סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

24/02/2013 10:12 הרצל ביטוח בתאונה ביטוח בתאונה
נפגעתי בתאונה לפני 6 שנים ..העו"ד שלקחתי טיפל בפיצויים שקיבלתי (2500 שקל)
שנתיים לאחר מכן אני מקבל ממגן דוד אדום מכתבים בנוגע לחוב (2600 שקל) אמבולנס מאותה תאונה
מסרתי את המכתב לעו"ד שטיפל לי בפיצויים
הוא פנה אליהם בדרישה לשלם והם אכן שילמו כ-900 ש"ח 4 שנים אחרי התאונה!?
היום יש לי תיק בהוצאה לפועל על סך של 2600 שקל מה אני עושה ...

אם החוב 2600 ש"ח ממד"א, מי שילם 900 ש"ח ולמה רק 900 ש"ח?
אם כביכול שולם חלק מהחוב, האם 2600 ש"ח זה החוב עם ריבית או שזה גובה החוב המקורי?
תנסה לפרט את העובדות בצורה שאוכל להבין מה באמת קרה...

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

24/02/2013 09:59 כהן סימה תביה נגד הוט תביה נגד הוט
התחברתי להוט לפני שנתיים וחמישה חודשים התחייבות ל שלוש שנים ,
במעמד המכירה נציגה של הוט העלתה את יס ובזק על הקו ןלברר את הקנס
ואמר לי שעד 1000 ש"ח קנס ליס ,ועד 300 ש"ח קנס לבזק
מאז ועד היום לא קיבלתי אז הקיזוז אף על פי ששלחתי את החשבונית כאשר קיבלתי אותה כחודשיים אחרי .

הפניה צריכה להיעשות באופן שיהיה ברור שהם קיבלו את פניתך. (מכתב רשום למשל). כמובן שאם אינם מעבירים את הקיזוז, תגישי תביעה קטנה.
חבל שחיכית עד עכשיו...
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

24/02/2013 09:44 רבקה השגת גבול ועקירת עצים השגת גבול ועקירת עצים
קבלן בניין נכנס לחלקתנו ללא רשות וללא הודעה מראש.חפר אדמה ועקר עצי פרי מניבים לצורך בניית חומה ביננו.מהו תהליך התביעה והאם צריך עו'ד לתביעות קטנות?איזה ראיות אנחנו צריכים להביא לבית המשפט?

אני מציעה היוועצות עם עורך דין.
את יכולה ליצור איתי קשר אסביר לך מדוע זו עמדתי.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

22/02/2013 12:52 ציפי כהן האם יש סכום מינימלי להגשת תביעה ? האם יש סכום מינימלי להגשת תביעה ?
1. מהו הסכום המינימלי להגשת תביעה ?
2. אנחנו 5 נשים שרוצות לתבוע , ואני אהיה הנציגה . האם כולנו צריכות להגיע לדיון ?
תודה

כשמן כן הן, מדובר על תביעות בסדר גודל קטן.
עם זאת, שימי לב שיש אגרה לשלם, לכן אם בכוונתך לתבוע עשרות שקלים, רק האגרה תעלה יותר... הכוונה היא שישנם סכומים שפשוט לא שווה לתבוע.
לעניין הנציגות, כעיקרון התשובה היא שכולן צריכות להגיע לדיון וזאת משום שאני לא יודעת מה כל אחת ו"תרומתה" לדיון ומה מעמדה. ככלל, בבית המשפט צריכים להגיע בעלי הדין, כלומר מי שתובע, במקרה שלך. ישנם מקרים שניתן לוותר. אני לא יודעת מה המקרה שלכן.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

22/02/2013 09:16 קמילה אי תשלום שכר דירה של שותף החתום על חוזה. אי תשלום שכר דירה של שותף החתום על חוזה.
בוקר טוב,

אני סטודנטית שמשכירה דירה עם שותפה,החוזה על שנינו אבל הצ'קים של השם שלי
כל חודש הבעלים של הדירה פודה את הצ'ק שלי והשותפה מעבירה לי את חלקה בהעברה בנקאית
פירקנו את השותפות והשותפה לא שילמה לי את חלקה בעקבות כך נכנסתי למינוס בחשבון העו"ש השותפה לא מוכנה לשלם את החלק שלה על אף ששהתה בדירה החודש..
מה אוכל לעשות בנדון?
אודה מאוד לעזרה.

