סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,405)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/03/2013 10:03 אבי חיים אספקת אריחים שגוייה אספקת אריחים שגוייה
רכשתי אריחי קרמייקה לריצוף בית חדש הנמצא בתהליך בנייה. ההזמנה בחנות בוצעה על סמך אריח מסויים שבחרתי ונרשמה בהתאם למספר המק"ט הרשום עליו.
האריחים סופקו לאחר מספר ימים והרצף החל עבודתו.
במהלך עבודתו ביקרנו אני ורעייתי באתר הבניה ( הבית נבנה במקום המרוחק כ-150 ק"מ מבית מגורינו) והתאכזבנו ממראה הריצוף, תוך פליאה על בחירתנו הבלתי מוצלחת.
זמן מה לאחר מכן, הרצף ביקש לשלוח לו כמות נוספת של אריחים וכשזו סופקה, הסתבר שהיא שונה שהאריחים שסופקו והודבקו כבר במרבית הבית. בבדיקה שערכתי התברר באופן ודאי שהאריח שבחרתי בחנות זהה לחלוטין לאריחי המשלוח הנוסף ושונה מהאריחים שסופקו והודבקו כבר. ( רק אז הבנו את פשר האכזבה מ "בחירתנו" )
בפנייתי לנציגי שרות הלקוחות , הטילו עלי את האחריות ( היה עליך לבדוק את האריחים טרם שהודבקו) . הם שללו מכל וכל את בקשתי לשאת בכל ההוצאות הכרוחות בהחלפת הריצוף השגוי בריצוף אותו הזמנתי ( קרי- אספקת הריצוף אותו בחרתי, פירוק הקיים והדבקת החדש).
שאלותי: האם מחובתי לבדוק את האריחים טרם הדבקתם? האם יש בידי כלים מקצועיים להבחין בטעות או שוני ? האם כדאי לי לתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות וכיצד עלי להערך לשם כך?
בברכה ,
אבי.

לא הייתי נחרצת כפי שהשיבו לך בשירות הלקוחות ולוא מהטעם כי סופק לך מוצר שונה מזה שרכשת. ערוך בדיקה האם במסמכי ההזמנה בית העסק מתריע כי ייתכנו שינויים באריחים וכי חלה על הלקוח החובה לבדוק את האריחים במעמד קבלתם; ככל שלא כך, הגש תביעה בשים לב לעלות התיקון ועלות האריחים החדשים הדרושים. תביעה קטנה מוגבלת בסכום. השב לי בכמה להערכתך הנך מעריך את הנזק.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

12/03/2013 09:39 גלית חשבונית שלא שולמה חשבונית שלא שולמה
ביצעתי עבודת עיצוב והגשתי ללקוח חשבונית לפני שנה. הלקוח טוען שאין לו כסף לשלם.
כיצד ניתן לבדוק האם הוא פשט רגל?
האם ניתן לחייב פושט רגל לשלם?
תודה מראש,
גלית

תקלידי ב"גוגל" ותגיעי לשם. לגבי שאלתך השניה, פושט רגל אינו משלם את חובותיו כפי שמבצע אדם שאינו פושט רגל וזו הסיבה שהוא פושט רגל, על מנת להתמודד עם חובותיו שהוא אינו יכול להתמודד עימם. הליך פשיטת רגל הוא מורכב והוא חורג ממסגרת זו, אך אני אציין כי ככל שמדובר באדם שנמצא בהליך פשיטת רגל עלייך להגיש תביעת חוב על מנת להיכלל ברשימת הנושים של פושט הרגל.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

11/03/2013 07:13 אורי תביעות קטנות - טוען להעדר יריבות בשל היותו חברה בע תביעות קטנות - טוען להעדר יריבות בשל היותו חברה בע"מ
שלום,
לאחר שנהג פגע ברכבי לפני למעלה משנה וחצי (במהלכם נפגשנו פעמיים בבית המשפט) - הגיש הנתבע כתב הגנה ובו טען כי אין יריבות ביננו שכן הרכב הפוגע נמצא בבעלות חברה בע"מ - איך אני יכול לענות על טענה כזו?
- לפני שנה וחצי הוא כלל לא הזכיר כי הרכב רשום על שם חברה בע"מ.
- האם עכשיו התביעה תידחה ויהיה עלי לתבוע את החברה "המתחלה"?
- האם ניתן להוסיף את החברה בע"מ בשלב זה?
אודה לכל עצה.
בברכה
אורי

