סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

09/02/2020 12:42 שאול אדם משתמש בכתובת מייל שלי ללא ידיעתי ושולחים מכתבי ספאם. אדם משתמש בכתובת מייל שלי ללא ידיעתי ושולחים מכתבי ספאם.
שלום עו''ד,
חברה תקשורת מסויימת שאני לא רשום אצלה כלקוח בכלל שולחת לי לאימייל מכתבים שונים ,פרסומות וחשבוניות של לקוח אחר כבר שנים, כל המייל שלי מוצף בספאם בגלל זה וזה מציק מאד. אין לי מושג איך למה הוא רשם את המייל שלי בתור שלו. האם מגיע לי פיצויים על המטרד הזה?

שלום,
יש לבחון את הראיות שיש בידך להוכחת הטענות.
בכל מקרה בטרם אתה רץ לתבוע אני מציע לך לתקן את התקלה ולפנות לחברה על מנת לדווח להם על כך + לפנות למשטרת ישראל ולהגיש תלונה בעניינך.

שלום,
את התביעה והתלונה יש להפנות כנגד המתחזה ולא כנגד החברה ששולחת ספאמים.

07/02/2020 05:49 לא עוד פגיעת ציפור איחור טיסה פגיעת ציפור איחור טיסה
שלום רב

שמעתי על פסיקה לאחרונה של בית משפט מחוזי בנושא פגיעת ציפור במטוס ופיצוי.
האם תוכל להפנות למספר תיק או לפסיקה,
האם מכיר פסיקה כזו שקובעת שפגיעת ציפור היא מקרה שלא מזכה פיצוי בגין איחור טיסה

תודה

שלום,
1. לא, אינני מכיר פסק דין של בית משפט מחוזי בנושא פגיעת ציפור במטוס ופיצוי.
2. אני מכיר מס' פסקי דין של בתי משפט לתביעות קטנות ובית משפט שלום (תביעה בסדר דין מהיר) הקובעות כי פגיעת ציפור הינו מקרה המזכה בפיצוי בגין איחור טיסה.

