סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

06/07/2013 09:15 אלון אילן רשלנות בטיפול רשלנות בטיפול
שלום רב
אשתי קבלה בתאריך 25/5/2013 אישור בכתב מהרשות לזכויות ניצולי שואה ( יחידת סמך של משרד האוצר) על היותה ניצולה נזקקת שמשמעותו הגדלה בקצבה שהיא מקבלת היום מהאוצר.
בנוסף, מגיע לה סיוע כספי קבוע מארגון ששמו החברה להשבה. ערכו הכספי הוא כ – 600 ₪ בממוצע לחודש.
קבלת הסיוע הנ"ל , מותנה בשליחת מכתב אישור מהרשות.. לחברה.. המתייחס אישית לזכאי הרלבנטי.
משום מה וכנראה עקב רשלנות מכתב האישור הנ"ל טרם הגיע לחברה להשבה ( ורק אלוהים יודע מתי הוא כן יגיע). הנוהל הקובע בחברה להשבה הוא שהסיוע לנזקק ניתן רק מיום קבלת האישור מהרשות לזכויות.. – אין תשלום והחזר רטרואקטיבי . כתוצאה מרשלנות זו ניזוקה אשתי נכון לעכשיו, בסכום כספי משוער של כ – 800 ₪. אם האישור יתעכב עוד, סכום הנזק יגדל.
הערה : בנוסף לנזק הברור והמוכח שנגרם לאשתי, אני כמעט בטוח שלא מדובר כאן על רשלנות נקודתית אלא על "שיטה" או רשלנות קבועה שפגעה ו/או פוגעת בניצולי שואה רבים נוספים.
נא התייחסותכם והמלצה שלכם מה, אם ואיך עושים. בברכה ובתודה, אילן אלון

שהנך מתאר, מערב משפט מינהלי. אם אכן נפגעים מכך ניצולי שואה רבים זה בוודאי לא עניין שניתן לענות בו במסגרת זו של הפורום. העניין דורש התערבות משפטית על מנת לעמוד על מקור ה"שיטה" כפי שהנך טוען לה, אם אכן כך פני הדברים.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

04/07/2013 20:24 קרני יאיר פיצוי על עוגמת נפש פיצוי על עוגמת נפש
בטיסת אל על ארעה תקלה במטוס .הורידו אותנו מהמטוס ושעות רבות החזיקו אותנו בכאילו אנו נטוס .רק לאחר כניסת השבת הודיעו לנו להתפזר לביתנו .במשך שעות רבות החזיקו אותנו רעבים ..לא הגישו אוכל למרות שהיה אוכל מוכן לטיסה .היתי פצוע ברגל וטרטרו אותנו בלך ושוב בטרמינל .שחזרתי לצרפת מצב רגלי הורע מאד.יש לי אישור רפואי על כך
האם אוכל לתבוע פיצוי על עוגמת נפש

ישנו סעיף בהתקשרות עימה שמאפשר מצבים בלתי נמנעים ובלתי צפויים, כיוון שתקלות קורות. אני לא אוהדת את המונח "פיצוי בגין עוגמת נפש", אך אתה מוזמן לנסות. מכל מקום אם נגרם לך נזק, אותו תתבע. אם מצב רגלך הורע, תתבע בגין כך, זה עדיף מאשר המונח "עוגמת נפש"
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

04/07/2013 00:17 קובי תביעות קטנות תביעות קטנות
האם אפשרי לתבוע בבית דין לתביעות קטנות את אותו אדם במספר תביעות (אותו תובע גם) על נזקים שונים ? אפרט בקצרה
מדובר בקבלן שיפוצים שלקח כסף וברח בנוסף קיבל ציוד כל שהוא ולא מחזיר וגרמת נזק לדירה
כך שברצוני לתבוע כל מקרה בנפרד

אין בכך הגיון משפטי ועל פניו גם לא כלכלי. בכל מקרה, בקש מבה"מש היתר לפיצול סעדים, כיוון שכאשר ישנם כמה סעדים הנובעים מאותה עילה, עליך לתבוע בנפרד או לקבל היתר לתבוע בעתיד בגין אותה עילה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

03/07/2013 07:06 דנה בראונשטיין תביעה תביעה
נרשמתי לפני שנתיים לחברת מרום(חברה של אודישנים) באותו שנרשמתי התחרטתי התקשרתי אילהם ואמרתי להם שאני לא מעוניינת הם אמרו לי שאני ישלם 600 ש"ח בגלל שהתחרטתי יום למחרת שילמתי את 600 ש"ח ובזה נגמר הסיפור.
לפני חודש קבלתי מכתב מעורך דין של חברת מרום שהוא תובע אותי בסכום של 7000 ש"ח.
עד היום לא קבלתי קבלה ששילמתי ואת השוברת ששילמתי בדואר לחברת מרום זרקתי .
מה עליי לעשות במקרה כזה?
אשמח לתשובה מספקת.

