סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

13/02/2013 17:28 אריקה רטיבות בדירה רטיבות בדירה
רכשנו דירה בבניין ישן בירושלים. המוכרת הצהירה בחוזה שאין בדירה רטיבויות. נכנסנו לדירה באוגוסט. חודש שעבר חדרו מים מקירות חיצוניים. הזמנתי מהנדס אשר קבע שעלות תיקון נזקי הרטיבות עומד על כ-42 אלף ש"ח.
שאלתי היא, האם יש דרך בה אוכל להדוף טענה אפשרית של המוכרת על פיה לא ידעה על הרטיבות? לציין כי המוכרת לא התגוררה בדירה בשנתיים שקדמו למכירה ובדירה היו חפצים שלה עד לפינוי שהתרחש ימים ספורים לפני שנכנסנו לדירה.
הערה נוספת, לדברי המהנדס לא ניתן לקבוע אם מדובר ברטיבות חדשה או ישנה.

ובנושא אחר שאף הוא קשור לנושא זה. רטיבות באחד הקירות בדירה נגרמה מפיצוץ בצנרת הדירה שמעל הדירה שלנו. הרטיבות גרמה לטחב ולעובש בארון הבגדים ולבגדים. בפנייה לדיירת בקומה מעל, היא סרבה לשמוע את טענותינו ואף טענה בהתחלה שמקור הרטיבות אינו בדירתה. הוזמן מהנדס של האגודה לתרבות הדיור (לציין כי כתוצאה מפיצוץ הצנרת בדירתה, יש דליפת מים במבואת העמודים של הבניין והרטיבות מחלחלת ומתפשטת בכל הקירות שאחת מהן משותפת לדירתי). המהנדס קבע חד משמעית שמקור הרטיבות מדירתה. היות והיא מסרבת לאפשר תיקון או לתקן בעצמה, הועד החליט להגיש נגדה תביעה. האם עלי לכלול את התביעה שלי בתביעת הוועד או להגישה בנפרד ורק לבקש ששתי התביעות יידונו יחדיו היות ומדובר בנושא זהה.
תודה רבה

הוא להוכיח כי בעלת הדירה ידעה על הרטיבות בטרם מכרה את הדירה. חוו"ד המהנדס שאינו יודע אם הרטיבות חדשה או ישנה רק מקשה על העניין יותר. אפשר ככה:
1. לאתר את השוכרים שהיו בדירה קודם לכן ולנסות להבין אם גם הם סבלו מהרטיבות;
2. לנסות לקבל חוו"ד נוספת שאולי היא תוכל להצביע על מועד התגבשות הרטיבות.
מדובר בנזקים בגובה רב, שווה לבדוק אם קיימת עילה לתביעה באמצעות יעוץ משפטי מעמיק יותר.
לעניין האחר:
הנזקים שתטעני שונים מן הסתם, מן הנזקים של ועד הבית. את תתמקדי בנזקים שנגרמו לדירתך. ככל שחבותה של הדיירת הוא מול ועד הבית, תשקלי לדרוש את הפיצוי מוועד הבית שאמור לקבל את הפיצוי ישירות מהדיירת. עם זאת, בהחלט אפשר לתבוע ישירות את הדיירת ללא קשר לתביעה של הוועד.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

16/02/2013 16:45 אריקה תודה רבה

תודה על תגובתך. בנוגע למקרה הראשון, הדירה לא הייתה מושכרת. בדירה היו רהיטים וחפצים של בעלי הדירה אך איש לא התגורר בה.
תודה על עזרתך

