סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

28/10/2019 14:37 דוד טפלשוולי ביטול מנוי EMS ביטול מנוי EMS
שלום,
ברצוני לבטל מנוי למכון EMS שרכשתי לפני כ-3 שבועות למשך כשנה. בעל המקום הציע למסור (למכור) את המנוי למישהו אחר או לעבור לסוג אימון אחר באותו המכון. היות ואינני מעוניין באופציות אלה, מה ניתן לעשות במקרה זה ואיך החוק מגן עליי כצרכן?
תודה מראש.

שלום,
אינני יודע מה זה מכון EMS.
באם מדובר במכון כושר, חוק הגנת הצרכן קובע כללים לגבי ביטול עסקה של מכון כושר וכל המידע נמצא בחוק עצמו. החוק די מורכב ואי אפשר להביאו כאן בשלמותו.
מציע לך לעיין בחוק.

עיינתי בתיקון לחוק 37 ובסעיף 4 בסוף הפסקה רשום: "התיקון לחוק מאפשר ללקוח לבטל את המנוי בכל עת ואולם אם הוחל במתן השירות, תוך גביית דמי ביטול, כפי שיפורט." משתמע שאני יכול לבטל את המנוי גם בחלוף 14 יום בתוספת דמי ביטול. איך אני אמור ליישם זאת אם בעל העסק לא מעוניין בביטול המנוי?

שלום,
יהיה עליך להגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות לצורך עמידה על זכויותיך.

הכוונה הייתה לתיקון מס' 37 לחוק הגנת הצרכן (ביטול עסקה לתקופה קצובה)

שלום,
בחוק תבצע חיפוש של מכון כושר ותגיע לחלק הרלוונטי.
התיקונים שאתה מתאר לא קשורים לכך.

לא יודע מה נחשב החוק היבש או המקורי אבל מצאתי התייחסויות רבות שלא משאירות ספק כי ניתן לבטל מנוי לחדר כושר בכל עת מתוקף היותו עסקה מתמשכת. אשמח להיעזר בשרותיך עד למיצוי העניין.

שלום,
בשמחה. אתה מוזמן ליצור איתי קשר טלפוני מחר.

27/10/2019 11:10 רפאל השכרת רכב השכרת רכב
שלום,
אני שכרתי רכב מחברת השכרה וסגרתי מול הסוכן מחיר מסוים,ושהגעתי לסניף לא מצאו את ההזמנה שלי אז דברו עם הסוכן שלי בטלפון ואחרי שהוא אישר להם את העניין הם הוציאו לי טופס הזמנה ואמרו לי לחתום. מה שהתברר אח"כ כחוזה אחר בכלל ממה שסגרתי עם הסוכן,
ולא רק שהם גבו ממני מחיר אחר, הם חיבו אותי על חודשיים במקום על חודש וחצי ועוד במחיר הגבוה
הסוכן שלי איתי בעניין ב100% וטוען שממש גנבו אותי וזה לא פעם ראשונה שזה קורה לו עם החברה הזאת.

השאלה שלי אם יש פה איפה לתבוע אותם?
למרות שחתמתי על חוזה אחר?

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה וראיות להוכחת טענותיך (יש לך עד מרכזי שיעיד לטובתך).
מה הקשר לכך שחתמת על חוזה אחר ? הרי הם הטעו אותך בעניין.
בכל מקרה יש צורך לבדוק את הראיות שבידך להוכחת טענותיך.

