סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

24/11/2019 07:51 נועם קניית רכב קניית רכב
שלום,
לאחרונה רכשתי רכב מאחד המגרשים השייך לסוחר רכב. מדובר ברכב יונדאי i10 מודל 2015 יד 1.
הסוחר תיאר את הרכב במצב מצוין ושאין לי בכלל מה לדאוג לגביו. עשיתי סיבוב עם הרכב, אבל לא לקחתי את הרכב לבדיקה.
כשחתמנו על העיסקה הוא רק ציין שהרכב אחרי תאונה ועבר תיקוני צבע, הוא אמר ואף הראה לי שהוא רושם את זה עבור
כל רכב שהוא מוכר, מעין כסת"ח כזה.
השבוע גיליתי שהרכב הוגדר כאובדן להלכה דרך אתר הסליקה, יש לי דו"ח עם פירוט הביטוחים וגם תביעה שהוגשה על
הרכב במרץ האחרון. שאלתי היא, האם יש חובה על מוכר רכב לציין בפני הקונה שהרכב אחרי תאונה קשה והוגדר ע"י
שמאי מאובדן להלכה ? אשמח לתשובה ברורה בנושא, תודה רבה.

שלום,
התשובה לשאלתך היא כן. יש חובה להציג בפני הקונה את כל המידע האמיתי לגבי מצבו של הרכב.

תודה על המענה המהיר,
האם אני יכול לבוא בדרישה לביטול העיסקה ?
יש מקום לתביעה ?

שלום,
כן וכן.

21/11/2019 08:47 אילן תביעה קטנה נגד עסק שכנראה נסגר תביעה קטנה נגד עסק שכנראה נסגר
שלום, ברצוני להגיש תביעה קטנה על נגר שעשה עבודה לא ראוייה. לטענתו, הנגריה שלו נסגרה ואינו מבצע יותר עבודות נגרות. מכתבי דואר רשום שנשלחו לכתובת העסק לא מגיעים ליעדם.
האם ניתן לתבוע במצב כזה? נגד מי תהיה התביעה? בית עסק או בעל העסק?
אם זה בעל העסק, איך אני יכול להשיג את פרטיו (לא עונה לטלפונים ולא משתף פעולה).

שלום,
תחילה יש לבדוק את סטטוס החברה / בית העסק.
בהתאם לבדיקת הסטטוס אוכל לענות על שאלותיך.
באם מדובר בבית עסק, אתה רשאי לתבוע את בעל העסק.
כל המידע הרלוונטי לצורך הגשת תביעה אמור להימצא על גבי הקבלה/חשבונית.

הקלד את תגובתך

תודה. איך אני בודק את סטטוס החברה \ בית העסק?
על הקבלה יש שם של העסק, שמו של הנגר באותה הכותרת ביחד עם שם של העסק, ומספר "עוסק פטור". האם מספיק במידע זה כדי לקבל תשובה לשאלתי?

כן בהחלט.

21/11/2019 10:50 אילן לא הבנתי

לא הבנתי. אחזור על שאלתי:
איך אני בודק את סטטוס החברה \ בית העסק?
האם ניתן לתבוע במצב כזה שהנגר טוען שהעסק נסגר?

שלום,
נדמה לי שעניתי על כל שאלותיך.
ככל שאינך יודע כיצד לפעול ממליץ לך להשתמש בשירותיו של איש מקצוע (עו"ד).
יש מספר דרכים לבחון סטטוס חברה / בית עסק. הפשוט ביותר זה באינטרנט. לעורכי דין יש כלים נוספים לבדוק סטטוס בית עסק / חברה.
כפי שחזרתי ואמרתי לך - אין דבר כזה טענת עסק שנסגר (אין סטטוס משפטי שכזה) ואם מדובר בבית עסק אתה רשאי לתבוע את בעליו (הנגר).
בהצלחה.

20/11/2019 15:27 אלי אפשר לתבוע? אפשר לתבוע?
האם אפשר לתבוע חברת פארם שמספקת לי תרופות ממשרד הביטחון,כל יום במשך שבוע אני מתקשר לברר ומבטיחים היום מחר היום מחר לשלוח והם לא שולחים,אפשר לתבוע? התרופות נחוצות לאיכות החיים של נכי צהל

שלום,
התשובה לשאלתך היא כן.

20/11/2019 10:21 שמוליק אי צירוף נספחים לכתב הגנה אי צירוף נספחים לכתב הגנה
בכתב ההגנה שהגיע אלי בתגובה לתביעה שהוגשה לבימ"ש לתביעות קטנות רשום כי מצורפים 2 מנספחים. אך הנספחים עצמם אינם מצורפים. האם עלי להתריע על כך לפני המשפט לבית המשפט? לנתבע?

שלום,
אני מניח שהנספחים צורפו לכתב ההגנה בעת שהוגשו אך יתכן שלא נשלחו אליך (זה קורה).
עליך לפנות למזכירות בית המשפט ולבקש שישלחו אליך את הנספחים לכתב ההגנה או לפנות לנתבע ולבקש זאת ממנו.

