שאלתך אינה רלבנטית לתחום הרשלנות הרפואית אלא לפרוצדורה שירותית.
שלום רב,
שאלתך כללית מדי. משפטים כגון "פרוצדורות רפואיות ברשלנות" לא ברורות וקשה להבין מה כוונתך בהן. ככל וישנו הליך רפואי כלשהו שכתוצאה ממנו נגרם נזק ניתן יהיה להתייחס עניינית.
שלום רב, שאלתך נוגעת לנושא הסכמי/חוזי ולא לנושא רפואי. על מנת לדעת האם ניתן לבטל ו/או לקבל כסף חזרה המקור לבחינה הוא ההסכם בין הצדדים, אם נחתם ואם נעשה בעל פה.
שלום רב, על פי הרשום לא נגרם בפועל כל נזק (אני צודק?) אלא למעשה השאלה דנה באפשרות לנזק פוטנציאלי. נזק שכזה אינו מעלה עילת תביעה ("יכול היה לקרות"). הנושא הנוגע לתשלום על הייעוץ הוא בר דיון שכן ככל והרופא עומד על כך שהייעוץ היה תקין מבחינתו הרי שבפועל הוא העניק את הייעוץ שהתבקש ממנו.
שלום רב, השאלה מתמקדת לרוב בנושא טיב השירות שקיבלתם ופחות בנושא רשלנות בעצם קבלת טיפול. לפיכך, המקום לטפל בזה היא במסגרת השירותית של קופת החולים. אין כל מקום לנושא משפטי בנוגע לרשלנות רפואית.
שלום רב, על מנת להעריך האם אכן היה טיפול לא תקין שגרם לעיכוב באבחנה ובטיפול יש מקום לעבור על מלוא התיעוד ולבחון את הנושא לעומקו. לא ניתן לתת מענה בצורה כזו. ממליץ לפנות לעו"ד לבירור מקצועי.
לא כל כך מבין את השאלה. האם נזקקת לטיפול וגורם רפואי לא הסכים לתת אותו? לא כל כך ברור מה אתה שואל. אם אתה זקוק לטיפול רפואי יש לך זכות לקבל אותו.
שלום רב,
ראשית אני תקווה כי הניתוח והלידה עברו בשלום ובעניין זה המון מזל טוב.
לעניין שארית השלייה, השאלה טמונה בגודל שאריות השליה וכן בבדיקה שנעשתה לאחר הלידה כמו גם הנזק שנותר ככל ונותר (כך גם לעניין הפדים). הדבר דורש בירור משפטי ורפואי. ככל ונותר נזק ייתכן וניתן להתקדם משפטית אך ככל ולא, ייתכן ולא נכון לקדם תביעה. פני לעו"ד לבירור מעמיק יותר.
בריאות שלמה!
טיפול רפואי פורמאלי לא נעשה בהודעות טלפוניות. משכך, התעלמות מטלפונים אינה רשלנות רפואית. לא רואה כל מקום לתביעה בנושא זה. ככל ויש לך בעיה רפואית, פני לרופא לבדיקה.
השאלה אינה קשורה ברשלנות רפואית אלא בהתנהלות לא רגישה ולא מכובדת מצד רופא. לא רואה כל קשר הנשאל לבין הליך משפטי.
הוא חזר על זה בכמה מפגשים, ואמר לי גם:"את רוצה להשאר עם שיניים מכוערות? את לא רוצה חבר?". אין מה לעשות בנוגע לכך?
אותה התשובה רוני. ניתן להתלונן על הרופא בקופ"ח/משרד הבריאות. אין לזה קשר לרשלנות רפואית.
"דגש רב על השקט הנפשי והסוציאלי של כל לקוח ותיאום ציפיות מראש... "
"בכל יום ביומו, אני נלחם את מלחמתו של האזרח הפשוט כנגד תאגידי הביטוח והגופים הרפואיים הגדולים. המפתח להצלחה שלי - מאבק עיקש ללא פשרות, יושרה והגינות..."
"גרפולוגית משפטית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לגרפולוגיה המשמשת כעדה מטעם בית המשפט..."
סממנים רבים שהופיעו אצל החולה היו צריכים להדליק אצל הצוותים הרפואיים נורה אדומה, כי לחולה דלקת קרום המוח. למרבה הצער, מחלתה לא אובחנה והיא נפטרה. עו"ד רן שפירא, מנהל פורום רשלנות רפואית באתר, סוקר את המקרה.