סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

26/07/2013 11:46 יוסי נזק לרכב בהתקנת רדיו נזק לרכב בהתקנת רדיו
אשתי ניגשה לחנות שמתקינה רדיו ברכבים וביקשה התקנת רדיו חדש במקום הישן ב 500 ₪.
שעה לאחר ההרכבה המזגן הפסיק לעבוד.
אשתי ניגשה למוסך ומילאו לה גז ב300 ₪.
כעבור יממה שוב המזגן הפסיק לעבוד.
כאשר הרכב נכנס למוסך המורשה התברר שנעשה נזק רציני בהתקנת הרדיו, חור במאייד ובצינורות של המזגן. עלות התיקון והעבודה 9500 ₪. יש גם קבלות ודו"ח שמאי.
בעל החנות מתנער מהאחריות.
האם יש עילה להגיש תלונה במשטרה ולפנות לתביעות קטנות +עוגמת נפש (נסענו מספר ימים ללא מיזוג עד שניתן היה להגיע למוסך המורשה).

25/07/2013 15:57 אודי ,תביעה על הפרת חוזה בבימ ,תביעה על הפרת חוזה בבימ"ש לתביעות קטנות
יש לי תכנית בחברת סלולר הכוללת שיחות לחו"ל ללא הגבלה ובתנאי של שימוש הוגן..
עד לפני מספר חודשים נהגתי לדבר בסביבות 2500 דקות לחו"ל, שמבחינתי הוא שימוש הוגן כיון שזו כמות השיחות שנהגתי לדבר דרך אמצעים אחרים (כרטיסי חיוב) עוד טרם נרשמתי לתכנית של החברה.
במשך כשנה הכל הלך כשורה,
לאחרונה מדי פעם מנתקים לי את הקו לחו"ל בטענה שאני מפריז בשימוש.
בכל פעם מנתקים לאחר שאני עושה שימוש בכמות דקות שיחה, יורדת והולכת. ומחברים מחדש לאחר שאני מתקשר אליהם. בתחילה ניתקו לאחר 2500 דקות לחודש, לאחר מכן 1600 וכיום כבר אחרי 700.דקות. כיום כבר לא מוכנים לחלוטין לחבר אותי מחדש..
כל נסיונותי לקבל מהם קביעה של מספר דקות מכסימלית שמותר לי לדבר עלו בתוהו, הם מתחמקים מלנקוב במספר וכל פעם מציינים כל מיני קריטריונים מוזרים, כמו לדוגמא מספר הדקות הממוצע שלקוחות אותה חברה דיברו לחו"ל.
בחוזה שלהם יש כמובן סעיף המאפשר להם לעשות את כל שעולה על רוחם, להפסיק לבטל לשנות למחוק וכיו"ב. החוזה הוא, לכל הדעות, בהגדרתו, חוזה אחיד, והסעיף הוא לדעתי תנאי מקפח..
שאלתי האם אני יכול להגיש לבימ"ש לתביעות תביעת פיצוי כנגד חברת הסלולר על הפרת חוזה, ובמסגרתה לטעון בפני ערכאה זו שמדובר בחוזה אחיד ובהתניה מפלה?.

25/07/2013 14:34 מור געש סירוב החזרת כספים מהופעה שבוטלה סירוב החזרת כספים מהופעה שבוטלה
אני רכשתי כרטיסים בשווי 600 שקל (סכול לא גדול) להופעה שבוטלה.
יאמר לזכות הבעלים שהיו החזרים כספיים אך במועד שלא יכלתי להיות נוכחת בהם מאחר ואני חיילת. שלחתי מספר מיילים בהם ציינתי כי אין ביכולתי להגיע והאם אפשר לקבוע פגישה באופן אישי להחזרת הכסף ולא קיבלתי אף מענה.
הצלחתי להשיג את מספר הבעלים והתקשרתי אליו בכדי לקבוע מועד.
בשיחה נאמר לי כי אם אכן שלחתי מיילים והוא לא ראה אותם תקבע פגישה אישית להחזרת הכסף.
המנהל בדק שוב וראה שלא ענה על המיילים האופן אישי אלא בעזרת הודעה אוטומטית שלא ינתה על הצורך שלנו.
ברגע שהתקשרתי אליו בפעם השנייה בשביל לתאם פגישה. הוא התנער מאחריות ואמר שבההודעה האוטומטית צוינו מועדים חדשים להחזר הכספי. חזרתי ואמרתי לו כי עניין זה ידוע אך שוב מאחר ואני חיילת אני לא יכולה להגיע אליהם כי אני בבסיס.
הבעלים ניתק לי את הטלפון פרצוף ומתנער מלהחזיר לי את כספי.
אני חיילת והכסף הזה חשוב לי. גם אם הוא מעט.ֿ
האם אפשר לתבוע אותו על כך?