08/02/2020 09:15 ג'סיקה החזרת מוצר וקבלת איומים החזרת מוצר וקבלת איומים
ב 30/11/2019 ביצעתי רכישה של מוצר דרך אתר אינטרנט ישראלי בשם מסוים בסכום של 450 ש"ח. האתר היה נראה אמין תחילה ונשלח לי אישור הזמנה למייל עם התוכן הבא: "זמן האספקה בין 15-25 ימי עסקים בדואר רשום אשר שולחים אותו אוטומטית בהמשך לאחר ההזמנה. יש ביטוח מלא להגעה, המגפיים מגיעים עם כל האישורים וסימני המקור".
לאחר 24 ימים קיבלתי הודעת אימייל עם מספר המשלוח על מנת להתעדכן בפרטי החבילה שיש להזין באתר משלוחים בסין ובדואר ישראל ולא נראה ולא היה עידכון בססטוס החבילה במשך כל זמן ההמתנה לחבילה. לאחר יותר מחודש של המתנה נכנסתי לאתר ממנו ביצעתי את הרכישה והוא לא עלה לכן התחלתי לחשוד בהונאה ובחרתי ליצור קשר עם חברת האשראי ב 13/1/2020. בנוסף בחרתי לפתוח מה שנקרא "מחלוקת" בחשבון הפייפאל שלי, דרכו התבצע החיוב כדי שיבחנו את הנושא גם כן. חברת האשראי זיכתה אותי בסכום המלא של הרכישה ב 21/1/2020.
ב 21/1/2020 בשעה 13:49 קיבלתי מייל מכתובת אימייל שונה מזו שהתכתבתי איתה קודם ועידכנה אותי באישור ההזמנה ופרטי המשלוח, עם התוכן הבא: "ביום שלישי הבא תצא תביעה נגדך על 7000₪ על ההונאה שעשית". לא ייחסתי לכך חשיבות רבה מכיוון שלא קיבלתי את המוצר והיה לי ברור שהתנהלתי באופן תקין אך ההודעה בהחלט הספיקה על מנת לעורר בי חשש. ביום חמישי ה 30/1/2020, קיבלתי הודעה שמחכה לי דבר דואר במינימרקט השכונתי וחשדתי שזה המשלוח עם הנעליים המדוברות. בלי לחשוב יותר מדי אספתי את החבילה עם הנעליים. האריזה הגיעה קרועה, הנעליים לא מתאימות לתיאור המוצר שקיים באתר המכירה ואמנם אכן קיימים סימני מקור אך אין ויכוח כי זהו חיקוי זול.
מכיוון שכבר קיבלתי זיכוי מחברת האשראי, המשלוח הגיע באיחור משמעותי, הנעליים אינן תואמות לאלו שחפצתי בהן מהאתר והמוכר איים עליי בתביעה החלטתי שאיני מעוניינת בהן עוד ושברצוני להחזיר למוכר את החבילה. נכנסתי לאתר המכירה על מנת לבדוק את מדיניות ההחזרות של המוכר אך לא קיימת מדיניות החזרות. שלחתי לו מייל שאני מעוניינת להשיב לו את המוצר ושאני מתכוונת לשלוח את החבילה לכתובת שמצויינת על גבי האריזה, בסין. המוכר השיב לי ביום ראשון ה 2/02/2020: "אין אפשרות להחזר, היה משלוח עלות אליך של 30 דולר, את צריכה לשלם את העלות שילוח אליך. הכתבות שעל הקופסא זה לא הכתובת להחזר". בחרתי שלא להגיב להודעה מכיוון שלא ראיתי דרישה לתשלום נוסף על שילוח החבילה בעת הרכישה והבנתי שהוא לא מעוניין שאשיב לו את המוצר למרות שאיני מעוניינת בו.
הבוקר, יום רביעי ה 5/02/2020, קיבלתי הודעת אימייל מכתובת אימייל שונה, לכאורה של עו"ד ובתוכן ההודעה היה:
"שלום רב
נא לבטל את התביעה בפייפאל כי אספתם את המוצר
אם לא תחזירו את הכסף זה יחשב כגניבה
ולא מעניין אותנו מה פייפאל יפסקו!!
אנו נגיש נגדך תלונה במשטרה ונשלח לכם את הצילום של התלונה.
יש לנו את הכתובת שלך ת.ז והכל איתנו כבר"

למען האמת, ברור לי שעורך דין לא מתנסח באופן הזה ושזהו ניסיון הרתעה ואיום ובאופן כללי 450 שקל אינם סכום גדול אך אני ללא ספק עובדת קשה עבור הסכום הזה ולא מעוניינת לשלם לנוכל לאחר שהוא מאיים עליי בתביעה, בהגשת תלונה ובכך שמחזיק בפרטיים האישיים שלי כמו ת.ז או כתובת מגורים. אשמח לדעת מה עושים במקרה כזה, האם עליי לבטל את המחלוקת בפייפל ולהחזיר למוכר את סכום הקנייה? האם עליי לפנות למשטרה מחשש לאיומים? האם יש לי עילה לתביעה תחת זכויות הקונה בשל אופן התנהלות המוכר ואי עמידה בתנאים שהציג בעת אישור ההזמנה? והאם אני יכולה לשתף את החוויה הרעה שלי ברכישה באתר מבלי לחשוש לתביעה על הוצאת דיבה ופגיעה בשמו הטוב?

כמובן שיש לי תיעוד מסודר של כל ההתכתבויות, אישור תשלום, הודעה על הגעת דבר דואר וכ"ו.

שלום,
1. עליך לפנות למשטרת ישראל בעניין זה ולהגיש תלונה.
2. בהתאם למתואר לך יש עילה לתביעה כנגד המוכר ולא להפך.
3. בעניין של פרסום והימנעות מתביעת לשון הרע , עליך לפרסם רק אמת, כאשר יש לך ראיות שתומכות את טענותיך.

