סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

03/04/2013 07:57 יורם בטלהיים גביית כסף עבור חלקת קבר גביית כסף עבור חלקת קבר
אני יליד יקנעם המושבה , הורי ממייסדי המקום . אחי שגר בארה"ב , רשום כתושב המקום ובן ממשיך נפטר במפתיע , בגלל הרקע ההיסטורי הועד המקומי הקצה לנו חלקת קבר בבית הקברות שיוסד ע"י אבותי . למרות זאת שעה לפני הקבורה המועצה הדתית ארשה 20000. שח בהמחאות על מנת למנוע עיכובים בקבורה . אני רוצה את הסכום הזה בחזרה . אבקש ייעוץ - תודה - יורם

הריני להביע השתתפותי בצערכם.
לגופו של עניין - אין זו הפלטפורמה הראויה ליעוץ בעניין זה; יש לבדוק את אופן ההקצאה, מכוח איזו סמכות ו/או דין בוצעה ההקצאה; ובמקביל את חוקיות או אי חוקיות פעולתה של המועצה הדתית. ככל שנערך שימוש ציני ברצון למנוע עיכובים בקבורה, מדובר לדעתי בעניין חמור, אך גם זאת יש לבדוק.
אין ברשותי הנתונים הנדרשים ועל כן רק הצפתי את השאלות שיש לשאול.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

28/03/2013 14:03 אדי דאר אקספרס. דאר אקספרס.
שלחתי מכתב אקספרס,רשום, מסירה מידית, הודעת S/M/S,בשעה 9.30 בבקר מסניף הדאר בשוקן ת"א. המכתב מוען לכב' המוסד לביטוח לאומי. שאלתי את נציגת הדאר מתי המכתב יגיע, היא אמרה היום,עד הצהריים. אמרתי לה שזה חשוב שיגיע היום. המכתב הגיע למחרת. תגובת הדאר, אף אחד לא היה בסניף הביטוח הלאומי אחה"צ. בקשתי מהם הסבר ופיצויי על הרמאות שלהם, תגובתך בבקשה.

אם אכן אין בעל תפקיד בסניף הביטוח הלאומי בשעות הללו, מה היא בעצם תלונתך?
לשם המחשה, אם היית מוציא שליח מטעמך למסור את המכתב, ולא היה שם איש בכדי לקבל את המכתב, היית מכנה אותו רמאי?
צר לי, אני לא מבינה את פניתך.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

02/04/2013 12:49 אדי רמאות????.

תלונתי הייתה. נציגת הדאר סגרה עמי על הסכם שליחת מכתב עם שליח מיוחד. היא ציינה שהיום זה יימסר. מדוע הם חיקו על לשעות אחה"צ כדי למסור את המשלוח?. שלחתי בשעה 09:00 נאמר לי שזה יגיע היום. ללא הבטחת הנציגה לא הייתי משלם 30 ש"ח והייתי משלם כ-9 ש"ח. האם זו לא רמאות????.

אך איני מסכימה איתך.
הדרך בין מירמה לבין מה שאתה מתאר ארוכה.
אך זו דעתי ואתה בהחלט לא חייב להסכים איתה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

02/04/2013 13:23 אדי רמאות?????.

תודה שאת מגיבה. האם לא צריך לבדוק את הפועל של אי מסירת המכתב ביעדו דהיינו בתאריך שנשלח. הייתה לי מטרה שלשמה שלחתי את המכתב, מסירה מידית, רשום, אקספרס, הודעת.S/M/S. הפסדתי הרבה כסף משום שהמכתב לא הגיע ביום הזה. אם לא היו אומרים לי שהמכתב יגיע בצהריים,ביום הזה הייתי קופץ לשם ומוסר להם. אני כבר נמצא בת"א, אז מדוע לא למסור אישית לסניף הביטוח הלאומי ולקבל חותמת, נתקבל. תגובתך. תודה.

את חוקיות הפעולה של הדואר. אתה יכול לבדוק בעצמך ואתה יכול באמצעות עורך דין. בדיקה על ידי עורך דין כרוכה על פי רוב בתשלום.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

02/04/2013 12:03 מרדכי קבלה עבור מוצר שלא שולם בפועל קבלה עבור מוצר שלא שולם בפועל
מה דינו של אדם שקיבל קבלה עבור מוצר שרכש למרות שלא שילם עבורו, עקב טעות של המוכר?
האם יכול המוכר מבחינה חוקית לדרוש את התשלום אם הוכיח שהסכום מעולם לא שולם?

