סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

15/05/2013 07:03 רון רכישת רכב רכישת רכב
רציתי לשאול, אני מתכנן לקנות רכב ואני מתלבט מה חשוב לקחת בחשבון. אני רוצה רכב חדש ואין לי מושג מה אני צריך לדעת

איני עוסקת ביבוא רכבים ועל אף שאני מנחשת כי רצונך לדעת מה המכשולים בקניית רכב, עדיין קצרה היריעה מלפרט בפורום זה. הדבר דומה לרוכש דירה שיבקש בפורום לדעת ממה להזהר, או כל אדם בפני רכישה של מוצר כלשהו. מדובר במקרים שאינם מתאימים לדיון כאן בפורום. אני מצ"ב לינק למאמר של עו"ד אינגריד הר-אבן שהיא יועמ"ש של איגוד המוסכים ואני מעריכה אותה באופן אישי.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

הקלד את תגובתך

מה חשוב לקחת בחשבון? יש כל כך הרבה דברים שצריכים להילקח בחשבון, הדבר הראשון זה התקציב, הדבר השני זה נוחות נסיעה (ממליץ בחום על נסיעת מבחן), מה כוללת האחריות לרכב, איך מתבצעת הרכישה בפועל (מבחינת תשלום, תשלומים וכו'), אילו תוספות ניתן להתקין ברכב (ממליץ בחום על המערכת למניעת תאונות דרכים של איווקס ולבדוק את האבזור הקיים במידה ותרצה לשנות או להוסיף), תוך כמה זמן אתה מקבל את הרכב מהרגע שאתה מזמין אותו, ובכלל לאסוף חוות דעת ורשמים מאנשים שיש להם רכבים דומים. בהצלחה!

18/05/2013 21:35 אופיר תביעה לתשלום תביעה לתשלום
אני מעצב מוצר, נותן שרותי עיצוב כבר 3 שנים ונתקלתי לראשונה בלקוחה שאינה מוכנה לשלם לי ללא שום סיבה מוצדקת. כל ההתכתבויות עמה מתועדות בהודעות אס אם אס. זה אומנם סכום יחסית קטן (700 ש"ח) אך איני מעוניין לוותר עליו. מה עליי לעשות?

אם אין לה סיבה מוצדקת לאי תשלום, וכל יתר העובדות ניתנות להוכחה (השכר שנותר לתשלום; העובדה שביקשת את שכרך וכיו"ב), גש לבהמ"ש לתביעות קטנות ומלא טופס תביעה, צרף לו את ל המסמכים הנדרשים, שלם אגרה וצא לדרך.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

תודה שרית, שאלה קטנה נוספת. אין לי את כל הפרטים הנדרשים למילוי הטופס (שם משפחה/מספר זהות/ מען מדוייק), הנדרשים למילוי הטופס.. ואני לא בטוח שהיא תשמח לתת לי אותם אם אבקש. מה עושים?

כגון אינטרנט. אי אפשר להגיש תובענה ללא הפרטים המזהים, אחרת איך תישלח לה התביעה ואיך היא תדע שקיימת נגדה תביעה? זכותה המלאה להתגונן

16/05/2013 04:17 כרמלה רייך גם ענין הזמן בעוד חודשיים ימלאו 7 שנים מאז המקרה גם ענין הזמן בעוד חודשיים ימלאו 7 שנים מאז המקרה
וזאת משום שהבטיחו לי לטפל בתביעה ולא עשו כן , התביעה אצל רשם האגודות השיתופיות נימצאת אצלם מחודש פברואר ש"ז
תודה כרמלה רייך 054-7631213

הקלד את תגובתך

הקלד את תגובתך

18/05/2013 19:21 רוני וייס חוב  עבור ביצוע עבודה חוב עבור ביצוע עבודה
עבדתי שבוע ימים אצל מעסיק . המעסיק היה אמור לשלם לי עבור העבודה בתאריך 10 למאי השנה. עד לרגע זה לא שולם לי והמעביד מסנן את שיחות הטלפון אליו. החוב הוא 4200 שקל

אין אפשרות להגיש זאת בבהמ"ש לתביעות קטנות. בבתי הדין לעבודה יושבים מתנדבים שיכולים לסייע לך בניסוח התביעה. לא לוותר!
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה

13/05/2013 06:43 מורן מכללה למנהל מכללה למנהל
שלום,
אני לפני כ-8 חודשים נרשמתי לקורס בשלוחה של המכללה למנהל. במועד ההרשמה הסבירו לי על אופן הלימודים, הסבירו כי יהיו מס' מבחנים במהלך הקורס להדמייה של המבחן לשכה שמצפה לנו וכמובן מרתונים וחזרות.
בפועל, יומיים לפני מבחן לשכת רואי חשבון עוד למדנו חומר חדש, על רגל אחת. כשהגענו למסחן גילינו שיש כ-12 (מתוך 50) שאלות שבכלל לא למדנו ו/או שנאמרו לנו שלא יהיו בבחינה.
על התלמידים בכיתה ניחשבו, מחצית ניחשו נכון ומחצית נכשלו (כיתה של 19 תלמידים)
כמו בן שאני הייתי בנכשלים, חסרות לי 2 נקודות לעבור. הזמנתי את מחברת הבחינה והסתבר לי (ע"י המרצה) שאת 2 השאלות שראה בהן אפשרות לערער ניחשתי נכון ועל כן האופציה היחידה שנותרה לי היא לעבור שוב את הקורס והמבחן!
כמובן שכשביקשתי שהמכללה תעזור ותשתתף בהוצאות הערעור (כ-200 שקלים) קיבלתי סירוב, וכן הבחינה עצמה שעולה 400 ש"ח.
דרשתי לקבל את הכסף בחזרה, מאחר ואני, את הקורס החוזר, לא יעשה אצלם מהסיבות הברורות מאליהן, אך גם פה נתקלתי בסירוב.
האם אני יכולה לתבוע?

הקורס עלה 4000 ש"ח בערך + ספרי לימוד שעלו עוד כ-700ש"ח
בואו לא נשכח 8 חודשים בהם נאלצתי לצאת מוקדם מהעבודה ע"מ להגיע לשיעורים ושבוע וחצי לפני המבחן שלקחתי חופש ללמוד את מסת החומר הזו.
המכללה כמובן מתכחשת לעניין שישנו חומר שלא נלמד...

או שתסבירי לי מדוע את חושבת שמגיע לך לתבוע, או שאני אמשיך לתהות...

מה את בדיוק רוצה לתבוע? היכן העילה שלך? העובדה שהיתה טעות בבדיקה שלך?

18/05/2013 12:11 מורן אסביר

העובדה שלא לימדו אותי את כל החומר (או כפי שרשם לי המרצה בהודעה ״נלמד מספיק חומר על מנת לעבור) ועל זה שלא היה לנו מרתונים ותרגולים כפי שהובטח ויומיים לפני הבחינה לימדו אותנו חומר חדש

הקלד את תגובתך

19/05/2013 04:12 מורן קיבלתי אחת

קיבלתי תגובה שאת שואלת על מה ארצה לתבוע, יותר מזה לא קיבלתי...

18/05/2013 14:53 אריאל רכישת סלון ואי  הספקה רכישת סלון ואי הספקה
שלום רב,

בתאריך 22/01/13 רכשתי ב 4 תשלומים מערכת ישיבה לסלון בשווי 4000 ש"ח,

כעבור חודש התקשרתי לשאול למה עדיין לא הגיע, הופתעתי לגלות שבקבלה נרשם שההספקה עד 90 ימי עסקים עדיין לא קיבלתי את הסלון, התשלומים שולמו כבר,

מה שרציתי לשאול איך אני יכול לדעת עם עברו 90 ימי עסקים, אם כן האם יש עילה לתביעה , העוגמת נפש גדולה (ציפינו להתחדש בסלון לפסח)

אשמח לתשובה,

בתודה ראש,

אריאל.

3 חודשים מיום ההזמנה, כאשר שבת ושישי אינם נחשבים ימי עסקים, אז תוסיף למניין עוד כמה ימים. קיימת עילה לתביעה כיוון שזו הפרה של ההסכם מולכם וככל שהסלון לא הגיע אתה רשאי לבקש את ביטול העסקה והשבת הכסף.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

10/05/2013 03:49 אירית בעל מיקצוע בעל מיקצוע
בעל מיקצוע עשה לי גדר ולא סיים פינישים אחרונים האם זה עילה ליתבוע בתביעות קטנות ואיך עושים זאת תודה

כעיקרון הוא מחויב לסיים את עבודתו. בכמה את מעריכה את עבודתו של בוצעה? מדוע הוא מסרב לסיים?