תודה רבה!!

שיכין עבורך או ייעץ לך בתגובה הולמת ש"תוריד" ממך את תרגיל המצליח הזה.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

03/07/2013 06:29 רוני זהר עיכוב של חודשיים בהחזרת מכשיר סלולר במסגרת שנת אחריות עיכוב של חודשיים בהחזרת מכשיר סלולר במסגרת שנת אחריות
שלום, מכשיר הסלולר התקלקל לםני חודשיים וחצי פנינו לחנות בה נקנה המכשיר הבטיחו שיתקנו, קראו לנו 3 פעמים ובכל הפעמים עוד בחנות המכשיר לא פעל התנצלו אמרו שיחזירו ליבואן שידרשו חדש ובינתיים לא קרה כלום, תוקף האחרויות כבר עוברת כי המכשיר בפועל אצלם מעל חודשיים ולא אין את אנשי הקשר שלי בזמן זה, פוגע לי בעבודה ובכל,

מניח את הדעת ובכתב לעיכוב שחל בהחזרת המכשיר. ידע את החברה כי נגרמים לך נזקים באי השבת המכשיר בזמן סביר, שאותם אתה מתכוון לדרוש מהם.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

30/06/2013 21:08 נטלי נפגעתי מחברה המתמחה בצילום אירועים נפגעתי מחברה המתמחה בצילום אירועים
שלום...אז ככה לפני כשנתיים ו4 חודשים התחתנתי היה לי חשוב מאוד שאת האירוע הזה יתעדו הצלמים הטובים ביותר בארץ ואכן התרגשמתי מאחד מהם במרכז הארץ, הבעיה היא שמאז ועד היום הקלטת של החתונה לא מוכנה ואני אסביר למה הכוונה בעריכה הראשונה הורידו קטעים מאוד חשובים כמו כניסת ההורים של החתן, פתיחת הוילון שבו הכלה רואה את החתן הקטע הזה עובר מהר מאוד, מסך שחור באמצע הסרט, צילום מכונת העשן באמצע ריקוד סלואו של החתן והכלה , הצלם יכל להגיד לבן אדם לזוז לו מהפריים וזה לא נעשה אז שלחנו את זה לעריכה נוספת לאחר שישבתי שעות על גבי שעות וכתבתי להם בפירוט כלמה שצריך לתקן שנייה אחרי שנייה בעריכה הנוספת פתאום הם נגעו בדברים שבכלל לא אמרתי לנגוע בהם והרסו קטעים שדווקא אהבתי אז הקלטת נישלחה לעוד עריכה העריכה האחרונה שאותה קיבלתי בערך לפני חודש אני רואה שניסו להסתיר את מכונת העשן בריקוד סלואו כמו שביקשתי בעזרת אפקט של כמעין כוכבים מסביב לחתן והכלה אבל שמו לנו אותם גם על הגוף ועל הפרצוף, פתאום אין סינכרון בין הסאונד לוידאו, איכות של הוידאו ירדה מאוד ועוד כל מיני ניסים וניפלאות אני ובעלי מיואשים אנחנו מרגישים שהרסו לנו את כל החתונה מיותר לציין שעד היום איש לא ראה את החתונה שלנו כי אנחנו פשוט מתביישים להראות, התקשרנו היום למנהל של המקום הוא אמר שמלבד דברים טכנים הוא לא מתכוון לתקן שום דבר ושהחברה כבר לא בבעלותו ושהוא עושה לנו בכלל טובה אנחנו עוברים כבר עוגמת נפש קרוב לשנתיים וחצי אנחנו כבר עם ילדה ועדיין החתונה שלנו לא מוכנה, נכון הרבה דברים שביקשנו הם עשו אבל מצד שני דפקו הרבה דברים שלא ביקשנו או שעשו חלקית דברים מסויימים שביקשנו זאת מבלי לקבל מהם אפילו טלפון אחד שמודיע שיש בעיה לעשות מה שביקשנו, פשוט שוב ושוב עשו מה שחשבו לנכון וזרקו עלינו סרט שאני בספק אם הםא צפו בו בכלל לפני שהביאו לנו אותו, אני חושבת שאחרי כל כך הרבה זמן של עוגמת נפש מגיע לנו או לקבל מהם את ההסכמה דרך בית משפט שהם לוקחים ברצינות ועושים כל מה שביקשנו או שיביאו לנו את כל החומר גלם ונתבע אותם בסכום שיפצה אותנו על העוגמת נפש ועם הסכום הזה והחומרי גלם נוכל ללכת למקום אחר שיעשו לנו את העריכה, האם שווה להגיש את התביעה?? ההוכחות שלנו זה בעצם כל העריכות שהם עשו לנו אנחנו יכולים להכין סירטון שבעצם מראה כל מה שהם עשו עריכה אחרי עריכה ולהראות שסגרנו איתם חוזה זה כל מה שיש לנו בידיים האם זה מספיק? אגב שאני ניזכרת בזה הם אפילו לא הביאו לנו קבלה על סגירת העיסקה מה שאומר שהם עשו את העיסקה שלנו בשחור האם יש דרך להוכיח גם את זה?? תודה מראש על העזרה!

