סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

08/07/2013 15:50 אורה קנית שרות בטלפון ובטול למחרת היום האם יש לשלם דמי בטול וכמה  ? קנית שרות בטלפון ובטול למחרת היום האם יש לשלם דמי בטול וכמה ?
ביום 20.1.13 רכשתי באמצעות טלפון - יזום ע"י נותן השרות - בטוח למכונת יבוש ע"ס 1,500 ש"ח ב-12 תשלומים. למחרת היום בטלתי את העסקה אך כבר נוכה לי תשלום ראשון. בסך 125 ₪ כמו כן הודעתי לחברת האשראי אשר עצרה את התשלומים. לאחר מכן לא הצלחתי לדבר עם עובד מהחברה עמו אוכל לדבר על הנכוי. פעם זו בחופשת לידה, פעם היא אוכלת (הרבה) פעם בדיוק יצאו וכל מיני דרכים ואף בחוצפתם נאמר לי שהכוי כבר נשלח לחברת האשראי אך אני לא יכולה לראות בדף החשבון (אני עוקבת אחרי החיובים באמצעות האינטרנט כך שזה מופרח לחלוטין, הם התחמקו ממני כל הזמן. . עד שהחלטתי ב-18.4 לכתב מכתב למנכ"ל דרך "צור קשר" באתר שלהם. למחרת קבלתי טלפון ממזכירת המנכ"ל (הוא כמובן היה בחו"ל) ואמרה שתטפל בנושא ואכן כך עשתה אך אליה וקוץ בה. זיכו אותי ב-1,350 ₪ ולא בטלו את העסקה. אני שילמתי 125 ₪. שוחחת כמובן עם חברת האשראי שיחזירו את הכסף וכך אכן נעשה. ב-24 ביוני שלחתי שוב מכתב למנכ"ל ולא קבלתי תשובה מהם. ניסיתי לשוחח איתם טלפונית לא אשקר עשרות פעמים. לעיתים השיחות ניתקות 12 פעמים רצוף.. לבסוף "נתקלתי" בעובדת שהסכימה בטובה לתווך ביני לבין מזכירת המנכ"ל (לא נאה לה לשוחח עם סתם לקוחה) ונאמר לי שעלי לשלם קנס על בטול העסקה בסך 10% דהיינו 150 ₪ ולכן לא זיכו אותי במלא הסכום. להזכירכם בטול למחרת היום.. היא אף טענה שאמרה לי כך. זה ממש שקר.
שאלתי האם עלי לשלם דמי בטול על עסקה מרחוק, אם כן מה גובה הקנס. ומה עושים עם נותני שרות שלא משוחחים אתך. למכור יודעים.
תודה
אורה

הוא עניין אחד ודמי ביטול הוא עניין אחר. על פי פניתך אני מבינה כי העסקה בוטלה. לעניין גובה דמי הביטול, בד"כ מתייחסים לעלות של הספק בהתקשרות בעסקה. השאלה היא אם ידעת על גובה דמי הביטול מראש. על פי פניתך, לא מדובר בגובה בלתי סביר. עם זאת, העובדה שביטלת את העסקה למחרת מעלה את הסבירות כי טרם הוחל בטיפול בעניינך, אך הדבר לא מחייב. לשיקולך אם להתעקש על עניין דמי הביטול ולוא משום המוע דבו ביקשת לבטל את העסקה. מצד שני מדובר בסכום שאינו גבוה ורק הטרטור שאת עוברת עשוי לעלות לך יותר.

10/07/2013 17:13 דור עינת נזק שלא במסגרת האחריות נזק שלא במסגרת האחריות
רכשתי שולחן אוכל לפני חצי שנה, לבתי הקטנה נשפכה כוס מים עליו, דבר שגרם לעץ (פלטת השולחן העליונה) לתפוח. פניתי לחברת זגה ממנה רכשתי את השולחן ונאמר לי שנזקי מים אינם נכללים באחריות. האם יש לי עילה לתביעה? לעניות דעתי שולחן אוכל אמור להיות מצופה כך שיהיה אטום למים במידה סבירה.

והאם נזק מים צריך להיכלל בתחומי האחריות היא אינה שאלה משפטית. כמו כן, דעתך ששולחן אמור להיות מצופה באיטום למים. ייתכן וזו שאלה הנוגעת לתקנים, אך אין ברשותי המידע. אחד משתיים: או שאת חוקרת את התקן שלפיו שולחן אוכל אמור להיות מיוצר; או שאת מתעקשת מול החברה שחצי שנה זה לא זמן סביר ששולחן יזוק. מה שבלתי סביר באמת, הוא שכתוצאה מכוס מים התנפחה הפלטה. הייתי מציעה לך להתעקש בעניין, כיוון שאכן זה מצב בלתי סביר.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

10/07/2013 11:39 אלה הזמנתי תיקון דוד שמש  שסוכם על 500ש''ח,במהלך העבודה , הזמנתי תיקון דוד שמש שסוכם על 500ש''ח,במהלך העבודה ,
יורד ואומר שיש עוד צינור להחליף , אמרתי שיחליף....
בסוף העבודה דרש 1200 ש''ח על הצינור הנוסף וקידוח נוסף(שלא נעשה באמת - ממה שראיתי על הגג)... אבי שילם לו בצ'ק אחד לעוד שבוע.
(אני לתומי חשבתי לתשלום של עוד 30- 40 ש''ח.)
האם יש אפשרות לביטול הצ'ק???

