רציתי לדעת האם לפי החוק חנות שמוכרת טאבלטים וטלפונים חייבת להציג אותם או חלקם בתצוגה שתאפשר ללקוח להתרשם ולקנות את המוצר שבו הוא מעוניין, הייתי בחנות מחשבים , אין להם שם אפילו מוצר אחד בתצוגה, הם הודיעו לי שאם אני רוצה מוצר מסויים עלי לקנות פשוט את הקופסא ולאחר שאשלם הם יפתחו משום שאסור להם למכור מוצר שנפתח, לא יכולתי להתרשם , לראות, לבחון אם זה בדיוק מה שאני מחפשת , חשבתי שהטאבלט שרציתי לקנות סגור בסגירה הרמטית שאינה מאפשרת פתיחה , אך התברר לי שהקופסא סגורה בסך הכל בארבעת צדדיה בסילוטייפ קטן . , רציתי לדעת מה החוק אומר תודה רבה
לאחרונה המתנתי לקו אוטובוס מבני ברק לירושלים, עברו כמה אוטובוסים בהם לא היו מקומות ישיבה, והנהגים לא עצרו בתחנות. קצת אחרי השעה 01:00 בלילה עבר האוטובוס האחרון לאותו יום וגם הוא לא עצר בתחנה. בשיחות טלפון אל נציגי החברה (קונקס) נאמר לי שהם מודעים לעובדה שרבים ממתינים בתחנות ולמרות זאת לא יוציאו אוטובוסים נוספים מאחר ולפי לוח הזמנים הם צריכים להוציא אוטובוס אחד כל רבע שעה.
נאלצתי לנסוע במונית מבני ברק לירושלים בעלות של 200 ש"ח.
ראיתי פסיקות רבות של בית המשפט נגד חברות תחבורה ציבורית במקרים דומים, אך אף אחת מהפסיקות היא לא מהשנתיים האחרונות. פורסם שחלו שינויים בחוק ולכן במחלקת התביעות במשרד התחבורה סגר את כל תיקי התחבורה הציבורית, האם השינוי שחל מתייחס רק לסמכות של אנשי משרד התחבורה לחקור תלונות ולהגיש תביעות, או שהשינוי מבטל את חובות חברות התחבורה ובעצם גם האזרח הקטן לא יכול להגיש תביעה נגדן.
תודה
שלום רב,
היום נכנסתי למסעדה ביצעתי הזמנה של ארוחה עסקית שילמתי באשראי ועד כאן הכול טוב ויפה.
לצורך העניין הזמנתי פסטה עם בקר וביקשתי גבינת פרמזן ליד (ברצוני לציין שבדרך קבע אוכל שם את הפסטה הזאת עם פרמזן) להפתעתי אמרו לי שהמקום כשר ואין באפשרותם להביא לי גבינת פרמזן! באותו רגע ביקשתי לבטל את העסקה ולסיים הכול. ואז המנהל/אחראי שם טען שהוא מוכן לבצע לי ביטול עסקה רק על הפסטה ולא על השתייה. ולצורך העניין חייב אותי ב- ביטל לי את העסקה רק ע"ס 40 ₪ ולא כמו שגבה בהתחלה 47.
נשאלת השאלה האם אני יכול לבטל את היתרה מחב' האשראי ומה הדין אן יעשה זאת?
בעבר התאמנתי האחת מחדרי הכושר בארץ והיה רשום בתקנון שהרשת שומרת לעצמה את הזכות לבטל לי המנוי עקב התנהגות גסה או הפרעת התנהגות. ובאמת שנה אחרי מאמן אחד בחדר כושר התחיל להציק לי ולפקוד עלי פקודות במהלך האימון כשכעסתי וביקשתי ממנו להניח לי להתאמן בשקט כי זה לא משמעת צבאית פה. ניגשה אלי מנהלת המועדון ואמרה לי שהמנוי שלי מבוטל ושיש לי הפרעות התנהגות. האם הסעיף הזה בתקנון חוקי? .. תודה.
שלום רב ,
בתאריך 28.9 ביצעתי עיסקה במכון להשתלת שתלים. העיסקה עמדה ע"ס 17500 ששולם במלואו לבקת בית העסק בכרטיסי אשראי. נקבע תור לתחילת הטיפול , אתמול 16.10.13 וכאשר הגעתי החלו במקום להפעיל מניפולציות ולומר לי כי התכנית המקורית אינה טובה , לא מתאימה בריאותית , תסב לי סבל ובעצם שהסכום ששולם יזרק לפח. במקומה הוצע לי תכנית ב - 70,000 ש"ח. בתחילה הסכמתי וטרחתי בטמטומי לשלם עוד 9000 ש"ח לבקשת בית העסק והיתרה בתשלומים לא מוגדרים (העיקר שאשלים את הסכום תוך שנה וחצי).
כבר שחזרתי לביתי החלטתי לבטל את העיסקה לאלתר. וניגשתי היום בבוקר ע"מ להתחיל בתהליך. בצורה מחליאה (אין מילה אחרת ) מנסים למשוך אותי ולתת לי את התחושה שהולכים לגרור אותי על גחוני עד שאזכה לקבל זיכוי. בכל פעם עולה מצידם האפשרות שיבנו לי תכנית אחרת , שיפרסו לתשלומים יותר נוחים . . וכו'. איני רוצה להיות מטופלת שם. ברצוני לבטל. מה גם שבתכנית הטיפול מופיעים התנאים לביטול עיסקה , ובה הם מציינים שיגבו דמי ביטול 5% או 100 ש"ח הנמוך מבין השניים וכן את הסכום שגובה חברת האשראי עבור הסליקה. (שגם זה מכעיס כי שילמתי ב- 4 כרטיסים לבקשתם כדי לשם את מלוא הסכום ותחילת התכנית בסכום הגבוה שאיני מעוניינת בה).
