סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

05/11/2020 13:22 בת אל הגשת וידאו הגשת וידאו
אני רוצה להגיש לבית משפט לתביעות קטנות וידאו
שצלמתי בסלולרי
איך זה נעשה פיזית?
התביעה טרם הוגשה.

שלום,
ניתן לצרוב על דיסק ולצרף את הדיסק או לציין בכתב התביעה שיש ברשותך סרטון אותו תציגי בדיון בבית המשפט.

05/11/2020 09:10 איתי לוי האם אפשרי לתבוע איגוד על קניה ששולמה אך כשלה בהעברת התמורה? האם אפשרי לתבוע איגוד על קניה ששולמה אך כשלה בהעברת התמורה?
אני מתנדב במגן דוד אדום, לפני שנה בדיוק הזמנתי ז'קט פליז בסכום 45 ש"ח, עד היום לא קיבלתי אותו.
כל פעם שמגיעים פריטים שהוזמנו יש טופס המראה על כך בקבוצת ווצאפ. במשך שנה שלמה הפריט שלי לא הופיע ועוד לא קיבלתי אותו. עכשיו בחודשי הגשם איך אני אמור לעלות למשמרות בלי הז'קט?. כדי לחסוך ספק יש בידי את הקבלה על ההזמנה ואישור על ביצועה

שלום,
כן. יש עילה לתביעה אך לא הייתי רץ לתבוע בסכום זה.

04/11/2020 17:37 דני הטעייה בהספקת מוצר הטעייה בהספקת מוצר
שלום. בתאריך: 1.9.19 הזמנתי, בין היתר מקרר שארפ, שהיה אמור להיות מסופק בגמר בניית דירתי. בחודש ינואר השנה, ביקשנו לספק את המקרר. בחנות לא היה מקרר שארפ חדש, והמליצו לקחת מקרר הייסנס שלדבריהם עדיף ומחירו יקר יותר. השתכנינו, אבל מאז קבלתו, אינו מתפקד כיאות וביקרו בביתי מספר פעמים טכנאים, והאחרון ביצע החלפת חלקים. לדעתי, סופק מתצוגה וכאמור לא זה שהוזמן. מכתבים, שיחות טלפון ומיילים לא נענו. גם החברה שנתנה שרות, כבר איננה מוכנה להתעסק עם מוצרי הייסנס. האם אוכל להגיש תביעה (בשיחה היום בעקבות מייל מהיום,לא מוכנים להחליף את המוצר.מדובר בחברת סמגל מטבחים, שכנראה מייבאת הייסנס. תודה

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה בעניינך.

02/11/2020 18:00 דורון ביטול עסקה למוצר שלא סופק ביטול עסקה למוצר שלא סופק
רכשנו מוצרי קרמיקה ופרקט לבית. שלמנו את מלוא סכום העסקה במזומן.
חלק מהמוצרים סופקו וברצוננו לבטל את העסקה עבור שאר המוצרים שלא סופקו.
החנות מבקשת לגבות דמי 20% דמי ביטול עבור ביטול עסקה. בנוסף החנות מציינת מוצרים שלא ניתן לבטל כלל. למרות שלא סופקו. מדובר בעסקה של 10 אלף כך שדמי הביטול מסתכמים ב2000 ש"ח האם זה חוקי? האין זה סותר את חוק הגנת הצרכן שמגביל את סכום דמי הביטול ב100ש"ח?

שלום,
כללי חוק הכנת הצרכן והתקנות לפיה, חלים במקרים מסוימים ולא בכל עסקה.
אינני מכיר את מהות העסקה על מנת שאוכל לקבוע האם על החברה לבטל את העסקה בהתאם לחוק הגנת הצרכן או הסכום שקבעה בהסכם.
כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי להכיר את סיפור המקרה בהרחבה ולעיין בראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות.

29/10/2020 15:05 הדר תרגום קלוקל וקנייה באתר תרגום קלוקל וקנייה באתר
עו"ד איציקובסקי שלום רב,

באתר אינטרנט לנעליים קניתי זוג נעליים. את האתר תרגמתי דרך התרגום המוצע בדפדפן כרום של האינטרנט כמו שאני תמיד עושה עם שלל אתרים מהם אני קונה מוצרים באינטרנט. מעולם לא הייתה שם בעיה בתרגום, אך באתר הספציפי הזה, התרגום המוצע היה כזה, שלא היה ברור שכאשר אני משנה את ההגדרות של המועדפים שלי ,אני אמורה ללחוץ על כפתור מסוים שבאנגלית הוא "APPLY" כאופציית לשמירת הנתונים. כך יצא שבלא ידעתי קניתי פעמיים זוג נעליים שונות במידה השגויה לי בגלל התרגום השגוי. דיברתי עם האתר מספר רב מאוד של פעמים והם מתנערים מאחריות בטענה כי הם לא אחראיים על התרגום של הדפדפן, למרות שהסברתי להם שאם הדף שלהם מאפשר תרגום, זו כן אחריותם. פניתי אף לפורום בגוגל ,שם כתבו לי באופן כללי שהם אינם עורכי דין ולא יכולים לתת לי עצה ,אך בכללי ,כן התרגום יכול להיות משובש כי לכל מילה באנגלית יש מספר אופציות כתרגום ואם יודעים דבר שכזה עדיף לא לעשות תרגום (חכמה בדיעבד).