25/07/2013 10:39 דור קניית פלאפון פגום והתנערות של החנות קניית פלאפון פגום והתנערות של החנות
בתאריך 15.7 רכשתי מכשיר אייפון 5 .
בדיוק שבוע לאחר מכן, בתאריך 22.7 בשעות הערב, בזמן שימוש במכשיר, הופיעו על המסך פסים לבנים והמסך נעלם.
יום לאחר מכן, 23.7, הגעתי לחנות ושם נאמר לי שהמכשיר יישלח למעבדה בפ"ת.
היום, ה 25.7, קיבלתי טלפון מהמעבדה בפ"ת, בשיחה נאמר לי שיש שבר בצד ימין למעלה והצעת המחיר לתיקון הינה 900 ש"ח.
בהמשך היום הגעתי לחנות שם התנערו מכל אחריות בטענה שהמכשיר עזב את החנות כשקיים שבר במכשיר.
במשך השבוע בו המכשיר היה תקין, המכשיר היה עם כיסוי יעודי, לא נפל ולו פעם אחת.
יש לציין שברשותי תמונות של המכשיר לפני שהוא נמסר לחנות, עם המסך הפגום, המעידות שלא קיים שום שבר במכשיר.
מעוניין לבדוק אפשרות פניה לערכאות משפטיות.

24/07/2013 13:33 נתי טבעת אירוסין טבעת אירוסין
שלום,
רכשתי טבעת אירוסין וכעת בשל ביטול האירוסין אני רוצה להחזיר אותה לחנות, אך הם טוענים שלא ניתן כי עבר זמן רב (10 חודשים) האם זה טיעון הגיוני?
מובן לי שלא אקבל את כל הסכום אך ערך כלשהו...

24/07/2013 05:42 צחי סלקום סלקום
חברת סךקום רוצה לגבות מימני סכום של 5000 שקל שלא בצדק על מכשירים והם לא מוכנים לשום הסדר או פיתרון מה עושים

19/07/2013 11:20 אנה אני שוכרת משנה. המזגן התקלקל. כמה שאלות. אני שוכרת משנה. המזגן התקלקל. כמה שאלות.
שלום רב,

אני שוכרת דירה בשכירות משנה (סאבלט) לכחודש ימים.
לאחר שבועיים של שכירות המזגן התקלקל.
בתיאום עם השוכרים שנמצאים בחו״ל הזמנתי טכנאי שהחליף חיישנים (יצא יקר מהמצופה- 770₪).
עבר יום שהכל עבד כשורה, ולאחריו המזגן שוב אינו עובד.
שאלותיי הן:
א. האם על הטכנאי לתקן שנית ללא שום חיוב? (גם לא חיוב עבור הביקור). אם הוא מגלה שאין אפשרות לתקן (כפי שהזהיר בביקורו הראשון), האם עליו להשיב לי את כספי? אם כן, האם אני צריכה בכל זאת לשלם לו עבור שני ביקורים?
ב. כיוון שהסכום ששילמתי עבור תיקון המזגן גבוה ממה שאני והשוכרים שיערנו, האם הם יכולים חוקית להתנגד להשיב לי את הכסף? (אני מזכירה שאני רק שוכרת המשנה, והם ישובו להתגורר בדירה עוד כשבועיים).

תודה רבה מראש!