לקבל חוו"ד רצינית יותר שלא ניתן לבצעה במדיה הזו ולו משום העלויות הגבוהות שציינת בנוגע לתיקון הרטיבות.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/02/2013 13:56 מאיר האם יש אפשרות לקבל פיצוי עבור בזבוז שעות עבודה ועוגמת נפש אשר נגרמה לי האם יש אפשרות לקבל פיצוי עבור בזבוז שעות עבודה ועוגמת נפש אשר נגרמה לי
להלן השתלשלות העניינים:
ביום א' ה- 03/02/2013 בשעה 16:00 לערך, התקשרתי לחברת ש.כ.ל ודיווחתי על נזילת מים, אשר גרמה לסגירת ברז הספקת מים ראשי לביתי. למחרת יום ב' היגיע אינסטלאטור לתיקון התקלה. בהגיעו לביתי ולאחר שלא מצא את התקלה, ביקש שאתקשר למוקד. בשיחה עם מוקדנית ש.כ.ל באותו יום, נאמר לי כי ישלח מאתר נזילות ביום ד'. כל ניסיונותיי להסביר לה כי ישנם ילדים קטנים בביתי, ואינני יכול להישאר זמן רב כל כך בלי מים, נדחו בטענה כי יש אנשים הממתינים לפני בתור. ביום ד' הגיע המאתר עוז לביתי, אך הוא טען כי בשל הגשם הוא אינו יכול לבצע את הבדיקה בחצר ( אניני מבין מדוע בשל מעט גשם אשר ירד לסירוגין, אין אפשרות לבדוק נזילה באמצעות גז). התקשרתי שוב למוקד ש.כ.ל , וביקשתי לשוחח עם מנהלת, הועברתי לדורין אשר הבטיחה לשלוח מאתר ביום חמישי בין 14:00-16:00 כמו כן חזרתי בפנייה והדגשתי, כי יש לתאם ולשלוח גם מפרק דקים לפירוק הדק בחצר. בתגובה נאמר לי על ידה כי אינני אמור לנהל לה את העבודה. ביום חמישי בשעה 14:30 היגיע המאתר, ללא אינסטלאטור וללא מפרק דקים. לאחר מספר טלפונים למוקד היגיע בשעה 17:00 לערך, מפרק הדקים ללא כלים מתאמים לפירוק הדקים. דבר אשר גרם לעוד המתנה, זאת בשל נסיעתו לרכוש כלי פירוק מתאמים. כאשר נוכחתי כי האינסטלאטור אינו מגיע, התקשרתי שוב למוקד, ונאמר לי כי הוא יגיע רק ביום שישי בבוקר. אכן בשישי בבוקר היגיע עופר האינסטלאטור, אך לצערי לאחר שחפר במקום בו סימן המאתר יום קודם, לא גילה את הנזילה. שוב התקשרתי למוקד ש.כ.ל והודעתי להם, בתגובה נאמר לי כי הם ישלחו שוב את המאתר. הפעם מצא המאתר את הנזילה במקום אחר, אך הסאגה לא נפתרה ויש להזמין שוב את איש הדקים, על מנת שיפתח את המקום החדש. בשל סירוב האינסטלאטור לפרק את הדקים ובשל יום השישי וכניסת השבת המתקרבת, נאלצתי לפרק את הדקים במו ידי ולאפשר לאינסטלאטור, לתקן סוף סוף את הנזילה ולאפשר זרימת מים בביתי. ביום א' 10/02/2013 התקשרתי שוב למוקד והודעתי להם שהשעון עדיין נוזל ויש לתקנו. ביום ב' הגיע האינסטלאטור ותיקן את הנזילה. הנני רואה בחומרה, התנהלות חברת ש.כ.ל באירוע הנל, ומבקש לבדוק ולתקן את הדרוש. ברצוני להדגיש כי בהסכם הביטוח חברת ש.כ.ל מחויבת :1. סעיף 2.4 השירות יינתן תוך 24 שעות מרגע קליטת ההודעה במוקד מבצע השירות. 2. סעיף 4.1.3 במסגרת שירות חרום ובמידת האפשר ידאג נותן השירות לפחות להספקה חלקית של קו מים קרים עד להשלמת התיקון, למעט ביצוע עבודת חפירה.

גם בהתבסס על ההסכם עם חברת הביטוח וגם עם הוכחה של שווי ימי העבודה שבוזבזו.
פסיקה דומה של בהמ"ש לתביעות קטנות שמשקללת גובה הפיצוי במצבים כאלה תעזור בהחלט לכמת את גובה הנזק.
בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/02/2013 13:05 רחל רכשתי קופון ליום כיף זוגי ולא קיבלתי את הרשום מהמלון רכשתי קופון ליום כיף זוגי ולא קיבלתי את הרשום מהמלון
שלום רב . בעלי רכש קופון לכבוד יום הולדתי . זה מה שרשום בקופון חבילה זוגית משודרגת, עם סוויטה למשך שעתיים, א. בוקר, פירות העונה ויין, עיסוי ושימוש בכל מתקני הספא
שהיגענו למלון התברר שאין כזה דבר שעתיים ואין סוויטה אלא במתחם הספא שמתבצע בו העיסוי ושם יש גם גקוזי סה"כ שעה ורבע , רק סיימנו את העיסוי נכנסת המזכירה ומודיעה אני עוד רבע שעה מוציא אתכם מהחדר . וגם באותו יום היה להם בעיה עם המים חמים ולכן גםלא היה גקוזי ונתנה לנו שובר לגקוזי לחצי שעה ליום אחר . אני היתי כל כך מאוכזבת כי בעלי לקח באותו יום חופש מהעבודה וסך הכל הינו שעה במלון .