רציתי לשאול-מי באמת אחראיים על התרגום הקלוקל? גוגל או האתר שממנו קניתי את הנעליים?

תודה!!!

הדר

שלום,
אף אחד אינו אחראי על התרגום (אינך יכולה לתבוע את גוגל על תרגום לא תקין).
תארי לך שאת הולכת ברחוב ומבקשת להגיע למקום מסוים. כיוון שאינך מכירה את עוצרת ושואלת מישהו איך מגיעים לרחוב הזה והזה. המישהו אומר לך שאת צריכה ללכת שמאלה בעוד שאת בכלל צריכה ימינה. האם האדם אותו עצרת לשאול אחראי על תשובתו ? האם את יכולה לתבוע אותו על כך שלא אמר לך את המקום הנכון ? כנ"ל גם כאן.

02/11/2020 12:10 הדר ממשיכה

תודה על תשובתך.
מתשובתך אני מסיקה אז שאם רכשתי מוצר לא מתאים לי בגלל תרגום קלוקל ,אין לי ממי לקבל החזר כספי או פיצוי כלשהוא? אין אף אחד שאחראי על כך שקניתי מוצר יקר שגוי למידותיי ולא בגלל חוסר תשומת לב שלי,אלא בגלל גורם חיצוני? אדם ברחוב יכול להטעות אבל לא גרם לי לנזק כספי גדול,האתר שהתרגום בו היה קלוקל,כן. זה לא אחריות האתר לבדוק שהתירגום של הדף שלהם נכון? מדוע אז זה לא קרה לי מעולם בשום אתר קניות אחר ורק באתר הספיציפי הזה,זה לא אומר שהאתר אחראי? תודה

שלום,
אינך מבינה מבחינה מקצועית איך גוגל טרנסלייט עובד. את מוזמנת להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום המחשבים כדי להבין.
בכל מקרה אם את מרגישה שאת רוצה לתבוע את גוגל בבית משפט, את בהחלט רשאית לעשות כן.

02/11/2020 11:03 שיר חזון למי שייך מוצר למשלם או לזה שביקשו שיאסוף אותו למי שייך מוצר למשלם או לזה שביקשו שיאסוף אותו
שלום רב ,

רכשתי בחנות גדולה אוזניות , שילמתי מראש בכרטיס האשראי שלי , למרות שלא היו במלאי .
ורשמתי את שם חברי על ההזמנה כדי שיאסוף אותם .
לבסוף הגענו יחד לחנות לאסוף אותם , ושם התגלה לטענת החנות שיש חוב של 125 שח מחצי שנה אחרונה (שנת כספים דצמבר עברה)
ולכן אם הוא לא ישלם אני לא אוכל לקבל את המוצר .
תמוה בעניינו חוב של חצי שנה לרשת ענקית שאינ נותנת בהקפה .
השאלה העיקרית שלי , למי שייך המוצר למשלם או לזה שעליו נכתבה ההזמנה .

בברכה שיר

שלום,
המוצר "שייך" לך.

02/11/2020 10:04 חני פרטי נתבע פרטי נתבע
שלום רוצה לשאול יש מישהו שמטריד אותי בהודעות. הצלחתי לגלות היכן הוא גר אבל שם ושם משפחה ות.ז. אני לא מצליחה לגלות.
השאלה האם אפשר להגיש תביעה נגד אדם אשר הוא בעל הנכס (מרישום טאבו) ולא בהכרח המטריד?

שלום,
יש לתבוע את מי שמטריד אותך ולא את בעל הנכס.

01/11/2020 15:18 סלבה ביטול עסקה מכר מרחוק ביטול עסקה מכר מרחוק
שלום רב
רכשתי חבילת אינטרנת דרך מכר מרחוק. ברגע שהסכמתי קיבלתי הודעה סמס שעלות השרות 50 שח לחודש ולא ניתן לבטל אותם, אני לא זוכר שנאמר לי דבר דבר כזה בטלפון. לא עבר 14 יום ואני רוצה לבטל. חברה מסרבת לבטל עסקה בטענה כי רכשתי רישיון ולא ניתן לבטל רישיון.

