סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

01/11/2020 12:28 רן מנוי סלולר שלא נותק לאחר בקשה מפורשת לניתוק מנוי סלולר שלא נותק לאחר בקשה מפורשת לניתוק
שלום,
באוקטובר 2017 ביקשתי לנתק מנוי סלולר בחברת הוט מובייל. לפני כחודש גיליתי שניתוק המנוי לא בוצע וחייבו אותי במשך 3 שנים על מנוי סלולר שהיה אמור להיות מנותק ובפועל לא נעשה בו כל שימוש. בסה"כ חויבתי בכ-2000 ש"ח.
בשיחה עם הוט מובייל הם אישרו שאכן ביקשתי להתנתק באוקטובר 2017 ואישרו שהם לא ביצעו את הניתוק. הם הציעו לי החזר של 419 ש"ח בלבד וטענו שהם אינם מוכנים להחזיר את כל הכסף מכיוון שזה אחריות לקוח לוודא שאכן המנוי נותק.
השאלה שלי היא מה להערכך הסיכוי שלי לזכות בתביעה קטנה נגד הוט מובייל לפי תיקון מס' 21 לחוק הגנת הצרכן? הסכום שאני מתכוון לתבוע הינו 2000 ש"ח שנגבו ממני, פלוס 10,000 לפי פיצוי לדוגמא (ללא הוכחת נזק).
תודה

שלום,
בהתאם למתואר - אם יש לך את כל הראיות להוכחת הטענות, סיכוייך לזכות טובים.
כדי שאוכל לדעת בוודאות עליי לעיין בראיות שיש ברשותך להוכחת טענותיך.

תודה, הראיה היא שיחת טלפון שבו אישרה לי הנציגה את בקשת הניתוק מ-2017. האם מכיוון שלא וידאתי שאכן המנוי נותק (אלא סמכתי על הנציג שממנו ביקשתי להתנתק) יכול ביהמ"ש לקבל את טענת הוט מובייל שמדובר באחריות לקוח ולכן אינני זכאי להחזר התשלום?

שלום,
בית המשפט יכול להחליט הכל לאחר שקרא את כתבי הטענות ושמע את הצדדים.
אין זה סביר שבית המשפט יקבל טענה לפיה היה על הלקוח לוודא שהמנוי נותק.
האחריות היא על החברה ולא על הלקוח.

01/11/2020 10:06 מירי קנס וגרירה לא מוצדקים קנס וגרירה לא מוצדקים
מקווה שזה הפורום המתאים לשאלה שלי, לא מצאתי אחר שיותר מתאים.
חניתי בת"א באחד הרחובות ליד יגאל אלון. רחוב שנמצאים בו בתי עסק, לא מגורים.
נראה שברחוב הזה עשו הכל כדי לבלבל נהגים כך שיחשבו שהחניה מותרת ללא תשלום -
מדרכה בצבע אפור, שילוט מבלבל, אזהרה מפני גרירה מופיעה בקטן כך שקל לפספס.
הייתי בטוחה שהחניה מותרת ולמרות זאת לא רק שקיבלתי קנס, גם גררו לי את הרכב.
אני מעוניינת לתבוע את העירייה, גם על הגרירה וגם על הקנס. זמן התשלום לקנס חלף כך שאיני יכולה להגיש בקשה להישפט.
מה עלי לעשות?

שלום,
עליך לפנות לאיש מקצוע (עורך דין) לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

01/11/2020 08:40 אלכסנדרה רכישת רכב רכישת רכב
שלום,
עשיתי טרייד אין במוסך, קיבלתי שירות גרוע, מכרו לי רכב עם מידע מוטעה בנוגע לבלוטוף וגיר. שיקרו אותי בנוגע למחיר ולא ציינו בכלל מחיר בחוזה טרייד אין.
ניסיתי להחליף את הרכב כי לא הייתי מרוצה, לא איפשרו לי והשפילו אותי.
כעת מסרבים לתת מידע האם רכב עבר החחפת רצועה והאם יש איתורן עליו. במוסך של פיאט לא מופיע האם רכב עבר טיפול אחרון אצלם. החלפה תעלי לי 5000שח.
אשמח לדעת מה הזכויות שלי כאן?

