לשאלותיך:
האם יש עילה לקבל את כספי הרישום ? ייתכן וכן. תלוי בנוסח ההסכם מולם.
אותו הדבר לגבי נושא אכיפת החוזה. אם אפשרת להם לעכב את התחלתו הרי שידעת מזה מראש, ואם לא - הרי שמדובר בשינוי בתנאי החוזה שדורש ככלל את הסכמתך.
לא היה הסכם מולם אלא רק קבלה על דמי הרשמה. דרשתי לקבל נוהל ביטול וכדומה אך לא היה בפועל שום מסמך כזה והם טוענים שלא קיים אצלם.
לגבי תשלום דמי לימוד- נקבע תאריך 02/10 שאם הקורס ייפתח במועדו, נשוחח טלפונית וייגבה התשלום.
יש לי עדויות במייל הצעת המחיר שכלל את תאריך פתיחת הקורס.
הסיבה שעיכבתי תשלום רק ביום פתיחת הקורס הוא בגלל מקרים דומים בסטטוס סקול ומכללות אחרות שגובות תשלום ומעכבות פתיחת הקורס.
תודה על תשובתך
ככל ואין סיבה שיכולה להתקבל על הדעת, ייתכן מאוד שקמה עילת תביעה נגד המפעילה. ברור שהמסיבה בלעדיה הייתה אחרת.
שלום יעל,
הכל תלוי מה כתוב בהסכם עליו חתמת. אם הסכמת לתנאי כזה אז לכאורה קשה לראות כיצד ניתן לטעון היום אחרת.
מדבריך עולה שמדובר בטעות של הספק. אם כך אכן היה, עליו לשאת באחריות לנושא. אתה רשאי בהחלט לומר לו שיגיע להחליף את הסלון ולהדגיש כי ככל ולא יעשה את זה אתה תשקול הליך משפטי כנגדו. אני מציע לגבות את הפניה גם במכתב.
כלל והגעתו הינה חלק מהעסקה, אתה רשאי לומר לו שאם לא יגיע וישלים את העסקה אתה תשקול את ביטולה לרבות תביעת פיצויים. אני מניח שזה יגרום לו להשלים את העבודה. מציע לגבות את הפניה אליו בכתב.
לא ברורות לי העובדות. לאיזה חברה ניידו אותם ? מה ההגיון שחברת אורנג' תנייד 3 מספרים של לקוחות שלה לחברה אחרת ? אני לא מבין את הפן העובדתי.
על פניו ככל ודבריך נכונים אני מתקשה לראות כיצד החברה תוכל לאכוף עליכם תשלום קנס, לא כל שכן שקיימת הקלטה ושהם הודו בטעותם.
על פניו ניתן לבצע המצאה מחוץ לתחום באישור בית המשפט, וכן להמציא לסניף של הנתבע בארץ ככל ואכן עילת התביעה מאפשרת הגשת תביעה בארץ כנגדו. אני מציע להיוועץ עם עורך דין באופן אישי על המקרה ולבחון אותו בצורה עניינית.. קשה לענות כך באופן כללי.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.