בכ"ז, עדיין לא הבנתי מדוע העובד סבור שהוא אינו חב בנזיקין. עם זאת, אני מציעה כי תגיש לבהמ"ש לתביעות קטנות בקשה לתיקון כתב התביעה ושם תטען כי מעולם לא נטען בפניך כי הרכב בבעלות חברה וכי לא ידעת ולא היה עליך לדעת זאת שכן הדבר גם לא נראה מהרכב (חיצונית). תבקש להוסיף את החברה המדוברת כנתבעת. אם תקבל אישור לכך, תגיש תביעה מתוקנת, ובה הנהג והחברה כנתבעים, אם לא קיבלת כמבוקש, תבקש למשוך את התביעה (למחוק וחלילה לא לדחות, יש משמעות לביטויים הללו) ותגיש תביעה חדשה.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

10/03/2013 12:43 לוי אמירה סלקום חיוב בגלישה סלקום חיוב בגלישה
12.02.13רכשתי טלפון ממחסני חשמל ומיד ניגשתי לסלוקום שיחברו אותי לקו אינטרנט. בסלקום

ב 12.02.13 רכשתי טלפון וניגשתי לחב סלקום שידעדנו אותו לגלישה באינטרנט בחברה נאמר לי שלא יכולים לחבר אותי רק ב 14.2.13 יוכלו לצרף אותי מועד תחילת החשבונית החודשים שלי
ב 13.02.13 התקשרתי אליהם וביקשתי שלא ישכחו לחבר אותי מחר 14.03.13 נאמר לי לא לדאוג והם יחברו אותי ואין לי חיובי גלישה ב 14.02.13 שוב התקשרתי לודא שחיברו אותי ולא אוחייב
ואכן אישרו לי שצירפו אותי אולם הגיע אלי חיוב ע,ס 570 שח גלישה לתקופה12.02.13
כאשר לא גלשתי בכלל פניתי לחברה לבירור וטענו שאני כן גלשתי ביומיים אלה ומוכנים לזכות אותי ב 200 שח כל חודש 50 שח לכן אני מבקשת להגיש תביעה

תתכבדי ותגישי בהקדם!
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

10/03/2013 06:42 לימור התייעצות בנוגע לתביעה-צרכנות התייעצות בנוגע לתביעה-צרכנות
שלום,
רכשתי סלון לפני כשנה מחנות שמוכרת מותג מוכר מאוד של סלוני. בקבלת הסלון התגלה פגם לאחר מספר ימים לקחו לתיקון וכשהחזירו במקום התיקון יצרו בעיה חמורה יותר הבדלי צבעים . לאחר דין ודברים שיחות וכדומה כעבור חצי שנה הגיעה מנהל התפעול של מותג הרשת שאכן טען שישנה בעיה בסלון . הנושא עדיין לא טופל ומתבצעת סחבת. אני מעוניינת לתבוע בגין מוצר פגום, עוגמת נפש וטירטור. את מי עליי לתבוע את הרשת או החנות ממנה רכשתי את המוצר או שניהם? האם הגיוני לתבוע 50% מעלות הסלון מהסיבה שהסלון פגום ( פגם נראה לעין). תודה

את הרשת, כמובן. לא הבנתי מדוע לתבוע רק 50% מעלות הסלון כאשר את מתארת כי מלכתחילה הסלון פגום. היה מקום להחליף לך את הסלון או להשיב לך את כספך.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

09/03/2013 09:33 חיים רמאות רמאות
הלכתי לבקש הלוואה לאחר מילוי הבקשה לא רציתי לקבל הלוואה כי ההחזר הכספי נראה לי מוגזם ואז הפקידה אמרה לי אתה צריך לשלם 800 שקל סירבתי ואז עורך הדין החברה תבע אותי ללא אזהרב מוקדמת 4000 שקל בהוצאה לפועל