12/05/2013 03:18 אורית סיום עבודה

הוא לא עשה פינישים לא שם פקקים בסוף העמודים ועוד משהו קטן פשוט לא בא האים יש מקום לתביעה קטנה וכיצד עושים זאת תודה

שבגינו את רוצה לתבוע. כלומר - מה הערך של אותם פקקים שלא הוכנסו - כמה עולה לעשות זאת; הימים שלא הגיע, מה השווי הכספי שלהם.
לאחר מכן, את מעלה את העובדות הללו על גבי טופס תביעה קטנה, מצרפת הוכחות לטענותייך ובעיקר לעניין הנזק, כי נזק שלא הוכח לא קיים מבחינת בהמ"ש.
את התביעה מגישה בבהמ"ש שבאזור מגורי הנתבע או מגורי עסקו או במקרה שלך, גם מקום מגורייך כי זה המקום שנועד לביצוע התחייבות.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

ניראה לי שהסכום לא גדול 300-400 שקל האים כדאי לתבוע ומהיכן לוקחים טופס לתביעות קטנות תודה

את הטופס ניתן לקחת במזכירות בית משפט לתביעות קטנות שגם שם את מגישה את התביעה.

16/05/2013 11:14 מיטל ביטול עסקה ביטול עסקה
שלום רב,
אתמול ביצעתי רכישה של טבעת יהלומים אשר לא עלתה על 3000 ₪. היום ביקשתי לבטל את העסקה עקב סיבות אישיות, אך נאמר לי כי איני יכולה לבטל את העסקה מאחר ומדובר בטבעת, דבר שלא חל בחוק הגנת הצרכן. האם נכון הדבר?

תודה מראש,
מיטל

מחריג תכשיטים שעלותם מעל 3,000 ש"ח. על פי ההגיון הזה, תכשיט שעלותו נמוכה מ-3,000 ש"ח, ניתן להחזרה ולהחזר כספי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

15/05/2013 18:14 פיטר פרנקל תביעה נגד חברת ניטוח הפניקס ו חברת שחר תביעה נגד חברת ניטוח הפניקס ו חברת שחר
לכל מאן דבעי,


שמי פיטר פרנקל ת.ז:012641569 והנני מבוטח בביטוח מבנה של המשכנתה דרך חברת "הכי ישיר"-פניקס. פוליסה מספר:035045003351 מתאריך 01.07.2003.
אני מצרף לפנייה שלי את המכתב אשר בכוונתי לשלוח לחברת הביטוח. הייתי שמח לדעת האם יש סיכוי לתביעתי, ובמידה וכן מה הסכום שעלי לבקש.


בתאריך ה-12.01.2013 הפעלתי את הביטוח בעקבות פיצוץ שאירע בצינור המים במטבח הביתי. למחרת, הגיע נציג מחברת "שחר", המטפלת בנזקי צנרת מטעם הביטוח. לאחר בדיקה, נאמר לי שעלי לשלם השתתפות עצמית כפולה, 1000 ש"ח, היות ובצינור יש שני חורים המופרדים זה מזה על ידי חיבור T. לאחר שהבעתי התנגדות לשלם סכום גבוה זה, נאמר לי שבמידה ואני לא אשלם לא ימשיכו לטפל בנזילה. יש לציין כי בפוליסת הביטוח שלי, לא מצוין דבר על כך שבמקרה של שני חורים אני אצטרך לשלם השתתפות עצמית כפולה.
בבירור טלפוני מול חברת "פניקס" התברר כי זוהי המדיניות של חברת "שחר" ולא שלהם. אין זה ברור מדוע אני, בתור מבטוח של חברת "פניקס", צריך לשלם לפי מדיניות של חברת "שחר". בנוסף, בפוליסה נכתב שבמקרה של נזקי מים (נזקי צנרת) המבוטח צריך לשם השתתפות עצמית בגובה של 450 בכל אירוע. מהכתוב לא משתמע שכל חור בצנרת הוא בגדר אירוע. לכך, יש להוסיף את העובדה שגם במידה וכל חור הינו אירוע, הסכום שעלי לשלם הוא 900 ש"ח ולא 1000 ש"ח.
כאשר ניסיתי לברר כיצד חברת "פניקס" מגדירה אירוע, הם שלחו אותי לברר מול חברת "שחר", ששלחו אותי חזרה ל"פניקס". היחס שקיבלתי במהלך השבועות האחרונים היה מזלזל ומשפיל.
ברצוני להוסיף ולציין כי הטיפול שקיבלתי מנציג חברת "שחר", שהגיע לתקן את הנזילה, היה מאוד לא מקצועי. הוא הרכיב מרצפות שבורות באופן עקום. לאחר שדרשתי שיגיעו לתקן את אשר נעשה, ולאחר שקבעתי עם הנציג יום ושעה, הוא לא הופיע בטענה שלא עניתי לטלפון. יש לציין כי השעה שנקבעה היא 14:00 והוא התקשר בשעה 10:00.
לאחר תקרית זו, דרשתי כי בפעם הבאה יגיע הנציג בליווי מפקח אזורי. הביקור נקבע ליום רביעי ה 13.03.2013, אך גם לביקור זה הם לא הגיעו מבלי להודיע לי על כך. שבוע לאחר מכן, הנציג הגיע ללא ליווי המפקח האזורי ותיקן את המרצפות.