ויש ברשותך הוכחה להעברה שמבצעת השותפה בכל חודש (במקרה שלך פירוט פעולות הבנק שמוכיח העברה בנקאית) תדרשי ממנה את חלקה, תחילה במכתב רשום (יכול להיות רשום על ידך) ואם אינה משלמת, אז בתביעה קטנה. איני יודעת בכמה כסף מדובר, לעיתים מדובר בסכומים קטנים שרק הפעולות לגבייתם עולות יותר.
שתדעי, שאת חייבת על פי הסכם השכירות "ביחד ולחוד" ועל כן רק בהוכחה שהיתה ביניכם הסכמה לעניין אופן התשלום תוכלי לחייב אותה. מכל מקום, אל תוותרי כ"כ מהר.
בהצלחה,
עו"ד
שרית לנגה-יצחקי.

21/02/2013 07:23 אופירה אשואל תנור שמחליד תנור שמחליד
רכשתי תנור לפני בערך כשנתיים התנור התחיל להחליד מסביב ובאיזור הכפתורים. נראה שהחומר מתקלף ואינו מחזיק מעמד בעקבות החום. איך יכול להיות שתנור המיועד לחום ולאש מכיריים יתקלף ויחליד בצורה גסה כל כך. פניתי לחברת beko אך הם ענו שאין לי אחריות לכם כדי לשלוח לי נציג שירות יעלה לי 250 ש"ח עם זאת ביקשתי שמנהל ידבר איתי היא לא נתנה לי לדבר עם אף נציג מעליה והמתנתי כדקה שוב שמעתי את קולה וכך אמרה שאין לי מה לצפות זה מה שהוא יגיד לי גם כן. וכך הסתיימה השיחה. תשובתה לא ענתה לי על התלונה. לפי ריאות עיני אין התנור אמור להתקלף ולהחליד (יש לציין שאני לא משתמשת בחומרים כל שהן לניקוי התנור אפילו במיועדים לניקוי תנורים. אלא במטלית לחה) ניתן לראות בקלות שהחומר מתקלף מחום. וזה לא סביר לתנורים. התנור לא נראה אסטטית טוב. אנא צרי איתי קשר מה לעשות. למיטב ידיעתי תנורים מחזיקים מעמד לפחות 10 שנים ואינם מחלידים אלא אם כן קילפו את צבעם בכוח.
תודה אופירה

הקלד את תגובתך

אכן לא אמור להחליד ולהתקלף. אני מניחה שפגה תקופת האחריות על המוצר גם.
את צריכה לעמוד על כך שישלחו נציג ללא עלות כמו גם להתעקש לשיחה עם אחראי או מנהל. בשלב שני תתעקשי שיפתרו את הבעיה עבורך.
מכיוון שאין לך אחריות ובתקופה המדוברת בה התנור נמצא ברשותך, תגלי אסרטיביות (לא תוקפנות) כדי שבעיתך תפתר. זה יכול לקחת זמן. מנסיון הטרטור נעצר עם התערבות של עו"ד.
אגב, לא ציינת בכמה רכשת את התנור...?
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

20/02/2013 14:08 מאיר קניתי רכב יד שניה קניתי רכב יד שניה
שלום
אני קניתי לפני 4 חודשים רכב מיד שניה מאדם פרטי לאחר מספר ימים התקשר אליי המוכר וטען כי שכח ברכב משקפי יוקרה שלטענתו עולות 1200 ש"ח כמו כן הוא הוסיף ואמר כי יש כסף רב במטבעות ברכב והוא רוצה את זה חזרה
יש לציין כי לא ראיתי דבר כזה ברכב
הוא הגיש נגדי תביעה בבית משפט לתביעות קטנות על סך 1600 + הוצאות שאשלם לו
האם יש לו קייס בעניין
יש לציין כי לא ראיתי באוטו לא משקפיים ולא כסף

נכון?