הקלד את תגובתך

07/03/2013 12:43 טובה חתימה על כך שלא יחזרו לי כסף חתימה על כך שלא יחזרו לי כסף
שלום אני בתחילת שנה נרשמתי לללימודי עיצוב אופנה במכללה פרטית שהגעתי להתעניין במכללה דיברת עם משווק המכירות של המכללה שמאוד "ניסה" לעזור והלחיץ אותי להרשם מהר למכללה כי יש עוד שבוע ואני מאוד רציתי להתחיל ללמוד והוא אמר שהם עובדים עם הפקידון הצבאי וזה הסתדר לי השגתי צקים ושלמתי את ההפרש. הלימודים עלו 25.000 שקל. פלוס דמי הרשמה 500 שקל ומבחן לא ממש עמוק ונרלא אמיתי ב250 שקל בנוסף גם לימודים לאונברסיטה הפתוחה עוד 3000 שהם אמרו שצריך לשלם במזומן ועשיתי הלוואה ושלימתי והם אמרו לא תהיה בעיה שנרשמתי מאוחר. ואני ציינתי בפניו שאני עובדת בעבודה במשרה במלאה שמאוד חשובה לי ואני יכולה להתחיל רק שבועיים אחרי הוא הבטיח שאני ייצליח להשתלב אני חתמתי על הסכם שבהסכם רשום שאין החזר כספי והתקנון המפורט היה נמצא אצלו ולא נתן לי לקרוא אותו. אני מתון תמימות חתמתי כי נלחצתי ומאוד רציתי להרשם.
אחרי שנרשמתי הם נתנו רשימה שכללה ציוד בסך 5000 שקל שגם אותו קניתי בתשלומים הם אפילו מחט לא נותנים וגם לא דף הכל הרכישה עצמית. והייתי לוקחת חופשה מהעבודה בשביל הלימודים זה גרם לי לחץ מאוד מבחינה כספית כי הצמב שלנו לא ממש טוב. ובנוסף גם הייתה מלחמה בדרום שקטעה לי את הלימודים בחודש לפחות שחזרתי אחרי המלחמה מצאתי את העצמי לא מצליחה להשלב ולפעמים גם לא יכלתי להגיע ברכבות לתל אביב כי לא היה לי כסף לנסיעות. אני הגעתי לבית ספר לשיחה ובקשתי החזר בגלל כל הסיבות שהעלתי שהייתי . והם אמרו שאני חתומה שאין החזר כספי ואין מה לעשות אני התחננתי שלפחות יחזירו חצי ממש קשה לי אני גם לא הפקתי כלום מהלימודים ולא למדתי כלום. ולמה להרוס לי שיקחו את הכנס שמגיע להם הם לא הסכימו ואמרו שחתמתי ואני חתמתי בתמימות ואמרתי למה לא נתנו לי הביתה את התקנון. בנוסף לאוניברסיטה הפתוחה אני שלמתי בנפרד והם החליטו בתחילת הסמסטר שנרשמתי מאוחר ואני לא יכולה לקבל את ההחזר הכספי במשך ארבע חודשים הכסף לא הוחזר אליי מהסיבה שלהם בנתיים שילמתי רביות של הלוואה והיה לי מש קשה לשלם אותה. ואז הם טענו שנרשמתי לסמסטר ב' שאותו מילאתי טפסים כי בהתחלה כן רציתי ללמות וביטלתי את זה אחרי 48 שעות במקום 24 שעות ובגלל זה יקחו לי דמי הרשמה 450 פלוס זה ששלחו את הספרים הביתה ותעודת סטונדט שזה הגיע שבועיים אחרי שדרשתי ביטול ותקנון שלהם לא רשום כלום על דמי ביטול רק רשום לעיין בתקנון ששאלתי את המכללה שלי למה גם את זה הם לא נתנו לקרוא הם טענו שאני צריכה לעיין באנטרנט השאלה היא מה עם הזמן שחיכתי לכסף שלי להחזר והרביות ששילמתי זה לא כסף.
בבקשה אם אפשרלעשות משו הכסף הזה חשוב ללימודים וזה הקיפצה היחידה שנשארה לי לחיים . אם אפשר לעשות משו. כי מאז ללימודים אני בקושי הולכת בגלל שהנסיעות קשות בגלל המצב הכלכלי וגם החומרים ואני לא מבינה כלום בכיתה ובגלל הצב גם לא טוב לי שמה מה אפשר לעשות? עם יש איזה פריצה? והאם יש טעם להציל את הכסף? שלי אשמח עם תדריכו אותו בתודה טובה

