימצא שאכן היו לך עלויות נוספות (נזקים), תהא רשאי לקבל פיצוי גם על הנזקים הנוספים.
בכל מקרה אתה רשאי לתבוע בין היתר בשל העבודה החברה הפרה חוק.
כדאות כלכלית אינה שאלה משפטית.

03/12/2019 20:24 יהודה קבלן שלא סיים את הבנייה קבלן שלא סיים את הבנייה
שלום
הוספתי לדירתי חדר מבנייה קלה ללא רישיון ,אך הסתדרתי עם העירייה .והקבלן לא סיים את העבודה כמו שצריך ואני מעוניין לתבוע אותו לבית משפט. אך איזה עו"ד אמר לי שאני יזהר מלתבוע היות והבנייה היא ללא רישיון .ועו"ד אחר אמר שאין לי מה לחשוש .כך שאני בדילמה מה לעשות .מצד אחד אני רוצה מאוד שהוא יסיים את העבודה .מצד שני אני חושש בגלל שזה ללא רישיון . רציתי לקבל את חוו"ד האם יש לכם רעיון בשבילי מה אני יכול לעשות . אין לי אפשרות להוציא רישיון על הבנייה
בברכה ובתודה
יהודה

שלום,
אני מציע לך להיפגש עם עו"ד שזה תחום עיסוקו ולקבל חוות דעת מאיש מקצוע.
הגעת לפורום של תביעות קטנות ודיני צרכנות. זהו לא הפורום המתאים לעניינך.

03/12/2019 14:11 עמית הטעייה במכירת הצטרפות  מועדון לקוחות הטעייה במכירת הצטרפות מועדון לקוחות
שלום,
לפני מספר חודשים הצטרפתי למועדון לקוחות בחברה מוכרת. הוסבר לי על כמה הטבות שניתנים למצטרפים חדשים, אחד מהם הוא החזר של 75 שקלים "לחודש העוקב". כיוון שאני עובד בחברה עם מועדון לקוחות דומה, שגם בו מפורסם החזר כספי לקנייה בחודש בעוקב, אך אין באמת הגבלה כזאת, שאלתי את המוכרנית מספר פעמים אם אכן זה מוגבל לחודש העוקב. נענתי שוב ושוב, גם לפני מלוי הפרטים, גם במהלך מילוי הפרטים, וגם לאחר מילוי הפרטים והתשלום, שאכן ההחזר אינו מוגבל בזמן!
לאחרונה כשחזרתי לרכוש באותה רשת, גיליתי שהוטעתי. יש לציין שעל פי המוכרנית, היא קיבלה 10 שקל בונוס על מכירת המועדון ולכן ברור שהיה לה אינטרס לשקר.

בשיחה עם שירות הלקוחות שלהם, תחילה נאמר לי שבאמת אין הגבלה, אך לאחר בדיקה של מספר דקות, הנציגה חזרה בה. לאחר מכן עלה טיעון שבמקרים "חריגים" משחזרים את ההטבה, אך כיוון שעבר "יותר מידי זמן", אני איני זכאי.

אשמח לדעת את האפשרויות העומדות לרשותי, אם בכלל.

תודה רבה

שלום,
יש מספר דרכים לפעול שכולן משפטיות.
אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה בגין הטעייה ובתנאי שיש לך את כל הראיות להוכחת טענותיך.

01/12/2019 11:53 טלי ביטול עיסקה ביטול עיסקה
שלום רב, בתאריך 11.18 ביצעתי הזמנה בסניף ביתילי . שילמתי סך של 500 ש"ח מקדמה , הודעתי למוכרת כי הרכישה מותנית בקבלת הלוואה . כבר לאחר מספר ימים הודעתי כי ההלוואה לא אושרה .הודיעו לי כל לא ניתן לבטל והסכמתי להשאיר רק את הספה ששוויה כ 6000 ש"ח . ביקשתי זמן מכיוון שנכנסתי לבעיות בריאותיות . רק בחודש אוגוסט 2019 הגעתי והזמנתי את הבדים של הספה (מדובר בספה על פי הזמנת הלקוחות בבחירת הבדים והצבעים . הוספתי לתשלום של ה 500 שח ששולמו כבר בשנת 2018 עוד 5000 שח . אולם כבר למחרת , הודעתי כי אני מבקשת לבטל את ההזמנה וכי אני לא סגורה על הבדים והצבעים . מאז לא נעשה דבר ולא בוצע עבורי שום תפירה, גזירה או כל פעולה שקשורה לספה. כיום , לאחר שהבנתי שהספה לא מתאימה לי, מבקשת לקבל את כספי חזרה בקיזוז 5% או 100 שח הנמוך מביניהם אולם בסניף עצמו לא מאפשרים לי בטענה שעברה יותר מחצי שנה (משנת 2018) לכן אני פונה אליכם לקבלת תשובה: האם אין לי זכות לבטל את העיסקה למרות ששילמתי 500 שח בשנת 2018 ואחכ ב 08.19 עוד 5000 שח ? אציין כי כל הזמן הזה לא נעשה עבורי דבר ולא קיבלתי דבר .אודה לתשובתכם בקדם .תודה רבה

