סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

08/05/2013 12:21 לירז תביעה בגין עוגמת נפש צרכנות תביעה בגין עוגמת נפש צרכנות
ביום הולדתי אשתקד חברתי הטובה קנתה לי שרשרת גולדפיד ממישהי שמוכרת בעסק פרטי בביתה,חברתי ביקשה קבלה אך בעלת העסק טענה שאינה נותנת קבלה וכי כרטיס הביקור שלה שווה ערך לאחריות.(כך שאין באפשרותי להוכיח שהשרשרת נקנתה ממנה פרט להודעות אשר נמצאות בנייד האישי שלי) לאחר שבועיים מיום הרכישה השרשרת השחירה,פניתי לבעלת העסק וביקשתי ממנה לתקן אותה ,מסרתי לה אותה וככה במשך חודש כמעט אני מנסה ליצור עימה קשר והיא אינה עונה אלא מסמסת מידי פעם או עונה ואומרת שהיא עסוקה והיא תחזור אליי\חולה\ וכו'..
לבסוףףף החזירה לי את השרשרת כאשר לדבריה השרשרת עברה ציפוי נוסף(גולדפילד)ואין סיכוי שהיא תשחיר שוב,לאחר שבועעע השרשרת השחירה שוב פניתי אליה יפה והיא טענה שהגוף שלי דוחה גולדפילד שאני לא שומרת על התכשיט משתמשת בשמנים וכו'...לטענה זו הוכחתי לה כי ברשותי שרשרת גולדפילד אשר אינה השחירה כלל והתנהגתי בה כמו שהתנהגתי עם השרשרת שנרכשה ממנה,חברתי התבאסה וכעסה על כך שמתנתה "נכשלה" ורשמה בקיר הפייסבוק של בעלת העסק על האירוע,מאז בעלת העסק מסרבת לדבר איתי בטלפון,אלא רק בהודעות ביקשה שאמסור לה את השרשרת לתיקון באמצעות תיבת הדואר שלה!!! ללא כל מגע פיזי איתי(פפוגע מאוד ולא יאה לבעלת עסק לנהוג כך בלקוחות) לאחר חודשיים שבהם אני מנסה לאתר אותה בטלפון ובהודעות היא ענתה לי ואמרה שהשרשרת מוכנה או שאקח אותה ככה או שאבחר מהתמונות תכשיט אחר בעל ערך זהה פחות 10 ש"ח של דואר רשום(מאחר והיא אינה מעוניינת להיפגש איתי)הודעתי לה שלא אספוג את העלות של הדואר הרשום,התקשרתי אליה מחסום הזדהיתי והיא ניתקה את השיחה והתעלמה מהודעתיי לאחר מכן.
מה עליי לעשות האם יש עילה לתביעה?! אין לי תקשורת איתה כבר!

על 10 ש"ח של דואר רשום? אני לא ממש מבינה, כיוון שהיא הציעה לך ליטול את השרשרת מוכנה או שרשרת אחרת... האם הכעס שלך הוא על השירות?

03/05/2013 05:05 עומר כהן איחור בהגעת כבודה איחור בהגעת כבודה
שלום,



קודם כל תודה מראש על העזרה.




לעניין עצמו בקצרה, טסתי לרומא עם חברה שלי לחופשה בת חמישה לילות והמזוודה הגיעה באיחור (הטיסה הייתה בתאריך 18/04/13 ונחתנו בערב, והמזוודה הגיע ב 21/04/13 בבוקר)

סה"כ ההוצאות על ביגוד וכו' עד הגעת המזוודה 290 ארו .

יש בידי כל הקבלות והמסמכים הדרושים

מכל מקום, 21 יום מיום בו הגיעה הכבודה, עליכם לפנות אל חברת התעופה ולטעון כי בניגוד לאמנה הקיימת בנושא, עוכבה הכבודה ואלה הנזקים שנגרמו לכם בגין כך - פרטו את ההוצאות שהוצאתם מגובה במסמכים המוכיחים זאת. דרשו שיפוי בגין הוצאותיכם.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

שלחתי לישראייר את כל המסמכים והקבלות והפיצוי אותו הם הציעו לפנים משורת הדין הוא 50 $ .
זוהי הצעה מבזה מבחינתי.

תדרוש את מלוא ההוצאות שהוצאת.

09/05/2013 18:54 עומר כהן תודה

תודה רבה על עזרתכם.

