שלום,
החוק אינו מדבר על המקרה המתואר, בטח כאשר הטיסה בוטלה בשל מלחמה.
את מוזמנת לעיין בחוק - חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה),
תשע"ב-2012. הוא די קריא וברור.
אינני מבקשת פיצוי אלא רק החזר הוצאות הלנה עד הטיסה החילופית.בעצתף עיינתי בחוק :" נוסע שהוצע לו כרטיס טיסה חילופי לטיסה שאמורה להמריא ביום שלמחרת ובחר לקבלו, זכאי לקבל גם שרותי לינה ושירותי הסעה". הטיסה החילופת שקיבלתי היתה כעבור 5 ימים, האם אני לא זכאית?.
שלום,
ככל שאכן קיבלת טיסה חלופית לעוד 5 ימים (על פי ההגדרה של טיסה חלופית) את בהחלט זכאית לתשלום / החזר לינה + שירותי הסעה.
לא ראיתי מסמכים ועל כן אינני יודע האם אכן מדובר בטיסה חלופית על פי הגדרת החוק.
(מעולם לא נתקלתי במקרה של טיסה חלופית כעבור 5 ימים ולכן אני בספק).
היינו אמורים להמריא חזרה מאלבניה והיות והטיסה בוטלה עקב המלחמה וחברת התעופ הודיעה לנו שטיסה חילופית תהיה רק ממונטנגרו, אכן העבירו אותנו למונטנגרו(ללא תשלום) וגם שם כל יום בוטלה הטיסה לארץ ורק אחרי 4 לילות אכן המריאה הטיסה של אותה חברת תעופה ישראלית. לא שילמנו עבור הטיסה החילופית ממונטנגרו וגם לא עבור העברה לשדה התעופה .. הדבר היחיד שלא סודר על ידי חברת התעופה זו ההלנה עד הטיסה החילופית, וסרוב החיברה להחזיר את הוצאות ההלנה.(כמובן שיש לי את כל המסמכים כולל כל ההודעות שבמשך 4 ימים בוטלו הטיסות ורק ביום ה 5 התקיימה הטיסה). האם בנסיבות אלה אני זכאית לתבוע את החזר הוצאות הלינה?
שלום,
אם כך, כן, בהחלט.
בהתייחס לתשובתך שאני זכאית להחזר הוצאות לינה יש בדעתי להגיש תביעה בנושא. בנסיבות אלה האם אז זכאית לפיצוי נוסף כגון עגמת נפש ,או פיצוי על כך שהעברה שביצעה חברת התעופה מאלבניה למונטנגרו שמשם המריאה הטיסה החילופית- היתה באוטובוס בנסיעה של למעלה מ 8 שעות ? או בגין סרוב החברה להחזיר את הכסף? תודה על תשובותיך
שלום,
את בהחלט רשאית לבקש בתביעתך פיצויים בגין נזקים, עוגמת נפש וכד'. בית המשפט הוא זה שיחליט בסופו של יום האם מגיע לך (האם את זכאית).
לידיעתך - החוק קובע פיצויים לדוגמא בגין סירוב החברה לפעול בניגוד לחוק, כך שבנוסף לפיצויים בגין נזקים ועוגמת נפש את רשאית לתבוע פיצויים לדוגמא.
לבסוף - אני מציע לך לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, בין היתר, על מנת שתביני את הסיכונים בתביעתך.
שלום,
פנית לאתר עורכי דין. עורכי דין אינם עוסקים באיתור. עליך לפנות לגורמים הרלוונטים לצורך איתור פרטים של גורם כזה או אחר.
שלום,
קראתי אך אני לא מבין את העניין של פתרון התקלה לוקח הרבה זמן.
תיקון תקלה במזגן זה משהו שאמור לקרות בתוך שעה.
אם איש מקצוע לא מצליח לפתור את התקלה, אזי או שהוא לא מקצועי או שיש צורך להחליף מזגן למזגן חדש. על בעל הדירה להחליף את המזגן למזגן חדש.
שלום,
אתה זכאי (מבחינת החוק) לקבל בדיוק את מה שהזמנת (ומה שהובטח לך לאורך כל הדרך).
בעניין המקרר / המקרר החלופי שלא קיבלת - בשלב זה על החברה לפצות אותך בגין הפרת ההסכם, הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
לסיכום אתה זכאי מבחינה חוקית למקרר חלופי עד שיגיע המקרר שהזמנת + תשלום פיצויים כספיים.
מדובר במחסני חשמל, כרגע עימתתי אותם עם כל הנתונים, הם מודים שטעו, הם לא רוצים לספק מקרר חלופי כי הם לא יודעים כמה זמן הוא יישאר אצלי ועכשיו גם שינו את הנרטיב, הם טוענים שמקרר כזה לא יחזור יותר למלאי ולכן הם רוצים לבטל עכשיו 3 שבועות אחרי העסקה את העסקה ושאבוא לקחת את הכסף.
במצב זה, למעשה מה אני תובע?
האם כדאי לרכוש את המקרר בדגם שרציתי במחיר מלא אצל רשת אחרת ואז לתבוע את ההפרש?
חג שמח
שלום,
אתה תובע את החברה בגין הפרת הסכם, חוסר תום לב, הפרת מס' הוראות חוק הגנת הצרכן.
בנוסף - אתה רשאי לתבוע פיצויים שאינם תלויים בנזק בסך של עד 10,000 ש"ח.
כל שנדרש במקרים כאלה הוא מכתב חריף מעו"ד ובו דרישה להחזר כספי או החלפת מכשיר בחדש. מנסיון, פניה כזו מניבה תוצאות. ואם גם זה לא יעזור, תביע קטנה.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי
שלום,
לא ניתן לפרסם שכ"ט עו"ד כאן. ניתן לפנות אליי טלפונית.
בשנה האחרונה בתדירות גבוהה כדי מי עדן לפתע מתרוקנים גואים במתקן ומציפים הסביבה … לאחר מבוכה הזמנתי טכנאי שהסביר לי כי במערך כדי החברה יש עיוותים ופגמים הגורמים לתופעה .. כמובן שבכך מתייתר השירות כלא אמין ומבקש אני לסיים ההתקשרות בת 35 השנה אך גם זה לא ניתן על נקלה … מה עושים ??? וכיצד נוהגים ?
שלום,
אין דבר כזה שלא ניתן להתנתק משירות.
ראה בעניין זה חוק הגנת הצרכן.
עליך לפנות לחברה בכתב, להודיע על סיום ההתקשרות והחזרת הציוד.
ככל שאינך מצליח לעשות זאת בעצמך - תוכל לפנות לעו"ד לצורך סיוע בעניינך.
שלום,
כאשר חברה או בית עסק מחליף בעלים - עליו לפעול בהתאם להתחייבויות הקודמות ועל כן על הבעלים החדש לקבל את הכרטיסיה שאותה רכשת לפני החלפת הבעלים.
שלום,
קראתי אך לא הבנתי כלום. איתך הסליחה.
שלום,
כןץ
שלום,
שוחחנו טלפונית.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.