סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

16/01/2020 09:55 אפרת מור השכרת רכב בחו השכרת רכב בחו"ל - טעות במיקום איסוף הרכב
שכרתי רכב מאוויס דרך אוטו שי ל11 ימים. המחיר שנתן לי לרכב ידני היה 500 יורו . הנציג שדיבר איתי שלח לי מכתב סיכום השכרת רכב למייל בעיברית בו היה כתוב שעיר איסןף הרכב היא מדריד תחנת רכבת . לתמהוני כשהגעתי לאסוף את הרכב מתחנת הרכבת במדריד מחברת אוויס תנאמר לי כי הרכב הוזמן בברצלונה בתחנת רכבת . היה עלי לבטל את חוזה השכרת הרכב ב 500 יורו ולעשות במקום חוזה חדש ב 1200 יורו לרכב חדש . ..המצב הזה גרם לנו לעוגמת נפש ואנחנו רוצים לבקש מאוטו שי את הפרשי הכסף על השכרת הרכב ופצוי על עוגמת נפש .האם עלי לפנות לתביעות קטנות ? או לשכור שרותי עורך דין בכדי לקבל את הפצוי המגיע לי ?

שלום,
את בהחלט יכולה להגיש תביעה בעצמך בבית המשפט לתביעות קטנות כמו גם את יכולה להיעזר בעו"ד לצורך הגשה וניהול התביעה בתביעות קטנות.
כמו כן, את יכולה לבחור להגיש את התביעה באמצעות עו"ד (כאשר עו"ד ייצג אותך).
אלו הן בחירות שלך.

16/01/2020 10:02 אפת מור השכרת רכב בחו השכרת רכב בחו"ל - חוסר גלגל רזרבי
השכנו רכב בספרד מאוויס וביום הראשון בהגיענולעיר טולדו נוצר פנצר בגלגל . התקשרנו לחברת אוויס המון פעמים מהמלון בטולדו ולאחר הרבה שעות של המתנה נשלח מכונאי רכבכ שטען כי אין ביכלתו לעשות מאומה כי אין גלגל ספר וגם יש חור גדול בצמיג. לאחר יום שלם של טלפונים לאוויס נשלחה מונית למחרת בצהרים להחזיר אותנו למדריד , העיר בה התחלנו את מסלול הטיול בכדי לקבל רכב חילופי בשדה תעופה . ההגעה למדריד למחרת בצהרים גרמה לנו לפיגור ושינוי במסלול הטיול .
שאלתי כיצד אני מתנהלת מול אוויס בחו"ל בבקשת פצוי על עוגמת נפש /

שלום,
צר לי אך אינני מבין את שאלתך. כמו גם חסרים לי פרטים רבים כדי להשיב על שאלתך זו.
בהתאם למתואר עליך לפנות לעו"ד מקומי (בספרד) ולתת לו לטפל בעניינך המשפטי.

16/01/2020 10:03 יואל טעות ברישום אשראי אצל חברת הביטוח טעות ברישום אשראי אצל חברת הביטוח
שלום,
רכשתי בשנת 2012 ביטוח בריאות עבור הכלב שלי (חברת פניקס) - כ1000 ש"ח בשנה.
חידשתי את הביטוח כל שנה.
השנה הסוכן פנה אלי ואמר שחלה טעות במס' האשראי שנלקח וכל השנים כרטיס עם מספר דומה חויב בטעות.
חברת הביטוח דורשת שאשלם את הביטוח כל השנים אחורה. (8 שנים)
הטעות כמובן אצל חברת הביטוח או הסוכן ולא אצלי, ולכן אני לא מוכן לשלם, במיוחד לא סכום גבוה שכזה אחרי 8 שנים (כ8000 ש"ח)
השאלה היא מה אומר החוק בעניין זה?
תודה רבה

שלום,
אין חוק ספציפי שעוסק בעניין זה.
בהתאם לחוק עליך לשלם את הסכום שאותו אתה חייב. הרי סכום זה לא ירד מחשבון הבנק שלך בעבר.
נטל ההוכחה להוכיח את הטענות מוטל על הצד השני, כלומר סוכן הביטוח צריך להציג בפניך ראיות להוכחת טענותיו על מנת שאתה תשלם (כדי שלא יווצר מצב של תשלום כפול).