שלום,
בהתאם למתואר אין לך זכות לביטול העסקה והשבת כספך (בהתאם לחוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה)).
יתכן ויש עילות ביטול אחרות בעניינך אותם צריך לבחון.

אשמח לדעת מדוע אין לי זכות לביטול העיסקה והשבת כספי הרי לא בוצעה שום המנה ולא התקבלה שום ספה

שלום,
בגדול אומר - כיוון בהתאם למתואר - מי שהפר את ההסכם בין הצדדים זו את ועל כן לחברה יש זכות לתבוע אותך.
כמובן שאני מבסס את תשובתי אך ורק בהתאם למידע שנמסר כאן על ידך. יתכן שלאחר שאבחן את המקרה לעומקו ואעיין במסמכים ובראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות, אגיע למסקנות אחרות.
באם את מעוניינת בתשובה מפורטת (ואף בחוות דעת משפטית בעניינך), את מוזמנת לפנות למשרדי ואשמח להסביר לך ארוכות. השירותים המשפטיים הם התשלום.

02/12/2019 23:18 נתנאל מוצר פגום שהזיק מוצר פגום שהזיק
שלום, קניתי בסופר כיסוי בד לקרש גיהוץ ע"מ להחליף את הישן.
כשהגעתי הביתה מיד גיהצתי איתו חולצה לבנה ולצערי גיליתי כי החולצה נצבעה בצבעי הבד.
מיד שפכתי אקונומיקה ולאחר מכן כביסה אך ללא הועיל - החולצה נהרסה.
האם אני יכול לתבוע החזר כספי על המוצר + החולצה שנהרסה + קרש שכעת אין לי מאחר וקרעתיי את הכיסוי הקודם.
אם כן, ממי אני אמור לדרוש תשלום - מהסופר או מהחברה המייצרת/משווקת.
האם לתבוע בבית דין לתביעות קטנות??
(אני מעוניין לתבוע כדי שיפסיקו להרוויח בשיטת מצליח ממי שאין לו)

שלום,
בהתאם למתואר אתה רשאי לתבוע בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
עליך לתבוע את החברה המייצרת/משווקת.
כן המקום הנכון הוא להגיש את התביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.

01/12/2019 16:43 משה מישה חברת האשראי מסרבת לטפל בהכחשת עסקה חברת האשראי מסרבת לטפל בהכחשת עסקה
שלום,
ביצעתי עסקת אשראי לתשלום על 3 לילות במלון בחו״ל.
במהלך השהייה(בלילה השני), ניגשתי לקבלה במטרה לדווח על יחס לא הולם מצוות המלון ולבקש פיצוי. לאחר שיחה של מספר דקות עם מנהלת הקבלה, במהלכה לא הסכמתי לקבל את ההצעות שלה לפיצוי(עלוב). לתדהמתי הרבה - היא בחרה לסלק אותי מהמלון בלי החזר מיידי(הבטיחה שיחזירו לי במועד מאוחר יותר), וקראה לאנשי האבטחה כאשר ביקשתי לקבל את ההחזר לפני שאני יוצא מהחדר.
ניסיתי לקבל החזר על העסקה דרך בית העסק שביצע את הסליקה(לא המלון עצמו אלא אתר agoda) אבל שם סירבו להחזיר בטענות שונות ומשונות(התכתבות ארוכה), בינהן - מהמלון נמסר שעברתי על הנהלים והם לא מוכנים לפרט מעבר לכך על אילו נהלים עברתי, לא לי ולא לagoda.
הצעתי לערוך בירור מעמיק, להסתכל במצלמות(המלון הוא מלון קזינו מצולם) - אבל לא קיבלתי שום תגובה עם תוכן.
בעקבות המקרה פניתי לחברת האשראי(מקס של לאומי) וביקשתי להכחיש את העסקה - שכן באופן ברור לא קיבלתי את התמורה ויש פה כשל תמורה, וגם לא את ההחזר שהובטח לי(אמנם בע״פ ולא בכתב).
מחברת האשראי התגובות איטיות, מחזיקים אותי על הקו, מבטיחים לחזור וחוזרים רק בהודעות, ובשורה התחתונה - טוענים שאני בחרתי לבטל את העסקה ולכן הם לא יכולים לעזור, למרות שהסברתי להם כמה פעמים וכמה דרכים שלא בחרתי לביטול העסקה ולא הסכמתי לביטול(מי היה מסכים לוותר על הכל בלי החזר?)
מה האופציות העומדות לרשותי? אני יכול לתבוע את חברת האשראי על המקרה?