08/05/2013 06:35 אתי כהן בר תיק שנשכח בבית קפה תיק שנשכח בבית קפה
ישבתי בבית קפה בתל אביב יחד עם בני בן ה 5 ובסיום הארוחה שכחתי לקחת את תיק הגן שלו.
ביקרנו שם בתאריך ה 01.05 (יום רביעי) ובגלל הפגנות שהיו באיזור (אבן גבירול) הכבישים נחסמו ולא יכולתי לחזור באותו הרגע לקחת את התיק. התקשרתי מיד לבית הקפה, ענה לי הבחור שהיה במשמרת ואמר שהתיק אכן נמצא שם. אמרתי לו שנגיע בימים הקרובים (ידעתי שלא נוכל להגיע במהלך הסופש כי אבא של בן הזוג שלי עובר ניתוח -גם את זה אוכל להוכיח)וביקשתי שישמור עליו והוא הבטיח שיעשה זאת. בן זוגי הגיע לאחר 3 ימים (בראשון) לאסוף את התיק, היה שם מנהל המקום שבדק במחסן האחורי (היכן שמאחסנים אבידות ומציאות) ואמר שאין שם תיק, הבטיח לברר. התקשרתי ביום שלמחרת וענה לי מנהל המקום. הסברתי לו שבתיק יש בגדים וחפצים בשווי מאות שקלים ושהעובד אישר בטלפון שהתיק נמצא במקום והבטיח לי באותו היום שיאחסן את התיק ולא יתכן שלא נמצא. המנהל ערך "בירור מקיף" לטענתו וחזר אלי עם תשובה שהעובד המדובר אכן זוכר את התיק, זוכר את השיחה שלנו בטלפון אבל לא זוכר אם הכניס את התיק למחסן או לא. ההסבר שלו לעובדה שהתיק לא נמצא היא שכנראה שהעובד שכח להכניס את התיק למחסן ושהגיע למחרת עובד אחר שלא ידע והניח את התיק ברחוב כדי שיאסף ע"י נזקקים או שאחד הלקוחות לקח אותו ...
הוא התנצל ואמר שאין לו מה לעשות במקרה הזה.
בתיק היו 2 סטים של בגדים חדשים! שעלו יחד 250 ש"ח (יש לי חשבונית הוכחת קניה) ובקבוק שתיה של laken שעלה 150 ש"ח והוא אישי מזכרת מהשנה שעברה בגן, התיק עצמו עלה 130 ש"ח והיו בו עוד פריטים אישיים של הילד שלי (ציורים ועבודות) ומאוד מקומם אותי שזלזלו ככה בתיק ולא אחסנו אותו. זה קפה של 3 שולחנות ואיש צוות אחד במשמרת. באותו אחהצ היינו הלקוחות היחידים בקפה!!! לא הייתה נפש חיה והעבד ישב עם חברה שלו בחוץ לאורך כל הזמן. לא היה לחץ של עבודה וזה מרגיש לי פשוט זלזול וחוסר תשומת לב. אני מרגישה שהצדק איתי אבל האם יש דרך בה אוכל לתבוע את בית הקפה?
תודה מראש
אתי

כיוון שכלל לא בטוח כי בית הקפה אחראי לחפצים של מבקריו. לצורך המחשה, אם הארנק שלך היה נגנב חלילה, משום שהיה עובר כייס מיומן (וכבר היו מקרים), היית תובעת את בית הקפה? לא נראה לי. ישנם עניינים שלא ניתן להטיל בגינם אחריות מכל מיני שיקולי מדיניות. לשיטתי אין לך קייס.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

07/05/2013 09:24 יוסי מאילת תביעת בית הספר תיכון תביעת בית הספר תיכון
כיום אני בן 40 בגיל 17 נחתכתי בצוואר עי תלמיד אחר בפרוסדור בית הספר כיום יש לי צלקת מכוערת בצוואר ראיתי בכרוץ 2 כתה שאכן יש ביטוח לכל תלמיד ...האלה שלי אם כיום אני יכול לטבוע כי היה מקרה שרק לאחר הכתבה בערוץ מישהיא טבעה אחרי 10 שני וזכתה מה עושים?
אני יודה לך מאוד על העזרה

הקלד את תגובתך

02/05/2013 05:21 אבי מזרון לטיפול בפצעי לחץ מזרון לטיפול בפצעי לחץ



שלום רב,
לפני כחצי שנה, רכשנו מזרון נגד פצעי לחץ, עבור אימי, חולה סיעודית מורכבת בבית אבות.
מדובר במזרון עבור פצעים עד דרגה 4 (כולל), שלכאורה אמור להיות אחד הטובים ביותר מסוגו. כמובן שגם המחיר בהתאם.

