יש את הסכם הרכישה של המנוע?
מכל מקום, אם המוצר שקיבלת פגום, תפנה בהחלט לקבלת כספך ו/או פיצוי בגין נזקים שנגרמו.
אפשר שבעל העסק יהיה מוכן לעבוד עד שתקבל את המוצר כפי שהיה עליו לספק לך. זה בד"כ קורה כשבעל עסק מבין שאם לא יעשה כן יהיה חשוף לתביעה.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
מחויב לתקן ליקויים בדירה. זה בעיקר נוגע לכתמי העובש הרטיבות. עניין הפח ניתן לטיפול מול הועד או מול העיריה. אל תשתחררי באופן חד צדדי מההסכם כי זה חושף אותך לתשלום עבור כל תקופת השכירות. את צריכה לפנות באופן מסודר בבקשה לתיקון הליקויים ולתעד אותם.
אני ממליצה שתפני ליעוץ מסודר ולא במסגרת זו.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.
כשאתה יודע שיש סיכוי שהחתימה שלך לא בתוקף? כעיקרון חתימה מתחת לגיל 18 אינה תקפה. אני לא נכנסת לשאלה אם אין לחברה דרך לתבוע סעדים דרך הורים שלך.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
ולמעשה אין לו הגיון כי הוא סותר כללי הסמכות המקומית.
עם זאת, יתכן וישנן נסיבות שמאפשרות הגשת התביעה במקום מגורייך בנסיבות מסוימות ועל כן אני ממליצה שתנסי להתייעץ עם עו"ד שעיסוקו בתחום האינטרנט.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
וכתוצאה מכך נגרמו לך נזקים, הוא כמו כל בעל מקצוע שלא עשה עבודתו כפי שמצופה ממנו לעשות או התרשל.
אם אכן הפיטורים מהעבודה נגרמו כתוצאה מאי פעולה של עו"ד שהיתה מונעת את הפיטורים, קיימת עילה לתביעה.
אני מודה שמבחינה קולגיאלית קשה לי לייעץ כנגד חבריי למקצוע, לכן אני מציעה כי בשלב ראשון תפנה/י לעורך הדין ליישר עימו את ההדורים (בצורה מכובדת) ולבחון מה הוא יכול לעשות במקרה זה.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
תודה על תשובתך, הוא הציע לי זיכוי בשירות אצלו לפעם הבאה אבל
א. אני לא סומכת עליו
ב. כיוון שאין לי רשיון אני לא צריכה עו"ד תעבורה
אפילו את התשלום הוא לא החזיר לי
כיצד את יכולה לנהוג
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
הקלד את תגובתך
הקלד את תגובתך
מכתב מסודר שממנו משתמעת חובתו של העסק ליתן לך מענה כנדרש.
תדאגי שיהיה תיעוד לזה ששלחת את המכתב ושבית העסק יהיה מודע לכך (הדרך הקלה היא באמצעות אישור הפקס שנשלח או בדואר רשום כפי שאנו עורכי הדין נוהגים לעשות).
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
זאת לא חברה כזאת גדולה ומסתבר שהן אחיות, השאלה אם באמת יש לי זכות להחזר כספי או לפחות זיכוי? יש לציין שרכשתי שם בעונה האחרונה במאות שקלים.
מצד אחד, לא עברו 14 יום מרכישת המוצר, ומצד שני מדובר בביגוד שבענף זה הזמנים להשבת המוצר קצרים יותר. מכיוון שקיבלת מוצר פגום, הייתי מתעקשת לקבל החזר כספי בשלב ראשון, שלא לומר, זיכוי.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
תפני במכתב התראה מעו"ד ותדרשי מבעל העסק את הוצאותייך ושם תכניסי גם את ימי ההמתנה והנזקים לרבות עוגמת נפש (למרות שאני לא מעריצה של רכיב הנזק הזה, במקרה שלך זה מקומם).
עו"ד ידע כמה נזק שווה כסף לדרוש. אם לא ישלם, תלכי לתביעות קטנות.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
תודה על התשובה.
עד לקבלת התשובה קיבלתי טלוויזיה חדשה והיום הביאו גם מזנון חדש...אבל באמת העוגמת נפש שנגרמה לי לא אוכל לתאר במילים....
אני מתלבטת אם לדרוש פיצוי או לא.
מה דעתך?
איחור מהותי באספקת המוצר שמלווה במקרה שלך במוצר פגום ו/או לא תקין שאף גרם לך נזקים יכול להוות עילה לפיצוי בגין עוגמת נפש, בזבוז הזמן והטירחה.
תפני לבעל העסק בדרישה לפיצוי.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
לא ברור לי וכמובן שיש הבדל מבחינה מהותית. אין אחריות על המוצרים?
בשלב ראשון, איש מקצוע שיתן חוו"ד יכול להיות נגר מחברה גדולה ומוכרת, או חברה שעיסוקה בריהוט לאמבטיה. אם ימסר לכם כי המוצר היה פגום כבר מעצם טיבו וטבעו תיפנו לקבלת הכסף בחזרה.
אני מציעה שתחפשי אם יש לאיקאה תקנון שמסדיר עניינים של החזרת מוצרים ואחריות לגבי המוצרים.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי.
הארונות החלו להתנפח כתוצאה מלחות כעבור חודשיים בלבד
למערכת יש אחריות גלובלית של שנתיים (גלובלית כי איקאה נותנת את אותה האחריות לכל הרהיטים שלה ללא הבדל בצורך ובתנאי השימוש - לינק לתעודת האחריות /files/Services/converted.pdf)
כחודש לאחר שהוחלפו החזיתות הפגומות - החלו להופיע התנפחויות בכל חלקי הארונות.
פנינו אליהם בדרישה לקבל את כספינו חזרה - הם מוכנים להחזיר רק 50% מהסכום...
השאלה שלי היא - מה היקף האחריות שלהם וכמה אנחנו יכולים לדרוש מהם בחזרה - שימי לב הם טוענים שנזקי רטיבות לא כלולים באחריות - מדובר בארון אמבטיה....
תודה על ההיענות המהירה
על רצוני לקבל את מלוא הכסף בחזרה.
לפי מה שאת מתארת מדובר במוצר פגום. לאחר זמן כה קצר המוצר מראה פגמים, לכן גם אם המדיניות שלהם להשיב 50% אני לא הייתי ממהרת לקבל את זה.
אל תוותרי כ"כ מהר.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
לצלם את הגבינה, ולפנות ליצרן עם פרטי המקרה (היכן נרכשה הגבינה וכיו"ב).
על פי רוב אנשים עושים זאת על מנת לקבל פיצוי, אני מציעה כי תרשום להם שמעבר לפיצוי שמגיע לך אתה מבקש לדעת מה הפעולות שנעשו על מנת לוודא שאיש לא יפגע מרשלנות זו שאחרת תפנה למשרד הבריאות בתלונה.
אתה מוזמן לעדכן אותי מה התפתח.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.