23/10/2019 10:50 אני חנות משקפיים חנות משקפיים
אני ממש כועס על מה שקרה הייתי בחנות משקפיים אמר לי לעשות בדיקת ראיה ולא אמר לי על שום תשלום עבור הבדיקה.
אחרי הבדיקה ביקש ממני להתאים מסגרות בסוף ביקש ממני 1400 ש"ח אמרתי שאני לא מוכן לשלם סכום כזה.
בקיצור ירד ל 900 ש"ח ואמרתי לו שזה יקר ואני לא רוצה.
פה כבר הוא לחץ עלי שאני יעביר את האשראי 900 ש"ח העברתי.
אחרי 10 דקות התקשרתי אליו ואמרתי לו שאני לא רוצה את העסקה.
אמר לי אין בעיה בוא תשלם לי 200 ש"ח על הבדיקה.
ממש כעסתי ואז התקשרתי לחברת האשראי ואמרתי שהכרטיס שלי נאבד וביטלתי.
שהוא לא ימשוך ממנו 900 ש"ח.
קיבלתי את הכרטיס החדש ואמרתי שהוא כבר לא יכול למשוך ממני את ה 900 ש"ח.
אחרי 3 ימים חוקר מהאשראי פונה אלי שואל האם הייתי שם.
אמרתי שכן ושאני לא קיבלתי את המשקפיים ולא את הבדיקה.
הכל בחנות ואני לא מוכן שחברת האשראי תשלם לו.
החוקר אמר לי שהוא לא יעביר את ה900 ש"ח עד שהמוכר ידבר איתי.
שאני צריך לקבל שיחה מהמוכר אמרתי בסדר סמכתי על החוקר.
היום בבוקר אני בודק עם הבנק ואני רואה חיוב של 900 ש"ח מה זה כעסתי על החוקר.
התקשרתי אליו ואמרתי לו איך זה שהוא חייב אותי מבלי להתקשר אלי.
הוא אמר לי שאני יפנה למוכר וישאל אותו נראה לי ממש לא בסדר.
פה נתקעתי ולא עושה כלום לא יודע מה לעשות זאת פעם ראשונה שמקרה כזה קורה לי.
המשקפיים והבדיקה אצל המוכר הוא לא יוצר קשר איתי ולקח לי את כל ה 900 ש"ח.

שלום,
קראתי את הדברים, אך לא שאלתך כל שאלה.
איך אני יכול לעזור ?

24/10/2019 16:02 אני חנות משקפיים

האם כדאי לתבוע את חנות המשקפיים?

שלום,

חסר לי מידע רב כדי שאוכל לייעץ האם כדאי לתבוע.

24/10/2019 11:51 אור רכישת מחסנית מכשיר  טכנולוגי מחברה רכישת מחסנית מכשיר טכנולוגי מחברה

1.בתאריך 8 בנובמבר2016 רכשתי מכשיר המסייע לצמיחה מחודשת של השער ולהפסקת נשירה(להלן:המכשיר).
2.השימוש במכשיר נמשך למשך שנה שלמה ללא צורך בהחלפת המחסנית .
3בהסכם ביני לבין החברה ברכישת המכשיר ב8לנובמבר 2016 הוסכם על מחיר של390 ₪ לרכישת המחסנית.
4.ברכישה הבאה של המחסנית אותה רכשתי ב-300ש"ח להפתעתי תוקפה פג כעבור חצי שנה.
5.לאחר מו"מ עם החברה בו דרשתי לקנות מחסנית חדשה למשך שנה במחיר
390ש"ח כאמור בהסכם החברה התנגדה לכך בתוקף ואמרה שהמחסנית
מספיקה למשך חצי שנה בלבד.
6.לאחר שחקרתי עם הנציג שמכר לי את המחסנית מה בעצם קרה שהמחסנית
הספיקה לי למשך שנה ולא חצי שנה הוא אמר לי שהנציג שנפגש איתי אחרי
חצי שנה כדי לבדוק מה היה מספר שערותי לאחר השימוש כנראה צרב את
המחסנית והתחל אותה מחדש(שיחה מוקלטת).
7.משיחה שהייתה לי עם אותו נציגׁׁ(עליו דובר עם הנציג שהוזכר בסעיף6 לעיל)
הוא טוען שהוא לא זוכר מה היה רק הניח הנחות כאשר הנחת העבודה שלו
כדי לתרץ את מה שקרה היא שהמחסנית הייתה תקולה ולכן הוא החליף אותה
(שיחה מוקלטת).
8.לטענתי המחסנית לא הייתה תקולה כי הנורה האדומה שדלקה להתרות מפני
סיום תוקפה דלקה ולכן למעשה סיימה את תוקפה(לאחר חצי שנה).
כמו כן לא יכול להיות שהוא החליף לי את המחסנית כי זכור לי היטב שהוא
אמר לי לנקות את המחסנית עם קיסם ומחסנית חדשה לא זקוקה לניקוי.
9.לאחר דין ודברים שהיו לי עם נציג החברה שמכר לי את המכשיר הוא הנפיק לי
את המחסנית בעלות250ש"ח,אך כיום הוא כבר לא עובד בחברה.
10.חזרתי לנציג המוזכר בסעיף 7 לעיל ודרשתי ממנו את המחסנית
בעלות250ש"ח כמו ששילמתי על האחרונה הוא אמר שלא כל פעם הוא יכול
לעשות לי הנחה.
11.לאחר שפניתי למנהלת לרכוש את המכשיר ב-390 ₪ היא אמרה לי שהיא יכולה למכור לי
אותו במחיר 500ש"ח בערך מאחר והבטחת בחברה בהסכם אינו מלווה בחותמת החברה
אלא בחתימת הנציג.
12.שאלותי מה סיכויי התביעה נגד החברה ואם הסיכוי נמוך מה כדאי לעשות?

