סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

04/08/2013 14:00 אלי קניית מוצר מזוייף קניית מוצר מזוייף
לפני מספר ימים קניתי מאדם פרטי מסור שרשרת חדש מתוצרת "STIHL" מדגם "MS52" בסך של 1300 ש"ח.
עשיתי זכרון דברים עם המוכר שמאשר שהמסור הינו מהתוצרת הנ"ל ולשביעות רצוני.
עוד בטרם עשיתי בו שימוש כלשהו למעט הפעלתו בביתו של המוכר בדקתי באם המסור אכן הינו מהתוצרת הרשומה עליו. ולתדהמתי הוברר לי שהמסור איננו מהתוצרת הנ"ל וככל הנראה מזוייף.
פניתי מיד למוכר והעלתי בפניו את תוצאת הבירור. המוכר טען שהוא לא מומחה בזיופי מסורים כך קיבל אותו וכך הוא מוכר אותו ואיננו מוכן להחזיר לי את כספי.
אלה הפרטים העיקריים.
שאלתי היא האם יש לי עילה לתביעה כנגד המוכר להשבת כספי. למרות שלדעתי המוכר אינו תמים כפי שהינו מתיימר להיות .

צריך לראות את ההסכם שבו מדובר. אם שם הוא התחייב שמדובר במוצר מסויים ובפועל המוצר אחר, תוכל לבטל את החוזה. כמו כן פתוחה הדרך להוכיח הטעיה או לטעון לטעות על פי דיני החוזים.

10/08/2013 10:00 אנה גרוגר אי אספקת מוצר אי אספקת מוצר
שלום,
רכשתי במחסני הנמל יפו ריהוט לסלון (ספה + מזנון +שולחן סלון) בחודש 02.2013, האספקה תואמה לתאריך ה26.6.13. לאחר בירורים והבטחות שהכל תקין ויסופק בתאריך הנ"ל,לבסוף קיבלתי רק את הספה. סיכמתי עם החנות שאת המזנון ושולחן הקפה אקבל תוך שבוע ימים (הודגש בפני כמה וכמה ]עמים שזה אכן יהיה שבוע ימים), ובינתיים סופקו לי מזנון ושלחן קפה חליפיים.עד היום, חודש וחצי לאחר האספקה, ולמעל המחמישה חודשים מאז ההזמנה, לא סופק לא המזנון ולא השולחן. בכל פעם שאני מנסה לברר איפה הדברים עומדים ומתי אקבל את הסחורה שלי אני הבטחות חסרות תוכן שלא יודעים לעמוד מאחורי אף אחת מהן.ממשיכים לכדרר אותי מנציג אחד לאחר ואף אחד לא יודע לתת לי תשובות ולעמוד במילה שלו. כמובן שאת מלוא הכסף תמורת הריהוט ידעו לגבות כיומיים לפני האספקה, כנהוג בהרבה מקומות...
השאלה שלי היא מה עושים עכשיו? אני רוצה לפנות לבית משפט לתביעות קטנות ולתבוע.
אנחנו מדברים על מצב שגבו ממני הרבה אלפי שקלים, לא סיפקו את הסחורה שהוזמנה, ולא מתכוונים לספק. מעבר לאי עמידה בחוזה מצד בית העסק אנחנו מדברים פה על הפסד של שעות עבודה בנסיון לברר מה קורה, שעות של שיחות טלפון וכמובן עגמת נפש עצומה.
אשמח לעזרה ויעוץ,
תודה מראש
אנה גרוגר

על פניו אם הפרו את ההסכם את רשאית לבטל את החוזה ולבקש החזר של הסכום ובמקרים מסוימים גם פיצוי. מציע לנסות לשוחח עמם או לשלוח מכתב התראה טרם הגשת תביעה. ככל ולא יעלה הדבר יפה, פתוחה הדרך לתביעות קטנות.

12/08/2013 17:38 אלכסנדר מה עושים כאשר החברה מסרבת החזר כספי ? מה עושים כאשר החברה מסרבת החזר כספי ?
בעיקבות הולדת בת לפני מספר שבועות , החלטנו אני ואישתי להזמין בר מים לביתינו .
לאחר חיפוש קצר באינטרנט מצאנו את חברת 'מי הטבע' ( אתר : טל: 80-6758633 )
הזמנו את דגם ' מיני בר טייגר מכני' בעלות של 599 ש"ח + התקנה 300 ש"ח .
לאחר יומיים הגיע לביתינו טכנאי אשר ביצע את התקנתו של המכשיר וקיבל מאיתנו תשלום במזומן על סך 898 ש"ח .