רצוי בכתב. תתארי את הסיפור ותדרשי את כספך ואולי גם פיצוי עבור הזמן שבזבזת (יום עבודה);
אם לא, את יכולה לפנות במכתב התראה מאת עורך הדין. אם גם זה לא יעזור, תפני לתביעה קטנה.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/02/2013 09:29 רוני תמיכה בהגשת תביעה תמיכה בהגשת תביעה
האם יש בבית המשפט או בכל מקום אחר יעוץ להגשת תביעה?

אם מדובר בתביעות קטנות אז מהבחינה הטכנית, אפשר להיעזר במזכירות בית המשפט לתביעות קטנות; אם בפן המהותי - בכתיבת התביעה, ישנם ארגונים התנדבותיים בקהילה שאמורים לעזור, צריך לבדוק באיזור המגורים. אפשר גם לפנות ליעוץ אצל עו"ד, תלוי במורכבות התביעה. לעיתים יעוץ של כמה מאות שקלים יעשה הבדל מהותי בין נצחון להפסד.

בברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

13/02/2013 09:29 עדי הסכם שבעל פה הסכם שבעל פה
שלום רב,
הנני גרה בבנין משותף אשר לכל אחד חניה משלו. החניות לא רשומות בטאבו אך יש הסכם בעל פה שתקף כבר 20 שנה בין הדיירים שלכל אחד חניה משלו.
אחד השכנים החליט לשים את רכבו (גרוטאה אשר לא מניעה)בחניה שלנו. במשך שלושה חודשים אנו מבקשים ממנו שיזי את הרכב אך בכל פעם הוא מתחמק בטענה שהרכב לא מניע והוא אינו מצליח להזיזו. ביקשנו ממנו שיתן לנו את החניה שלו במקום מכיון שבמצב הנוכחי הוא תופס 2 חניות אך ללא הצלחה. פנינו לעריה אך הגיע פקח ולא עשה כלום בנידון. המשטרה לא מתערבת מכיון שאין מדובר בחניות אשר רשומות בטאבו. שאלתי היא מה ניתן לעשות במקרים הללו? פנינו לכל הגורמים אשר אנו רואים כרלוונטיים אך לא קיבלנו שום מענה. האם יש עילה לתביעה אזרחית? מה הסיכויים לזכות במקרה שכזה?

ועל כן זה מורכב יותר. אני מציעה שתיצור/י איתי קשר טלפוני

ברכה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

12/02/2013 12:23 שם להב בן-ציון כותרת השאלהתביעת החזר שכ כותרת השאלהתביעת החזר שכ"ט עו"ד שהוצאנו נגד הועדה המקומית בבית משפט לתביעות קטנות
הקלד את שאלךאנו גרים בבית פרטי מזה 18 שנים לפני 7 שנים קנו זוג צעיר את המגרש הסמוך אלינו ולפני הבניה פנו אלינו בבקשה שנחתום להם על התוכנית שלהם עלהסכמתינו לבנית חניה מקורה צמוד לגדר שלנו נעננו בחיוב וכשסיימו לבנות את ביתם הפכה החניה לחדר לכל דבר בקיצור עוקץ פנינו לועדה המקומית שלא ענתה למכתבינו עד שלא הייתה ברירה והיינו חייבים לקחת עורכי דין .אנו מבקשים לפנות לתביעות קטנטת להחזר כספינו ע"י הועדה האם אפשרי הדבר?

תביעה קטנה מול רשות זה בעיתי. תפנו לרשות בדרישה להשבת נזקכם, באמצעות עורכי הדין שלכם. בכמה כסף מדובר?