שלום,
קראתי את הדברים. מהי שאלתך ? איך אני יכול לעזור ?
לצורך ביטול העסקה יש לפעול בהתאם לחוק הגנת הצרכן בעסקת מכר מרחוק.

שלום
תודה רבה על התייחסות.
כדי שיהיה יותר ברור אני אוסיף שבתוך חבילת אינטרנט שרכשתי היה רישיון אבטחה (אנטי וירוס) שלא ניתן לבטל את הרישיון הזה כפי שהם אומרים.
אני קראתי חוק הגנת הצרכן בעסקת מכר מרחוק, יש כמה מקרים שלא ניתן לבטל עסקת מכר מרחוק, אחד מהם : נרכש מ​ידע כהגדרתו בחוק המחשבים. מה זה אומר ועם זה קשור.
כי בשאר המקרים אני יכול לבטל את העסקה.
תודה רבה.

שלום,
הגדרה של "מידע" בחוק המחשבים : "מידע" - נתונים, סימנים, מושגים או הוראות, למעט תוכנה, המובעים בשפה קריאת מחשב, והמאוחסנים במחשב או באמצעי אחסון אחר, ובלבד שהנתונים, הסימנים, המושגים או ההוראות אינם מיועדים לשימוש במחשב עזר בלבד;

01/11/2020 12:28 רן מנוי סלולר שלא נותק לאחר בקשה מפורשת לניתוק מנוי סלולר שלא נותק לאחר בקשה מפורשת לניתוק
שלום,
באוקטובר 2017 ביקשתי לנתק מנוי סלולר בחברת הוט מובייל. לפני כחודש גיליתי שניתוק המנוי לא בוצע וחייבו אותי במשך 3 שנים על מנוי סלולר שהיה אמור להיות מנותק ובפועל לא נעשה בו כל שימוש. בסה"כ חויבתי בכ-2000 ש"ח.
בשיחה עם הוט מובייל הם אישרו שאכן ביקשתי להתנתק באוקטובר 2017 ואישרו שהם לא ביצעו את הניתוק. הם הציעו לי החזר של 419 ש"ח בלבד וטענו שהם אינם מוכנים להחזיר את כל הכסף מכיוון שזה אחריות לקוח לוודא שאכן המנוי נותק.
השאלה שלי היא מה להערכך הסיכוי שלי לזכות בתביעה קטנה נגד הוט מובייל לפי תיקון מס' 21 לחוק הגנת הצרכן? הסכום שאני מתכוון לתבוע הינו 2000 ש"ח שנגבו ממני, פלוס 10,000 לפי פיצוי לדוגמא (ללא הוכחת נזק).
תודה

שלום,
בהתאם למתואר - אם יש לך את כל הראיות להוכחת הטענות, סיכוייך לזכות טובים.
כדי שאוכל לדעת בוודאות עליי לעיין בראיות שיש ברשותך להוכחת טענותיך.

תודה, הראיה היא שיחת טלפון שבו אישרה לי הנציגה את בקשת הניתוק מ-2017. האם מכיוון שלא וידאתי שאכן המנוי נותק (אלא סמכתי על הנציג שממנו ביקשתי להתנתק) יכול ביהמ"ש לקבל את טענת הוט מובייל שמדובר באחריות לקוח ולכן אינני זכאי להחזר התשלום?

שלום,
בית המשפט יכול להחליט הכל לאחר שקרא את כתבי הטענות ושמע את הצדדים.
אין זה סביר שבית המשפט יקבל טענה לפיה היה על הלקוח לוודא שהמנוי נותק.
האחריות היא על החברה ולא על הלקוח.

01/11/2020 10:06 מירי קנס וגרירה לא מוצדקים קנס וגרירה לא מוצדקים
מקווה שזה הפורום המתאים לשאלה שלי, לא מצאתי אחר שיותר מתאים.
חניתי בת"א באחד הרחובות ליד יגאל אלון. רחוב שנמצאים בו בתי עסק, לא מגורים.
נראה שברחוב הזה עשו הכל כדי לבלבל נהגים כך שיחשבו שהחניה מותרת ללא תשלום -
מדרכה בצבע אפור, שילוט מבלבל, אזהרה מפני גרירה מופיעה בקטן כך שקל לפספס.
הייתי בטוחה שהחניה מותרת ולמרות זאת לא רק שקיבלתי קנס, גם גררו לי את הרכב.
אני מעוניינת לתבוע את העירייה, גם על הגרירה וגם על הקנס. זמן התשלום לקנס חלף כך שאיני יכולה להגיש בקשה להישפט.
מה עלי לעשות?

שלום,
עליך לפנות לאיש מקצוע (עורך דין) לצורך קבלת ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.