סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

06/11/2020 20:27 מור יעוץ תזונתי יעוץ תזונתי
שלום רב
הוזמנתי למפגש יעוץ תזונה , במהלך המפגש הראו לי על אנשים שרזו .. ומה התוכנית נותנת . ועלות של 3900 שח .. אחרי המפגש החלטתי שאני רוצה להרשם .. אבל היתי חייבת ללכת אז מנהל שהוא גם הבעלים נתן לי דפים למלא ואמר שיתקשר לקחת תשלום .
באותו ערב התקשר וגבה ממני את מלא הסכום . ואמר שהוא יתקשר לתת לי תפריט בראשון
מציינת שהוא מאמן ולא תזונאי.
יום ראשון התקשר והיה לו חשוב שלפני הכל שאמלא את הפרטים והחתום על החוזה .. כך עשית בלי לחשוב הרבה ולקרוא את החוזה ..
התקשרה אלי באותו יום ראשון יועצת תזונה שלו ונתנה לי פרטים על התפריט ביותר בירור ..
למחרת יום שני עקב בעיה בראותעת שאני סובלת . החלטתי שעשיתי טעות והתקשרתי למאמן ואמרתי לו שאני רוצה לבטל .. ואז הוא התחיל להגיד לי לשאשלם לו 250 שח דמי רישום ועבור התפריט 950 שח .. ושכך רשום בחוזה . אמרתע לו שעבר פחות 24 שעות . ועשיתי טעות ולמה אני צריכה לשלם כל כך הרבה על כך .
הוא התרכז שחתמתי על החוזה . ואין מה לעשות .
אני רוצה לתבוע את הנוכל הזה ..
האם יש לי קייס על זה ? מותר לו מבחינה חוקית ? אשמח את עזרתך ותגובתך . תודה רבה
.

שלום,
חסר לי מידע כדי שאוכל לענות על שאלתך, לרבות עיון בהסכם עליו חתמת מול הצד השני.
בכל מקרה אני מפנה אותך לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה). יש לבדוק בתקנות איזה מהסעיפים הכי מתאים למקרה שלך.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

06/11/2020 15:40 מיכל למה זכאי הצרכן במקרה הבא למה זכאי הצרכן במקרה הבא
רקע:
אבא שלי בן 78 הגיע לעסק המוכר דלתות והזמין מבלי לראות את הדלת שהמוכר התכוון לספק לו, דלת כניסה לביתו.
המוכר שלח אדם שמדד בבית אבי את המשקוף, והמודד חייב את אבי בעוד 500 ש"ח במזומן בתואנות שונות וסרב לתת לן קבלה על ה 500 ש"ח.
הדלת שהותקנה לאבי לא תואמת את מפתח הדלת יש מרווח לכל גובה הדלת ונכנס קור. המוכר מסרב להחליף את הדלת ומאיים על אבי שהוא יבוא לקחת לו את הדלת ולא יחזיר לו אף שקל.
השאלות:
1. האם אבי רשאי לבטל עסרה בנסיבות אלה, ואיך? האם רשאי לרכוש דלת חדשה ולתבוע את מי שמכר על החזר בגין הדלת הבלתי מתאימה שסיפק ואינו מוכן להחליף או לתקן?

2. האם אבי זכאי לפיצוי בנסיהות?

3. מה ניתן לעשות לגבי ה 500 ש"ח שהמודד גבה מאבי מבלי לתת לו קבלה?

תודה רבה

שלום,
בהתאם לחוק על אביך לתת הזדמנות לבית העסק לתקן / להחליף לאביך את הדלת / לבצע ההתקנה מחדש לשביעות רצונו של אביך.
באם בית העסק מסרב - אביך רשאי לבטל את העסקה לקבל את כספו בחזרה + פיצויים בגין הפרת החוק, נזקים ועוגמת הנפש שנגרמו.
בכל מקרה לגבי התשלום הנוסף של ה 500 ש"ח ששולמו - על בית העסק להשיבם לאביך.
אני מציע לכם לפנות לאיש מקצוע (עורך דין) שיסייע לכם בעניין.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אתם מוזמנים לפנות למשרדי.

05/11/2020 13:22 בת אל הגשת וידאו הגשת וידאו
אני רוצה להגיש לבית משפט לתביעות קטנות וידאו
שצלמתי בסלולרי
איך זה נעשה פיזית?
התביעה טרם הוגשה.

שלום,
ניתן לצרוב על דיסק ולצרף את הדיסק או לציין בכתב התביעה שיש ברשותך סרטון אותו תציגי בדיון בבית המשפט.

05/11/2020 09:10 איתי לוי האם אפשרי לתבוע איגוד על קניה ששולמה אך כשלה בהעברת התמורה? האם אפשרי לתבוע איגוד על קניה ששולמה אך כשלה בהעברת התמורה?
אני מתנדב במגן דוד אדום, לפני שנה בדיוק הזמנתי ז'קט פליז בסכום 45 ש"ח, עד היום לא קיבלתי אותו.
כל פעם שמגיעים פריטים שהוזמנו יש טופס המראה על כך בקבוצת ווצאפ. במשך שנה שלמה הפריט שלי לא הופיע ועוד לא קיבלתי אותו. עכשיו בחודשי הגשם איך אני אמור לעלות למשמרות בלי הז'קט?. כדי לחסוך ספק יש בידי את הקבלה על ההזמנה ואישור על ביצועה

שלום,
כן. יש עילה לתביעה אך לא הייתי רץ לתבוע בסכום זה.