20/11/2019 10:30 מיכל תמליל הקלטה תמליל הקלטה
יש בידי הקלטה שאורכה כחצי שעה של שיחה. אני מעוניין להציג בדיון בבית משפט לתביעות קטנות רק 2 קטעים קצרים מתוכה. שאלותי הן: האם עלי להביא תמלול של כל השיחה או אפשר להסתפק רק בתמלול של אותן דקות רלוונטיות? לחילופין, האם ניתן לוותר על התמלול ולהשמיע את קטעי השיחה האלה במהלך הדיון?

שלום,
יש צורך להציג את כל הקלטת השיחה ולא רק חלקים ממנה באמצעות תמלולם.
באם את מעוניינת לוותר על התמלול ולהשמיע את קטעי השיחה במהלך הדיון, עליך לפנות לבית המשפט (לשופט) ולבקש רשות לכך.

19/11/2019 09:56 טוטי עסק המפעיל קורסים מסרב להחזר כספי עסק המפעיל קורסים מסרב להחזר כספי
שלום רב,

רכשתי קורס בספטמבר (לא קבלתי חשבונית מהעסק).
בנובמבר עודכנתי ששכחו לעדכן אותי על תחילתו, ופספסתי שיעור ראשון, אומנם הוצע לי שיעור משלים, אך המועד לא מתאים לי.
ביקשתי את כספי בחזרה, מכיוון שאין לי אפשרות להמתין עד תחילתו של הקורס הבא.
האם אני יכולה לדרוש את כספי בחזרה?
תודה מראש

שלום,
כן בהחלט.
בהתאם למתואר החברה הפרה את ההסכם ועל כן את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.

19/11/2019 10:14 אמנון קהן סיום התקשרות עם יחידת נופש סיום התקשרות עם יחידת נופש
שלום,
לפני כ-20 שנה הורי עשו טעות ורכשו יחידת נופש באילת. כעת יחידת הנופש באחריות רשת "אסטרל".
הרשת אמנם שלחה לי טופס ביטול שקיים להם, אך מושכת בכל מיני דרכים לא נקיות ולא מאשר את הביטול.
האם יש לי קייס לפנות לבימ"ש בעניין?
האם תיקון 37 לחוק הגנת הצרכן תקף כאן?
תודה!

שלום,
אינני מכיר את סיפור המקרה ולא עיינתי בראיות שיש ברשותך ועל כן אינני יכול לענות על שאלתך זו.
החוק הרלוונטי בעניינך הוא חוק הגנת הצרכן - סעיף 14א לחוק ו תוספת רביעית (סעיף 13א1).

17/11/2019 17:47 שטרן זליג תביעות קטנות או תלונה במועצה לצרכנות תביעות קטנות או תלונה במועצה לצרכנות
שלום
רכשתי סמרטפון LG V30 בנתניה ססמרטפון חדש תחת אחריות חב. רונלייט
הבחנתי כי יש פגם בשמע ,מסרתי אותו לבדיקה וכבר 50 ימים אני מממתיו לתשובה
עלי לציין שלמרות מיילים רבים ששלחתי לא קיבלתי שום תשובה
לפני מספר ימים יצרו איתי קשר ללא שום הסבר ו או התצלות והבטיחו שאקבל סמרטפון חדש ומאז שקט,

שלום,
אתה רשאי לפנות למועצה הישראלית לצרכנות. אם הם לא יעזור השלב הבא יהיה הגשת תביעה.

18/11/2019 07:08 תומר אופק תביעה על פשפשים תביעה על פשפשים
היי, ביום החמישי האחרון הייתי בבית עסק גדול שם שהיתי באחד מהכיסאות במשך שעתיים.
כל השעתיים הרגשתי גירודים אבל הייתי בטוח שזה אלרגיה עד שגיליתי בסוף כי הכיסא מלא בפשפשים - יש לי סרטון של הפשפשים וגם תמונות של הנזק שנגרם לי לגוף (פצעים ממש גדולים על כל הגב והיד). אני עכשיו מטופל בכדורים ועברתי זריקה - השאלה שלי היא כזאת כמה כסף אני יכול לתבוע את המקום ועל איזה סעיף?

שלום,
עניתי על שאלתך גם בטלפון וגם בפורומים נוספים.

17/11/2019 11:32 יהודה סתיו עיכוב ממושך בתיקון מעלית עיכוב ממושך בתיקון מעלית
בבית בן שש קומות המעלית חדלה לעבוד. בבניין מתגוררים אנשים מבוגרים, חלקם חולים. בעל החברה "סוחב" את תיקון המעלית כארבעה שבועות, לא מקיים הבטחות שיגיע ועכשיו גם טוען שתיקון מנוע המעלית יימשך עוד שבועיים. בעת השיחות עימו בטלפון, הוא עונה תשובות מתחמקות ומתחכמות. א. איך מאלצים את האחראי על החזקת המעלית לתקן את המעלית לאלתר, לרווחת הדיירים המבוגרים בקומות העליונות? ב. מדוע הוא יוצר את הרושם שרק החברה שלו יכולה לתקן את המעלית? ג. למה אי אפשר לקבל ממנו עותק של החוזה שנחתם עימו כשבנה את המעלית?

שלום,
אינני עורך הדין או דוברו של בעל החברה ועל כן אינני יכול לענות בשמו או במקומו.
לשאלתך איך מאלצים ... פונים לאיש מקצוע (עורך דין) ועורך הדין יפעל משפטית על מנת לאךץ את מי שצריך לתקן את המעלית.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.