סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

15/10/2019 10:12 אלכסנדר הטעיית הצרכן הטעיית הצרכן
המקרה כזה : נכנסתי לסניף מגה ספורט כרמיאל לצורך לקנות מעיל , ראיתי מבצע "פריט שני ב 50%" , פרטי המבצע היו רשומים בגדול על דף מבצע על סטנד מעל המוצרים . תנאי המבצע היו רשומים כולם חוץ מזה שהפריט השני צריך להיות הזול מבינהם ,כלומר יותר זול מהפריט הראשון .לא ציינו עובדה זו בתנאי המבצע לכן לקחתי מעיל ב 150 שקל והשני היה יקר כ פי 3 מהמוצר הראשון , המוכר כמובן סירב לעשות 50% הנחה על המוצר היותר יקר .השאלה האם אני יכול לעשות משהוא בעניין , לטבוע בגין הטעיית הצרכן ?

13/10/2019 08:07 אלירן ק עסקת מכר מרחוק -הטעיית צרכן לגבי דמי ביטול עסקת מכר מרחוק -הטעיית צרכן לגבי דמי ביטול
שלום רב,

רכשתי כרטיסי טיסה דרך הדקה ה-90. אתחיל בזה שהנציג קודם כל העביר את הכרטיס לחיוב ורק לאחר מכן ציין את תנאי העיסקה שלא ניתן לבטל וכי עסקה זו לא מוגנת בחוק הגנת הצרכן.
יום למחרת רציתי לבטל ופניתי שוב לאותו נציג ישירות למספר הנייד שלו, לשם שלחתי צילום דרכון וכו'. הוא טען נחרצות שלא ניתן לבטל וכי דמי הביטול יהיו מלאים כי טיסה זו לא מוגנת בחוק הגנת הצרכן. עשיתי שיעורי בית ופניתי לנציגים מטעם המועצה לצרכנות. הם הסבירו לי שזו עסקת מכר מרחוק ובגלל שסגרתי את זה מולם ולא מול חברת התעופה אז אני רשאי לבטל. התקשרתי שוב לדקה ה-90 וביקשתי לבטל מתוקף החוק. הם מיד נענו וביטלו.
מרגיז אותי שהם מטעים את הצרכן ומישהו אחר היה משלם על שינוי השם עוד כמה מאות שקלים. זו התנהגות מגעילה שבטוחני שרבים מהצרכנים פשוט משלמים בגלל חוסר הידיעה למה הם זכאים. הכל מוקלט ומתועד.

האם ניתן לתבוע על הטעייה?

תודה מראש,
אלירן

שלום,
כן.

12/10/2019 20:35 יואל תביעה להחלפת מקרר ופיצוי תביעה להחלפת מקרר ופיצוי
שלום רב. רכשנו מקרר בשנת 2014 ועשיתי לו הארכת אחריות.
התלוננתי רבות על כי המקרר לא מקרר היטב ולבסוף הוחלף חלק. אבל התלוננתי שוב והתייאשתי. לפני כחודש אחי גילה שהגומיה שאמורה לאטום את דלת המקרר היא לא סגורה בחלקה ופתחתי קריאה .חזרו אלי ותיאמו הגעת טכנאי אך ביטלו בטענה שהוא בכנס. נשאלתי אם ארצה שיגיע ביום רביעי בלי גומיה או בראשון עם גומיה וביקשתי שיגיע עם גומיה. הגיע בלי וטען ששלחו אותו ככה.ביקש מייבש שיער אך החום פתח עוד יותר את הגומיה. חייגתי וביקשתי דחוף שיגיע טכנאי עם גומייה
ואמרו לי רק שבוע הבא.לאחר שאיימתי שאתלונן עליהם הנציגה אמרה שתבדוק. קיבלתי הודעה שיגיע טכנאי באותו יום אך לאחריה חייג טכנאי ואמר שזו טעות ואין את החלק.
לאחריו נקבע הגעת טכנאי והפעם היה משחק . הגיע טכנאי כביכול עם חלק מתאים אך היה רשום על החלק במפורש שהוא שייך למקרר אחר. ניסה לסדר ללא הצלחה והלך. פתחתי קריאה ראשונה 27/08/2019. אנחנו כבר 12/10/2019.
הם מורתים את העצבים ללקוחות.
אין חוק שצריך להחזיק מלאי באופן קבוע? אני רוצה לתבוע אותם גם שיתנו מקרר חדש וגם פיצוי כספי.
זה עבר כל גבול. אני ממש מתפוצץ מעצבים.

