הוא עניין אחד ודמי ביטול הוא עניין אחר. על פי פניתך אני מבינה כי העסקה בוטלה. לעניין גובה דמי הביטול, בד"כ מתייחסים לעלות של הספק בהתקשרות בעסקה. השאלה היא אם ידעת על גובה דמי הביטול מראש. על פי פניתך, לא מדובר בגובה בלתי סביר. עם זאת, העובדה שביטלת את העסקה למחרת מעלה את הסבירות כי טרם הוחל בטיפול בעניינך, אך הדבר לא מחייב. לשיקולך אם להתעקש על עניין דמי הביטול ולוא משום המוע דבו ביקשת לבטל את העסקה. מצד שני מדובר בסכום שאינו גבוה ורק הטרטור שאת עוברת עשוי לעלות לך יותר.
והאם נזק מים צריך להיכלל בתחומי האחריות היא אינה שאלה משפטית. כמו כן, דעתך ששולחן אמור להיות מצופה באיטום למים. ייתכן וזו שאלה הנוגעת לתקנים, אך אין ברשותי המידע. אחד משתיים: או שאת חוקרת את התקן שלפיו שולחן אוכל אמור להיות מיוצר; או שאת מתעקשת מול החברה שחצי שנה זה לא זמן סביר ששולחן יזוק. מה שבלתי סביר באמת, הוא שכתוצאה מכוס מים התנפחה הפלטה. הייתי מציעה לך להתעקש בעניין, כיוון שאכן זה מצב בלתי סביר.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי
הינו עבירה. מה המניע לביטול השיק? אם הנך טוענת כי תוספת התשלום הינה מירמה, את מוזמנת להגיש תובענה להשבת כספך.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי
שלא לקבל את המוצר מחמת הפרת ההסכם לספק אותו בזמן. כעיקרון, ימי אספקה הם ימי עסקים. אם מדובר באיחור סביר הסירוב שלך לקבל את המוצר עשוי להיחשב כחוסר תו"ל.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי
ככל שמדובר בהוצל"פ, אזי זה הליך נורמלי שבו החוב גדל. או שהחוב גדל משום שלא שולמו דמי שכירות לאחר מתן פסק הדין? אם מדובר במקרה האחרון, יש צורך בהגשת תובענה חדשה על הסך הנוסף שלא שולם שכן את פסק הדין עצמו מגישים למימוש בהוצל"פ.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי
ניתן להשיבו ולקבל את כספי הרכישה בחזרה. העניין הוא שהספק יטען כי נערך שימוש בחליל מעצם בדיקתו. בהנחה שהחליל סגור באריזתו המקורית, התעקשי לקבל את כספך חזרה.
בגין אובדן היכולת לערוך שימוש סביר במכשיר למשך תקופה לא סבירה. ברור שהאינטרס של החברות הללו הוא למשוך זמן על מנת לערוך נסיונות שיוזילו משמעותית את הוצאות החברה כך שיבוצעו מאמצים להשמשת המכשיר ורק אם אין ברירה יוחלף. פנה במכתב דרישה חריף (רצוי מעו"ד), לא ילך, גש לתביעה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי
משמעו סיום התקופה שבה היצרן מחויב לצרכן בגין תקלות. אם לטענתך המזרן פגום מלכתחילה זה כבר עניין אחר ותאלצי לגשת עם החברה להליך. את יכולה לנסות להתעקש עם החברה שילכו לקראתך בעלות התיקון מהטעמים שהנך מציינת. זה לא חסר סיכוי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי
אין מושג כזה - כתב הגנה לכתב הגנה. ישנו "כתב תשובה". במקרה שלך אני מניחה שמדובר בתביעה קטנה על כן אני מציעה שתמתיני למועד הדיון ושם תפריכי את טענות ההגנה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי
אינן חלות על מוצר שנעשה בו שימוש. במקרה שלך, נעשה שימוש במכשיר.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.