שלום,
מהם הזכויות שלך במה ?
אם כפי שאתה מתאר - עבדו עליך, שיקרו לך, מכרו לך חתול בשק וכו' ויש לך את כל הראיות להוכחת הטענות - אתה רשאי לתבוע.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.

31/10/2020 13:27 בלה דואר ספאם דואר ספאם
אני מקבלת דואר זבל מכמה עסקים שלא נרשמתי לקבלת דואר מהם ואני לא יודעת איך הגיעו למייל שלי. כבר ביקשתי מאותם עסקים בעבר שיפסיקו לשלוח לי מיילים ולמרות זאת הם ממשיכים.
רק עכשיו התפניתי להתעסק בזה ואני רוצה לתבוע אותם. חלקם שולחים לי מיילים כמה שנים והכמויות עומדות על עשרות ומאות מיילים מכל שולח.
שאלתי היא האם הכמויות הגדולות מהוות בעיה מבחינתי בתביעה כנגדם. האם הם יכולים לטעון שהייתי צריכה להסיר את עצמי או שהייתי צריכה לתבוע מזמן ואז לא היו מגיעים לכאלה כמויות?
תודה

שלום,
התשובה לכל שאלותיך היא לא.

29/10/2020 18:16 אור ביטול הסכם רכישה מצד החברה  בהסכמה בע ביטול הסכם רכישה מצד החברה בהסכמה בע"פ לטענתה
1.בתאריך 8 בנובמבר2016
רכשתי מכשיר המסייע לצמיחה מחודשת של השער ולהפסקת נשירה(להלן:המכשיר).
2.השימוש במכשיר נמשך ללא צורך בהחלפתה מחסנית למשך שנה שלמה.
3בהסכם ביני לבין החברה ברכישת המכשיר ב8לנובמבר 2016 הוסכם עלמחיר של390 ₪
לרכישת המחסנית.
4.ברכישה הבאה של המחסנית אותה רכשתי ב-300ש"ח להפתעתי תוקפה פג כעבור חצי שנה.
5.לאחר מו"מ עם החברה בו דרשתי לקנות מחסנית חדשה למשך שנה במחיר
390ש"ח כאמור בהסכם החברה התנגדה לכך בתוקף ואמרה שהמחסנית מספיקה למשך חצי
שנה בלבד.
6.לאחר שחקרתי עם הנציג שמכר לי את המחסנית מה בעצם קרה שהמחסנית
הספיקה לי למשך שנה ולא חצי שנה הוא אמר לי שהנציג שנפגש איתי אחרי
חצי שנה כדי לבדוק מה היה מספר שערותי לאחר השימוש כנראה צרב את
המחסנית והתחל אותה מחדש.
7.משיחה שהייתה לי עם אותו נציגׁׁ(עליו דובר עם הנציג שהוזכר בסעיף6 לעיל)
הוא טוען שהוא לא זוכר מה היה רק הניח הנחות כאשר הנחתה עבודה שלו
כדי לתרץ את מה שקרה היא שהמחסנית הייתה תקולה ולכן הוא החליף אותה