הוא שעל פניו הביטול נעשה מסיבות הקשורות בך ולא בשל סיבות הקשורות בהפרת ההסכם על ידי המוסד הלימודי. עם זאת, אפשר לבנות "קייס" באמצעות טענות של פגם בכריתת ההסכם ו/או לחץ שהופעל עלייך שבעקבותיו לא חתמת בידיעה ברורה לקראת מה את הולכת.
אמנם המקרה שלך כולל הרבה מלל, אך מסיבות שונות הרבה מטענותייך אינן מובנות לי.
אני לא חושבת שהמקרה שלך אבוד מראש, צריך לבנות נכון את הטענות שלך בעיקר אלה הנוגעות לאופן החתימה על ההסכמים. במסגרת זו אני לא יכולה להדריך אותך באופן פרטני יותר לגופן של טענות.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/03/2013 18:10 יעל תביעה כנגד טכנאי תביעה כנגד טכנאי
שלום רב
לפני כחודש וחצי הזמנתי טכנאי שיבוא ויתקן לי את המכונת כביסה.
הוא הגיע אלינו בדק ואמר שהלכה המשאבה ואין לו חלקים הוא יגיע ביום למחרת ויביא את החלקים.
אכן הגיע יום אחרי אבל הביא את החלק הלא נכון..
וככה עוד יום עבר..
לאחר מספרים ימים הוא הגיע עם החלק הנכון.. סידר את המכונה
יום אחרי שהתחלתי לעשות כביסות ראיתי זרימת מיים מהלמטה של המכונה.
וגם היא לא סחטה משולם אלא הינו צריכים תמיד אחרי מכונה לעשות סחיטה נוספת.
התקשרתי אליו אמרתי לו מה הבעיה הוא אמר שהוא יגיע..
אמרתי לו שהיא כרגע עובדת בסדר אז זה בסדר שיגיע בתחילת השבוע.
מכאן התחיל המרדף..
מסנן אותי טלפונית
רק לאחר אין ספור טלפונים הוא הגיע ראה מה הבעיה.. ואמר שיגיע שוב יום למחרת לסדר.
הוא לא הגיע...
רק אחרי שבוע..
מאז זה משחק..
הוא מסנן אותי.
אין לי מכונה בכלל
הוא קובע ולא מגיע
לקח חלק מהמכונה שלי לסדר אותה אמר לי שיביא לי מכונה חילופית ושיקר.
רק אחרי איומים לתביעה הוא מוכן להחזיר את החלק..שלפני מספר ימים נאמר לי שהוא סידר אותו ולפתע היום החלק הלך...
מה ניתן לעשות?

אם לא נכלל במסגרת תקופת אחריות אז לא חלה ההגנה של חוק הגנת הצרכן. מדובר בתביעה אזרחית כנגד הטכנאי רק תצטרכי לכמת את הנזק שנגרם. הייתי מציעה בשלב ראשון לדרוש מהטכנאי פיצוי או לכל הפחות החזר הכסף ששילמת (אני מניחה שכבר שילמת) ולעמוד על תיקון המכונה כנדרש (בהנחה שאת עדיין מעוניינת שהוא יתקן לך את המכונה ולא טכנאי אחר). כדאי שזה יהיה כתוב.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

06/03/2013 16:01 משה אלפסי תביעה לחברה צרכנות תביעה לחברה צרכנות
אני רכשתי מחברת גרנדטק ישראל מוצר כלשהו ומאותו יום שהמוצר הגיע איני יודע איך להשתמש בו והתקשרתי מספר פעמים ושלחתי מיילים ולא עונים לי ומתי שענו לא נתנו לי עזרה ..
רציתי לדעת אילו צעדים אני יכול לנקוט על מנת לקבל את כספי בחזרה או להסדיר את העיניינים

הקלד את תגובתך

06/03/2013 12:46 אביתר חברת סלקום שולחת לי הודאות פרסומיות חברת סלקום שולחת לי הודאות פרסומיות
במהלך שבועות רבים חברת סלקום שולחת לי מלא הודעות פרסומיות.
לאחר שתקשרתי והתלוננתי שיפסיקו את שליחת ההודעות וכיבלתי בהודעה את אישור הפנייה,
נשלחו אלי עוד 4 מסרונים פרסומיים מסלקום לאחר שהתקשרתי שוב והתלוננתי והמוקדנית טענה שראתה את הפניה הקודמת שלי ולא מבינה למה זה לא נחסם וחסמה בשנית את המסרונים הפרסומיים האלה כבלתי עוד 3 מסרונים פרסומיים
האם אני יכול לתבוע את החברה ועל סך כמה?
תודה מראש

בניגוד לחוק (חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982), קיימת עילה לתביעה. הכוונה היא, שפרסום דבר פרסומת שנעשה שלא כחוק, ללא הסכמת המקבל, עשוי לזכות בפיצוי בסך של 1,000 ש"ח בגין כל פרסום. אני לא נכנסת לשאלה כמה כדאי או ניתן לתבוע כיוון שהחוק מונה חלופות שונות ואף נתון לשיקול דעת בהמ"ש ואין זו המסגרת לפרט.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.