מאז , לא רק שלא היה שום שיפור במצב הפצעים, הם רק הלכו והחמירו עוד יותר.
יש לציין שאנחנו כמשפחה, לא הסתפקנו במזרון. דאגנו להיות נוכחים עם אימא במרבית היממה, כדי לוודא ולפקח שצוות המוסד מבצע שינויי תנוחה תכופים.
כאשר סיפרתי לנציג החברה על המצב, הוא ניסה לתרץ, ואמר שריפוי פצעים, תלוי גם במצב החולה.
עקרונית זה נכון, אבל ממש סמוך למועד רכישת המזרון, הצלחנו לרפא לחלוטין פצע באזור הקרסול, וזאת באמצעות הרמת הרגל ובידודו מכל גורם של פגע.
עובדה זו מכיחה שיכולת הריפוי לא נפגמה!

לצערי, אימי נפטרה לפני ימים אחדים. פצעי הלחץ היו בין הגורמים העיקריים שהכריעו אותה.
פניתי לנציג החברה לקבל זיכוי/פיצוי/החזר כספי כלשהו, בטענה שהמוצר שלהם לא סיפק את הסחורה.
למעשה באותה מידה, אימא הייתה יכולה להשתמש במזרן סטנדרטי רגיל, מבלי שנאלץ לשלם כל כך הרבה כסף.
הנציג דחה את טענתי בביטול.


ידוע לי על מדיניות של החזרת מוצרים, במסגרת פרק זמן קצר. אך המקרה שלפנינו הוא שונה בתכלית.
הרי לא ניתן לרפא פצע לחץ קשה, תוך שבועיים.

השאלה אם יש משהו שניתן לעשות בעניין זה.

תודה רבה

בין פצעי הלחץ, טענתך כי המזרן רק החריף את מצב הפצעים, לבין מותה המצער של אמך. לשם כך, אתה נדרש לחוו"ד של איש מקצוע בעניין והקישור בין שלושת הפרמטרים עשוי לעלות כסף ואיני בטוחה מה גישתך בקשר להוצאה שכזו והאם היא משתלמת מבחינתך (כלומר -האם התובענה היא כספית גרידא או שהמימד הנפשי גם רלבנטי). מקווה שהייתי ברורה.
שלא תדעו עוד צער.
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

תודה רבה על תשובתך, עו"ד שרית הנכבדה.

בסופו של דבר, שני גורמים יחד, הכריעו את גופה של אימי, עליה השלום.
פצעי הלחץ, וכן גידול בעור, שלא אובחן בזמן.
על שניהם אני מתכוון להגיש תביעת רשלנות, וכבר פניתי למשרד עו"ד ספציפי שמתמחה בתביעות מסוג זה.
המזרון שייך מבחינתי לסוגיה צרכנית, ולכן אני מבצע את ההפרדה.
תכל'ס שילמנו כסף רב עבור מוצר, שבעצם לא עשה את מה שאמור היה לעשות.
אני כמובן יכול להציג דוחות רפואיים, שמראים תהליך של הידרדרות במצב הפצעים.
התובענה היא כמובן קודם כל כספית, כי נשארנו עם מוצר שעומד כרגע במחסן כאבן שלה הופכין.
ויחד עם זה יש גם מימד של עוגמת נפש, המתאר מצב של כעס ותסכול, וכן הוצאות רבות שנגרמו לנו (לקחנו את אימא למרפאה ברעננה, לטיפולים באוזון, שנחשבים יקרים מאוד)

אנחנו מוכנים לשלם שכר טרחה לעו"ד, אם יחשוב שיש לנו קייס חזק בתיק שכזה.

בברכה, ושוב תודה.

ככל שיש עדויות המקשרות בין הבטחה של ספק המזרן כי תהיה הטבה בפצעים ו/או כי המזרן ימנע החמרה של הפצעים, לבין הראיות שיש בידך להחמרה במצב, אז כמובן שיש לך קייס. אתה מוזמן לפנות אליי בבקשה שאחזור אליך טלפונית, כיוון שקצרה היריעה כאן. קיים מסלול כזה בפורום.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/05/2013 17:56 אבי תודה רבה


אשמח אם תוכלי בבקשה להשאיר לי במייל, דרך להתקשרות טלפונית.
במקביל אני מנסה להגיש תביעת רשלנות רפואית.