12/02/2013 12:48 אסף טיפול שיניים טיפול שיניים
שלום רב
אישתי מטופלת במרפאה פרטית ביישור השיניים , בעיסקה שביצענו עם המרפאה הוסבר שהטיפול כולל את יישור השיניים + הרחבה + קיבוע .
הובטח שהטיפול יהיה בין 9 חודשים ל11 חודשים , אישתי כבר מטופלת שנתיים .
לפני כחודשיים נאמר לה שלא יהיה ניתן להגיע לתוצאות יותר טובות ממה שהגיעו כעט (שהם לא קרובות לשיניים ישרות ) ולא בוצע הרחבת לסת .
נאמר לה שאם היא תמשיך יש סיכויי ששן אחת שלה עלולה להיפע ואם היא מעוניינת להמשיך אז היא חייבת לחתום על טופס !!! (בדקנו אצל רופא אחר ונאמר שזה לא יפגע בשן ).
לכן היא הסכימה לבצע את הקיבוע לאחר חודש אחת מהשיניים זזה והלכנו לרופא אחר ונאמר שהקיבוע לא בוצע בצורה תקינה ולא מחזיק את השיניים .
בנוסף לזה שהוחלפה הרופא באמצע הטיפול כי הרופא פוטרה בגלל חוסר מיקצועיות ככה נאמר לנו .
אודה אם תוכלו לייעץ לי האם אוכל לתבוע חלק מהסכום ששילמתי
תודה

אם כן, לא בטוח שתסתפק רק בהשבת חלק מהסכום. זה נשמע כמו מקרה שבו לא ניתן לכם המוצר שהובטח, וגם מה שסופק פגום. אולי גם שיפוי בשל ההוצאות שתצטרכו להוציא עבור תיקון הנזק שנגרם? מה לגבי התארכות משך הטיפול למרות ההבטחה שיהיה קצר בחצי?

12/02/2013 03:56 עופר ניב המרגנית 13 צורן המרגנית 13 צורן
לאחרונה התקיים מכרז נהגים במועצה אזורית לב השרון , בה אני עובד כנהג מחליף , אני לא זכיתי במכרז , הבעייה היא שכן שכול הזמן מטריד את נושאי המשרה במועצה בנושא חיינת האוטובוס ליד ביתו, למרות שהאוטובוס חונה כחוק ויש בידי אישור ממשטרת ישראל , וגם חלק מהמכתבים ששלח למנכ"ל המועצה , האם יש באפשרותי לטעון לנזקים? תודה עופר ניב

זה סכסוך או מחלוקת עם שכן והוא צריך להיפתר במסגרת הזו

11/02/2013 14:22 צור איך תובעים ועד בנין, אין לועד ח.פ. או ת.ז. מה כותבים בטור של מספר זיהוי איך תובעים ועד בנין, אין לועד ח.פ. או ת.ז. מה כותבים בטור של מספר זיהוי
בבית שלנו התפרץ קו ראשי של ביוב הבנין, הדיירים מלמעלה זורקים סחבות ריצפה בלתי מתכלות, והסתימה מתפרצת אצלנו. 7 פעמים במשך חצי שנה. הועד לא טיפל בענין, (1 איש בועד), ונאלצתי להביא אינסטלטור ביום שבת, 1200 ש"ח, ביקשתי להתקזז כדין מתשלום מסי ועד , לחצי שנה, אך הועד אינו מוכן לשלם לי או להתקזז. יש לי קבלות, איך אני תובע ? אני מבקש לתבוע גם הוצאות גדולות של נקיון, בזבוז טונות של מים, קירות שהתלכלכו מהקקי והטמפונים של ההתפרצות, בזבוז ימי עבודה, וחשש שזה עלול לחזור. כמה לתבוע מלבד 1200 ש"ח ? איך ? תודה

אם אתה סגור כי העניין באחריות ועד הבית אתה מגיש תביעה בהתבסס על הקבלות שברשותך.
לעניין יתר הנזקים והשאלה כמה לתבוע, זו לא שאלה שניתן להשיב עליה במסגרת הפורום, אך בגדול, כמה שהוצאת ויש על כך הוכחות, זה מה שאתה תובע.