הקלד את תגובתך

29/03/2013 12:14 שלום תיקון 23 לחוק הגנת הצרכן תיקון 23 לחוק הגנת הצרכן
ברצוני לשאול האם תיקון 23 לחוק הגנת הצרכן חל גם על תאגיד מים ומחייב את תאגיד המים במקרה של בקשה לניתוק מים לנתק את המים תוך 3 ימים מיום קבלת ההודעה ובמידה והתאגיד המשיך לחייב את הלקוח יהיה הלקוח זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק ?
לפי מה נקבע הפיצוי והאם תביעה של הפיצוי המקסימלי נראית כתביעה קנטרנית?

היא שונה מסוגי ההתקשרות שאליהם התכוון המחוקק בחוקקו את התיקון.
למעשה, מדובר בהתקשרות קצת "כפויה" במובן מסוים משום שאין לצרכן כמה סוגים של תאגידים והם אינם חופשיים לבחור בתאגיד מספק המים.
להערכתי התנתקות מתאגיד מים אינה נמנית על סוג ההתקשרות שאליה מכוון התיקון.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

30/03/2013 17:19 שלום הגנת הצרכן הגנת הצרכן
קראתי בפסק דין כי קיים סעיף לחוק הגנת הצרכן שכאשר הלקוח מבקש להתנתק משירות אסור לחברה להתנות את הפסקת החיובים בתנאים ועל החברה להפסיק לחייב את הלקוח
אשמח לקבל הפנייה מפורטת לסעיף זה

הכוונה היא לתיקון 23 לחוק הגנת הצרכן.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

02/04/2013 08:21 חיה אי קבלת שרות מצימר אי קבלת שרות מצימר
שהייתי שני לילות בצימר בצפון, בלילה הראשון בשעה 02:30 התגלתה חולדה בחדר שעלתה על פרצופה של ביתי ושהתה בחדר כך שלא יכולנו לישון באותו הלילה. דיווחנו לבעלת הצימר היא עשתה את מה שחשבה שצריך לעשות לתיקון הנושא . בערב שילמתי לה עבור הלילה ששהיתי והלילה הבא כאשר לאחר חילוף דברים היא הסכימה להוריד ממחיר הלילה הראשון 150 ש"ח שילמתי מראש עבור הלילה השני בידיעה ומחשבה תמימה שהכל יהיה בסדר. בלילה הנוסף שוב החולדה חזרה לא ישנו שוב ניסינו לישון באוטו לא הצלחנו. ביקשתי בבוקר מבעלת הבית לאחר ששני לילות ברציפות לא ישנו שתחזיר לי את הכסף ללילה השני. כפיצוי על העוול שקרה לנו. בעלת הצימר סירבה בכל תוקף ואפילו לא ראתה לנכון שום מצב שהיא צריכה לפצות. אחרי שיחות רבות היא רמזה בצורה זאת או אחרת שאם אסכים להוריד 100 ש"ח אז זה מה שהיא מוכנה לעשות אבל זה היה ברמז וגם לא חשבתי שזה הוגן. האם יש לי אפשרות להגיש תביעה קטנה ולנצח? בתודה

ובוודאי ולא מבטיחה נצחונות;
עם זאת, בהחלט שווה לתבוע שכן הנאתך נפגמה משמעותית מן השהות בצימר.
התחילי עם מכתב תקיף לפני פניה לתביעה, להערכתי יש סיכוי שהפרשה תסתיים שם.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

02/04/2013 09:25 רוית שלג עוגמת נפש מרכישה עוגמת נפש מרכישה
רכשתי סלון-שילמתי במקום 7500 ש"ח
קבלתי אותו פגום-דיווחתי ולקחו אותו לתיקון-בזמן שלקחו אותו נשארתי ללא סלון כלל.הגיע כעבור שבועיים שוב פגום ..חזרתי לחנות בקשתי לשנות את העסקה והזמנתי סלון שונה שהגיע גם פגום-כל שלושת הסלונים מיוצרים ע"י אותה חברה... מיואשת...וגם כועסת!!

אלא פשוט אי התאמה בסיסית של המוצר שרכשת למוצר שקיבלת.
אני מציעה שתדרשי בתוקף את כספך בחזרה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