06/02/2020 07:39 אלכס נפתלי אי תשלום על איחור מסירת דירה מקבלן אי תשלום על איחור מסירת דירה מקבלן
שלום, בעט רכישת דירה החתימו אותנו על 15 ימים איחור המסירה בעקבות שינויים קטנים בדירה כמו שקעים להורדת דלת של מסתור כביסה (בקשה נעשה לפני שקומה שלנו הייתה בנויה). בנוסף הזמנו מזגן מקבלן בנייה ועל זה החתימו אותנו על 45 יום איחור במסירה (הסיבה שהוזמנו מהם כי היינו לחוצים להיכנס לדירה בהקדם). חייב לציין כי המזגן הוזמן עוד לפני שעשו את ההכנה למזגן. בערך כחודשיים מהזמנת המזגן ביקרנו את הדירה ושמנו לב שהם בנו את הגבס ושעו את ההכנה אבל שכחו שהוזמנו מזגן ולכן לא התקינו את המזגן. אמרתי למנהל פרויקט "עזוב אל תתקין, אנחנו נעשה את המזגן באופן פרטי, פשוט שיחזירו לנו את הכסף ויבטלו את 45 ימי איחור שחתמנו. מה שקרה בפועל הוא הוא התקשר אליי כמה ימים אחרי ואמר התקנו לך כבר את המזגן (זאת אומרת הם שברו את הגבס). בסופו של דבר היה לנו 60 ימי איחור שלא שילמו לנו על זה.
בכל מקרה רציתי לדעת האם יש אפשרות לתבוע את חברת הבנייה בתביעה קטנה והאם יש סיכוי לזכות בתביעה?
והאם אני צריך לתבוע את הקבלן או את חברת נדל"ן?

שלום,
קראתי את הדברים, אך לא הבנתי את סיפור המקרה. איתך הסליחה.
בכללי אומר כי אתה (אדם יחיד) רשאי לתבוע חברת בנייה או קבלן בתביעות קטנות.

05/02/2020 15:38 אלדד גורן תביעה מול חברת אשראי- סירוב עסקה בחו תביעה מול חברת אשראי- סירוב עסקה בחו"ל
שלום רב,
אשמח להתייעץ עם הפורום בנוגע לתביעת חברת אשראי.
לפני מס' שבועות כרטיס האשראי שלי נגנב במהלך חופשה בבירה אירופאית, ועד שגיליתי זאת הגנב הספיק למשוך כ 700 יורו. ברגע שגיליתי (כמה שעות שעות לאחר מכן) ביטלתי את הכרטיס והגשתי תלונה במשטרה המקומית. כשיצרתי קשר עם שירות הלקוחות של החברה, היא טענה שלא ניתן לבטל את החיוב מאחר ומשיכת כסף דורשת שימוש בקוד סודי. גם ניסיונותיי החוזרים בימים הבאים מול נציגי שירות ומנהל שירות לקוחות לא עזרו, והם לא הסכימו לחקור את המקרה, לחפש צילומים מאותו כספומט וכו'. כעת אני מתלבט האם כדאי לי להגיש תביעה בעניין, שבתקווה תגרום לחברת האשראי לחקור את המקרה או לפצות אותי על הנזק.
האם לדעתכם מומלץ לתבוע? ואם כן, יכולים להמליץ על עורך דין מתאים שיוכל לעזור?

תודה מראש,
אלדד

שלום,
הגשת תביעה לא תגרום לחברת האשראי לחקור את המקרה. זו לא מטרת התביעה.
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

