סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

06/04/2013 21:04 יאיר רוביו תביעה נגד חנות רהיטים תביעה נגד חנות רהיטים
רכשתי סלון עור ב-12/09/2012 במחיר 12500 ש"ח, עם קבלתו התלוננתי ברצף שלושה שבועות שהסלון אינו תקין,נציג מהחנות הגיע לבדיקה ולאחר יעוץ עם אביו מנהל החנות התקשרו ואמרו שנגיע לבחור סלון חדש ,עד כאן נהדר , הם אמרו לנו להשאר עם הסלון שרכשנו עד לקבלת הסלון החדש כחודשים שלוש , לפני שבוע חזרנו ואמרנו שזה מוגזם ארבעה /חמישה חודשים ולא קיבלנו , תשובתם היית , ציטוט:: בשבוע הבא אתם מקבלים את הסלון החדש,הם שלחו את המובילים עם הסלון ואיך שפתחו אני ורעייתי אמרנו זה לא חדש! הראנו למוביל הבכיר שיש שריטה וכתמי לכלוך הוא אמר כלום שטויות ,זה חדש עכשיו רק הגיע , האריזה לא היית אריזה של סלון חדש מחו"ל [אני 30 שנה בענף]
יש כתמים של עט ,חוטים נמשכים ושיפשוף, אמרנו למובילים יש לזה ריח מסריח , הודענו באותו יום לבעל החנות והוא השיב ,גברת זה מה יש ,את לא רוצה נתקן את הסלון שלך תשלמי למוביל וסגר את הטלפון בפנים , איני מוכן לעבור לסדר היום ללא תביעה , או חדש או החזר כספי , ללא פיצוי , תודה יאיר 052-6099797

ואכן אין סיבה לוותר.
לא הבנתי משאלתך מה אתה מבקש ממני - מה שאלתך ואיזה סוג יעוץ אתה מבקש.
ככלל, הייתי ממליצה לגשת לתביעה לא לפני שתיעדתם את מצב הסלון שנמסר לכם. כדאי גם לפנות במכתב התראה ורצוי של עו"ד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

08/04/2013 21:11 [email protected] יעוץ

שאלתי אם להגיש תביעה? לדעתי כן, לתעד את הסלון במצלמה מעט קשה כי הוא בהיר ,אין אפשרות לתעד שריטה על עור לבן אך הראתי למוביל, אני רוצה לציין שפניתי לחברה באיטליה והעלתי את הנושא אני ממתין לתשובה , כן אני נחושב לשלוח מכתב מקדים מעו"ד ע"מ לקבל תגובה , תודה לך

08/04/2013 19:59 חגית תשלום מתמשך ללא שירות לחברות תקשורת תשלום מתמשך ללא שירות לחברות תקשורת
בשני מיקרים שונים נגבו ממני כספים במשך שנים מבלי שצרכתי כל שרות. כשביקשתי מחברות התקשורת הסבר על מה למעשה בוצעה הגביה, הן ענו ששילמתי עבור הזכות לדבר במחיר מוזל במקרה אחד (כשבפועל במשך 7 שנים לא דיברתי ולו שנייה אחת), ובמקרה השני עבור הזכות לשמור על מספר המודם הסלולארי, למקרה שארצה לפתוח מחדש את חבילת הגלישה (יצויין כי מספר המודם, בשונה ממספר הטלפון, הוא מספר סידורי נטול חשיבות, כך שאין שום פריבלגיה בשמירה על מספר ספציפי).
השאלה היא האם מותר לגבות כסף עבור אפס שרות בפועל ורק שמירת אופציה? האם יש לי אפשרות לקבל את הכסף הזה בחזרה? (כמובן שלא טרחו ליידע אותי כל השנים עבור מה אני משלמת, ואף במקרה אחד טענו ששלחו לי כל חודש חשבונית הביתה, כאשר מעולם לא קיבלתי שום חשבונית).

ולא ידעת כי עלייך לשלם עבור שירות שאינך מקבלת, תפני להשיב את כספך.
אני מסייגת את דבריי למקרה שישנם פרטים כגון הסכמה שלך שאינך מודעת לה וכיו"ב.
על פניו, הדבר שנעשה כאן אינו תקין.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

04/04/2013 08:57 אלינה ביטול עסקה ביטול עסקה
שלום רב,
רכשתי סלון בחנות רהיטים ב-29/3/13 שילמתי בצ'ק מזומן 3000 ש"ח שכבר הורידו החשבוני, נשאר עוד 9000 ש"ח לשלם גם בצ'ק ב-15/4/13 הנני מעוניינת לבטל את העסקה, בחנות טוענים שאני צריכה לשלם 30% מהסכום אם אני מבטלת ובאמת בטופס הזמנה כתוב שאם מבטלים אז משלמים 30%. שמעתי שניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום היום הרכישה, האם זה נכון ומה עלי לעשות בכדי שהמוכר יחזיר לי את הכסף שכבר נגבע ממני. בתודה מראש התשובה.