ע"י חברת צילום אירועים שלא ברור אם קיימת עוד. דבר ראשון - האם החברה היתה בע"מ? אם כן, האם קיימת עוד? אם החברה רק אינה בבעלות הבעלים הקודם, עדיין ניתן לפתוח בהליך במידה והיא חברה בע"מ. השאלה נוספת היא, האם בהמ"ש יסבור שאכן מדובר בכזה צילום גרוע. לשם כך, לא מספיקה דעתך כי ישנו גורם נוסף שצריך לשכנע. אני מציעה שתלכו ליעוץ, כדי שטענותייך יבדקו לעומק. אגב - את יכולה לגשת לעריכה אחרת, לשלם בגינה ואז לתבוע מחברת הצילום את הכסף.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

החברה קיימת עוד , רק זה שהיה המנהל שלה אומר שהוא לא מנהל היום שזה מוזר כי כל דבר שרצינו אמרו לנו לפנות אליו ורק אם הוא יתן את האישור אני חושבת שהוא רוצה להוריד אותנו ממנו ושהוא סתם אמר את זה, במידה ואנחנו באמת פונים לעריכה אחרת ומשלמים את הכסף אנחנו צריכים להוכיח גם בבית משפט שהיה נחוץ עריכה אחרת מגורם חיצוני לא? חוץ מזה לא בטוח שיש להם את החומר גלם של החתונה שלנו כי את כל העריכות שהם עשו הם עשו לפי הדי וי די שיש להם ולא חזרו לחומר עצמו מה שגרם לאיכות הוידאו לרדת,זה בכל מיקרה מה שהם אומרים למרות שבעריכה השלישית ראינו חומרים חדשים שלא ראינו מעריכות קודמות, אני כבר לא יודעת כל כך הרבה שקרים הם מוכרים לנו אנחנו מקללים את הרגע שבחרנו אותם כצלמים, השאלה היא האם מותר להם בכלל למחוק חומר גלם של אירוע שעשו לו כל כך הרבה עריכות ואמרנו בפירוש עד שלא נאשר לא מוחקים שום דבר ??

או לא, זו שאלה שהיא חלק מהליך הבירור של חובתם כלפיכם. השאלה היא, האם אתם יכולים להוכיח שלא מילאו אחר חובתם כלפיכם, שהסרט יהיה לשביעות רצונכם ומה המרחק בין אי שביעות רצונכם לפעולות סבירות שלהם כדי שתהיו שבעי רצון.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

02/07/2013 07:00 אורנה נפילה בעת טיפול בספא נפילה בעת טיפול בספא
לפני כחודש הזמנתי להוריי לכבוד יום הנישואין ה 40 שלהם יום פינוק בספא.
בסיום טיפול בחמם אבי נפל לא הקפידו שישב מספיק להתאוששות לאחר הטיפול ולא הקפידו על נעילת נעלי הגומי שמונעות החלקה.
אבי החליק על הגב והיה עם סימנים על היד במשך שבועיים, הפסיד יום עבודה למחרת ועשה צילומים ובדיקות שהעידו שאין שברים או פגיעות.
האם יש עילה לתבוע ובמה זה כרוך
תודה

הקלד את תגובתך

01/07/2013 16:32 אביגיל חשבונית מס שלא שולמה חשבונית מס שלא שולמה
לפני שנתיים ביצעתי עבודה ללקוח. לבקשת הלקוח הוצאתי חשבונית מס על מלא הסכום. הלקוח סירב לשלם. תבעתי אותו בבית דין לתביעות קטנות - וזכיתי בתביעה נגדו, ובית הדין חייב אותו לשלם לי. כעת, לאחר מתן פסק הדין, הלקוח מתנה את התשלום בכך שאוציא חשבונית מס חדשה (על שם החברה החדשה שלו), ואבטל את החשבונית הישנה (להוציא זיכוי). האם ע"פ חוק אני יכולה לסרב לבקשתו?

