סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,356)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

27/06/2023 13:48 יונתן ג האם ניתן לבטל? האם ניתן לבטל?
ביום 22.6 התקשרה צרכנית להירשם לקורס כמו כן ביום זה גם שילמה את מלוא הקורס.
ביום 27.6 התקיים השיעור הראשון טרם השיעור נתבקשה הצרכנית לחתום על טופס האוסר על ביטול הקורס, הצרכנית חתמה מבלי להסתכל יותר מדי והלכה להשתתף בשיעור.
לאחר השיעור הראשון הצרכנית הרגישה שזה לא בשבילה והתחרטה. כמה דקות אחר השיעור שלחה הצרכנית בוואטסאפ הודעת ביטול ולא נענתה.
למחרת שלחה מייל ונענתה כי לא ניתן לבטל בגלל הטופס עליו חתמה האוסר על הביטול.

השאלה היא האם וכיצד ניתן לבטל? הרי ידוע כי החוק הוא קוגנטי וגם אם נעשה הסכם הוא מבוטל אוטומטית.

פרטים נוספים:
*החרטה נעשתה *שלא* עקב הטעייה
*ההיכרות עם המכללה הייתה בעקבות פרסומת אינטרנטית.
* הקורס הוא קורס המונה 10 שיעורים מחיר הקורס עומד על 2300 אשר שולמו במלואם ב22.6.
*הקורס אינו קורס פסיכומטרי



אפנה אתכם למאמר באתר המועצה לצרכנות ''החלטתם לוותר על קורס לאחר ההרשמה - מה מגיע לכם?''

עסקת קורס שבוצעה במכר מרחוק

''במקרים בהם בוצעה העסקה במכר מרחוק (עסקה המבוצעת באמצעות טלפון או אינטרנט) הצרכן זכאי לבטל את העסקה עד 14 יום מיום ביצוע העסקה או מיום קבלת טופס הגילוי. אם לא נמסר לצרכן בכתב שהוא זכאי לבטל בתוך 14 יום את העסקה, הוא רשאי לבטל בתוך 14 יום מהמועד שנמסר לו בכתב על הזכות זכות הביטול כאמור. שיעור דמי הביטול: 5% מערך העסקה או 100 ₪ הנמוך מביניהם. (סעיפים 14ג- 14 ה לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א 1981). במקרה והיה הביטול לאחר שהוחל בקורס (למעט בקורס פסיכומטרי שאז יחולו הוראות החוק שמפורט להלן), יהיה חייב הצרכן לשלם לעוסק גם את החלק היחסי ממחיר העסקה בגין החלק היחסי בקורס שאותו צרך.


שימו לב, אם העוסק סרב לבטל עסקת מכר מרחוק, והצרכן תבע את בעוסק, רשאי ביהמ"ש לחייב את העוסק לשלם לצרכן פיצוי ללא הוכחת נזק בשיעור של עד 10,000 ₪ .''


השאלות שאני שואל:
1. האם העסקה נחשבת למכר מרחוק? -לרבות העובדה שההסכם נחתם פרונטלית?
2. האם קיימת זכות ביטול? - אל אף שנחתם הסכם האוסר על ביטול?
3. ממה שהבנתי מהמאמר זכות הצרכן לבטל קורס גם לאחר השיעור הראשון בתמורה לדמי ביטול עקב החרטה (5%/100 שקל הנמוך מביניהם, במקרה דנן דמי הביטול ייעמדו על 100 שקל) +
החלק היחסי שעלה השיעור (זאת אומרת 10 שיעורים 2300 שקל עלות הקורס, שווה ל230 לשיעור). סה''כ במידה והבנתי נכון סך הביטול יעמוד על 330 ש''ח.
4. האם הבנתי נכון את שנכתב במאמר? אם כן, חשוב לי מאוד אם תוכלו להפנות אותי לחוק/התקנה הספציפית שעוסקת במקרה הנ''ל, כמו כן אשמח לפסיקה.
5. האם סירוב העסק לבטל את העסקה מקנה עילה לתביעה של 10,000 ש''ח בגין אי ביטול?