את רשאית לבטל את העסקה תוך 14 יום. עלייך לפנות בדרישה מסודרת ומכובדת לבטל את העסקה ולקבל את כספך חזרה.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/04/2013 18:56 מירי חסר חלק במוצר שסופק בקופסא סגורה חסר חלק במוצר שסופק בקופסא סגורה
רכשתי לפני כ 4 חודשים 3 מכשירי מג'ימיקס (לבני המשפחה). 2 מכשירים נפתחו מידית לשביעות רצון המשתמשים, ואילו את המכשיר השלישי שמרתי ארוז בקופסתו הסגורה לשימוש בפסח. בערב פסח כשפתחתי את המוצר על מנת להשתמש בו הסתבר שחסר חלק. פניתי לחנות בדרישה לקבל את החסר והיא העיבירה אותי לחברה המיבאת. החברה מסרבת לספק לי את החלק בגלל הזמן שחלף ממועד הרכישה. עלי לציין שהחזרתי את המוצר לאריזתו מבלי להשתמש בו וניתן לראות שהוא חדש.
האם אני יכולה לתבוע את החנות/החברה או לחילופין האם אני יכולה להחזיר את המכשיר לחנות ולדרוש את כספי בחזרה.
תודה רבה.

אכן עבר הרבה זמן ממועד הרכישה;
מנגד, ככל שאת יכולה להוכיח כי המוצר לא נפתח על ידך עד לאותו מועד, תתעקשי על קבלת החלק החסר או על השבת המוצר.
אין סיבה שבמוצר שלא נעשה בו שימוש מעולם, תאלצי לא לבצע שימוש כרצונך בשל חלק שחסר.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

04/04/2013 10:36 ארז הרשוקביץ רכישת מכשיר חדש וקבלת מכשיר מחודש רכישת מכשיר חדש וקבלת מכשיר מחודש
שלום רב,
לפני כשבועיים רכשתי מכשיר אייפון 4 באמצעות שובר באתר BUY2 בהנחה של 200 ש"ח.
עקב רכישת המכשיר וטרם קבלתו ,מיהרתי למכור את מכשיר האייפוד ומכשיר הGPS שברשותי, ורכשתי גם מדבקה ומגן מסך לאייפון 4. לדאבוני ולתדהמתי קיבלתי מכשיר מחודש (כתוב עליו מחודש ונקוב תאריך החידוש) ניסיתי ליצור קשר טלפוני עם BUY2 ועם ספק המכשיר ,חברת "גלוב מדיה" אך בשניהם אין מענה טלפוני , ואין מענה לאימיילים הזועמים שלי. אני בטוח שיש לי עילה לתביעה ואולי אף תביעה ייצוגית אם אצליח להוכיח שאנשים נוספים רומו על ידם.
השאלה היא את מי אני צריך לתבוע?
בתקנון של BUY2 הם מסירים אחריות לטיב המוצרים, אך מצד שני הם לא פועלים על פי חוק ביטול עסקה , משום שהם מתעלמים מפניותיי.
מה המלצתך?
תודה

על מנת שכל אחד מהם יתן לך מענה להגנתו.
כשאין מענה לאי מיילים ("זועמים" זו לא הדרך...) פונים במכתב רשום עם אישור מסירה או באמצעות שליח. פעולה בדרך הנכונה תביא בסופו של דבר למענה מהם.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

07/04/2013 17:25 רבקה עמר עזרא להגשת תביעה עזרא להגשת תביעה
ראשית תודה לך עו"ד שרית לנגה יצחקי על התגובה המהירה,

תזכורת: קבלן ביצע שיפוצים בבית של השכן (החדש) הצמוד אלינו, השתמש בשטח שלנו, לצורך הקמת פיגומים, משך חודש וחצי, לאחר הורדת הפיגום השאיר את השטח מלוכלך בבטון, טיט וכ"ו, הכביסה, והצמחים גם קיבלו מנה של בטון וכ"ו, הזהרנו אותו לפני הקמת הפיגומים, שלא ילכלך,הרגיע אותנו והבטיח לנקות, והוסיף "יהיה יותר יפה מקודם.