05/02/2020 08:07 נגה גוטמן תביעה קטנה נגד חברת פרטנר תביעה קטנה נגד חברת פרטנר
שלום רב,
אנחנו לקוחות פרטנר TV אשר מספקת לנו שירותי טלויזיה ואינטרנט
מאז מעבר דירה ביוני, יש לנו ניתוקים על בסיס יומי ואין באפשרותינו לצפות ביותר מטלויזיה אחת בבית בלי שכל השירות יתנתק. אנחנו במגעים עם החברה שתטפל לנו בתקלה מנובמבר. שירות טכני בטלפון אינו פותר את הבעיה ורק מבזבז את זמני. כל פעם שהגיע טכנאי הוא מכר מכשור נוסף, בתשלום נוסף, שאמור היה לפתור את הבעיה. הבעיה לא רק שלא נפתרה אלא הוחרפה. לפני שבועיים, בניסיון לפתור תקלות, חברת פרטנר ניתקה אותנו מתשתית בזק ואין לנו אינטרנט בבית מאז. חברת פרטנר סיפקה לנו ראוטרים חיצוניים (לאחר מלחמות קשות איתם) ומאז ננטשנו. לא מצליחים ליצור קשר עם אף אחד אשר מלווה את המקרה שלנו באופן קבוע. אפילו בשביל להתנתק קשה לקבל מענה. אנחנו מעוניינים לקבל פיצוי על כל החודשים בהם שילמנו על שירות אשר לא סופק לנו. האם ניתן לעזור? תודה
נגה

שלום,
כן בהחלט.
את מוזמנת לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

02/02/2020 18:17 רון החזרת מכונת תספורת החזרת מכונת תספורת
שלום רב,
קניתי לפני מספר שבועות בחנות א' בצפון הארץ. לאחר הגיעתי הביתה פתחתי את האריזה אך לא השתמשתי בה וראיתי שהיא לא מתאימה לי. חזרתי לחנות לאחר יום וביקשתי להחזיר המוצר למוצר יותר מתאים. אחד המוכרים שם אמר לי שלא מקבלים החזר על מוצר הגייני ושגם השתמשתי בו. אז קודם כל הוא שיקר לי בפנים כי אני לא השתמשתי בו. ורק פתחתי את האריזה. התקשרתי אל היבואן של המוצר ושאלתי לעזרתו. שלח אותי לחנות ב' ואמר לי ששם המוכר יחליף לי את המוצר. שמחתי והלכתי וחשבתי שהעניין פתור. באתי לחנות והמוכר הציע לי רק מכונה אחת מכל המכונות שיש לו ואמר לי שהיא הכי טובה שיש ושהיא מתאימה למה שאני צריך. ורק לאחר שהסכמתי אמר לי שאני צריך להוסיף 200 שח'. לצערי פה אני לא חשבתי כלכך והסכמתי להצעה. ורק לאחר מעשה התחרטתי. מיד לאחר הרכישה ואני מתכוון שעה אחרי חזרתי לחנות בשביל לבטל עסקה בשביל משהו אחר. אבל המוכר סרב לבטל לי את העסקה בטעה שהמוצר היגייני ולאחר קנייתי והוצאתו מהחנות הוא לא יכול לקבל אותו.
אני יודע שמגיע לי לבטל את העסקה ושאני צודק. כי היום אפשר להביא את המוצר הביתה (דבר שעשיתי) ואפשר אולי לפתוח את האריזה (דבר שלא עשיתי) ואסור להתשמש בה (וכמובן שלא השתמשתי בה). ומה גם המוכר לא רצה אפילו לראות אם השתמשתי בה או לא. פשוט מיד אמר לי לא ולהתראות. בעצבים.
הרמתי טלפון ליבואן ששלח אותי אליו והסברתי לו את המצב. הוא גם לא הסכים לקבל המוצר אלא שיכנע אותי שקיבלתי מוצר טוב מאוד שאני אהיה מרוצה. וגם שאם אין פגם אז אין סיבה להחזרה. העניין הוא שאני לא יודע אם יש פגם כי לא נגעתי במכשיר.
אני לא יודע מה לעשות כי המוכר ממש עצבני וגם היבואן מגבה אותו.
אז מה לעשות ?!
האם אני צודק?!
למי לפנות?

