סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

08/09/2013 16:42 אלי שאלה בנושא רכישת רכב - אי גילוי מידע בשלמותו שאלה בנושא רכישת רכב - אי גילוי מידע בשלמותו
שלום לחברי הפורום,
הסיפור שלי התרחש לפני כחצי שנה, להלן תקצירו:
רכשתי רכב משפחתי חדש מיבואן\משווק רשמי, אשר נמכר בשני דגמים: גיר אוטומטי וגיר "רגיל".
כעבור מספר שבועות התחלתי להרגיש רעידות ברכב אשר חזרו באופן קבוע בעת נסיעה מתחת למהירות מסוימית. מבירור במוסך מורשה התברר כי גיר ההילוכים אשר מותקן ברכב הינו למעשה גיר "רובוטי" ולא גיר אוטומטי. במוסך טענו שהבעיה מוכרת להם ואף החליפו חלק מסויים בגיר, מה שהביא לשיפור לפרק זמן מועט ביותר, ולאחריו הבעיה חזרה ולא נראה שהיא עומדת להיעלם.
הקונפליקט הוא שהיבואן הרשמי לא ציין באף מקום שמדובר בגיר רובוטי ולא אוטומטי. האם זה תקין שלא צויין באף מקום שמדובר בגיר רובוטי, ואף סוכני המכירות לא הזכירו שמדובר בגיר רובוטי (ממה שהבנתי מדובר בגיר שמעביר הילוכים באופן שונה ואף מסתבר שקיים חסרון ידוע לכולם של גירים אלה, והוא רעידות ברכב).
במידה והיבואן יחליט להתנער מאחריות, האם יש לי כאן עילה לתבוע החלפת רכב או החזר כספי?
תודה מראש לכל העונים!

גיר רובוטי הוא סוג של רכב אוטומטי שאמור על פניו (ככל הידוע לי) להיות משוכלל יותר. בפועל היו בעבר המון תלונות בנושא. לגבי העסקה הספציפית שלך, ככל שלא הובהר לך שמדובר בגיר רובוטי ייתכן מאוד שתוכל לבטל את ההסכם, אבל תשובתי כפופה לשמיעת מלוא הסיפור העובדתי והמשפטי על ידי עורך דין הבקיא בתחום.

09/09/2013 11:25 היא-לי איחור במועד אספקת סלון איחור במועד אספקת סלון
בתאריך 1.3.13 רכשתי סלון מרשת ידועה - הסלון הגיע לארץ מאיטליה ב-30.8 ותקוע בנמל מאז כיוון שהחברה לא הסדירה את כל מה שנחוץ מול הספק האיטלקי.
זמן האספקה שצויין בהזמנה הוא 90-120 ימים ובנוסף לכך רשום שהם יכולי לאחר בעוד 45 ימים.
כמובן שבמעמד הקנייה נאמר לי ע"י הנציג שלהם שזה אף פעם לא באמת מגיע ל-120 יום..
בכל מקרה, הם תיאמו איתי הובלה ל-2.9 אבל לא לקחו בחשבון שיהיו בעיות עם שחרור המכולה. ואני דאגתי למכור מיידית את הסלון הישן.
בגלל הקרבה לחג רכשתי ספה יד 2 כדי שלא נשב על הרצפה.
נכון להיום הם לא פתרו את הבעיה עם הספק, אין לי סלון שכבר שולם מזמן ויש לי תכתובות עם הספק באיטליה שהוא מבקש ממני לזרז אותם ושהוא פנה אליהם כבר מספר פעמים!!
אשמח לדעת האם אני יכולה לתבוע פיצוי על עגמת הנפש שנגרמת לי?

תודה מראש ושנה טובה

ככל והוסכם הדבר על שני הצדדים הרי שאין בכך פסול באופן כללי.

10/09/2013 08:21 שישו טכנאי של מזגנים שתואם לי הגיע באיחור של 4 שעות ובפעם נוספת לא הגיע כלל טכנאי של מזגנים שתואם לי הגיע באיחור של 4 שעות ובפעם נוספת לא הגיע כלל
האם ניתן לתבוע פיצוי באותה מידה שחברת המזגנים יכולה לחייב אותי במידה ומגיע טכנאי ואין אף אחד בבית ?

על פי התיקון לחוק הגנת הצרכן (תיקון 24) תיתכן עילת תביעה בשל איחור אך יש לבחון היטב האם הנסיבות במקרה שלך עומדות בתנאי החוק.