02/04/2013 07:33 מאיה עמיאל שכירות דירה שכירות דירה
שלום יש לי שאלה לגבי שכירות, קניתי דירת חדר מאישה שמשכירה לעובד זר אריתראי שמחדש אישור כל שלושה חודשים והוא משלם לה כל חודש שכירות מלא. עכשיו ברגע שסיכמנו אצל עורך דין שלנו ושלה על הקנייה של הבית שכולל הסכם ושילמנו לה את כל הכסף, מתברר שהיא לא הודיעה לנו שהיא לקחה מהשוכר פיקדון בתחילת השכירות שלו ע"ס 2450 ש"ח. כעיקרון הבית שלנו כרגע וברגע שבאנו לגבות תשלום על השכירות השוכר לא היה מעוניין לשלם מפני שהאישה שקנינו ממה את הדירה היא לקחה את זה והתחילה לספר סיפורים שהוא לא שילם תשלומים והיא שילמה אבל מדובר על סכום של שכירות מלא, לאן הכל הלך??? והיא החליטה שנמאס לה שאנחנו מדברים איתה וגם השוכר על הדירה שכעיקרון לא שלה עכשיו וזה לא מעניין אותה בכלל, היא אומרת שהיא סגרה ממול השוכר וזהו אין לה עסק איתנו. השאלה שלי היא האם יש מצב לתבוע את האישה ולגבות ממנה את השכירות כמו שאנחנו אמורים לקבל??? (כעיקרון עכשיו השוכר משכיר את הדירה ואנו לא קיבלנו כסף ממנו, הוא שילם לאישה שקנינו ממה ומבחינתו הוא פטור ). אודה לתשובתכם ועל העזרה לאיזה גורם אני אמורה לפנות ולפתור את הבעיה הזאתי.

בתודה מראש
עמיאל מאיה
0525633934

מצריכה עיון בהסכמים הרלבנטיים ובעיקר ההסכם לרכישת דירת החדר. ככל שההסכם ערוך נכון, צריכות להופיע שם הוראות רלבנטיות בקשר ליחסים מול השוכר. אני מציינת זאת משום שאת התשובה לא ניתן לפרוט במדיה המצומצמת הזו, היות וכל תשובה אפשרית תלויה בקיומם של תנאים נוספים.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

28/03/2013 12:18 מאיר כהן הפסקת עסקה טלפונית עפ הפסקת עסקה טלפונית עפ"י תנאים שסוכמו בטלפון
הפסקת עסקה טלפונית עפ"י תנאים שסוכמו בטלפון
שוכנעתי לבצע עסקה טלפונית לשירות מסוים באינטרנט. הוצעו לי 3 אפשרויות למשך שנה, שנתיים ושלוש שנים. נאמר לי שאני יכול לקחת את המחיר המוזל של שלוש שנים (כ- 5000 ₪ ב-36 תשלומים) ובכל עת לעבור לתוכנית מקוצרת יותר תוך השלמת מחיר לתוכנית היקרה יותר.
אחרי 11 חודש בקשתי לעבור למסלול של שנה. התשובה שקיבלתי היא שאין לי אסמכתא כתובה לאפשרות מעבר בין התוכניות שהם מספקים. אמרתי שלא קיבלתי אסמכתא כלשהי לעסקה עצמה, בקשתי אסמכתא לעסקה מהחברה או לחילופין תמליל השיחה המוקלטת, אך הם לא עונים לפניות שלי.
פניתי לחברת כרטיס האשראי להפסיק את התשלומים בגין הפרת תנאי העסקה וגם הם לא משתפים פעולה.
השאלות:
1. האם החוק מחייב את החברה להנפיק תיעוד של עסקה ותנאיה.גם אם היא טלפונית
2. האם בנסיבות הנ"ל יש מקום להגיש תביעה קטנה נגד החברה
3. האם בנסיבות הנ"ל יש מקום להגיש תביעה קטנה נגד חברת כרטיס האשראי

צריכה להיות מתועדת באיזשהו אופן. על פי רוב התיעוד נערך באמצעות הקלטת העסקה.
אם הנך טוען כי קיימת לך האפשרות כבר במועד ההתקשרות, למעבר בין תכניות, על החברה להוכיח כי לא היו דברים מעולם.
ככל שהנך בטוח בתנאי ההתקשרות כפי שנמסרו לך במועד הרכישה הטלפונית, תגיש תביעה קטנה.
נגד חברת האשראי אני לא רואה כרגע עילה לתביעה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

28/03/2013 15:08 נתי זיכוי עסקה זיכוי עסקה
היי. התחלתי טיפולי הסרת שיער בלייזר. שילמתי את מלוא הסכום בתשלום אחד. לאחר הטיפול הראשון לא הייתה תוצאה. לאחר השני גם לא. הגעתי לסניף ולאחר בדיקה באמת ראו שאין טעם להמשיך את הטיפולים.
דיברתי עם המנהלת בנוגע להחזר והתשובה שקיבלתי היא זיכוי אצלם בלבד ולא החזרת הכסף ששולם. האם זה חוקי? כי הגיוני זה בכלל לא
תודה רבה, נתי.

בכל מקרה, אם אין טעם להמשיך את הטיפולים יש בהחלט מקום לבקש החזר כספי יחסי.
לפני כן, כדאי להציץ בטופסי ההסכמה לטיפולים ששם ישנה לדעתי התייחסות בקשר למצב של החזר כספי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.