כל טוב

הקלד את תגובתך

06/05/2013 08:20 אמיר תביעה נגד מקום עבודה תביעה נגד מקום עבודה
אני הגיע לי אבטלה בגלל שעבדתי כמה שנים רצוף ,הגשתי קורות חיים לעבודה במקום עבודה גדול , הלכתי הקדשתי 7-8 שעות למבחנים קבלה לעבודה כולל הרבה מבחנים , התקבלתי אמרו לי הקורס מתחיל עוד כמה שבועות ,הפסקתי ללכת ללשכה. לא חתמתי בלשכה ובכך וויתרתי על זכותי לאבטלה , ברגע אחרון המקום עבודה שהייתי אמור לעבוד בו הזמין אותי ליום לראות את המוקד ולהביא תמונת פספורט ואני חשבתי שכל זה כדי שיעשו לי כרטיס עובד כמו בכל חברה , בסוף אומרים לי ששינו דעתם ולא רוצים אותי , אני רוצה לתבוע אותם על עוגמת נפש גדולה , מרגיש מדוכא והלכה לי אבטלה וקניתי הרבה בגדים חדשים בגלל עבודה הזאת כי ביקשו ליבוש ייצוגי , קניתי הרבה דברים התכוננתי בשיא הרצינות , לדעתי המפגש הזה היה אמור להיות מקסימום שבוע אחרי המבחנים לא שלושה שבועות אחרי המבחנים , לדעתי לא הוגן מה שקרה איתי , אני רוצה לתבוע אותם , יש לי סיכוי? יש לציין שביום המבחנים נעברתי יום שלם אצלם וביום הכרות 3 שעות העברתי ...לדעתי יש פה טעם של עוגמת נפש

כמו העובדה שיש כאן מה שנקרא "הסתמכות" - כל מה שציינת זה הוצאות שהוצאת בהסתמך על העובדה שהנה אתה מתחיל עבודה חדשה.
מצד שני, תהיה טענה של המעסיק כי הוא חופשי להעסיק את מי שנראה לו. כך שהעניין לא ודאי.
אבל שווה לנסות לכמת את את כל הנזק שנגרם בשווי כספי כפי שאתה מציין, ולדרוש פיצויי הסתמכות.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/05/2013 05:05 אירית אלגיא חיובים בחברת פלאפון חיובים בחברת פלאפון
חויבתי בחשבון האחרון על שרותים חיצוניים של חברת פלאפון שלא ביקשתי אותם . נקראים ""ספקי תוכן." כשביקשתי לברר בפלאפון בפנו אותי לחברה המדוברת (שמיר) וכשתקשרתי לחברת שמיר ענה לי מענה קולי . ברצוני לתבוע את חברת פלאפון על כך שהיא מאפשרת לגורמים חיצוניים להכנס לי לחשבון. והכל כולל החיובים נעשים דרך חברת פלאפון.תודה ויום נעים.

שיהיה בהצלחה

05/05/2013 18:05 ניר אתר אנטרנט אתר אנטרנט
שלום
שילמתי עבור אתר אינטרנט בשלמותו ובנוסף תשלום חודשי עבור קידומו
במשך שנה עד שהאתר החל לרדת במיקומיו התייעצתי עם המקדם אתרים
ונאמר לי שזה זמני
אחרי שהאתר נפל למשך יומיים (בנוסף) עברתי איש מקצוע (מקדם אתרים חדש)
אך לא קיבלתי את הקבצים הדרושים לצורך ניהול האתר (בשביל לקדם אותו)
בתענתו שאדם אחר אשר היה עובד בחברה עזב והוא היחידי שמתעסק
בפלטפורמה של ניהול האתר. ובנתיים מחפש לי אלטרנטיבות (חשוב לציין בתשלום)
ליצירת פנל ניהול חדש ?
בנתיים, עד היום נגרם נזק קשה לאתר וידרש הרבה כסף וזמן לקידומו מחדש.
מה הנקודות שעלי להדגיש ?