11/02/2013 13:28 מאיה קרביץ קרביץ
לפני חודשים בערך קניתי בסניף שלכם נתניה גלקסי 3 ותשלום היה ב16 תשלום ולפתעתי גליתי בהורדות של ויזה שירד בשלום אחד 3200 ש"ח ולא כמו שביקשתי ... הלכתי לסניף לברר לאחר בירורם אמרו לי שאני צודקת ומצטערים נוכל לעשות לך תשלומים אבלללל זה יהיה רק בחודש הבא, מתוצאה מכך לא יכולתי למשוך כסף עד שנכנס לי משכורת אבל הבנתי שזה יכול לקרות ושזו טעות אינושית , והבעיה שבאמת שיעצבן אותי היא לפני שבועיים הגלקסי שקניתי התחיל לעשות בעיות, בתחלה ננעלו לי המקשים ולא הצלחת לפתוח ולא לענות שמתקשרים ולאחר כמה שעות נכבה לי המסך עדיין טלפון מצלצל אך אי אפשר לענות בגלל נעילת המקשים ,וחזרתי שוב לסניף ספרתי לכם על הבעיה שאלו אותי אם נפל כי יכול להיות שזה שביר אמרתי לא שלא נפל ושגם למסך לא קרה כלום אמרו לי שזה יכול להיות שביר פנימי וחזרתי על המשפט שפלאפון לא נפל, אז הבחורה שעבדה בחנות אמרה לי שיש חנות מחוץ לקניון בחור מקסים מקסים שאני ילך עליו ובדוק והלכת באמת כי הייתי בטוחה שזו תקלה שאפשר לסדר הבחור אמר לי שהוא צריך להכניס למעבדה בשביל לבדוק אמרתי תודה אם למעבדה אני מעדיפה לשלוח במקום שקניתי וחזרתי שוב לחנות קרביץ וביקשתי לשלוח למעבדה מסרתי את הגלקסי בטופס רשמה ננעל המקשים ופלאפון לא נדלק ואמרו לי שיחזרו לי תשובה עבר שבוע אף אחד לא חזר אלייה התקשרתי אמרו שאין לכן עדיין תשובה עבר עוד כמה ימים עדיין אף אחד לא חוזר עלייה הלכתי שוב לחנות אמרו עדיין במעבדה הסברתי לכם שעבר כבר שבוע וחצי ושאני בלי פלאפון אמרו לי שיתנו לי פלאפון חילופי בלי אינטרנט וגם זה זה אצל מישהו שצריך להחזיר ולא יודעים מתי... התקשרו גם למעבדה באותו רגע אבל לא היה מענה ואמרו שוב שיחזרו אלייה עוד היום וחזור אלייה, אחרי שעה וחצי בערך חזרו אלייה מאבדה שפלאפון שלי שבור ואם אני רוצה להכניס אותו למעבדה וזה עולה 1200 אמרתי לה איך שבור אם זה לא נפל או קיבל מכה? אז ענת לי שזה לא חייב ליפול או לקבל מכה אמרתי תודה שאני יברר מול הסניף ושאני לא רוצה להכניס אותו למעבדה חזרתי שובבבבב לחנות והסברתי לו את המצב אז אמר לי שאני יבוא שוב מחר כי הוא רוצה לשאול את הבחורה שמסרתי לי את הגלקסי והיא תהיה רק מחר וחזרתי שוב למחרת וגם הגלקסי חזר לעמבדה וגליתי לתדהמתי שהמסך שבור ואמרתי לך שהמסך לא היה שבור ואז המנהל אמר לי שאני מאשימה את העובדים שלו ועניתי לו שאני לא מאשימה את העובדים שלו אבל הגלקסי היה שובועיים אצלכם ושמסרתי לכם לא היה שביר במסך וגם צויין בדף את הבעיייה אז הוא ענה לי שכם לא רושמים שביר בגלל שאין אחריות על שביר לאחר ויכוח שלא הוביל לשום דבר אמר לי שיבדוק שוב עם המנהלת והתקשר אלייה עוד היום וכמובן שלא התקשר הלכתי שוב לחנות היום והמנהל אמר שזה שבור וזה עולה 1200 ש"ח ושהוא לא מתכוון לשלם ושהוא בהפסקה כרגע והלך יצא מהחנות ... פנייתי לבחורה שעובדת ואמרתי לה שהיא לא דוברת אמת והיא התחילה לשתולל שהיא תטבע אותי על הוצאת דיבה ותחיל להתחקשר לשמורים שהוציאו אותי ואני יצאתי בבושת פנים גועל נפש של שרות.....
*נקודה קטנה וחשובה לקוחה שנים ותמיד הייתי מרוצה בחנות שנצאת ברחובות, ושקניתי את הגלקסי היית לי אפשרות לקנות ב-3000 העדפתי להוסיף עוד 200 ש"ח כי חשבתי שעדיף קצת יקר ומקום מוכר ומאשר ממקומת שאתה לא מכיר מסתבר שהכל טוב ויפה עד שנוצרת בעיה

שלך כיוון שמדובר ב"מילה" מול "מילה". עם זאת, שווה לפנות לעו"ד לצורך כתיבת מכתב התראה או לפנות לתביעה קטנה. בשני המקרים יש לפרט את העובדות שיוצרות את האמון סביב הגרסה שלך. בגדול, האופן שבו כתובה הפניה, זו התחלה טובה למי שעובד ללא עזרת עו"ד אך נדרשים ליטושים :) בהצלחה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.