הינו עבירה. מה המניע לביטול השיק? אם הנך טוענת כי תוספת התשלום הינה מירמה, את מוזמנת להגיש תובענה להשבת כספך.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

08/07/2013 18:17 מיכאל ראובן אי אספקת מותר בזמן שנקבע אי אספקת מותר בזמן שנקבע
שלום רב, 1) בהזמנה שקניתי (2 ספות) כתוב: "זמן האספקה למוצר 4 שבועות (נספרים ימי עבודה בלבד" - האם מדובר ב-28 ימי עסקים כפי שהחברה טוענת? 2) באותיות הקטנות כתוב: "איחור של 14 יום ממועד האספקה הרשום לעיל לא יהווה עילה לביטול הזמנה זו" - האם מדובר בימי עסקים למרות שלא מצויין? 3) ההזמה לא סופקה עד היום (נעשתה ב- 19.04.2013, ולטענת החנות הם רצו לספק ואני לא הסכמתי - כמובן שזה לא קרה. רק אני התקשרתי כל מספר ימים לברר מה קורה עם המוצר. היום הם אמרו שאני יכול לקבל את המוצר אבל אני לא מעוניין. האם יש עילה לתביעה? תודה מיכאל

שלא לקבל את המוצר מחמת הפרת ההסכם לספק אותו בזמן. כעיקרון, ימי אספקה הם ימי עסקים. אם מדובר באיחור סביר הסירוב שלך לקבל את המוצר עשוי להיחשב כחוסר תו"ל.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

10/07/2013 08:40 ליאורה איך מבצעים הגדלת סכום התביעה איך מבצעים הגדלת סכום התביעה
שלום.
הגשתי תביעה בת"ק על חוב של שוכרים שלא שילמו לי שכר דירה. קיבלתי פסק דין באפריל על 12000 שח' שכמובן לא שולמו לי ואני בתהליכי הוצל"פ (שגם הם לא ממש ברורים לי).
מאז, הם המשיכו לגור בדירתי ופינו רק בצו של בית משפט.
קרן החוב כבר מגיעה ל20000 שח'.
האם אני צריכה להגיש תביעה חדשה ולנסוע לבית-המשפט (שלא נמצא בעיר מגורי), להגיש ולשלם שוב אגרה או מספיק לשלוח פקס עם בקשה להגדלת החוב?
תודה, ליאורה.

ככל שמדובר בהוצל"פ, אזי זה הליך נורמלי שבו החוב גדל. או שהחוב גדל משום שלא שולמו דמי שכירות לאחר מתן פסק הדין? אם מדובר במקרה האחרון, יש צורך בהגשת תובענה חדשה על הסך הנוסף שלא שולם שכן את פסק הדין עצמו מגישים למימוש בהוצל"פ.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

10/07/2013 08:29 יפעת קוסקס החזר חליל צד לחנות החזר חליל צד לחנות
רכשתי חליל צד לבתי, כעבור יומיים היא חשה שצליל החליל עמום. לקחתי את החליל לבדיקה אצל מומחה לחלילים, והאו אמר שהחליל לא טוב. טרם עברו 14 יום. והחליל סגור באריזתו המקורית.
האם אני אמורה ע"פ החוק לקבל חזרה את כל הכסף בביטול העסקה?

ניתן להשיבו ולקבל את כספי הרכישה בחזרה. העניין הוא שהספק יטען כי נערך שימוש בחליל מעצם בדיקתו. בהנחה שהחליל סגור באריזתו המקורית, התעקשי לקבל את כספך חזרה.