8.לטענתי המחסנית לא הייתה תקולה כי הנורה האדומה שדלקה להתרות מפני
סיום תוקפה דלקה ולכן למעשה סיימה את תוקפה(לאחר חצי שנה).
כמו כן לא יכול להיות שהוא החליף לי את המחסנית כי זכור לי היטב שהוא
אמר לי לנקות את המחסנית עם קיסם ומחסנית חדשה לא זקוקה לניקוי.
9.לאחר דין ו דברים שהיו לי עם נציג החברה שמכר ליאת המכשיר הוא הנפיק לי
את המחסנית בעלות 250ש"ח,אך כיום הוא כבר לא עובד בחברה.
10.חזרתי לנציג המוזכר בסעיף 7 לעיל ודרשתי ממנו את המחסנית
בעלות 250ש"ח כמו ששילמתי על האחרונה הוא אמר שלא כל פעם הוא יכול
לעשות לי הנחה.
11.הואיל ומצב שערי החמיר ותביעת החברה לא נראה לי כל כך מומלץ רכשתי את המחסנית
האחרונה בעלות המוסכמת בהסכם ביני לבין החברה ב- 390ש"ח תוך שימוש מופחת ב-50%
לעומת פעמים קודמות..
12.ב-19 באוקטובר 2020 בשיחתי עם שירות הלקוחות ביקשתי לרכוש את המחסנית באותה עלות
כמוסכם בהסכם(390ש"ח) ולהפתעתי אמרה לי נציגת השירות שבשיחה קודמת איתם נאמר לי
שזאת הפעם האחרונה שאני אקבל את המחסנית במחיר הזה ושאני הסכמתי . השיחה מוקלטת
ולכן המחיר היחידי שהם מוכנים למכור אותה הוא ב590 ₪.
13.לי לא זכורה הסכמה כזאת באיזו שיחה שהייתה לי עם החברה ולאחר דין ודברים שהיה לי עם החברה בנוגע לעלות המחסנית במחיר מופחת מהאחרון זה גם לא הגיוני שאסכים להצעה כזאת.
14.בגלל מעשה הכיעור הזה שכמובן אם נעשה אזי כנראה נעשה בדוחק כוונתי לתבוע את החברה
באכיפת החוזה במחיר הנקוב (390ש"ח)לרכישת המחסנית ולתקופה של שנה פרק זמן של
המחסנית הראשונה או לחילופין ביטול החוזה ביני לבין החברה תוך קבלת תמורת המכשיר
בחזרה.
שאלתי מה הסיכוי להצליח בתביעה הזאת שהאבן השואבת שלה תהיה חוסר תום לב של החברה
הן בתביעת אכיפת החוזה להנפיק לי מחסנית בעלות390ש"ח הן בתביעת מחסנית למשך שנה
שלמה ולא חצי שנה והן בתביעת ביטול החוזה עקב חוסר תום לב החברה?
האם טענת החברה שהסכמתי למחיר הנקוב בחוזה כתמורה אחרונה(שיחה מוקלטת לטענת)יכולה לבטל את הכתוב
בחוזה ההתקשרות עמה?
תודה מראש

שלום,
סיכויי הצלחתך גבוהים באם יש לך הסכם בכתב ובהסכם בכתב מצוין הסכום לתשלום (390 ש"ח).
אם אין ביניכם הסכם בכתב - לא הייתי ממליץ לתבוע.
התשובה לשאלתך השניה.היא לא.

30/10/2020 12:48 יעל בר כפילות תשלומים לספק אינטרנט כפילות תשלומים לספק אינטרנט
שלום רב, גיליתי השבוע בבירור חשבונית שבעלי וגם אני שילמנו על תשתית אינטרנט וטלפון כך במשך 3 שנים הוצאנו סכום עודף של 130 שח לחודש. החברה טוענת שלא יכלו לדעת כי החשבונות לפי מס' ת.ז. ובעלי שהיה בעל החשבון הראשון לא עדכן כתובת מאז שעברנו, אך השירות נמשך מהכתובת החדשה. (שם הרחוב שציינו אפילו לא תאם שם של הרחוב הקודם) לפני שנה עברתי בתחנת שירות ופתחתי חבילה טריפל חדשה (ב2017 כנראה קניתי רק שירותי טלויזיה אבל תשלום הטריפל מאז). זכור לי ששאלתי מה יש לבעלי בחשבון ואינני זוכרת מה הלאה. לדעתי איש השירות יכל לראות את הכפילות כבר אז.

השאלה אם יש לי קייס לבקש החזר על כפילות תשלומים זו בין בני זוג נשואים ועל עוגמת הנפש של אלפי שקלים שהלכו לפח?
תודה לך מראש

שלום,
כן בוודאי.

ככל שאתם מעוניינים בייעוץ סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אתם מוזמנים לפנות למשרדי.