שלום,
כדי להצליח בתביעה יש צורך ב 2 - עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות.
לדוגמא : באם יש לך הסכם בכתב בו החברה מתחייבת למשהו מסוים, אך אינה מספקת את התחייבותה בהתאם להסכם, אזי יש עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות.
מקריאת הדברים שכתבת יש הרבה טענות סובייקטיביות שלך (הסתכלות אישית שלך על דברים) בעניין.
כדי שאוכל להעריך את סיכוייך לזכות עליי להכיר את סיפור המקרה לעומק ולעיין בראיות שיש בידך להוכחת טענותיך. יש אפשרויות נוספות לפעול גם באם אין לך את כל הראיות להוכחת הטענות (אך יש בידך עילה לתביעה).

24/10/2019 11:11 אבי רכשתי רכב, והתגלה לי לאחר מכן פגיעה שלא ידעתי על קיומה רכשתי רכב, והתגלה לי לאחר מכן פגיעה שלא ידעתי על קיומה
העניין הוא שהחברה שמכרתי לה את הרכב מסרבת לתת לי תשובות מאוד פשוטות , איך נוצרה הפגיעה והאם הם ידעו על כך.
ניסיתי לפנות לפניות קטנות על מנת להגיש תביעת בירור, ונאמר לי שאני חייב לכמת את זה בכסף , העניין הוא שאני לא תובע כסף כרגע , אלא רוצה לקבל נציג מטעמם שיספק לי תשובות,
השאלה היא האם אין דרך לפנות לתביעות קטנות על מנת לקבל תשובות בלי להגדיר סכום תביעה ?
תודה רבה

שלום,
לבית המשפט לתביעות קטנות יש סמכויות מצומצמות הקבועות בחוק.
לפיכך בית המשפט לתביעות קטנות אינו מכריע בסוגיות עקרוניות.
בהחלט שיש מספר דרכים לפעול בעניין. אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.

23/10/2019 14:59 גרי האם כדאי לתבוע את פרטנר האם כדאי לתבוע את פרטנר
שלום רב
לפני 8 ימים ניסיתי לניד את המספר הסלולרי שלי מפלאפון לפרטנר הניוד הצליח חלקית -התחברתי לפרטנר עם מספר טלפון זמני את המספר שלי הם הצליחו להחזיר אלי היום לאחר אין ספור שיחות עם נציגי שרות (8 ימים המספר שלי היה מנותק ואנשים שחיפשו אותי לא יכלו להשיג אותי או לשלוח אלי הודעות) דרשתי פיצוי והם הציעו לי זיכוי על 8 הימים האלה.. (שווי שקלים בודדים)וחוספת גלישה בארץ שאיני זקוק לה
האם כדאי לתבוע בגין הניתוק הזה ועוגמת הנפש והעצבים והזמן שבזבזתי בהמתנה על הקו ובשיחות אינסופיות עם הנציגים שלהם?
ואם כן לתבוע על איזה סכום?

שלום,
שאלת כדאיות אינה שאלה משפטית אלא שאלה של כסף.
יש מי שיהיה כדאי לו ויש מי שלא.
באם תצליח להוכיח בבית המשפט את הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך, בית משפט רשאי לפצות אותך בגין נזקים אלו. ועל כן כפי שאתה מבין הסכום נגזר מהנזקים שנגרמו לך בעניין.

23/10/2019 15:50 גרי ,הבהרה

תודה על תגובתך המידית לא נגרם לי נזק ישיר מוכח האם בכל זאת יש סכום סביר ליום על עגמת נפש?

שלום,
לא. החוק אינו קובע דבר כזה. זהו סכום מוערך.