היום חודשים לאחר הורדת הפיגומים, הקבלן ניסה פעמים לנקות ללא הצלחה, בפעם השניה גרם לשבר בארגז איחסון, כאשר נכנסו תוך קפיצה מעל הקיר המפריד בן הדירות...
משך החג פסח לא יכולתי לנקות ולהעזר בחצר לאוורור ונקיון, גם היום אנחנו לא יכולים להנות מהחצר ולנצל את מזג האוויר האביבי.

כתבתנו מכתב התראה לפי המלצתך, אבל אין לנו כתובת של הקבלן, יש לנו את הכתובת של השכן, ומס' טלפון של הקבלן, ומס' הרכב שלו, השכן לא רוצא למסור את כתובת הקבלן, ניסינו לאתר אותו, ללא הצלחה, בדקנו ב- 144, ו- 441, כולל לפי מקצע. מה לעשות? הכל מצולם ומתועד.
תודה מראש

הרי השכן הוא זה שהזמין את עבודת הקבלן לא? שהשכן ישבור את הראש מול הקבלן.

08/04/2013 09:32 שלי יוסי עזרה בהגשת תביעה לפיצוי לדוגמא של בעל עסק שמתחמק מתיקון מכשיר בתקופת אחריות עזרה בהגשת תביעה לפיצוי לדוגמא של בעל עסק שמתחמק מתיקון מכשיר בתקופת אחריות
רכשתי סמרטפון מסוג גלקסי 3 מחנות קינגפון. בעל החנות סרב לבטל את העסקה כמתחייב בחוק תוך התחמקות בטענה שביצעתי "שידרוג לא חוקי" למכשיר, מה שלא נכון.

היות ואני נכה ואני סובל מאוד, העדפתי שלא להגיש כתב תביעה על כך ולאחר כחצי שנה של שימוש במכשיר המכשיר פשוט שווק חיים באופן עצמוני.

פניתי לחנות לשם קבלת שירות תקיון במסגרת האחריות והנ"ל התחמק מאחריות בטענות רבות ומגוונות. בתחילה האשים אותי (שוב) ששידרגתי את המכשיר באופן לא חוקי, לאחר מכן טען שיש קצר במכשיר ובסוף ננעל על זה שחלקים עפו מתוך המכשיר בשל נזק מנפילה.

שלחתי את המכשיר למעבדה המורשית של סמסונג בארץ ובעלות של 90 ש"ח דמי בדיקה הם קבעו שהמכשיר טוטל לוסט והשנזק שיש בו אינו קשור לשימוש לא תקין מצידי ו/או נזק שנעשה על ידי.

עכשיו אני רוצה לטבוע את בעל העסק לפיצוי לדוגמא בנוסף לעלות המכשיר והוצאות נוספות שהיו לי כתצואה מסירובו לתקן/להחליף לי את המכשיר במסגרת האחריות המגיעה לי על פי חוק.

יש לי מספר שאלות ואשמח לקבל את שתובתך לאכל אחד מהן:

1. יש לי הקלטות ותיעודים לגבי סירובי לבטל עיסקה ולתקן את המכשיר בתקופת האחריות. האם אני מחוייב על פי חוק לשלוח לו מכתב שאני מתכוון לתבוע אותו לפיצויים לדוגמא?

2. איזה סוג מכתב זה צריך להיות? מכתב שמודיע לו שבכוונתי לתבוע אותו או מכתב שנותן לו את האפשרות לפצות אותי מחוץ לבית משפט בעלות המכשיר + הוצאות.

3. האם אני יכול לתבוע אותו ליפצויים לדוגמא על סרוב ביטול העסקה (10,000 ש"ח) ועל סירוב לתיקון המכשיר במסגרת אחריות (10,000 ש"ח) מצטבר?

4. מה קורה אם הבנאדם לא משתף פעולה. מסרב לקבל את המכתב ו/או מכבה את הפקס? מה עושים אז? בעבר ניסית לפקסס לו מכתב שכתבתי בנושא סירובו לביטול העיסקה הוא סירב לשתף פעולה ולהפעיל את הפקס. אפילו אמון הציבור הרימו ידיים כשניסו להשיגו!

