סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

18/09/2013 10:56 יוסי מ ילד קטן ביצע חיוב ללא אישור ילד קטן ביצע חיוב ללא אישור
שלום רב,
אבא שלי,איש מבוגר,רכש לנכד שלו בן ה 7 תוכנה באינטרנט של משחק ''החתול המדבר''
עלות ההורדה היתה כ 4 ש''ח,מילאו את כל פירטי כרטיס האשראי והמשחק ירד,לאחר מכן ללא ידיעתו של הסבא,כל פירטי האשראי נישמרו באופן אוטומטי והנכד הקטן ביצע רכישות רבות,ואף לא רצויות,
באותו אתר ללא ידיעת הסבא.
הסבא,כעיקרון חוייב ב כמעט אלף ש''ח,ניסינו לפנות לאתר אך הוא נימצא בחול ולא הצלחתי לצור קשר איתם,ניסיתי לצור קשר עם הנציגים של כרטיס האשראי,וניתקלתי באטימות,האם ניתן לעשות משהו?? איך הילד הקטן הצליח לבצע רכישות בקלות כ''כ רבה?
אגב,לא היה לו את הקוד שנימצא מאחרי כרטיס האשראי,(קוד בן 3 ספרות) איך אושרו לו העיסקות?
מה ניתן לעשות ולמי לפנות, תודה מראש!!!

17/09/2013 09:46 גלית דרישה להחלפת מכשיר חשמלי גדול לאחר תקלה חוזרת 3 פעמים בתדירות של 8 חודשים ולאמ דרישה להחלפת מכשיר חשמלי גדול לאחר תקלה חוזרת 3 פעמים בתדירות של 8 חודשים ולאמ"כ פעמיים כל 4 חודשים
שלום,
שמכשיר שנרכש מחברה ידועה ,תוקן בתדירות הנידונה ובתקופה הזאת אפילו פעם אחת לא הוצא לקחת את המכשיר לבדיקה במעבדה, מלבד הפעם האחרונה בסוף יוני בה התעקשתי שיקחהו ולא יחזירהו,מלבד החלפה למכשיר חדש אחר.
בפעם האחרונה נשלח מכתב תלונה עם תיאור השתלשלות הענינים ודרישה להחלפה בסוף חודש יוני השנה, בתחילת יולי המכשיר נילקח מביתנו ולא קבלנו שום התיחסות טלפונית מלבד:
1.טלפון לתיאום החזרת המכשיר הביתה אחרי שאומתה תקלה זהה. ללא שום התיחסות לתלונתינו.
2. עכשיו, אחרי שערבנו את המועצה הישראלית לצרכנות. בטלפון נאמר כי:" גם בשנת האחריות הראשונה לא הגיעה לנו החלפת מכשיר ולשם כך יש ביטוח. במעבדה גילו כי היתה בעיית חיווט ולכן בכל פעם הלך מנוע עם גוף חימום".
אומנם יש לנו אחריות מורחבת מוזלת עד סוף שנה הבאה,אין לנו יותר אמון בחברה ואנחנו חוששים כי לפי הסטטיסטיקה של תפקוד המכשיר עד כה, נצטרך לממן או את המשך האחריות (700 ש"ח בשנה, כשליש מעלות המכשיר) או מכשיר חדש.
אנו מרגישים כי לא קיבלנו יחס מקצועי,ישר והוגן. נגרמה לנו עוגמת נפש לאור הצורך בטיפול המתמשך וחוסר התיחסות משבע מצד החברה. האם ואיך אפשר לכמת את עוגמת הנפש שלנו במונחים כספיים ? ו/או האם היו מקרים בהם בית משפט הורה לזכות את הלקוח במלא עלות המכשיר? ומה הסיכוי שלנו? בתודה רבה,
ג'לית

11/09/2013 19:18 יאיר שאלה לגבי קורס שעלול להידחות שאלה לגבי קורס שעלול להידחות
שלום רב,

נרשמתי לקורס חשב שכר בכיר. קיבלתי לבקשתי מסמכים המציינים תאריך תחילת הקורס, תאריך סיום, מקום הלימודים וכדומה.

קיבלתי הודעה כי הקורס יידחה במספר שבועות ואני חושש שמא יהיו כל מיני תירוצים ודחיות נוספות. במידה והקורס יידחה פעם נוספת בחודשיים לדוגמה, אני מתכוון לבטל את הרשמתי ולקבל את כספי.

שילמתי דמי הרשמה של 350 שקל
סיכמתי עמם שאשלם להם את יתרת שכר הלימוד ביום הראשון של הלימודים.


שאלותיי הן:
1. האם עקב דחייה של קורס ולו במספר שבועות= יש עילה לקבל את כספי דמי הרישום?

2. נצא מנק' הנחה שאינם רוצים להחזיר את דמי ההרשמה וויתרתי עליהם. האם יש להם עילה לדרוש ממני לשלם עבור הקורס שכן ביטלתי בצורה לא מוצדקת?