17/10/2019 10:34 מוטי מידע אישי sma מידע אישי sma
שלום רב,
האם מותר למפעיל סלולרי לשמור את תוכן תכתובות הsms שלי?
ידוע לי כי הוא שומר אותן.
האם ישנו הבדל בין מפעיל סלולרי לאפליקציה למספר טלפון נוסף?

שלום,
עליך להפנות שאלות אלה לפורום בנושא פרטיות.

14/10/2019 21:00 אנונימית דרישת פיצוי כספי על השחתת רכוש בבידוק בטחוני בשדה תעופה דרישת פיצוי כספי על השחתת רכוש בבידוק בטחוני בשדה תעופה
אני אמורה לטוס בקרוב לחו''ל, ושמעתי שכחלק מהבדיקה הגופנית לנשים, הבודקת קורעת וגוזרת החזיה כדי לחפש חפצים חשודים. במידה והחזיה שלי מושחתת בבדיקה כזאת, האם יש לי זכות לתבוע זיכוי כספי ששוה לעלות החזיה שלבשתי? האם זה תקף בכל נמל בארץ ובחו''ל?

שלום,
כן.

האם יש הגבלה לזיכוי גם אם מחיר החזיה הוא גבוה? וכיצד ניתן לתבוע את התשלום?

שלום,
כאשר יקרה מקרה שכזה (אם יקרה), אני מעולם לא שמעתי על דבר כזה, אז תפני לעו"ד בעניין.
בהצלחה.

תודה
אני מתבססת על מקרים שקרו לנוסעות בעבר ואפילו סוקרו בתקשורת. האם יש סיכוי שתביעת הזיכוי לא תתקבל?

כן תמיד יש סיכוי כזה.
יש צורך בעילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות כדי לזכות בתביעה.

איזו עילה ואילו ראיות צריך להציג?

15/10/2019 10:12 אלכסנדר הטעיית הצרכן הטעיית הצרכן
המקרה כזה : נכנסתי לסניף מגה ספורט כרמיאל לצורך לקנות מעיל , ראיתי מבצע "פריט שני ב 50%" , פרטי המבצע היו רשומים בגדול על דף מבצע על סטנד מעל המוצרים . תנאי המבצע היו רשומים כולם חוץ מזה שהפריט השני צריך להיות הזול מבינהם ,כלומר יותר זול מהפריט הראשון .לא ציינו עובדה זו בתנאי המבצע לכן לקחתי מעיל ב 150 שקל והשני היה יקר כ פי 3 מהמוצר הראשון , המוכר כמובן סירב לעשות 50% הנחה על המוצר היותר יקר .השאלה האם אני יכול לעשות משהוא בעניין , לטבוע בגין הטעיית הצרכן ?

13/10/2019 08:07 אלירן ק עסקת מכר מרחוק -הטעיית צרכן לגבי דמי ביטול עסקת מכר מרחוק -הטעיית צרכן לגבי דמי ביטול
שלום רב,

רכשתי כרטיסי טיסה דרך הדקה ה-90. אתחיל בזה שהנציג קודם כל העביר את הכרטיס לחיוב ורק לאחר מכן ציין את תנאי העיסקה שלא ניתן לבטל וכי עסקה זו לא מוגנת בחוק הגנת הצרכן.
יום למחרת רציתי לבטל ופניתי שוב לאותו נציג ישירות למספר הנייד שלו, לשם שלחתי צילום דרכון וכו'. הוא טען נחרצות שלא ניתן לבטל וכי דמי הביטול יהיו מלאים כי טיסה זו לא מוגנת בחוק הגנת הצרכן. עשיתי שיעורי בית ופניתי לנציגים מטעם המועצה לצרכנות. הם הסבירו לי שזו עסקת מכר מרחוק ובגלל שסגרתי את זה מולם ולא מול חברת התעופה אז אני רשאי לבטל. התקשרתי שוב לדקה ה-90 וביקשתי לבטל מתוקף החוק. הם מיד נענו וביטלו.
מרגיז אותי שהם מטעים את הצרכן ומישהו אחר היה משלם על שינוי השם עוד כמה מאות שקלים. זו התנהגות מגעילה שבטוחני שרבים מהצרכנים פשוט משלמים בגלל חוסר הידיעה למה הם זכאים. הכל מוקלט ומתועד.

האם ניתן לתבוע על הטעייה?

תודה מראש,
אלירן

שלום,
כן.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.