להשתלשלות האירועים הזו יש להוסיף את העובדה כי גם ארבעה חודשים לאחר ששלחתי לחברה קבלות עם עלות המרצפות והנסיעות, טרם קיבלתי החזרים. אחרי הרבה טלפונים לחברת "פניקס", קיבלתי השבוע טופס שעלי למלא לפני קבלת ההחזרים. הבעיה בטופס זה, היא שהם דורשים ממני לחתום על כך שאין לי שום דרישות אחרות משתי החברות.
אני מבקש להגיש תביעה גם לחברה הפניקס וגם לחברת השחר על:
א) השתתפות עצמית לא חוקית.
ב )אובדן ימי עבודה לפי "חוק הטכנאים".
ג )עוגמת נפש.


בכבוד רב,
פיטר פרנקל

אני לא יכולה לחוות דעתי על מכתב כשכל המסמכים נשוא המכתב אינם בפניי. עם זאת, עולה מפנייתך כי אכן טורטרת כהוגן על ידי החברה וכי יש בידך עילה לדרשו מהם פיצוי. הפיצוי על פי חוק הטכנאים בגין איחור של שעתיים הוא 300 ש"ח ובגין 3 שעות 600 ש"ח. מעבר לכך, איני יכולה בפלטפורמה הזו לכמת לך את גובה הפיצוי.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

15/05/2013 17:18 דמיד קוסטנקו מכשיר טלפון לא עובד מכשיר טלפון לא עובד
שלום,
אשמח להתייעץ בנושא כדאיות הגשת תביעה בגין אי תקינות של מכשיר טלפון שקנינו דרך אתר השוואת מחירים, חברת דור מובייל.
1. בשלב ראשון לקח זמן עד שמכשיר הגיע עד בית הלקוח (מעל שבועיים).
2. לאחר מכן קיבלנו את המכשיר עם סוללה לא נטענת כלל (מכשיר לא עבד).
3. דיווחנו ושלחנו את הסוללה לא תקינה חזרה בדואר וקיבלנו אחרי שבוע שוב סוללה אינה תקינה.
4. נסענו אליהם לחנות ובמקום ויידאנו לקבל סוללה תקינה.
5. בשלב הסופי מכשיר טלפון לא עובד תקין (יש רעשים ברקע בקו שני-לא שומעים מי שמתקשר ב-80% מהזמן) לכן אי אפשר להשתמש במכשיר זה. היינו בחנות בפעם השנייה הם הסכימו לקבל מכשיר לתיקון אך ללא מתן טפון חילופי-אני לא הסכמתי למהלך זה וביקשתי להחזיר את כספי חזרה.
6. כל התהליך לקח כארבעה חודשים ומכשיר טלפון עדיין לא עובד, מה סיכויים שלנו לזכות בבית המשפט? מה כדאי לעשות? מה תהליך הכולל ותוך כמה זמן אפשר לסיים את הנושא מול החברה?
תודה והערכה רבה לפורום חשוב זה.
חג שמח!

בתביעה קטנה, אך קודם לכן, הייתי מציעה שתוציאו מכתב התראה מעו"ד. מכתב טוב עשוי לחסוך לכם את הטירחה שבהגשת תביעה ואם זה לא ילך, תפנו לתביעה קטנה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.