שלום,
כן בוודאי שקיים חוק.
ראה חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה).

11/10/2019 22:13 גל רשת לא מקבלת את  הזיכוי לחנות רשת לא מקבלת את הזיכוי לחנות
היי , לפני מספר חודשים הוצאתי זיכוי ברשת ביגוד ידועה , אך כאשר ניסיתי להשתמש בו
היום נאמר לי שהזיכוי מומש כבר ( למרות שהוא אצלי פיזית ) המוכר בקופה טען שאין מה לעשות
אילו צעדים אוכל לקחת בנדון ?

שלום,
עליך לפנות בעניין זה להנהלת החברה ולהציג בפניהם את הנושא.

11/10/2019 15:57 משה כהן ביטול עסקה על ידיי הספק ביטול עסקה על ידיי הספק
הייתי במוסך שהחליף/שיפץ לי את הגיר ( שהיה טוטל-לוס ) ואחרי יומיים הודעתי לו שיש בעיה.
מדובר במוסך עם סגנון דיבור אלים . אני הקלטתי את כל שיחות הטלפון ועוד...
במקום לתקן המוסך מעדיף לבטל את העסקה כלומר להתקין את הגיר המקולקל ולהחזיר את הכסף.
מכיוון שמדובר בסוג של נוכל אני מפחד שלא יתקין לי את הגיר שבאתי איתו ויתקין גיר לא מתאים שאי אפשר לשפץ במקום אחר. או יקלקל לי דברים אחרים בזמן שהאוטו אצלו .

האם אני יכול לא להסכים לביטול העסקה ולדרוש תיקון ? באם יגיד שלא יכול לתקן, לא להסכים לביטול עסקה ?

שלום,
לא אינך יכול לכפות על מישהו לא לבטל עסקה ולדרוש תיקון.
עליך לקחת את הרכב כמו שהוא למוסך אחר.

10/10/2019 18:22 דניאלה החזר שכר לימוד החזר שכר לימוד
שלום,
נרשמתי ללימודי תואר שני ושילמתי את תשלום המקדמה בסך 3000 ש"ח ב9.19 .
ב9.27 הודעתי כי אינני מעוניינת ללמוד את התואר היות וזה בעייתי עבורי עם מקום העבודה שאעבוד
בו. הזמן שעבר בין מועד התשלום להודעת הביטול הינו שבוע ויום. הודעת על הביטול חודש
לפני תחילת הלימודים. (בתקופה בין התשלום לביטול שיבצתי את עצמי לקורסים באופן דיגיטלי
באתר האינטרנט של המכללה).
על פי החוזה, לאחר ה9.15 אין עליי לקבל החזר עבור המקמה.
יחד עם זאת, אני די בטוחה שלא נגרם שום נזק למוסד הלימודים.
כרגע ביקשתי לקבל החזר ומוסד הלימודים די מעביר אותי ממקום למקום.
האם יש לי עילה לתביעה?
במידה ויאשרו לי החזר רק חצי מקדמה או סכום שאינו הסכום המלא, האם עדיף שאתפשר, או
שמכיוון שלא נגרם שום נזק, עבר רק שבוע ממועד התשלוםלמועד הביטול ונשאר עוד חודש לתחילת הלימודים, עליי
לקבל החזר מלא?
קאתי שני פסקי דין שמצדדים בצד הצרכן ולא בצד מוסד הלימודים, מכיוון שהחוזה לא הוגן. אשמח לדעת מה דעתכם
במקרה שלי.
תודה רבה

שלום,
באם את מבקשת התייחסות לחוזה/הסכם לימודים, כדי שאוכל לענות עליי לעיין בהסכם.
בכל מקרה על הצדדים לפעול בהתאם לחוק וההסכם ביניהם.