01/09/2013 10:18 דור במשך כמה זמן מחוייב יבואן לתת שרות תיקונים /חלפים למוצר אותו הוא מייבא? במשך כמה זמן מחוייב יבואן לתת שרות תיקונים /חלפים למוצר אותו הוא מייבא?
מדובר בכירת גז ניידת מסוג "מזוודה " שהתקלקלה,ועולה באש לפתע .
היבואן :"פנה למי שמכר לך, אנחנו רק מייבאים ולא מתעסקים עם לקוחות פרטיים.אנחנו לא מוכרים את זה מזה שנתיים.אין לנו אפשרות לעזור לך אתה יכול לזרוק את זה לפח"
לי זה לא נראה ולא נשמע הגיוני.
האם יש בחוק מחויבות של יבואן לתת שרות תיקונים?להחזיק חלפים?ואם כן לכמה זמן?
מה אתם אומרים על זה?

01/09/2013 06:02 חיים ביטול טיסה ביטול טיסה
רכשתי טיסה לתאילנד באתר של אחת מחברות התירות בישראל ב7באוגוסט. החלטתי לבטל את הטיסה ולרכוש טיסה דרך מדינה אחרת. הודעתי לחברת התיירות על רצוני בביטול העיסקה ב21 באוגוסט. האם במסגרת הביטול חל חוק הגנת הצרכן שבמסגרת 14 הימים? כיצד נעשית ספירת הימים? האם זה 14 או 15 ימים?

30/08/2013 04:40 אילן ביטול עסקת רוכלות לרכישת תוספי מזון ביטול עסקת רוכלות לרכישת תוספי מזון
הוריי שהו במלון במסגרת הבראה לניצולי שואה. באחד הימים נערכה הרצאה של גב' שמציגה עצמה כ - "מרצה, נטורופתית מוסמכת N.D".
אבי רכש מהנ"ל מוצרים כלשהן שהיא טוענת שהינם תוספי בריאות וכמובן שאין להוריי שימוש בכך.
ניסיתי לבדוק בחוק ולא הצלחתי להגיע למסקנה מה גובר על מה:
1. זוהי עסקה ברוכלות ולכן ניתן לבטלה תוך 14 יום.
2. אלו מוצרים המופיעים תחת הגדרת:"תוספי מזון" ולכן לא ניתן לבטל העסקה.

27/08/2013 18:37 עמית לאופר שירות למדיח כלים של סימנס - מה ניתן לעשות שירות למדיח כלים של סימנס - מה ניתן לעשות

הזמנתי שירות למדיח סימנס מדגם יוקרתי שרכשתי לפני 3 שנים
בעלות של 5,300 ש"ח, היגיע טכנאי, קבע שצריך להחליף כרטיס
אלקטרוני שעלותו 800 ש"ח ועלות ביקור הטכנאי בסך 250 ש"ח
לא מקוזזת מהעלות אלא בתוספת כלומר החלפת כרטיס במדיח
עולה כחמישית מעלות המדיח כולו - אין גבול לחוצפה!

ואני שואל כיצד כרטיס אלקטרוני במוצר גרמני יוקרתי שכידוע
אינו חלק מיכני שיש לו שחיקה פיזית הולך אחרי 3 שנים
ועלותו כה גבוהה.

מעבר לכך אציין כשהרכיבו לי את המדיח שכנעו אותי להוסיף
בתשלום של כמה מאות ש"ח מגן מתח מיוחד שיגן על המדיח
כנגד נחשולי מתח.

אני חושב שאני אכתוב לסימנס גרמניה ואספר להם איךמתייחסים
כאן בישראל ללקוח כשבוי פראייר שאמור לבלוע כל מה שיאכיל
אותו, פשוט גזל!!!

הבטיחו לי לפני כמה שעות שמנהל השירות יחזור אלי ועד עכשיו
אף אחד לא פנה אלי, ממש שירות למופת...

לאחר כמה שעות התקשרה נציגה מטעם החברה ואמרה שמנהל
השירות הסכים להוריד 20% ממחיר הכרטיס אבל שהחיוב עבור
ביקור הטכנאי בסך 250 ש"ח נשאר על כנו.

כשהתעקשתי ואמרתי שמניסיוני עם חברות שירות, ברגע שמחליפים
חלפים (במיוחד כאלו יקרים) עלות ביקור הטכנאי מתקזזת מהתשלום,
היא הבטיחה לברר ולחזור אלי.

חלפו עוד כמספר שעות והנציגה התקשרה בשנית לבשר לי
חגיגית שהמנהל שלה דיבר עם מנהל השירות והם מסכימים
להפחית עוד 40 ש"ח מהחשבון....

ממש לעג לרש, כאילו הם עושים לי טובה... נו מה, אחרי ככלות
הכל אני לקוח שבוי, איזה ברירות יש לי? או לשלם להם מה שהם
דורשים או לזרוק אחרי שלוש שנים מדיח יוקרתי שעולה בערך
כפול ממדיח ממוצע ולקנות מדיח אחר.