תודה וסליחה על השאלה הארוכה

שלום,
1. ככל שההרשמה לקורס נעשתה מרחוק (לא פנים מול פנים) - אזי העסקה תחשב עסקת מכר מרחוק. אינני יודע בדיוק על מה חתמה הצרכנית (מה מהות המסמך והאם מדובר במסמך הרשמה או רק מסמך שמטרתו לחסום מלבטל עיסקה).
2. בכללי אומר כי ככל שנחתם הסכם בנושא אי אפשרות ביטול - אזי לא ניתן לבטל את העסקה, אך לכך קיימים חריגים ביניהם תום לב, הטעיה וכד'
3. כדי שאוכל להשיב על שאלה זו - עליי לעיין בכל המסמכים וההסכמים עליהם חתמה הצרכנית.
4. החוק הרלוונטי הוא חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן, (ביטול עסקה).
5. בהתאם לחוק הגנת הצרכן - אכן ניתן לתבוע בגין אי ביטול עסקה (כאשר יש לצרכן את כל הראיות הרלוונטיות להוכחת הטענות בהתאם לסעיף החוק).

123

שלום,
לא אמרתי שיש סעיף ספציפי הקובע כי כללי עסקת מכר מרחוק גוברים על חתימה על חוזה פרונטלי (אם הבנתי את שאלתך). מדובר במערכת חוקים המושתתת על עובדות וראיות רלוונטיות.

14/06/2023 16:23 רונן תביעה על מחיר מופרז תביעה על מחיר מופרז
בעל מכולת שכונתית מכר לי תבנית ביצים 12 יח' במחיר מעל למחיר המפוקח,האם אני יכל לתבוע?וכמה?

שלום,
אני מציע במקרה זה לפנות לגורמים הרלוונטים בעניין.
לא הייתי ממליץ על הגשת תביעה

13/06/2023 11:30 שירי החלפה ללא חשבונית החלפה ללא חשבונית
קניתי מכנסיים וחולצה. יום למחרת רציתי להחליף את החולצה. מדובר על חנות פרטית שבעלת החנות מכירה אותי וזכרה שהייתי יום קודם. סרבה להחליף לי חולצה ללא החשבונית. לחולצה שקניתי עוד היה הטיקט עם הברקוד עליו. האם חוקי? האם יש מה לעשות בנדון? תודה

שלום,
על מנת להחליף פריט יש צורך להציג חשבונית רכישה.
בהחלט ניתן להחליף גם ללא חשבונית, אם אכן המוכרת זוכרת אותך.

זו השאלה. למרות שזוכרת ולמרות שיש לי את הוכחת התשלום בכרטיס האשראי היא לא מוכנה להחליף

שלום,
ככל שיש לך ראיות להוכחת הקניה מהחנות - על המוכרת להחליף לך את המוצר ולא להתעקש על חשבונית.

11/06/2023 13:18 חחי משלוח שהגיע באחור משלוח שהגיע באחור
שלום רב

הזמנתי חבילה מעסק בעיר אחרת. קיבלתי סמס שאומר שביום ראשון יגיע השליח, לא רשמו טווח שעות. השליח לא הגיע באותו יום. הגיע ביום למחרת.

פניתי לחברת שליחות בהתראה והם ענו:

1. הם לא אחראים אלא העסק שממנו קניתי את המוצר. מי אחראי? החברצ שילוח או העסק המוכר?

2. חוק הטכנאים לא חל כיוון שלא קבעו איתי טווח שעות אלא אמרו שביום מסויים יגיע השליח. האם דבריהם נכונים? או שגם קביעת יום מסויים למשלוח נחשב ולא חלה חובה לקבוע טווח שעות כדי שיכלל בחוק הטכנאים.



תודה

שלום,
1. מי שאחראי הוא בית העסק ממנו רכשת את המוצר.
2. גם אם חוק הטכנאים לא חל בעניין זה ניתן לבקש פיצוי מכוח הפרת הסכם, רשלנות, נזקים ועוגמת נפש (העובדה שנאלצת להמתין למשלוח שלא הגיע למרות שקבעו איתך).

05/06/2023 14:46 מיכל וירוס וירוס
שלום. רכשתי תוכנת אנטי וירוס למחשב. לאחר זמן התברר לי להפתעתי שבעצם יש וירוס ישן מאוד על המחשב, וזה לא זוהה ע"י תוכנת האנטי וירוס. תוכנה אחרת במחשב זיהתה את הוירוס רק אחרי שהפעלתי אותה. עד אז לא ידעתי שבכלל יש אפשרות כזאת. בינתיים נגנב כסף מכרטיסי האשראי בגלל הוירוס. כמו כן, נפרץ מייל ויתכן שנגנב עוד מידע. חברת האנטי וירוס מסרבים להחזיר לי כסף עבור המוצר בטיעון שחלף יותר מחודש ממועד הרכישה. אבל המוצר פשוט לא מספק את השירות שאותו הוא מציע שזה איתור וירוסים במחשב והגנה בפניהם. ומדובר בוירוס ותיק מאוד. הם רק רוצים לקבל ממני את הקובץ ובו הוירוס, כדי שהם יוכלו לספק את השירות לאנשים אחרים. הם טוענים שכל עוד לא נבדק הקובץ אין וירוס. אבל צילמתי את רישום הוירוס במחשב. האם ניתן לתבוע אותם ?

