סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

27/04/2013 20:20 יהודה פסיקת הוצאות משפטיות לטובת התובע פסיקת הוצאות משפטיות לטובת התובע
בסיס התביעה הוא כ-38,000 ₪ (ללא עלות ההוצאות המשפטיות ). כדי לפשט את ההליכים אני מעדיף לצמצם את התביעה לתקרה -33,200 ₪ ולהגיש את התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות . השאלה היא: במידה ובית המשפט ימצא לנכון לפסוק לי את סכום התקרה ביחס לנזק הממשי, האם בסמכותו לפסוק בנוסף לתקרה הוצאות משפטיות כמובן במידה וימצא לנכון. ובקיצור האם סכומי הוצאות כאלה נכללים בסכום התקרה.
בתודה מראש

הקלד את תגובתך

28/04/2013 14:08 שרה קבלת מוצר פגום קבלת מוצר פגום
שלום.
אני קניתי אדניות לשתילת עצים על גג מרפסת. הובטח לי שהאדניות מתאימות לשתילת עצים וועמידות להשקיה ודישון אוטומטי. הספק המליץ לאטום את האדניות וכן עשינו.
לאחר שבוע מהשתילה ראינו נזילה מכל האדניות ובחלקן גם יש סדקים. האם אנו יכולים להחזיר את האדניות ולקבל את הכסף שהשקענו.
ברצוני להדגיש שעלות האדניות היא 9000 ש"ח. בנוסף בעקבות הנזילה יש כתמים על הריצוף.
מה הזכויות שלנו ומה אחריות הספק.
תודה שרה

ולמען הסדר הטוב אביא את תגובתי בכלליות וככל שניתן במסגרת המצומצמת הזו - כעיקרון, הנך רשאית בהחלט להשיב מוצר פגום. השאלה היא האם הפגם באמת מקורו בספק; האם יש מקום לאפשר לספק לתקן את המעוות ובאילו נסיבות (כיוון שכבר נגרם לך נזק); ובעיקר היבט ההוכחה שהספק אחראי לפגם.
את יכולה להתעקש על השבת המוצר ועל השבת כספך, קחי בחשבון שנגרמו לך נזקים נוספים שגם אותם צריך להביא במסגרת המשך צעדייך. בנוסף, אל תתעלמי מטענות הספק.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

27/04/2013 09:01 אביבה תביעה קטנה תביעה קטנה
אני מבקשת להגיש תביעה קטנה.
הכנתי את התביעה שמודפסת על 4 עמודי פוליו הוספתי את המסמכים הרלוונטים לתביעה.
מה עוד עלי להוסיף להגשה?

שכל המסמכים שאת מסתמכת עליהם מצולמים ומצורפים (לא מקור, כיוון שזה לא חוזר אלייך), תשלמי את האגרה ביום הגשת התביעה ושיהיה בהצלחה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

26/04/2013 13:22 [email protected] חוזה שכירות שלא מכובד על ידי השוכרת חוזה שכירות שלא מכובד על ידי השוכרת
שלום,שוכרת חתמה על הסכם שכירות לשנה ואחרי 3 חודשים הפסיקה לשלם שכירות וצברה חובות מיסים בסך של כ-8000 שח.טוענת-אני לא מתכוונת לשלם לך,ללא כל סיבה.איך אני יכול לתבוע אותה על הפרת הסכם ואי תשלום כמחויב רק בעזרת ההסכם מכיוון שאין לי שקים שלה,(יש לי שק ביטחון סחיר של אח שלה שהיא נתנה לי עוד מהסכם שכירות שנה קודמת וביקשה שהוא יהווה ביטחון גם להסכם זה (בע"פ),השק הופקד לבנק והוחזר בעקבות חוסר כיסוי.אח שלה טוען שהיא רימתה אותו והוא לא ידע על הסכם שכירות נוסף לשנה נוספת ,האם אני יכול לתבוע שק זה בהוצאה לפועל ?והאם אני יכול לתבוע אותה בעזרת הסכם השכירות וכיצד?תודה רבה יורם מזרחי.מייל:[email protected] .טלפון-0526062291

אפקטיביים, ראשית תגיש נגדה תביעת פינוי ותביעה כספית.
נסה להשיג אותי מחר באמצעות הטלפון שמופיע באתר.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

26/04/2013 12:28 אהרן מוצר עם פגם ייצור מוצר עם פגם ייצור
אני קניתי בחנות שנקראת קרמיק דיפו ארון אמבטיה , נמסר לי מהחנות שהמוצר יסופק ע"י חברה בשם "אהרוני" , בתאריך 15/01/13 קיבלתי את הארון סגור בתוך אריזה ,