כשהסברתי לנציגה שזה לא מקובל עלי ושאני מתעקש שיקזזו
את עלות ביקור הטכנאי מהחשבון היא שינתה את הטון למשהו
מאוד לא אדיב ומתנשא ונתנה לי להבין שזה מה יש.

כאמרתי לנציגה שהיא לא מתירה לי כל ברירה אלא לפנות לסימנס
העולמית בגרמניה ולהמשיך לפרסם באינטרנט
ובפייסבוק את חויית השירות "הנפלאה" לה אני זוכה, היא
התחילה להתעצבן ולומר שאני מאיים עליהם וכי השיחה
מוקלטת ומתועדת.

הסברתי לה שאני לא מאיים עליהם אלא שפשוט הם אינם מתירים
לי כל ברירה אחרת...

בינתיים אישתי ואני מדיחים כלים ידנית כמו פעם בימים הטובים
ממש נוסטלגיה.... אני גם יכול להעיד שהכלים יוצאים יותר נקיים
מאשר מהמדיח היוקרתי של סימנס.

אני כעת מנסח מכתב חריף לסימנס בגרמניה, אחזור לעדכן
אותכם לכשאקבל תשובה.

27/08/2013 17:32 זהבה אי ביטול עיסקה אי ביטול עיסקה
שלום
שמי זהבה דוד קניתי ב25/08/13 אייפד + אייפון 4 הנציג מכירה פתח את המכשירים להראות לי אני היום ניגשתי לסניף של סלקום
על מנת לבטל את הכיסקה אך הם סירבו בתוקף לבטל גם לאחר שדיברתי שם עים מנהלת למרות שעברו רק 2 ימים מהקניה עצמה היום ה 27/08/13
במרכז שירות של סלקום הפנו אותי למרכז שירות של דינמיקה סלולר וגם שם לא רצה לבטל את העסקה שהגעתי הביתה היתקשרתי לסלקום שעה המתנתי על הקו
ניתקו לי כמה פעמים את השיחה ענה לי שם נציג בשם דביר מצוות 8 ביקשתי ממנו מנהל הנציג שם אותי הרבה פעמים על השתק ןאחר 50 ד' של שיחה לא ענה אלא הלך הביתה
וכן היתקשרתי מטלפון נוסף לאחר 10 ד' המתנה ענתה לי עוד נציגה הסברתי לה מה היה וכן את השיחה שלי עים דביר הנציגה שמה אותי על המתנה וניתקה את השיחה ולא חזרה האים זה חוקי מה שסלקום עושים

27/08/2013 14:10 דורון פוקסמן חיוב סלולרי של חברת פלאפון חיוב סלולרי של חברת פלאפון
שלום יש לי בעיה מול חברת פלאפון שרוצה לחייב אותי על 43 ימי גלישה כ900 ש"ח
אני בתוכנית איתם כבר שלוש שנים למיטב זכרוני ביקשתי שיחסמו לי גלישה באינטרנט וכך היה עד לפני 43 יום ,
החלפתי את המכשיר שהתקלקל ובמכשיר החדש נפתח האינטרנט חשבתי היות ואני משלם מחיר גבוהה120 שח בממוצע,זה חלק מהחבילה -כנראה שלא ,אני מציין שבמכשירים הישינים הייתי חסום לגלישה למרות שהם מתאומים לגלישה.
הבעיה שלי שהם מחיבים אותי על חוזה מ2010 שהיום הוא לא הגיוני בעליל-43 יום ב900 ש"ח האם יש לי סיכוי בתביעות קטנות?? תודה רבה דורון

26/08/2013 06:46 יעקב יעקב חוק המקרקעין סעיף 51 ודיני נזיקין רשלנות באחזקת מיצר חוק המקרקעין סעיף 51 ודיני נזיקין רשלנות באחזקת מיצר
לשכן שלי צמחיה פראית שגולשת לחצר שלי ומטפסת על גג המקלט שלי. הצמחיה הפראית גורמתלכלוך מתמיד אצלי ברמה שצריך לנקות את החצר יום יום. כמוכן הצמחיה הפראית מעל המקלט שלי דורשת גיזום מתמיד תוך שימוש בסולם וטיפוס על הגג. השכן מתעקש שלא לטפל בצמחיה שלו ומתעלם ממכתבים רשומים ששלחתי לו בנדון. הוא מסרב לקבל את המכתבים הרשומים. האם אני יכול לפעול לפי סעיף 51 לחוק המקרקעין להביא גנן ולחייב את השכן ? 2) האם זו רשלנות מצידו לפי דיני נזקים ?? בתודה על הנחייתכם
יעקב יעקב

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.