עם רו"ח כיוון שמדובר בעניין של חוקיות במיסוי.

27/06/2013 06:45 ברוך ביטול עסקה בחברת סלולר ביטול עסקה בחברת סלולר
שלום,
אימי רכשה באורנג' מכשיר סלולרי+ SIM בתאריך 13.06.13.
היא ביצעה מספר שיחות מהמכשיר ויומיים אחר כך שהסוללה נגמרה , היא ניסתה להטעין את המכשיר וגילתה והמכשיר לא
נטען. ב 17.06.13 היא נגשה לקניון לעמדה של אורנג' ונמסר לה שם שכנראה יש לה בעיה במכשיר ועליה לגשת למרכז שירות.
היות והיא לא יכלה לעשות בטלפון שימוש היא החזירה אותו לקופסא ולא עשתה בו שימוש.
ב 20.06.13 (שבוע בלבד אחרי הרכישה) נגשה לסניף של אורנג' וביקשה לבטל את העסקה היות והמכשיר לא תקין
ובינתיים קיבלה מכשיר אחר, כך שאין לה צורך במכשיר זה.
מסרו לה באורנג' שעל מנת לבטל את המכשיר נדרשת בדיקת טכנאי ,ועליה להשאיר את המכשיר במרכז עד לבדיקת טכנאי.
אימי חזרה למרכז שירות אורנג' בתאריך 26.06.13 ונמסר לה שהיא לא יכולה לבטל עסקה היות והמכשיר לא תקין (מצאו שהמטען לא תקין). ניסיתי לדבר עם אותה נציגה ולהסביר לה שכנראה אימי קיבלה את מטען לא תקין , אך הנציגה טענה שלפני שמכשיר נמכר ללקוח הא עובר בדיקות מעבדה ואין מצב שהמטען יוצא מקולקל ללקוח.

האם ניתן לבטל את העסקה ?

אפשרי בהתאם לתקנות ביטול עסקה. אני לא שופטת ואני לא מכריעה בין גרסאות. זכותו של צרכן לבטל עסקה בתוך 14 יום (בתנאים המפורטים בתקנות שקצרה היריעה מלפרטם כאן, אתה מוזמן לצפות בהם באינטרנט). השאלה האם המוצר הגיע לאמך פגום או שנפגם לאחר רכישה היא שאלה עובדתית ותלויה בהוכחה. אם אתה רוצה לבדוק את העניין לעומק, התעקש על החזרת המוצר ואף תתבע.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

תודה על התשובה,
רציתי לשאול האם ניתן לבטל עסקה גם אחרי שימוש של יומיים במכשיר ?

חיפשתי באינטרנט תקנות שנוגעות לגביי ביטול עסקת מכשיר סלולרי - יש לך אפשרות
לציין קישור לחוק ?

הן תקנות ביטול עסקה. חפש ביטוי זה ותמצא.

01/07/2013 10:29 רות דיסק קשיח לא קריא בתקופת אחריות, שנצרך לשחזור. דיסק קשיח לא קריא בתקופת אחריות, שנצרך לשחזור.
ברשותי דיסק קשיח חיצוני, שלאחרונה אינו קריא, ועולה הודעה שיש לפרמט את המכשיר, אך פעולה זו מאבדת את כל הקבצים. החברה המייבאת, שאליה פניתי לתמיכה, הפנתה אותי לחברה המשחזרת נתונים והמכשיר יוחלף לי. אני נמצאת בתקופת אחריות ומחיר השחזור מאד יקר- נדרשתי לשלם כ2300 שח. אני סבורה שהחברה זו שצריכה לממן את השחזור כחלק מחובת האחריות. האם זה כך. אודה על תגובתכם.

הם שקובעים אם הפעולה המבוקשת חוסה בגינה או לא. לכן אני מציעה שתעייני בהסכם הרכישה ובתעודת האחריות. אם לא ברור לך מתעודת האחריות אם הדין עימך, התעקשי כי שחזור הנתונים ייעשה על חשבון החברה. לי בקשתך נשמעת הגיונית.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.