10/10/2019 09:56 ארז ביטול קנייה ארון אמבטיה ביטול קנייה ארון אמבטיה
רכשנו ארון אמבטיה לפי מידות סטנדרטיות שנמצאות בקטלוג. עקב ביטול שיפוץ גדול שתוכננו לעשות ביקשתי לבטל את ההזמנה. בחנות טענו שאין אפשרות ואני לא יכול לבטל ארון שהוזמן והם לא מוכנים לתת לי זיכוי. ועוד השפילו אותי והתייחסו בזלזול. מה ניתן לעשות?

שלום,
חסר לי מידע רב כדי שאוכל לענות על שאלת, כמו כן, יש צורך לעיין בהסכם עליו חתמת מול החנות. לעניינך - חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) מגדירים חלק מהזכויות שלך באשר לביטול העיסקה.

03/10/2019 17:08 אחד ביטול עסקה באשראי כשהכרטיס אבד ביטול עסקה באשראי כשהכרטיס אבד
שלום רב
קניתי היום תכשיטים מחנות זהב בסך 2300 ש"ח. אשתי לא אהבה את התכשיטים והתקשרתי לחנות והודעתי שאני מביא מחר ומחזיר. הם סרבו והתעקשו שאבוא היום להחזיר או שהם לא מסכימים להחזיר. נאלצתי לצאת מוקדם מהעבודה ולנסוע לחנות ולהחזיר. מסרתי את התכשיטים וביקשתי זיכוי. אך להפתעתי גליתי שאבד לי כרטיס האשראי ששילמתי באמצעותו בבוקר. הם התעקשו שאציג הכרטיס או שלא מחזירים וסרבו לתת לי צ'ק במקום או מזומן או לבטל את העסקה מבלי הצגת הכרטיס.
מה ניתן לעשות?
כמובן דיווחתי לחברת האשראי שאבד הכרטיס אך אקבל כרטיס חדש רק בעוד שבועיים.

תודה

שלום,
עליך להראות לחנות כי אכן כרטיסך נגנב (על ידי כך שתציג בפניהם את המסמכים לגבי אובדן כרטיס אשראי אותם שלחת לחברת האשראי).

26/09/2019 11:10 סבטלנה מדובוי ביטול עסקה (אחרי 14 יום) מוצר לא תואם לסיכום בעל פה ביטול עסקה (אחרי 14 יום) מוצר לא תואם לסיכום בעל פה
שלום רב.
הזמננו ארון מחברת יבוא 4 u.
המוכר הבטיח לנו שארון יהיה עם מסילות בצבע לבן.
זה היה תנאי להזמנה.

בפועל קיבלנו ארון עם מסילות ללא צבע.
סירבנו לקבל את הארון אך החברה עדיין לא מוכנים להחזיר לנו את הכסף ששולם עבור הארון בטענה כי צבע מסילות לא רשום ההזמנה.
מה ניתן לעשות?

תודה מראש

שלום,
תחילה עליכם לשלוח הודעה מפורטת ובכתב לחברה כדי להודיע על ביטול העסקה. יש לעשות זאת כמה שיותר מוקדם.
בהמשך יש להוציא מכתב התראה לפני תביעה לחנות לצורך ביטול העסקה, השבה כספית ותשלום פיצויים.
באם מכתב התראה לא יעזור השלב הבא יהיה הגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בעניין זה.

25/09/2019 16:18 קובי הטעיה צרכנית בגודל האותיות הטעיה צרכנית בגודל האותיות
מה החוק אומר בנוגע לגודל האותיות בפרסום לצרכן (ספציפית אני שואל לגבי שלטי פרסומת בסופר)?.

בחלק מהמקומות אני רואה שכתוב שגודל האותיות הקטנות יהיה לפחות בגודל של 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר במודעה, ואילו במקום אחר אני רואה שכתוב שגודל האותיות הקטנות לא יפחת מ-2 מ"מ.

מה הוא הנכון?

שלום,
אני מפנה אותך לתקנה 2א לתקנות הגנת הצרכן (האותיות בחוזה אחיד ובתנאי הכלול במידע אחר המיועד לצרכן), תשנ"ה-1995

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.