שלום,
כדי להצליח בתביעה יש צורך בעילה לתביעה ובראיות מתאימות להוכחת הטענות.
כדי לבחון האם יש לך עילה לתביעה - יש צורך לבדוק תחילה האם בעת קניית המוצר ניתנה לך אחריות. כמו כן יש לבדוק האם השתמשת במוצר (בתוכנה) בצורה נכונה (ולהוכיח זאת). לבסוף יש לבחון האם אכן וירוס שהיה צריך להתגלות באמצעות התוכנה אכן לא התגלה וכפועל יוצא נגרמו לך נזקים. כאמור כל זאת ועוד צריך להוכיח.

31/05/2023 06:20 מזי תיקון פלאפון תיקון פלאפון
שלום
נתתי לתיקון פלפון והם החליפו לי בלי רשותי למוצר לא מקורי וזה דפק את הטלפון
מה זכויות שלי ?


והאם פירסום שלי על השירות לא מקצועי שלהם זה נחשב שיימינג ?

שלום,
ככל שהדברים המתוארים נכונים ויש לך את הראיות המתאימות להוכחת הטענות - אתה רשאי להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בעניינך לצורך תיקון המכשיר או החלפה למכשיר חדש + תשלום פיצויים בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמה לך.
דיס המלצה אינו נחשב לשיימינג.

28/05/2023 14:01 דיבי לא רואים את תגובתך בשאלה הקודמת לגבי חוק הטכנאים לא רואים את תגובתך בשאלה הקודמת לגבי חוק הטכנאים
וגם לא ניתן להגיב שם. בבקשה עזרתך במענה

שלום,
הפניתי להסברים באתר המועצה הישראלית לצרכנות והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן.

29/05/2023 14:06 דידוש שאלת המשך

היי
שאלתי עורך דין בפורום משפטי אם איחור במסירה של כרטיס אשראי נכלל בחוק הטכנאים, הוא אמר לי שכן. תבעתי את חברת האשראי והתביעה נדחתה מכיוון שגופים פיננסים לא נכללים בחוק הגנת הצרכן.

האם אני רשאי לתבוע את עורך הדין מהפורום בגין נזקיי?

שלום,
לא. כיוון שהייעוץ הניתן בפורומים אין עליו אחריות (או במילים אחרות כל עוד שילמת שכר טרחת עו"ד לעורך הדין, אינך יכול לתבוע אותו כיוון שלא חלה עליו אחריות.
ראה בעניין זה תקנון הפורום.

21/03/2016 16:25 ירון יציב תביעה נגד מכללת פסגות תביעה נגד מכללת פסגות
ערב טוב
היום בבוקר קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה ממכלת פסגות
מפה לשם דיברנו על קורס שאני מתעניין בו בנושא נדל"ן ובהתאם לקח שהייתי תלמיד לשעבר מגיע לי הטבה ככה וככה..
תוך כדי השיחה
הבנתי שנירשמתי בעבר לשירות איתותים שלהם שאותם הקפאתי לאחר 6 חודשים שבהם לא נגעתי בכלל באיתות חודשים אחרי הקורס מניות שעשיתי הפסקתי להתעסק בדבר כי הבנתי שזה לא התחום שלי בחיים

מפה לשם הסתבר ששילמתי במשך 3 שנים סכום של 9000 שקל 250 שקל כל חודש על שירות שלא השתמשתי בו בכלל שירות שלא נגעתי ולא היה לי בו צורך כן אני מאותם אנשים שהצליחו למכור להם את המוצר הזה..