השאלה שלי ? מה לעושת איך לנהוג במקרה כזה ? האם החוק לצידי. (ברשותי מסמך שלהם המאפשר לבטל עיסקה גם לאחר 14 יום , מה גם שלא בוצע בי שום טיפול , אלא הפחדה וניסיון לגבות עוד ועוד כספים).
מספר האורנג' שלי שייך לארגון (קיבוץ שבו התגוררתי בעבר). האם מבחינה חוקית יש לי זכות לבצע ניוד של המספר לרשת אחרת, כמו כל לקוח אחר? הארגון טוען כי המספר שייך לו, האם זה חוקי?
קרה לי מיקרה מרתיח ומעצבן הכולל כשל ניהולי של המנהלים, האם עדיין ניתן לתבוע?
המקרה קרה בכניסה לסופר מחסני להב במרכז ביג קרית אתא. הגעתי לערוך קניות בסופר וחניתי את הקטנוע שברשותי ממש צמוד לתלת הכניסה הראשית של הסופר. טעות יהירה שלי שהסתובבי לפח והשארתי את מכשיר הטלפון שלי על הכיסא של הקטנוע, והמכשיר נעלם לו ב 2 שניות. לאחר כמה שניות שהבנתי שהמכשיר ניגנב לי, חייגי למספרו מעובר אורח והוא היה מכובה, הבנתי שהמכשיר נגנב ממש כרגע על ידי מישהו שהיה בסביבה, שלמראית עין שלי, אלו היו רק עובדים אשר אוספים את העגלות והשליחים של הסופר.
פה מתחילה הבעיה. פניתי להנהלה והסברתי את המיקרה, אמרתי להם זה קרה ממש עכשיו, הגנב ממש עוד פה, רק להסתכל במצלמות וכל הסיפור נגמר תוך 3 דקות ולא נשרך,. הייתה במקום רק מנהלת משמרת, אשר דיברה עם הממונים עליה, כאשר הקצין בטיחות לא היה מעוניין להגיע כי הנושא של גניבה בתוך הסניף שלו לא חושב מספיק, הריי אם מישהו היה מחליק ופותח את הראש ודאי שהיה מגיע, מנהל הסניף סירב שזה מעניינו ולאחר שיחות חוזרות ולחץ אדיר ממני לקבל יחס ועזרה מהסניף הוא אפילו אמר לי באופן אישי בטלפון - "זה לא עינייני אני לא אחראי ואתה מפריע לי כרגע" אמרתי לו שאם אני לקחות של הסופר והגנבה קורת בשטח הסופר והגנב הוא עובד של הסופר.. והוא עדיין לא חושב שזה ענייינו .. זה בעיה חמורה. ההצעות הנוחות זה שאני אגיע ביום אחר ונסתכל במצלמות ולא יכולתי לוותר כי המקרה היה חם והגנב עודו היה באזור, הזמנתי משטרה בתקווה שזו תגרום לו להגיע ולהסתכל במצלמות וזו בכלל לא הגיע למקום, הייתי שם נסער מחכה מדבר מבקש ומתחנן יותר מ 3 שעות. יום למחורת קמתי נסער ונסעתי למקום, הלכתי להנהלה של המרכז כולו לברר מה רואים מהמצלמות שלהם, ושם בבירור רואים עובד הסופר גונב את המכשיר טלפון שלי., האיש הנחמד שבא לעזרתי מסר לי את ההקלטה בדיסק, שחזרתי לסניף ועדיין לא היה אף אחד , חיכיתי עד שהגיעו כבודם המנהל והקצין בטיחות הראתי להם את ההקלטה ואז בשעה שנוח להם אחרי שהבינו שהם עלולים להיכנס לבעיה הם כמובן רצו איתי למצלמות שלהם ושם רואים יותר בבירור את העובד שגנב, וזימנו אותו לסניף ולאחר זמן מה החזירו לי את המכשיר שלי.
1. חוסר טיפול ויחס מגעיל וגרוע התנערות מאחריות של הקצין בטיחות והמנהל.
2. אני טיפלתי במיקרה לא הם, אם לא הייתי עקשן, לא הייתי יצירתי, לא הייתי עומד על שלי וכל בן אדם אחר ברחוב... סביר להניח שהטלפון לא היה חוזר אליי אם זה היה תלוי בי
התנהלות כושלת ללא ספק הלכתי חזרתי העברתי שם יותר מ 4 שעות של סערה ושיחות עם כולם האם יש לי עילה לתבוע אותם.?
סלקום שלחו לי חוב של1913 ש"ח במקום 350 ש"ח שאני אמור לשלם ,שהתקשרתי לברר הם טענו שהם שלחו לי הודעה בחשבונית האחרונה על שינוי של החבילה . האם סלקם יכולה לשנות חבילה שחתמה עם הלקוח בלי לקבל אישור שלו או לוודות שהו לפחות קבל את העידכון הזה .
לפני כחודש החלפתי ספק אינטרנט, וכשהתקשרתי לנתק את הספק הקודם אמרו לי בשירות לקוחות שמחלקת קשרי לקוחות הם אלה שמנתקים , והם כבר סגורים ולכן אצטרך להתקשר מחר בכדי להתנתק . פרח מזיכרוני להתקשר למחרת, ואחרי כחודש שהתקשרתי כדי לבדוק אמרו לי שטרם נותקתי , כך שיוצא שבמשך חודש שילמתי על שירות שלא קיבלתי , שאלתי היא האם ההתנהלות הנ"ל תקינה?