לשאלתך הראשונה, על פניו הטכנאי צריך להגיע ולתקן את המזגן. הנך מציינת כי הטכנאי טען כי ייתכן ולא ניתן לתקן. ככל שהוא צודק והוא פועל במקצועיות וביושרה אזי ייתכן ואין טענה כלפיו. מדוע שישיב לך את כספך? הוא הרי בא והשקיע מזמנו ועבד. העובדה שהמזגן לא תוקן ככל שמדובר בסיבה שאינה בשליטתו אינה אומרת שלא מגיע לו כספו.
שנית, על השוכרים להשיב לך את כספך, אלא אם יוכיחו שלא היה מקום לשלם סך כפי ששולם עבור התיקון. בכל מקרה, אם נתנו הסכמתם לתיקון, אין סיבה שלא ישלמו.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

23/07/2013 19:57 אנה מזגן

תודה רבה לך שרית על תשובתך.
כוונתי היתה, אם התיקון לא צלח, האם אני יכולה לבקש שיקח בחזרה את החיישנים החדשים שהתקין וישיב לי עלותם (כאשר התשלום על הביקור בלבד ישאר אצלו).
שוב תודה.

22/07/2013 08:02 אולגה ביטול עסקה  אחרי  3 ימים ביטול עסקה אחרי 3 ימים
חתמתי חוזה עם סלון כלות,שילמתי מקדמה 1700 ש"ח,אחרי 3 ימים קיבלתי שמלה במתנה מקרוב משפחה,ביקשתי לבטל עסקה,אך בעל עסק לא מסכים,ביקשתי להעביר כסף לשרותים אחרים(איפור,תסרוקת)-גם לא.דורש שאני אקנה שמלה אצלה,אך אני לא צריכה 2 שמלות חתונה.מה לעשות?

היא על פי רוב שמלה שמיוצרת במיוחד עבורך, על כן אני בספק אם התקנות לביטול עסקה חלות במקרה הזה. גם במקרים בהם התקנות חלות עדיין בעלי עסק מסרבים לכבדן. אני מציעה שתתעקשי ותפני במכתב תקיף כי עברו רק 3 ימים (ההנחה הסבירה היא שב-3 ימים טרם החלו לייצר את השמלה) ועל כן את דורשת את כספך.

21/07/2013 16:49 ישראל שולר תביעת ירידת ערך מכונית באחריות היצרן תביעת ירידת ערך מכונית באחריות היצרן
הוזמנתי למוסך מורשה טויוטה לצורך החלפת מנוע במסגרת אחריות.בדיעבד ללא אישור וללא ידיעתי הוחלפו רק חלקים מרכזים בתוך המנוע עצמו.העבודה בוצעה ללא חתימתי על כרטיס העבודה לפני ביצוע וללא ידיעתי. כעת הרכב עם היסטוריה של שיפוץ מנוע בתוך תקופת האחריות כך שהסיכוי למכור אותו בזמן הקרוב לכל מי שיברר את ההיסטוריה שלו שואף לאפס.אלא אם אוריד 15000 שח לפיתוי שאותם אני רוצה לתבוע מהמוסך.

יש לו הגנות ככל שמדובר באופן הטיפול באוטו וככל שהטיפול ענה על הנדרש. עם זאת, אני ממליצה שתפנה את שאלתך לאיגוד המוסכים, לעו"ד אינגריד הר-אבן.

21/07/2013 15:22 עינת כהן חברת הוט משקרים והוציאו אותי כבר משפיות דעתי חברת הוט משקרים והוציאו אותי כבר משפיות דעתי
אני רוצה לשאול: תוך כמה זמן הם חייבים לנתק אותי? כי הם אומרים שאסור לנו להפסיק את התשלום.
אמא שלי אמרה שהיא תפסיק את התשלום אם לא ישלחו טכנאי מיד, ואמרו לה שאסור לה.
בקיצור אני מפסידה יום עבודה לחכות לטכנאי שלא בא, שבוע כבר בלי טלויזיה ולא רק שאני לא מקבלת פיצוי אני חייבת להמשיך לשלם להם כל חודש
הצילו

הקלד את תגובתך

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.