15/01/2020 14:50 מאיר ביטול עסקה ע ביטול עסקה ע"י המוכר
הגעתי לחנות קרמיקה להתעניין על רכישת קרמיקה , וקיבלתי הצעה בכתב , לאחר כ חודש נכנסתי לסגור את העסקה , המוכר הוציא לי שוב הצעת מחיר , בקשתי הנחה המוכר ערב את המנהל המנהל נתן הנחה של 100 שח ואישר למוכר להתקדם עם המכירה ,שילמתי במזומן 6,500 ש"ח קיבלתי קבלה ויצאתי מהדלפק לכוון היציאה תוך שאני יוצא אני רואה שהמנהל והמוכר רבים ולא יודע על מה כשיצאתי יצא אחרי המנהל ואומר לי שבעל הבית רוצה שאני אוסיף עוד 800 ש"ח או לבטל את העסקה הסברתי לו שהגעתי על סמך זה שלפני כ חודש נתתם לי את ההצעה וגם היום נתתם את אותה ההצעה אני סיימתי את כל התשלום במזומן וזה לא מקובל להתנהג אך שהוא מתנהג, ועזבתי אותו כשאני אומר לו מבחינתי העסקה חייבת להיות מסופקת , לאחר כשבוע הלכתי לקבל את הסחורה במגרש והפקידה אומרת לי שיש פה ביטול עסקה שמצד אחד רואים ששילמתה ומצד שני יש ביטול , היא התקשרה למגרש ואמרו לה בעל הבית ביטל את העסקה ,
השאילה מה הזכויות שלי כסף קיבלו והם כ חודש מסרבים ללתת לי את הסחורה מה עלי לעשות ?

שלום,
בהתאם למתואר החברה נוהגת שלא כדין ועל כן אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה.
לאחר אישור, החברה אינה רשאית לבטל עסקה על דעת עצמה (בדיוק כפי שאתה אינך יכול שלא בהתאם לחוק הגנת הצרכן).

14/01/2020 21:15 נדאל בקשת הנתב להעברת התיק לשלום בקשת הנתב להעברת התיק לשלום
שלום רב, תבעתי בתביעות קטנות חברה, שאחרי חודשים גם קיבלתי פסק דין בהיעדר הגנה, אחרי זה נזכרו וביקשו לבטל את פסק הדין כיוון שטענו שלא קיבלו את כתב התביעה, השופט אישר להם משפט חוזר, ואז ביקשו להעבירו לבית משפט השלום, יש לי 4 ימים להגיב, מה הזכויות שלי? האם יש אפשרות לא להסכים? מסמך כזה-פורמט מוכן? מה עליי לעשות? אין לי עו"ד מייצג עשיתי הכל לבד.. אנא את עזרתכם. תודה על השירות

שלום,
1. בית המשפט ביקש את תגובתך על מנת להכריע בסוגיה ועל כן עליך להגיב, להסביר ולשכנע את השופט שלא להעביר את הדיון לבית משפט שלום.
2. בהחלט יש באפשרותך שלא להסכים.

15/01/2020 07:19 עמית הפרת הסכם מול חברת ביטוח הפרת הסכם מול חברת ביטוח
שלום, ביוני האחרון רכשתי ביטוח רכב מקיף דרך כולמוביל ביטוח. טרם הצעת המחיר שלחתי את העדר התביעות שכלל 3 תביעות: תביעה ראשונה ארבעה ימים לאחר תחילת הביטוח חולפות 3 שנים ולכן סוכן הביטוח סיכם איתי שאיננה נחשבת, תביעה נוספת מאמצע 2018, ותביעה שלישית מסוף 2018 - תביעה של שמשות - סוכן הביטוח אמר לי שהתביעה הזו גם לא נחשבת משום שסוג האירוע שמשות. בשיחה עם סוכן הביטוח הוסכם על מחיר 3299 לביטוח מקיף + 1600 לביטוח חובה. עוד סיכמנו שהתשלום יועבר ב-5 תשלומים.
לאחר חצי שנה, התקשרו אלי מחברת הביטוח בטענה שלא שלחתי טופס העדר תביעות, לאחר שהעברתי את המייל כפי שנשלח לסוכן המכירות ביום ביצוע העסקה נאמר לי כי הייתה טעות אצל חברת הביטוח ועליי להוסיף 2,000 ש""ח לביטוח משום שהתביעה השלישית אמורה גם היא לקחת בחשבון בחישוב המחיר.
הודעתי לחברת כולמוביל שאין בכוונתי להוסיף סכום נוסף מעבר למה שסיכמנו ואם הם משנים את המחיר אני רוצה לסיים את ההתקשרות איתם לבטל את הביטוח ולקבל את כספי בחזרה (כמובן את החלק היחסי בחלק שלא מומש - 5 חודשים מתוך 12). חברת כולמוביל אכן ביטלה את הביטוח המקיף אולם במקום להחזיר לי את הסכום היחסי החזירה לי 96 שקלים בלבד בבדיקה מולם הם טוענים כי שאר הכסף לא הוחזר משום שהחישוב מתבצע ביחס לסכום שהייתי אמור לשלם ולא לסכום שסוכם מולי.
האם חברת הביטוח יכולה לקבוע בעצמה מחיר ללא הסכמה של הלקוח?