שלום,
תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) קובעות כך בעניינך :
צרכן רשאי לבטל הסכם ובלבד שביטול הסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש; החזרת הטובין באריזה המקורית תהווה ראיה מספקת לאי-עשיית שימוש בהם –
(1) בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין;כאשר פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת; חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין;

02/02/2020 20:42 נדב תביעות קטנות תביעות קטנות
שלום רב,

אני במהלך של תביעה קטנה מול אדם אשר ביצע תאונה מאוחור וגרם לנזק. לרכבו לא היה צד ג ומקיף.
הרכב רשום על שם אישה מבוגרת מאוד , כנראה חמתו.
האם הדבר חוקי ? כמו כן יש תו נכה לרכב.
הרכב עצמו משמש לעבודת על פי בחינה.

אנא דעתך
תודה
נדב

שלום,
משאלתך לא ברור מהו הדבר החוקי /הלא חוקי שאתה מנסה לברר ?
האם חוקי לנהוג ברכב ללא ביטוח ? האם חוקי לנהוג ברכב של אישה מבוגרת ? האם חוקי לנהוג ברכב עם תו נכה ?
בהתאם למתואר הגשת כבר תביעה קטנה. נהוג לברר שאלת חוקיות לפני הגשת תביעה שאחרת לא ברור מה עשית ?
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

02/02/2020 23:41 שי דרישת תשלום בגין שירות שלא ניתן דרישת תשלום בגין שירות שלא ניתן
שלום רב,
לפני כחודשיים, בעקבות צפצוף ממערכת גילוי האש, הזמנו שירות לבניין המגורים מחברה ידועה בתחום, שגם התקינה בזמנו את המערכת. הוצע לנו תמורת עלות שאמורה להיות שנתית ח"פ : שירות תיקון, בדיקה ותחזוקה למערכת ולכל נלוויה, מוקד 24/7 וכו וכו
הטכנאי שהגיע פשוט ניתק את המערכת וטען שהיא והגלאים ישנים, שהם ישלחו הצעת מחיר להחלפתה. הוצע לטכנאי מיד תשלום על הביקור שכן לא בוצע תיקון/בדיקה/תחזוקה. זה מסר שאין צורך. כעת בחברה דורשים לגבות תשלום חרף הסברים מפורשים וברורים שלא בוצע אף נסיון תיקון, בדיקה, או תחזוקה של המערכת וזאת בניגוד ברור לחוזה ההתקשרות. מעבר להגעת הטכנאי שהגיע לבצע מכירה של מערכת חדשה וניתק את הישנה (דבר רשלני בפני עצמו) לא בוצע דבר מחוזה ההתקשרות בינינו.

במכוון שמצדנו לא בוצע התשלום, כך שאיננו יכולים לתבוע עליו, האם עלינו להמתין לפניה שלהם מעו"ד ?
או שמא ישנו נזק בכך בהתייחס ליחסי תובע/נתבע בפני בית המשפט או אף סיכון בקבלת הוצאה לפועל וכיוצא בזה?

תודה מראש!

שלום,
לא רצים מיד להגיש תביעה. אני מציע לפנות לצד השני באמצעות מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד לצורך ניהול מו"מ והסדרת העניין. רק ובאם בסופו של דבר קצו כל הקיצים, יהיה מקום להגשת תביעה.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי.

03/02/2020 03:32 לבנה חברון מוצר שלא סופק. מוצר שלא סופק.
היי
רכשתי פינת אוכל +6 כיסאות מחנות רהיטים בחודש נובמבר .
בהתאם להזמנה הספקה 30 יום .
הכיסאות היגעו כעבור 30 יום אולם השולחן לא סופק עד היום וגם אין לי תשובה מתי יסופק.
מנהל החנות כל הזמן מוכר לי סיפורים.
כיצד עלי לנהוג
בנתיים שולם לחנות כל הכסף.
אודה לעזרתך .
לבנב

שלום,
בהתאם למתואר החנות הפרה הסכם מולך ועל כן ובהתאם לחוק את רשאית לקבל פיצויים כספיים בגין הפרת הסכם, נזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך כתוצאה מההפרה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.