הקלד את תגובתך

04/05/2013 09:35 אושי בגד שנהרס במקום בילוי בגד שנהרס במקום בילוי
שלום,
בעת בילוי בבר מסעדה בתל אביב, מלצרית דחפה אותי וכתוצאה מכך נשפף על שמלתי החדשה שמן.
יש לציין שכל החלק האחורי היה מוכתם וזה הרס לי את הערב ואת השמלה.
אחראי משמרת הציע לי לבטל את החשבון אך לא הזמנתי כלום. ביקשתי החזר כספי על השמלה כ 300 שקלים. בקשתי סורבה והציע לי זיכוי לשתייה ואוכל בפעם הבאה ב 150 ש"ח. וציין שהמלצרית תוענש בחומרה ותושהה. אמרתי לו שיוריד ממשכורתה סכום זה.
גם בקשה זו סורבה. לאחר מכן ביקשתי את פרטי המקום על מנת לתבוע בתיעות קטנות ואז אחראי משמרת נתן לי טלפון של אחד הבעלים. בעוד י שב בחוץ ניגשתי לדבר איתו והוא היה אגרסיבי מאוד שלחת לי את היד בחוזקה רבה...כנראה גם היה שיכור. ואמר שלא מעוניין לדבר איתי ושאתקשר רק ביום ראשון...יצאתי משם עצבנית כאוסה ובעיקר מאוכזבת שכל הערב במקום לבלת עם חברים ביומולדת נאלצתי לריב ולהסדיר את העניין... מה גם שלרוב ישבתי כי זה היה מביך להסתובב עם כתם זה . יש לציין שזו שמלה חדשה שנלבשה לראשונה. שאלתי היא האם אפשר לתבוע תביעות קטנות?
ואם כן, איך עושים זאת?
תודה מראש.
אושי

מהבקשה לנכות משכרה של המלצרית את שווי השמלה. האם ניסית לנקות את הכתם? אם השמלה נהרסה, תפני בתביעה קטנה. השאלה היא אם שווה לך ללכת להליך משפטי בסכום שכזה בפרט שזה רק יעצים את מפח הנפש שלך, מעצם ההתעסקות בתביעה וכפי שהתרשמתי מפח הנפש היה רב מאוד.
בהצלחה, ותתעודדי...
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

04/05/2013 18:33 אושי תגובה

תודה על תגובתך המהירה. לגבי הכתם, ניסתי לנקות עם כל מה שרק אפשר.. ללא הצלחה :-(
לגבי המלצרית, היא היתה כל כך חצופה שאפילו מגבון לא הביאה לי
במידה אני מחליטה לפנות לתביעות קטנות, כיצד מעריכים סכום לשווי עבור עוגמת נפש?

הוא ראש נזק שנתון לשיקול דעת בהמ"ש בהתאם לנסיבות. בהינתן כי שווי התובענה שלך הוא 300 ש"ח (כיוון שלא התרשמתי כי נגרם לך נזק נוסף שניתן לכימות) אזי עוגמת הנפש לא תהיה רבה בהרבה מבחינה כספית וזאת בהינתן כי בהמ"ש יחליט לחייב את בעל העסק בשווי השמלה. את רשאית לקבוע כמה את דורשת עבור עוגמת הנפש ובלבד שיהיה סכום ריאלי ולא מנופח.

02/05/2013 23:31 אלעד עמלות לא ידועות בבנק עמלות לא ידועות בבנק
אני משקיע בניירות ערך מזה כמספר חודשים בעזרת היועץ השקעות בבנק.לאחרונה,מרפרוף מקרי בדפי פירוט העמלות התברר לי שכמעט כל הרווחים שהצטברו לי "נאכלו" ע"י העמלות שהבנק גובה בגין פעלות בניירות ערך.כמו כן,לא הייתי כלל מודע לגובה העמלות ועל כל סוגי העמלות הקיימים.שראיתי מה אני משלם חשכו עיניי והסכומים הגיעו לכמה אלפי שקלים בזמן קצר של מספר חודשים ואני ממש מרגיש שנפלתי להונאה.אני בטוח שגובה העמלות וסוגיהן הופיעו איפשהו בכל עשרות המסמכים שחתמתי עליהם לפני שהתחלתי להשקיע אך קשה לקרוא את כל האותיות הקטנות במסמכים הללו.שאלתי היא-האם אוכל לתבוע מהבנק החזר על כל אותם כספים שבעיניי נגנבו ממני ומידה ואקבל סירוב,האם יש במקרה הנ"ל עניין משפטי שבו אוכל לתבוע את כספי דרך מערכת המשפט?

מומלץ להפנות לעו"ד שעיסוקו והתמחותו בבנקים. מנסיון, בנק זו מערכת שצריך לדעת להתנהל מולה.
אתה יכול לפנות אליי טלפונית, ואמליץ לך על עו"ד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.