לאחר שהקבלן שהיה לי בבית התקין לי את הארון אמבטיה עם הכיור ראיתי שיש סדק בכיור בצד במקום שלא ייתכן שנפל עליו חפץ כלשהו , ובמקום הסדק לא היה קילוף דבר שמראה שלא נפל עליו חפץ כלשהו אלא כנראה מדובר בפגם ייצור ,
התקשרתי לחברה שיחליפו לי את הכיור והם אמרו לי שיבוא טכנאי ואם הוא יראה שזה פגם ייצור הוא יחליף את הכיור ואם זה לא פגם ייצור הוא ייקח כסף על הביקור , הטכנאי שהגיע אמר לי שככל הנראה מדובר לדעתו ב-80% פגם ייצור , הטכנאי צילם את הסדק ואמר שיראה לאחראי שלו והוא יקבע מה לעשות , לאחר מס' ימים נאמר לי מהחברה שהמנהל החליט שמדובר בנזק שנעשה אצלנו בבית ולא בפגם ייצור , שאלתי אותם אם הטכנאי שהיה במקום וראה בעין את הנזק והחליט שמדובר ב80% פגם ייצור אז איך המנהל שלא היה במקום החליט ע"פ התמונה שזה לא פגם ייצור ?
לאחר שהתווכחתי איתם , הם אמרו לי שהם מוותרים לי על התשלום ביקור לטכנאי , דבר שהיה מוזר בעיני לוותר על 350 ש"ח ביקור ,
לאחר מס' ימים התקשרתי שוב לחברה וביקשתי לדעת בכתב ע"פ מה החליט הטכנאי שמדובר בפגם ייצור וע"פ מה החליט המנהל שזה נזק ולא פגם ייצור וע"פ איזה תמונות הוא החליט כך ?
לאחר התחמקויות מהחברה שנחזור אליך מחר ולמחרת היה שוב מחר כך במשך חודש שלם החברה משכה אותי הלוך ושוב ,
לאחר חודש הם הודיעו לי שיבוא טכנאי יחליף את הכיור והם תיאמו איתי זמן שבמשך ה-3 שעות למחרת הם יבואו , לאחר בערך שעתיים וחצי הגיע טכנאי , והטכנאי במקום להחליף התחיל להתווכח איתי שלא מדובר בפגם ייצור אלא מדובר בנזק , שאלתי את הטכנאי האם שלחו אותך להחליף את הכיור או ששלחו אותך להתווכח איתי ?
הטכנאי ענה שלחו אותו להחליף והוא על דעת עצמו החליט שהו א לא מחליף את הכיור וזאת לאחר שתקע אותי בבית מס' שעות עד שהגיע
פניתי לחברה שוב והם החליטו שהם לא מעוניינים להחליף את הכיור

רציתי לשאול מה עלי לעשות כרגע

לתאר את השתלשלות העניינים, לדרוש החלפת הכיור ופיצוי בגין הזמן שבזבזת לבואם של הטכנאים.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

25/04/2013 16:54 רוברט בן ברוך ליקויי בנייה במרפסת שמש ליקויי בנייה במרפסת שמש
שלום רב למנהל הפורום . שאלתי היא במקרה שטיח חוץ של 3 מרפסות שמש בבניין שלנו התחיל להיתקלף יש מקומות שרואים אפילו את זיון של הבטון. על מי אחריות התיקון של הליקוי האם חל על בעל המרפסת או על כל דיירים בבניין.תודה

שמצפה את הבניין עצמו הוא עניין שבאחריות עד הבית. על פי מה שאתה מתאר, לא מדובר בליקויי פרטני של דירה בבניין.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

25/04/2013 09:23 דניאל התחמקות ספק ממוצר פגום שסופק התחמקות ספק ממוצר פגום שסופק
שלום רב
הזמנו בחברת DAX ספה המורכבת ממספר חלקים
במועד האספקה היגיע אחד החלקים כשהוא קרוע, סרבנו לקבלו והמוביל לקח את החלק חזרה.
לאחר כשבועיים הוחזר החלק כשהוא תפור, אולם ציפוי החלק לא הוחלף והתוצאה היתה, בגלל משיכת הבד, עיוות בגובה החלק וקיפולים גסים בחלקו התחתון. הספה כולה נראית לא אחידה והתיקון בולט וגס. אשתי, חתמה למוביל על קבלת החלק, ובדיעבד התברר שעל הטופס היתה הערה שקיבלנו אותו לשביעות רצוננו. אשתי פנתה לחנות שדרכה קנינו את הספה, הגיעו שתי נציגות צילמו את החלק ולא שמענו מהן יותר. בפנייה נוספת שלנו, קיבלנו מכתב מעורך דינם של החנות בה הוא מציג את טופס החתימה, וכן תשובת המפעל בגרמניה שהחלק עומד בתקן הנדרש. אנו בתחושה שמנסים להסתתר מאחורי הטפסים כאשר העובדה הפשוטה ביותר והיא צורת הספה המעוותת מונחת בביתנו ואין אחד ניטראלי שיוכל לאשר זאת. שאלתינו היא , האם עצם החתימה על קבלת החלק מהווה מחסום לתביעה להחליף את החלק, או לחלופין לבטל את העיסקה.
בתודה מראש
שרה ודניאל פלד