29/10/2020 06:58 שמואל גליק מחשבון לחישוב ריבית והצמדה למי שזכה בתביעה מחשבון לחישוב ריבית והצמדה למי שזכה בתביעה
שלום רב,
הגשנו תביעה בתביעות קטנות ב2018 ואחרי הרבה סיבובים וסיבוכים זכינו במלואה ב2020 בצירוף הוצאות והפרשי הצמדה ורבית עד יום התשלום.
האם יש מחשבון באינטרנט שיכול להגיד לי מה הסכום הנכון להיום?
תודה רבה,
שמואל גליק

שלום,
אני מעריך שיש מחשבונים להוצאות הפרדי הצמדה וריבית כפי שאתה מבקש.

28/10/2020 20:04 אוחיון ננסי התמקצעות בנזיקין התמקצעות בנזיקין
תודה על עצם קיום הפורום.
רציתי להתעניין בדבר דיני צרכנות. אני עו״ד 8 שנים, 5 שנים בהקפאה. מעוניינת לשוב והפעם לנישה שונה לגמרי, בנושא הנוגע לליבי, צרכנות שכמובן קשורה לנזיקין.
אשמח לעצה איך מתחילים בכלל, כמראה שעליי לה חיל מאפס. האם יש השתלמויות בלשכה? ועוד.
תודה
ננסי.

שלום,
את מוזמנת לפנות למשרדי בעניין.

28/10/2020 13:30 סהר איחור באספקה איחור באספקה
ביום שני ה14/09/20 בוצעה הזמנה לחברת יינות ביתן אונליין
זמן האספקה של הזמנה זו תואם ליום שלישי 15/09/20 לשעה 16:00. טווח השעות לפי האתר היה מ16:00 עד השעה 18:00.
בפועל, נותרנו ללא המשלוח וללא מענה או הודעה מצד החברה עד השעה 21:45
כשהשליח מסרב להעלות את המשלוח לביתנו והשאיר את הארגזים בקומת הכניסה בבניין.
רק לאחר שיחה מול אחראי ההובלות השליח הסכים להעלות את המשלוח אל ביתי כשהקרטונים הגיעו קרועים, פגומים ועם סחורה פגומה שנשחקה.
הקרטון ביצים הגיע קרוע ובו ביצים שבורות מה שהזיק והרטיב את שאר המוצרים באותו ארגז.
פניתי למועצה לצרכנות אך ללא מענה מצידם
יינות ביתן הציעו פיצוי של 150 ש״ח ולא מעבר

שלום,
קראתי את הדברים.
איך אני יכול לעזור ? מהי שאלתך ?

הקלד את תגובתך

שלום,
אינני עוסק בכדאיות אלא במשפט.
כן ניתן לתבוע ובתנאי שיש לך ראיות להוכחת הטענות.

28/10/2020 19:16 סהר הוכחות

יש לי צילום של התבנית ביצים השבורה, הארגזים הקרועים והקלטת שיחה עם אחראי ההובלה
בנוסף יש את הזמן אספקה וזמן תיאום הובלה שנקבע

28/10/2020 13:18 טל מקרה פרטי מקרה פרטי
שלום לכולם
מסרתי פלאפון לתיקון בנוקדת מסירה של חברה מסוימת במסגרת האחריות .
נאמר לי שמשך זמן התיקון וקבלת הפלאפון בחזרה הוא עד 14 ימי עסקים. וכך כתוב גם באתר החברה.
היום לאחר 16 ימי עסקים התקשרתי לברר מה מצב הפלאפון שלי ומסתבר שהחברה המטפלת לא יודעת היכן נמצא המכשיר שלי נכון להיום. החברה טוענת שהמכשיר לא הגיע אליהם והם יחפשו את המכשיר ומכך נובע שיעברו עוד כמה ימי עסקים טובים עד שאקבל אם בכלל את המכשיר בחזרה.
האם יש עילה לתביעה נגד החברה ?
ואם כן מה ההליך ומה סכום התביעה שאפשר לתבוע בגין עוגמת נפש ?

שלום,
כן, בהתאם למתואר ישנן כמה עילות לתביעה, אך זה תלוי בהאם ימצאו לך את הטלפון או לא.
ככל שהטלפון לא ימצא - תוכלי להגיש תביעה הן על סכום המכשיר וכולל רשלנות מקצועית, נזקים ועוגמת נפש.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.2

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.