תודה
יאיר

לשאלותיך:
האם יש עילה לקבל את כספי הרישום ? ייתכן וכן. תלוי בנוסח ההסכם מולם.
אותו הדבר לגבי נושא אכיפת החוזה. אם אפשרת להם לעכב את התחלתו הרי שידעת מזה מראש, ואם לא - הרי שמדובר בשינוי בתנאי החוזה שדורש ככלל את הסכמתך.

לא היה הסכם מולם אלא רק קבלה על דמי הרשמה. דרשתי לקבל נוהל ביטול וכדומה אך לא היה בפועל שום מסמך כזה והם טוענים שלא קיים אצלם.

לגבי תשלום דמי לימוד- נקבע תאריך 02/10 שאם הקורס ייפתח במועדו, נשוחח טלפונית וייגבה התשלום.
יש לי עדויות במייל הצעת המחיר שכלל את תאריך פתיחת הקורס.
הסיבה שעיכבתי תשלום רק ביום פתיחת הקורס הוא בגלל מקרים דומים בסטטוס סקול ומכללות אחרות שגובות תשלום ומעכבות פתיחת הקורס.

תודה על תשובתך

01/09/2013 13:08 שירית מפעילה שלא הגיעה לאירוע - הפרת חוזה ? מפעילה שלא הגיעה לאירוע - הפרת חוזה ?
שלום רב,
לפני מספר ימים חגגנו את בת המצווה של ביתי בגן אירועים. באירוע השתתפו כ-150 מוזמנים, מתוכם מבוגרים, נוער (ילדים בגילאי מצווה) וילדים קטנים יותר. לאירוע הזמנתי מפעילה אשר הייתה אמורה לעשות ציורי פנים לאורחים. המפעילה לא הגיעה לאירוע. היא שלחה SMS בצהריים לשאול על זמני הגעה למקום, אחר הצהריים שלחה לי מספר מסרונים לגבי בעיה באוטו ושיצאה מאוחר מהבית (שלחה את ההודעה ב-18:41). בשורה התחתונה - המפעילה לא הגיעה כלל לאירוע (ב-19:00 בערב היא שלחה מסרון שלא תגיע, כאשר האירוע החל באותה שעה בדיוק).
מדובר באירוע חד פעמי מבחינתנו (בת מצווה), שהושקעו בו הרבה מחשבה, תכנון וכסף רב (עשרות אלפי שקלים). מיותר לציין, שהמפעילה לא טרחה לשלוח מישהו במקומה, וכך האוירה שקיוינו להשיג באירוע לא הושגה, דבר שפגם באופן משמעותי ביכולת שלנו לתת מענה הפעלתי לילדים הקטנים יותר באירוע.
בין המפעילה לביני קיימות תכתובות מייל רבות + מסרונים.
האם ישנה עילה לתביעת המפעילה בגין עוגמת נפש ?

ככל ואין סיבה שיכולה להתקבל על הדעת, ייתכן מאוד שקמה עילת תביעה נגד המפעילה. ברור שהמסיבה בלעדיה הייתה אחרת.

01/09/2013 15:41 יעל תביעת חד תביעת חד"כ
שלום,

שמי יעל טל, ונרשמתי לחדר כושר לפני כ-4 חודשים לתקופה של כחצי שנה. המנוי עתיד להסתיים ב-5/11/2013.
כעת, חודשיים לפני סיומו, הודעתי כי אני מעוניינת למכור את המנוי שלי, וקיבלתי תשובה שלילית בטענה שמכירת מנויים מתאפשרת אך ורק למנויים אשר נותרו להם עוד 4 חודשים לפחות לסיום המנוי.

אני פונה אליכם בשאלה האם זה חוקי??
ומה אומר החוק במקרה בו אבקש לבטל את המנוי?
ומה בנוגע למצב בו ההסדרים הללו כתובים בחוזה עליו חתמתי- האם אז זה הופך את זה לחוקי?

אשמח לתשובות,

תודה רבה ושבוע טוב

יעל טל.

שלום יעל,
הכל תלוי מה כתוב בהסכם עליו חתמת. אם הסכמת לתנאי כזה אז לכאורה קשה לראות כיצד ניתן לטעון היום אחרת.

03/09/2013 05:23 דמיטרי קיבלתי ריהוט לא כמו שהזמנתי קיבלתי ריהוט לא כמו שהזמנתי
לפני 5 ימים קיבלתי סלון, אבל לא בצבע שהזמנתי. הזמנתי בצבע שמנת, קיבלתי עפור כהה. המובילים סירבו לקחת אותו בחזרה. שהתקשרתי לבית העסק, אמרתי שקיבלתי סלון בצבע שונה, שאלתי מה רשום אצלם בהזמנה, אמרו שמנת. שלחתי תמונות, בהתחלה אמרו שזה טעות, אבח אחרי זה חזרו ואמרו שבהזמנה, ליד מילה שמנת רשום מספר צבע והוא מתאים למה שקיבלתי. את המספר רשם מוכר שקיבל את ההזמנה. מסרבים להחליף לי את הסלון, אלא אם אני אשלם סכום של כמעט סלון חדש.
מה עלי לעשות? האם פנייה ל מועצה הישראלית לצרכנות יכולה לעזור?