לצלם היטב את האופן שבו נראית הספה כעת, לשלוח להם בחזרה את הצילום בצירוף מכתב שאמנם חתמתם אך לא אתם גרמתם לעיוות הזה בספה ושלא יסתתרו מאחורי החתימה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

24/04/2013 09:31 תמיר סירוב להעברת בעלות על קטנוע סירוב להעברת בעלות על קטנוע
שלום ,
לפני קצת פחות משנה מכרתי את הקטנוע שלי למישהו , הוא העביר לי את כל סכום הכסף שדרשתי וחתמנו על זכרון דברים כי השעה הייתה מאוחרת . סיכמנו בעל פה כי נבצע העברת בעלות בשבוע שבועיים הקרובים לאחר מסירת האופנוע.
לאחר פניות חוזרות ונשנות לקונה הקטנוע ולאחר שנמרחתי בעשרות תירוצים שונים ומשונים ,לא בוצעה העברת הבעלות על הקטנוע , כבר לא ניתן להשיג את הקונה בטלפון (תא קולי).
לפני שבוע שלחתי לו מכתב רשום "לפני נקיטת הליכים משפטיים" בתקווה שיזוז משהו , שבוע וחצי לאחר מכן אין כל תגובה. האם אני יכול לבקש מבית המשפט לתביעות קטנות להוציא צו המורה על רישום הקטנוע על שמו?
מה אומר החוק היבש על מקרה מסוג זה?
תודה.

אתה צריך לפנות לסעד הצהרתי בבהמ"ש רגיל שבו יוצהר כי הקטנוע אינו שייך לך ואינו ברשותך ממועד המכירה ואולי אף צו שיורה לרוכש להעביר את הקטנוע על שמו.. כדאי מאוד למהר כי כל עניין שיקרה בקשר לקטנוע יראו אותך אחראי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

האם אני צריך עו"ד בשביל כזו פניה?
האם לא עדיף לתבוע בתביעות קטנות (כיוון שזה הליך פחות פורמלי ולא צריך בו עו"ד וכו') ויתכן שבית המשפט יוציא סעד הצהרתי שכזה?

לדעתי לא תקבל סעד כזה מבהמ"ש לתביעות קטנות.

24/04/2013 10:29 דוד ויז'נסקי החזרת מוצר לבית העסק החזרת מוצר לבית העסק
שלום רב, שאלתי עוסקת באריחי קרמיקה שקניתי בחנות למוצרי אמבטיה בתל אביב. את המוצר בחרתי מתוך דוגמאות שהוצגו באולם התצוגה, שילמתי עבורו וכעבור כשבוע הודיעו לי שהאריחים הגיעו מהספק וממתינים לי במחסן. מאחר ורציתי להזמין מוצרים נוספים ולא רציתי לבוא לחנות פעמיים המתנתי עוד כשבועיים לפני שאספתי את האריחים מהמחסן. כעבור 4 ימים החלטנו שהאריחים אינם מתאימים לנו וביקשנו להחליפם באחרים. מנהל המכירות של החנות אמר שאין אפשרות להחזיר וזאת משתי סיבות שהוא נתן לי : א. הדוגמא הזו אינה קיימת במלאי ועל כן הספק לא מוכן לקבלה בחזרה ב. עברו יותר משבועיים מאז קניתי את המוצר. עד כמה שאני מבין שתי התשובות הללו אינן מוצדקות. תשובה א: האריחים לא יוצרו או נחתכו על פי דרישה מיוחדת שלי אלא פשוט הזמנתי מה שהציגו בחנות. תשובה ב: על פי הבנתי זמן החזרת המוצר הוא מהיום שאני מקבל את המוצר פיזית לידי ולא מהרגע ששילמתי עבורו. אודה מאוד לעצת מומחים בעניין זה לפני שאני מתחיל בהליכים משפטיים. תודה רבה!

הצדק עימך. המוצר שרכשת הופיע בתצוגה בחנות כך שגם אם יוצר במיוחד עבורך, העובדה שהוצג בחנות מבטלת זאת (על אותו משקל אם היה מוצג בקטלוג); שנית, זכות ההחזר נמנית מיום קבלת המוצר.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

24/04/2013 16:16 דן תביעה נגד קבלן תמא 38 תביעה נגד קבלן תמא 38
בעקבות עבודות של קבלן התמא 38 בבניין מגורי נגרם לי נזק לדירה ולרכוש בנוסף על עוגמת הנפש
האם אוכל לתבוע אותו בתביעות קטנות?
ומה הסכם המקסימלי שניתן לתבוע?
תודה מראש על תשובתך.

ובלבד שתוכיח אותם.
הסכום המקסימלי - 33,200 ש"ח.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.