התחלתי לברר מחברים טלפונים ראיתי היום את הכתבה שעשו עליהם ב4.2.2015


ועכשיו אני שואל
מה אני יכול לעשות כדי לקבל את הכסף בחזרה או חלק מהכסף או משהו ..?!
האם אפשר להצטרף לתביעה ייצוגית שהבנתי שיש שנגדם..
אני אשמח לעזרה בכל הקשור לדבר
אנשים שידברו איתי אנשים שאני יוכל לדבר איתם כל דבר על מנת לנסות להתאמץ להשקיע כדי להחזיר לי את הכסף בחזרה

שלום,
אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה בגין מה שאתה מתאר.
כמו גם להצטרף לתביעה הייצוגית באם המקרה שלך דומה למקרה שבגינו הגישו את התביעה הייצוגית.

שומר נפשו ירחק מהם

מרמים אנשים לא להתקרב אליהם . אני משלם מחיר יקר על כך אל תעשו אותה טעות.

12/10/2017 11:30 לינוי זוועה

אני רוצה לצאת מהקורסים שני רשמתי אליהם!! לא התחלתי ללמוד אותם. ואני לא רוצה אותם אני יכולה לקבל החזר כספי??

אני הולכת להיכנס בהם בכל הכח!!

הייתי שמח אם תוכל לדבר איתי מה הנסיון שלך איתם
אני רציתי להירשם למכללת נדלן

שלום,
פנית לקבלת ייעוץ משפטי. ייעוץ משפטי אינו כולל המלצה או אי המלצה באשר לחברה מסוימת כזו או אחרת. איתך הסליחה.

איך אפשר להצטרף לתביעה ייצוגית ??

הקלד את תגובתך

14/09/2019 15:28 שחר מכללת פסגות

צור איתי קשר גם לי זה קרה

27/05/2023 09:56 ד חוק טכנאים חוק טכנאים
היי

חברת אשראי תאימה איתי מסירה כרטיס ליום מסויים בשעות הבוקר. באותו היום שבו אמורה להיות המסירה כמה שעות לפני המועד, התקשרו מהחברה ואמרו שהשליח לא יוכל להגיע היום. לבסוף השליח הגיע למחרת.

דרשתי פיצוי בסך 600 שח, סירבו.

האם חוק הטכנאים חל פה? האם עצם העובדה שהתקשרו אליי באותו יום של המסירה והודיעו לי שהיא לא תתבצע מהווה הגנה עבורם?
מה בעצם החוק אומר? עד מתי החברה רשאית לדחות/לשנות מועד מסירה שנקבע?

21/05/2023 16:43 חיים סירוב של חברת ארונות לספק מוצר במחיר שנקבע וסוכם על פי הזמנה ומפרט. סירוב של חברת ארונות לספק מוצר במחיר שנקבע וסוכם על פי הזמנה ומפרט.
היי,

הזמנתי ארון מחברת ארונות ידועה, סיכמנו על מחיר ( וזה לאחר שהוספתי לו כסף על דלתות מסויימות שרציתי ואחרי שהנציג מכירות דיבר עם המנהל של החברה כדי לאשר את התוספת במחיר שנקבע ).

חתמתי על המפרט וההזמנה והמחיר, שילמתי מקדמה של כ 10% מעלות הארון לפתיחת הזמנה ומדידה. לאחר כחודש וחצי הגיע אלי מודד הביתה ומדד את הנישה. לאחר מספר ימים אני מקבל טלפון מהנציג מכירות שלא ניתן לקיים את העסקה במחיר שנקבע כי הסוג של הדלתות שבחרתי יקרות מאוד ולא "אישרו את העסקה במפעל" ואם אני רוצה אני צריך להוסיף עוד 2000 ש"ח כדי לקבל את מה שסוכם ( תוספת של 25% למחיר הארון )

אני כמובן מסרב לכך ולמרות שאמרתי שזו בעיה שלהם הם מסרבים לספק לי את המוצר במחיר שנקבע וטוענים שאו שאני מוסיף את הסכום, או שאני מתפשר על דלתות אחרות זולות יותר או שמבטלים את העסקה. האם אני יכול לתבוע אותם ולחייב אותם לספק לי את המוצר במחיר שנקבע? ( או אפילו לתבוע אותם על פיצויים ? אם כן אשמח לדעת לפי איזה חוק וסעיף אני צריך להתבסס?

שלום,
כן בהחלט יש לך עילה לתביעה לקיום העסקה בהתאם להסכם ביניכם, או לחילופין קבלת פיצויים בגין כל האמור.
אם אתה מגיש את תביעתך בתביעות קטנות אינך צריך להסתמך על חוקים.
בכל מקרה - מדובר פה בהפרת חוק החוזים, חוק הגנת הצרכן, עוולת הרלשנות ועוד.,

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.