5. האם זה נכון שאני יכול להגיש את כתב התביעה רק בבית המשפט בתל אביב, מקום ביצוע העסקה? האם אני יכול להגיש בנתניה, מקום מגוריי? אני נכה 100 אחוז ומאוד קשה לי להיות מטורטר מחוץ לבית. אני בקושי יוצא מהבית לשם סידורים , בשל הכאבים הרבים שאני חווה.

תודה לך מראש.

אינך מחויב לשלוח מכתב עם כוונתך לתבוע, אך כך מקובל וזו גגם דרך להימנע מהליך סרק. בהמ"ש בודק בין היתר, אם נערכו פניות קודמות לנתבע וככל שנעשו ונענו בשלילה או לא נענו כלל, זה רק יסייע בידך אם וכאשר הצדק עימך;
לשאלתך השניה, התשובה היא גם וגם;
לשאלתך השלישית, לא אתה קובע מהו גובה פיצויים לדוגמא (ספציפית לפיצויים לדוגמא זו החלטה של בהמ"ש והיא לא נעשית תדיר), סך הפיצוי שאתה דורש צריך להיות הגיוני בהתאם לנסיבות ובהתאם לפסיקת בהמ"ש במקרים דומים. אני לא מציינת כאן גובה פיצויים שלדעתי נכון לתבוע.
רביעית, הוכחה על משלוח הדואר באמצעות אישור מסירה של הדואר או שליח יסייע לך לשכנע את בהמ"ש שניסית להשיג את הנתבע. אם לא ישתף פעולה ולא יגיע לדיון, ינתן נגדו פסק דין בהיעדר הגנה.
חמישית, על פי כללי סדר הדין האזרחי תובענה תוגש במקום מגוריו של הנתבע או מקום יצירת ההתחייבות. נסה לבקש בקשה מיוחדת להעברת הדיון למקום מגוריך.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

03/04/2013 06:35 יונה ראובני היכן להגיש את כתב התביעה היכן להגיש את כתב התביעה
הכנתי כתב תביעה נגד חברת רב בריח, הכתובת המשרדים הראשיים באשקלון.
התביעה עוסקת בדלת לא תקינה שהותקנה בדירה שלי בהוד השרון.
אני מתגוררת בבת ים.
באיזו עיר אני אמורה להגיש את התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות?
תודה רבה

אני מניחה שמדובר בסניף שקרוב יותר אלייך מאשר אשקלון, לא?
אם כן, אז את יכולה לבחור בין אשקלון, הוד השרון (בהמ"ש בהרצליה או תל אביב) או לבית המשפט באזור בו רכשת את הדלת.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

לצערי תשובתכם אינה מדוייקת. הגעתי לתל אביב עם כל הכרוך בכך חניה קשה וכו'
שם נאמר לי כי בהתיחס להוד השרון עלי להגיש בפתח תקווה או כ"ס .

03/04/2013 09:43 אושרית דלתות מתקלפות... דלתות מתקלפות...
שלום רב.,
לפני כשנה וחצי רכשתי דלתות פנים מחברה מוכרת בעלות כוללת של כ-16,000 ש"ח
לפני מס'חודשים ראיתי כי הדלתות בשתי המקלחות מתנפחות ומתקלפות.
פניתי לחברה ונאמר לי כי הדלתות אינן עמידות בפני מים.
יש לציין כי בעת הרכישה זה לא נאמר בשום אופן.
כאשר פניתי לחברה הציעו לי להחליף את הדלתות במחיר העלות שלהם.
אני כמובן לא מוכנה לשלם שקל נוסף על מה ששילמתי.
האם יש לי עילה לתבוע בבית דין לתביעות קטנות?
תודה רבה ויום נפלא

הקושי הוא בלהוכיח כי לא נמסר לך אודות הדלתות אשר אינן עמידות בפני מים. האם ישנה תקופת אחריות לדלתות? האם נמסרו לך מסמכי רכישה שבהם מצוינים כללים לטיפול או אחזקת הדלתות?
מכל מקום, שווה לבדוק את הדברים ולבחון סיכויי תביעה.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

03/04/2013 09:11 ארנה נטישת קבלן נטישת קבלן
קבלן נטש לפני סיום עבודה ומה שסיים היה ברמה לא מספיקה, האם אוכל לתבוע אותו

לצערי, אני שומעת על הרבה מקרים הקשורים בקבלנים ו/או שיפוצניקים שעוזבים את עבודתם באמצע.
שימי לב לשני דגשים: האחד - תוודאי שניתן להשיג את הקבלן; שנית - לתעד את העבודה כפי שנותרה ו/או ברמה הבלתי מספקת.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.