מדבריך עולה שמדובר בטעות של הספק. אם כך אכן היה, עליו לשאת באחריות לנושא. אתה רשאי בהחלט לומר לו שיגיע להחליף את הסלון ולהדגיש כי ככל ולא יעשה את זה אתה תשקול הליך משפטי כנגדו. אני מציע לגבות את הפניה גם במכתב.

03/09/2013 15:06 עידן האם ניתן לתבוע נותן שירות שמבריז באופן שיטתי? האם ניתן לתבוע נותן שירות שמבריז באופן שיטתי?
שלום, שמי עידן, לפני חודשיים הזמנתי ספרייה מברזל ממעצב מקומי. כעבור שבועיים הגיעה הספרייה לביתי ויום לאחר מכן המעצב הרכיב יחד איתי את הספרייה. בסיום ההרכבה שילמתי למעצב את הכסף במלואו אבל סיכמנו שהמעצב יחזור ביום אחר ויבצע תיקוני צבע לספרייה. קבענו שהוא יגיע 9 פעמים (זו לא הגזמה ספרתי עכשיו) ובכל פעם הוא מצא תירוץ שלא להגיע מבת מצווה לבת שלו עד לזה שהוא שכח. כל ההתכתבות מתועדת אצלי בפלאפון וכן כל פעם בה הוא הבריז.
נמאס לי מהחוצפה הזו ורציתי לדעת האם יש כאן עילה לתביעה בגין בזבוז זמן עוגמת נפש ואובדן פרנסה (בגלל שהוא תמיד טרח לומר שהוא לא מגיע מאוד מאוחר).

בבקשה תעזרו לי, אני בסך הכל רוצה לשים קץ לזלזול בלתי נדלה...
תודה

כלל והגעתו הינה חלק מהעסקה, אתה רשאי לומר לו שאם לא יגיע וישלים את העסקה אתה תשקול את ביטולה לרבות תביעת פיצויים. אני מניח שזה יגרום לו להשלים את העבודה. מציע לגבות את הפניה אליו בכתב.

04/09/2013 17:24 מחמוד אסמאעיל ניוד מספר טלפון נייד על שם שלי ניוד מספר טלפון נייד על שם שלי
היה לי 3 מנויים בחברת אורנג על שם שלי עשיתי להם הקפאה בסניף כרמיאל.רציתי להשתמש בהם התברר כי נויידו לחברה אחרת בלי אישור שלי האם אני יכול לתבוע את חברת אורנג

לא ברורות לי העובדות. לאיזה חברה ניידו אותם ? מה ההגיון שחברת אורנג' תנייד 3 מספרים של לקוחות שלה לחברה אחרת ? אני לא מבין את הפן העובדתי.

05/09/2013 15:08 יעקב חברת הביטוח לא מקיימת אישור שניתן טלפונית ע חברת הביטוח לא מקיימת אישור שניתן טלפונית ע"י נציגה
רכשנו רכב. פנינו לנציג חברת הביטוח והסכמנו על ההגנה הנדרשת: מערכת הגנה אחת בלבד.
לאחר סגירת עסקת הביטוח הגיע מסמך לצורך אימות ההגנות הקיימות ובו דרישה לשתי מערכות הגנה.
בבירור אכן מודים כי בדקו ההקלטה ולא חייבו 2 מערכות אך אינם מוותרים על הדרישה לשתי מערכות.
מוכנים לפצות בהשתתפות בכשליש מהעלות של המערכת השנייה . יציאה מעסקת הביטוח תהיה בעיני החברה מחויבת בקנס. מהן האפשרויות העומדות לי?

על פניו ככל ודבריך נכונים אני מתקשה לראות כיצד החברה תוכל לאכוף עליכם תשלום קנס, לא כל שכן שקיימת הקלטה ושהם הודו בטעותם.

06/09/2013 08:42 אסף תביעה נגד תושב חו תביעה נגד תושב חו"ל
האם אדם שמתגורר בחו"ל והוגשה נגדו תביעה בישראל חייב לעצור חייו בחו"ל ולהגיע לישראל במיוחד לשם כך

על פניו ניתן לבצע המצאה מחוץ לתחום באישור בית המשפט, וכן להמציא לסניף של הנתבע בארץ ככל ואכן עילת התביעה מאפשרת הגשת תביעה בארץ כנגדו. אני מציע להיוועץ עם עורך דין באופן אישי על המקרה ולבחון אותו בצורה עניינית.. קשה לענות כך באופן כללי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.