בהצלחה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

17/02/2013 08:59 יניב תקלה בקבלת כרטיסים למשחק כדורגל בחו תקלה בקבלת כרטיסים למשחק כדורגל בחו"ל
שלום ,
הזמנתי בחברת הדקה ה-90 שני כרטיסים למשחק הכדורגל ריאל מדריד נגד מנצ'סטר יונייטד.הכרטיסים vo לקומה השניה באיצטדיון לאורך המגרש ומחירם 285 יורו לכרטיס.
ההזמנה התבצעה כחודש לפני המשחק והובטח לנו לקבל את הכרטיסים במלון מספר ימים לפני המשחק או ביום המשחק עצמו. יום לפני המשחק כשראיתי שעדיין לא הגיעו הכרטיסים שלחתי אליהם מייל תזכורת עם כל פרטי העסקה. הם לא השיבו למייל. ביום המשחק בשעות הבוקר בדקתי שוב במלון(היו אצל פקיד הקבלה עשרות מעטפות עם כרטיסים לאורחים אחרים במלון) גם הפעם לא היו כרטיסים עבורנו. שלחתי הודעה לחבר בארץ שיתקשר אליהם ויברר(אני הייתי ללא חבילת חו"ל והעדפתי לא להתקשר בעצמי בשל העלויות הגבוהות) . החבר התקשר ושם אמרו לו שהיתה תקלה טכנית והכרטיסים לא נשלחו ולא ישלחו למלון. כתחליף הציעו לנו כרטיסים לקומה העליונה באיצטדיון(כרטיסים שהוצעו בדקה ה-90 במכירה מוקדמת במחיר של כ-160 - 130 יורו). ביום המשחק אותו כרטיס עלה לחברה 350 יורו. ביקשתי שיתקשרו אליי (למרות ששיחות נכנסות בחו"ל עולות לא מעט כסף לדקת שיחה) בתחילה סרבנו משום שמדובר במיקום גרוע באיצטדיון בטח יחסית למקומות שהזמנו אך לבסוף כשהבנו שאין ברירה אחרת החלטנו לקבל את הכרטיסים שהגיעו כ-4 שעות לפני המשחק. חשוב לציין כי מטרת כל הנסיעה לספרד היתה המשחק הספציפי הנ"ל. ביום המשחק במקום להגיע לאיזור האיצטדיון ולספוג את האווירה כפי שתכננו נאלצנו להמתין במלון , לדבר עם החברה שוב ושוב בטלפון ולהמתין לכרטיסים שבכלל לא היינו בטוחים אם יגיעו.
שאלתי אליכם האם ואיזה פיצוי מגיע לי מחברת הדקה ה-90. חשוב לציין שהם הבטיחו שייצרו איתי קשר כשאיהיה בארץ אבל זה עדיין לא קרה
תודה
יניב

הקלד את תגובתך

בסופו של יום, יש פער בין מה ששילמת למה שקיבלת מבחינה כספית? זו שאלה ראשונה.
אם אני מבינה נכון הפיצוי שאתה דורש הוא בגין האכזבה שנגרמה לכם. בכל זאת, צריך לנקוב בסכומים. אני מציעה שתקזז מהסך ששילמתם על כל הטיול את הסך המינימלי שהשקיעה החברה בכרטיסים חלופיים (ולא השווי שלהם ביום המשחק) ותוסיף רכיב עוגמת נפש ותוציא מכתב לחברה. אם לא יעזור, תפנה לתביעה קטנה. חשוב שזה יהיה מכתב רציני שלא עולה ממנו רק רצון לפיצוי.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

19/02/2013 11:56 אלרון עיכוב בתיקון פלאפון- במקום כמה שעות לפחות לשבוע וחצי עיכוב בתיקון פלאפון- במקום כמה שעות לפחות לשבוע וחצי
מסרתי פלאפון לעדכון גרסה. אמרו שזה ייקח כמה שעות בודדות.
אח"כ אמרו לי שהם הסתבכו וזה ייקח עוד יום. כל יום הבטיחו לי שלמחרת זה יהיה מוכן. כשהתקשרתי הם התעצבנו ואמרו שהם יתקשרו. שבוע וחצי עבר והפלאפון לא מוכן.
כשבאתי לחנות הטכנאי התעצבן ואמר שבגלל שהתקשרתי כל הזמן הוא דווקא לא טיפל לי במכשיר למשך יומיים.
אין לי זיכרונות בפלאפון הנוכחי. נגרמת לי עגמת נפש רבה. אני יכול לתבוע אותם?

להגיד שלא טיפל לך בטלפון למשך יומיים.
אם אתה יכול להוכיח שאמר את זה ואתה יכול להוכיח נזקים מוכחים שנגרמו עקב כך שלא היה לך טלפון (הביאו לך טלפון חלופי?) תגיש תביעה קטנה. זה עניין של מעט כסף, לא מעבר לכך.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.

19/02/2013 13:50 חיים הפקעת מחיר? הפקעת מחיר?
האם אני יכול לתבוע בית עסק בגין הפקעת מחיר של מוצר שעליו היו מדבקות מחירים שונים ?חוייבתי במחיר הגבוה למרות ששוחחחתי בטלפון עם מנהלת החנות !

אם הפקעת מחיר, זה עניין אחד ואתה לא חייב לרכוש היכן שמפקיעים מחירים לדעתך, אלא אם מדובר במוצר בפיקוח; עם זאת, החוק מגן על צרכן במובן הזה שהמחיר שמופיע צריך להיות המחיר הנכון ולא נדנדה של מחירים. תתחיל בזה שתבקש את המחיר הזול ביותר מאלה שהופיעו על גבי המוצר, אם יסרבו אתה יכול להתלונן במועצה להגנת הצרכן.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.