08/07/2013 11:12 יצחק שירות תיקונים סלקום שירות תיקונים סלקום
יש לי מכשיר חכם שנרכש בסלקום המכשיר מאבד את התצוגה מידי פעם ולא ניתן לחייג ולהשתמש ביתר הפונקציות שלו למעט קבלת שיחות ללא זיהוי. התקלה מופיעה מס פעמים ביום ונעלמת לאחר זמן לא קבוע רבע שעה, שעה ויותר.
מסרתי את המכשיר לתיקון במוקד שירות פתח תקווה. ביקשתי גיבוי לאנשי הקשר שלי ונציג השירות התחייב שהוא מגבה את כולם למכשיר החליפי. למחרת התברר לי במהלך עבודה שמרבית אנשי הקשר שמשמשים אותי בעבודה לא גובו. זו הבעיה הראשונה.
הבעיה השניה שהמכשיר חזר לא תקין עם אותה תופעה שוב נמסר לתיקון ושוב חזר תקול בפעמיים האחרונות הראיתי לשליח את התקלה ובמקביל עדכנתי את נציג השירות על התקלה לצורך התיעוד.בשיחה עם נציג השירות הסברתי לו שהתקלה נובעת מהתחממות של המכשיר ולאחר קירור של המכשיר מול מזגן הוא חוזר לחיים. למרות זאת לא לא טופלה הבעיה והיום חזר המכשיר שוב עם אותה תקלה בדוח נרשם שהתקלה לא אותרה.סירבתי לקבל את המכשיר והוא הוחזר למעבדה. בשיחה טלפונית דרשתי שיסופק לי מכשיר באופן מיידי מאחר וסלקום התחייבה להחזיר לי מכשיר תקין. דרישתי לא התקבלה .והמכשיר נשלח שוב למעבדה.
אני כבר שלושה שבועות ללא המכשיר החכם עם טלפון חליפי פרימיטיבי ויחס משפיל מסלקום שכביכול אני מרמה ומנסה לקבל מכשיר חדש.
האם יש מקום לתבוע אותם?
תודה

בגין אובדן היכולת לערוך שימוש סביר במכשיר למשך תקופה לא סבירה. ברור שהאינטרס של החברות הללו הוא למשוך זמן על מנת לערוך נסיונות שיוזילו משמעותית את הוצאות החברה כך שיבוצעו מאמצים להשמשת המכשיר ורק אם אין ברירה יוחלף. פנה במכתב דרישה חריף (רצוי מעו"ד), לא ילך, גש לתביעה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

08/07/2013 06:44 ענת עמינח - מזרון פגום לאחר שנות האחריות עמינח - מזרון פגום לאחר שנות האחריות
רכשתי 2 מיטוח וחצי מעמינח ב 2006,
ב 2007 במזרן של מיטה אחת יצא הקפיץ, במסגרת האחריות החליפו את המזרן,
היום יצא הקפיץ למיטה השניה, ואין אחריות.
טיפול של עמינח -להחליף את המזרן בתשלום של 2700 ש"ח + 250 טכנאי
כאשר כל המיטה עלתה 5694
השאלה אם אפשר לעשות משהו , זה מגוחך .התשלום גבוה עבור חוסר האמינות והאחריות
ברור שישנה בעיה עם המזרנים, אז למה לגלגל על הלקוח בטענה שאין אחריות.
בחיים לא קרה לי מקרה כזה עם מזרנים(כל המזרנים בבית הם מעמינח גם מיטות נוער שהיו)

משמעו סיום התקופה שבה היצרן מחויב לצרכן בגין תקלות. אם לטענתך המזרן פגום מלכתחילה זה כבר עניין אחר ותאלצי לגשת עם החברה להליך. את יכולה לנסות להתעקש עם החברה שילכו לקראתך בעלות התיקון מהטעמים שהנך מציינת. זה לא חסר סיכוי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

07/07/2013 22:26 חלי תשובה לכתב הגנה מהניתבע תשובה לכתב הגנה מהניתבע
שלום רב שמי חלי תבעתי חברה והם שלחו לי כתב הגנה שכולו שקרים מה עליי לעשות האים לישלוח כתב הגנה או לחכות ליום שמיתקיים המישפט

בתודה מראש
חלי






אין מושג כזה - כתב הגנה לכתב הגנה. ישנו "כתב תשובה". במקרה שלך אני מניחה שמדובר בתביעה קטנה על כן אני מציעה שתמתיני למועד הדיון ושם תפריכי את טענות ההגנה.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

07/07/2013 10:17 שלומית חוק החזרת מוצר -   מכשיר טלפון סלולרי חוק החזרת מוצר - מכשיר טלפון סלולרי
ביום שישי רכשתי מכשיר סלולרי בחברת סלקום. במקום פתחו את הקופסא והשמישו את המכשיר עם כרטיס סים . בתי החליטה בשבת שאינה מרוצה מהמכשיר (גדול מדי, היא חיילת, ולא יכנס לפאוץ') . ביום ראשון בבוקר התיצבתי עם המכשיר בסלקום בבקשה להחזירו/להחליפו ונעניתי בשלילה. מה אומר החוק לגבי מכשיר סלולרי ? תודה
שלומית

אינן חלות על מוצר שנעשה בו שימוש. במקרה שלך, נעשה שימוש במכשיר.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.