לאחר מספר שעות אחרי שהטכנאי עזב את ביתינו אנו גילינו כי מכשיר זה אינו מקרר את מי השתייה וככל הנראה תקול . בנוסף לכך גילינו כי בעת חימום המים המכשיר מבצע פעולה דומה לזו של קומקום חשמלי
וכאשר הוא מתחמם , נוצר רעש חזק של מים רותחים בתדירות גבוהה , דבר אשר מפריע לנו מאוד .
לא ציפינו שהמכשיר יפעל בצורה כזו וכמובן שציפינו כי יהיה תקין בעת הרכישה .
במידה והיינו מודעים לפעילותו הרועשת של המכשיר ותפקודו בדומה לקומקום , לא היינו מבצעים את הרכישה .

לאחר התלבטות בינינו החלטנו להחזיר את המכשיר לחברה ולקנות בר מים איכותי יותר .


כאשר התקשרתי לחברת מי הטבע בבקשה להחזיר את המכשיר , התגובה שקיבלתי הייתה כי במידה ואני מעוניין להחזיר את המוצר אני חייב לשלם 580 עבור פירוק המכשיר . ( אף יותר יקר מההתקנה בעת הרכישה )

הודעתי לנציגה של החברה כי בכל המסמכים אשר קיבלתי וחתמתי יחד עם בר המים , סעיף זה אינו מופיע כלל . הסעיף היחיד אשר מדבר על ביטול עסקה הוא סעיף מס' 3 באישור ההספקה אשר אומר כי ' ביטול עסקה כרוך בתשלום עבור התקנה והסננים' .

אך תגובת הנציגה הייתה כי לחברה קיים תקנון אשר אינו מאפשר החזרת מוצרים ללא התשלום של 580 ש"ח וכי אינני יכול לגזול מהם את פרנסתם .
ביקשתי מספר פעמים מהנציגה לעיין בתקנון של החברה והיא מסרה כי הוא מופיע באתר החברה , לאחר שעיינתי באתר החברה לא מצאתי תקנון זה . לאחר בירור יותר מעמיק עם הנציגה לגבי התקנון זו מסרה כי הוא לא מופיע בשום מקום ואלו הנהלים הפנימיים שלהם . מסרתי לנציגה כי קיים חוק במדינת ישראל אשר נמצא מעל כל תקנון חברה אך זו מסרה כי הם מודעים לחוק ואני מוזמן לפנות לגורמים הרלוונטיים , אך בכל זאת המוצר לא יוחזר אלה עם כן אני אשלם 580 ש"ח . ( להזכיר שהמכשיר עלה לנו 599 ש"ח ) .
תגובה זו נשמעת לנו מוגזמת וחורגת מגבולות החוק אשר אמור לאפשר לי להחזיר מוצר במידה ונצתרך

אינני יודע מה לעשות כי כרגע אני תקוע עם המכשיר ללא אפשרות החזר .

הייתי פונה בכתב ומעלה על הטענות ומציע להם לחשוב פעמיים על תשובתם על מנת למנוע ממך הוצאות, שבסופו של יום תבקשי שיושתו עליהם. ככל ואין כל בסיס לטענתם לקבלת תשלום, וככל ואכן החזרת המוצר נובעת מפגם בו, אני חושב שמצבך המשפטי טוב מאוד והסיכוי שיוכלו לגבות סכום כלשהו נראה לי נמוך מאוד.

13/08/2013 05:44 קרן א אי עמידה בזמנים באספקת סחורה אי עמידה בזמנים באספקת סחורה
בוקר טוב,
רכשתי מוצר מאתר וואלה שופס ב 24/07/13 שלישיית טלפונים של פנסוניק חב' יורוקום ובפרטי הזמנה רשום שאספקה "תוך 8 ימי עסקים(לא כולל שישבת וחגים)".
ב- 06/08/13 (עברו 8 ימי עסקים) יצרתי קשר עם חברת וואלה שופס והם בבירור עם הספק "עידכנו" שבנוסף ל- 8 ימי עסקים יש עיכוב של עוד 6-7 ימים ואקבל את הסחורה ביום א' - ב'.
טרם קיבלתי את המוצר. האם יש עילה לתביעה?

בברכה,
קרן

אני מניח (בכפוף לבחינת ההסכם הספציפי) שתוכלי לבטל את ההזמנה, אך אם מדובר בעיכוב קטן וחסר ערך שלא גרם לנזק הייתי פשוט מניח לזה.

14/08/2013 12:49 שמעון יש אפשרות לשיחה בטלפון יש אפשרות לשיחה בטלפון
0549190335 פנחס שמעון

ניתן ליצור קשר טלפוני עם כל עורך דין באתר. ישנם מספרי טלפון בעמוד הראשי. תלוי בתחום בו הנך זקוק לייעוץ.