שלום,
התשובה היא לא.

14/01/2020 07:24 חגי פסיקה בתביעות קטנות פסיקה בתביעות קטנות
נתבעתי על ידי לקוח בתביעות קטנות על התקנה לקויה
הלקוח סרב לפשרה בפגישת גישור -בה הצעתי לתקן את הליקוי במיידית
דרישת הלקוח היה ביטול עסקה במלואה ולכן הפגישה נכשלה
השופט קבל חלקית את התביעה ונקבע סכום לפיצוי
לאחר שהעברתי את הסכום ללקוח
פנה הלקוח אלי שנגיע לתקן את הליקוי - אמרתי לו שברגע שפנה לבית משפט כיבדתי את ההחלטה של בית המשפט
איני חייב לתקן את הליקוי ושיפנה לבעל מקצוע אחר וישלם לו בסכום שהעברתי לו למטרה זו..
הלקוח מאיים בתביעה נוספת וטוען שהסכום שנפסק הוא רק עבור עוגמת נפש..
מה עליי לעשות ? הלקוח לא מפסיק להתקשר ולהטריד טלפונית ולבקר במקום העסק- דבר שעלול לפגוע בשמי הטוב

שלום,
יש צורך לעיין בפסק הדין ולבחון מה נקבע בו לעניין המשך מתן שירות לתובע.
במידת הצורך אפשר לפנות לבית המשפט בעניין זה ולבקש את הבהרתו.
על מנת להפסיק את ההטרדה אתה רשאי להגיד לתובע שיגיש תביעה (נוספת) ו\או להגיש תלונה במשטרה כנגד הטרדתו.

14/01/2020 08:43 חגי פסק דין

אין כלל התייחסות למתן שירות
רק פיצוי על טיב ההתקנה
ככשאל התובע את השופט לאחר שהקריא את פסק הדין מי יסיר את הליקוי השוםט ענה שאם הכסף שמקבל יבחר כל בעל מקצוע
ההערה נאמרה בעפ וכמובן לא רשומה בפסק דין

14/01/2020 08:44 חגי פסק דין

כיצד פונים לבה"ש להבהרה?
יש אפשרות כזו?

שלום,
פונים לבית המשפט בבקשת הבהרה לפסק דינו.

הקלד את תגובתך

12/01/2020 15:44 צליל ביטול עיסקה בהזמנה אישית ביטול עיסקה בהזמנה אישית
אם הזמנתי פיאה נוכרית לפי מידות הראש שלי ולפי צבעים מסוימים שביקשתי האם אני רשאית לבטל עיסקה כל עוד שהמוצר עדיין לא הגיע אליי? העיסקה בוצעה באשראי

שלום,
לא. מדובר פה בהזמנה מיוחדת ולא ניתן לבטל עסקה של הזמנה מיוחדת.

11/01/2020 18:24 שרון ״קורס עיצוב אופנה״ ״קורס עיצוב אופנה״
שלום, נרשמתי לקורס עיצוב אופנה במכללת פרופשנס, עקב חוזר גילוי נאות התברר שהקורס הוא קורס תפירה בסיסי, ולא כפי שנאמר על ידי מנהלת הקורס. כמו כן, עצרתי את לימודיי למטרת טיול עם הבטחה שאוכל להמשיך אותם בחודש פברואר, אך מתברר שאין קורס כזה ואיני יכולה להרשם לקורס שלאחר מכן כי אני בעדיפות אחרונה מבחינתם. הקורס שולם על ידי באופן מלא אך איני קיבלתי תמורה ומנהלת הקורס מתחמקת ממני מכל שאלה ובקשה ואינה מוכנה להחזר כספי חלקי. אשמח לקבלת התייעצות מה אוכל לעשות כדי להתחיל תהליך חולה תודה.

שלום,
קראתי את הדברים.
את מוזמנת ליצור עמי קשר טלפוני לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

09/01/2020 10:36 גיא זמן סביר לטיפול בתקלה במסגרת האחריות זמן סביר לטיפול בתקלה במסגרת האחריות
שלום,

לפני שלוש שנים רכשתי חלון להתקנה בגג רעפים

כיום ישנה נזילה מהחלון ועדיין במסגרת האחריות (אחריות 8 שנים עבור החלון)

עדכנתי את החברה שמהם רכשתי את החלון והם אמרו להמתין בסבלנות

השאלה היא מהו הזמן הסביר לתיקון הבעיה?



תודה רבה

שלום,
החוק אינו קובע מהו זמן סביר.
ברור שאינך צריך לחכות את כל החורף לצורך תיקון.
זמן סביר זה שבועיים עד חודש.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.