שלום,
בהתאם למתואר אין לך עילה לתביעה כנגד חברת האשראי. מה שנותר לך לעשות הוא להגיש תביעה כנגד המלון שנהג מולך כפי שאתה מתאר.
יהיה עליך להגיש את התביעה כנגד המלון במדינה ששם המלון מצוי. לא ניתן להגיש תביעה זו בבתי המשפט בארץ.

תודה על התגובה.
רק כדי לוודא, חברת האשראי אינה מחוייבת כלפיי במסגרת הביטוח, במקרה של כשל תמורה?
או שלמיטב הבנתכם פשוט אין פה כשל תמורה? מזכיר - סולקתי ממלון ללא תמורה

שלום,
בהתאם למתואר אין פה כשל תמורה.

01/12/2019 20:52 מרום איחור בהגעת מוצר שהוזמן איחור בהגעת מוצר שהוזמן
הזמנתי מחשב מאתר באינטרנט, ותוך שבועיים היה צריך להגיע, כרגע עבר 4 שבועות ועוד לא הגיע, ואין עם מי לדבר [אומרים בצ'ט שזה בטיפול] האם יש אפשרות לתביעה כספית?

שלום,
כן.

28/11/2019 11:12 ניסים ביטול עיסקה כולל ההובלה של שולחן ביטול עיסקה כולל ההובלה של שולחן
רכשתי לפני שלושה חודשים שולחן מצאתי פגם בחלק התחתון של השולחן למחרת התקשרתי ואמרו שיקחו ויתקנו עבר שבוע שבועים לא עשו ולא התקשרו ניגשתי אלהם אמרו שחליפו לי פלטה אחרי שבועיים אמרו שבסוף יקחו ויתקנו אותה לפני שבועיים לקחו אותה והודיעו לי סוף שבוע יהיה מוכן בסוף השבוע אמרו לא הספיקו שבוע הבא תיאמו לי מועד שיגיע הפלטה ובסוף ביטלו היום התקשרו אלי להודיע לי שהם לא יודעים מתי זה יהיה מוכן מה עלי לעשות

שלום,
יש באפשרותך מספר אפשרויות. אתה רשאי לבטל את העסקה לקבל את מלוא כספך + פיצויים בגין כל ההתנהלות המתוארת או להמתין ולקבל את המוצר בחזרה לשביעות רצונך בנוסף לפיצויים כספיים בשל כל האמור.

27/11/2019 20:31 שמעון תביעה של חברת תעופה מחו תביעה של חברת תעופה מחו"ל
שלום . עשיתי תביעה קטנה לבדי באנטרנט . תבעתי את אלעל , סוכנות הנסיעות וגם חברת תעופה מחו"ל שהייתה מעורבת בסיפור . הבעיה שאין להם ח"פ בגלל שהם לא מהארץ . מה אני עושה במקרה כזה? כי זה אחד מהפרטים שהיתי צריך למלא בתביעה עצמה . איך בית המשפט ידע להגיש להם את התביעה שלי בכלל ?

שלום,
עליך לאתר את נציגות החברה בארץ ולבצע מסירה לנציגות.
כמו כן, בשלב זה אני ממליץ לך להיעזר בעו"ד.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.