17/08/2013 14:40 מלקמו רכב חדש רכב חדש
קניתי רכב חדש לפני חודשיים, לאחר שבוע איך שהפעלתי את המזגן בכל העצמה יצאו ממנו ועפו עלי ועל בת זוגתי מלא זכוכיות. יצרתי קשר עם החברה ועדכנתי בנושא, לאחר שתאמנו פגישה המליצו לי לפתוח את כל הדשבורד ולנסות לראות מה הבעיה וגם לנקות את המפוח.... לאחר חצי יום עם מלא בלגן בהמתנה ושירות חסר סבלנות הרכב יצא. הבעיה היא שכאשר הוא יצא הוא יצא עם מלא שריטות על הדשבורד חוטים בחוץ, הרכבה לקויה ועוד כפתורים שלא עובדים. בקיצור יצא ותר גרוע ממה שנכנס... וזה רכב חדש!. אני מקבל מלא עיקובים בטיפול וחוסר התייחסות מצד החברה והמנהלים מה ביכולתי לעשות?.... תודה

אני מציע לעמוד על תיקון מלא או אף להתעקש על החלפת רכב, בכפוף לבחינת ההסכם שלך והיכולת לעשות כן.

15/08/2013 20:43 דליה עד המשפט יגיעו לבטח עוד פרסומות-איך משנים דקה לפני המשפט? עד המשפט יגיעו לבטח עוד פרסומות-איך משנים דקה לפני המשפט?
שלום רב ותודה מראש לעונים. אני מתכוונת להגיש תביעה נגד חברה ששולחת אליי פרסומות בנייד (SMS) מבלי שהסכמתי לכך, הם נטלו את מס' הנייד שלי מהגרלה שערכו לפני שנים,ולא זכור לי שחתמתי על הסכמה שיישלחו אלי פרסומות, מה גם שאין אפשרות להימחק מרשימת התפוצה שלהם. התקשרתי וביקשתי, הפסיקו לזמן מה ושוב חזרו (מחקתי מה ששלחו לפני שהתקשרתי כי סברתי שזה נגמר).
כרגע יש לי בנייד 6 פרסומות שונות שלהם מהשבועות האחרונים, ואני בטוחה שעד למועד הדיון יהיו בוודאי עוד לפחות 6 כאלה.
האם ניתן לשנות בכתב התביעה בסמוך למועד הדיון את סכום הפיצוי המבוקש בהתאם למספר הפרסומות שיגיעו עד אז?
שוב תודה,
דליה

אפשר לבקש לתקן את כתב התביעה. בפועל, יש בפניך גם אפשרות להגיש תביעה ייצוגית אם אכן מדובר בדואר פרסומת. את רשאית לפנות בייעוץ אישי לפירוט ונשמח לסייע.

17/08/2013 21:16 עמרי שינוי במפרט שינוי במפרט
שלום רב,
רכשתי דירה מקבלן. בהתאם להסכם המכר, כל שינוי במפרט הדירה הינו על חשבון הקונה, כאשר הקבלן הוא בעל הזכות הבלעדית לבצע את השינויים.
כעת שביקשתי לבצע שינויים, הקבלן נתן לי הצעת מחיר עם מחירים מופקעים. האם יש לי דרך חוקית להתגונן בעניין?
אודה לתשובתכם

חשוב לראות את ההסכם ולדעת לפיו מה התשובה. ככלל נראה שאם אין התייחסות אז הקביעה הנכונה היא על פי המחיר הנהוג.

15/08/2013 07:01 טלי החזר כספי ללקוח החזר כספי ללקוח

חתמתי הסכם עבודה עם לקוח שלי לפני שנה וחצי, וביצעתי לו את החלק העיקרי של העבודה,
מסיבות שלו (חוסר זמן שלו לסיים את העבודה) הוא לא סיים את העבודה עדיין, ונשאר לו ייתרת עבודה אצלי (בערך 30 אחוז עבודה)

אני קיבלתי ממנו תשלום מלא עבור כל העבודה,
כרגע לאחר שנה וחצי, הוא לא מעוניין בעבודה ודורש החזר כספי. עבור החלק היחסי שהוא לא קיבל,
אני מצידי רוצה לתת לו את השירות , אבל לא מעוניינת להחזיר לו כסף.

האם אני חייבת לתת לו את הכסף?

הקלד את תגובתך

15/08/2013 16:54 טלי שאלה נוספת

אני מבינה שזה מה שרצוי לעשות, אבל האם יש לו עילה משפטית לתבוע אותי?

תלוי בנוסח ההסכם ביניכם.

29/07/2013 20:54 סאמי כתב הגנה על תביעה נגדית כתב הגנה על תביעה נגדית
הגשתי תביעה נגד נהג שפגע בי, אח"כ הוא הגיש כתב הגנה וגם תביעה נגדית, האם אני צריך עכשיו להגיש כתב הגנה או שזה שכתבתי בתביעה שאני הגשתי הגירסה שלי, אז המכתב הגנה כבר מיותר?

הקלד את תגובתך

הקלד את תגובתך

.

ככלל על תביעה שכנגד יש להגיש כתב הגנה נפרד וכתב התביעה הראשי אינו תחליף.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.