04/11/2020 17:37 דני הטעייה בהספקת מוצר הטעייה בהספקת מוצר
שלום. בתאריך: 1.9.19 הזמנתי, בין היתר מקרר שארפ, שהיה אמור להיות מסופק בגמר בניית דירתי. בחודש ינואר השנה, ביקשנו לספק את המקרר. בחנות לא היה מקרר שארפ חדש, והמליצו לקחת מקרר הייסנס שלדבריהם עדיף ומחירו יקר יותר. השתכנינו, אבל מאז קבלתו, אינו מתפקד כיאות וביקרו בביתי מספר פעמים טכנאים, והאחרון ביצע החלפת חלקים. לדעתי, סופק מתצוגה וכאמור לא זה שהוזמן. מכתבים, שיחות טלפון ומיילים לא נענו. גם החברה שנתנה שרות, כבר איננה מוכנה להתעסק עם מוצרי הייסנס. האם אוכל להגיש תביעה (בשיחה היום בעקבות מייל מהיום,לא מוכנים להחליף את המוצר.מדובר בחברת סמגל מטבחים, שכנראה מייבאת הייסנס. תודה

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה בעניינך.

02/11/2020 18:00 דורון ביטול עסקה למוצר שלא סופק ביטול עסקה למוצר שלא סופק
רכשנו מוצרי קרמיקה ופרקט לבית. שלמנו את מלוא סכום העסקה במזומן.
חלק מהמוצרים סופקו וברצוננו לבטל את העסקה עבור שאר המוצרים שלא סופקו.
החנות מבקשת לגבות דמי 20% דמי ביטול עבור ביטול עסקה. בנוסף החנות מציינת מוצרים שלא ניתן לבטל כלל. למרות שלא סופקו. מדובר בעסקה של 10 אלף כך שדמי הביטול מסתכמים ב2000 ש"ח האם זה חוקי? האין זה סותר את חוק הגנת הצרכן שמגביל את סכום דמי הביטול ב100ש"ח?

שלום,
כללי חוק הכנת הצרכן והתקנות לפיה, חלים במקרים מסוימים ולא בכל עסקה.
אינני מכיר את מהות העסקה על מנת שאוכל לקבוע האם על החברה לבטל את העסקה בהתאם לחוק הגנת הצרכן או הסכום שקבעה בהסכם.
כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי להכיר את סיפור המקרה בהרחבה ולעיין בראיות שיש ברשותך להוכחת הטענות.

29/10/2020 15:05 הדר תרגום קלוקל וקנייה באתר תרגום קלוקל וקנייה באתר
עו"ד איציקובסקי שלום רב,

באתר אינטרנט לנעליים קניתי זוג נעליים. את האתר תרגמתי דרך התרגום המוצע בדפדפן כרום של האינטרנט כמו שאני תמיד עושה עם שלל אתרים מהם אני קונה מוצרים באינטרנט. מעולם לא הייתה שם בעיה בתרגום, אך באתר הספציפי הזה, התרגום המוצע היה כזה, שלא היה ברור שכאשר אני משנה את ההגדרות של המועדפים שלי ,אני אמורה ללחוץ על כפתור מסוים שבאנגלית הוא "APPLY" כאופציית לשמירת הנתונים. כך יצא שבלא ידעתי קניתי פעמיים זוג נעליים שונות במידה השגויה לי בגלל התרגום השגוי. דיברתי עם האתר מספר רב מאוד של פעמים והם מתנערים מאחריות בטענה כי הם לא אחראיים על התרגום של הדפדפן, למרות שהסברתי להם שאם הדף שלהם מאפשר תרגום, זו כן אחריותם. פניתי אף לפורום בגוגל ,שם כתבו לי באופן כללי שהם אינם עורכי דין ולא יכולים לתת לי עצה ,אך בכללי ,כן התרגום יכול להיות משובש כי לכל מילה באנגלית יש מספר אופציות כתרגום ואם יודעים דבר שכזה עדיף לא לעשות תרגום (חכמה בדיעבד).

רציתי לשאול-מי באמת אחראיים על התרגום הקלוקל? גוגל או האתר שממנו קניתי את הנעליים?

תודה!!!

הדר

שלום,
אף אחד אינו אחראי על התרגום (אינך יכולה לתבוע את גוגל על תרגום לא תקין).
תארי לך שאת הולכת ברחוב ומבקשת להגיע למקום מסוים. כיוון שאינך מכירה את עוצרת ושואלת מישהו איך מגיעים לרחוב הזה והזה. המישהו אומר לך שאת צריכה ללכת שמאלה בעוד שאת בכלל צריכה ימינה. האם האדם אותו עצרת לשאול אחראי על תשובתו ? האם את יכולה לתבוע אותו על כך שלא אמר לך את המקום הנכון ? כנ"ל גם כאן.

02/11/2020 12:10 הדר ממשיכה

תודה על תשובתך.
מתשובתך אני מסיקה אז שאם רכשתי מוצר לא מתאים לי בגלל תרגום קלוקל ,אין לי ממי לקבל החזר כספי או פיצוי כלשהוא? אין אף אחד שאחראי על כך שקניתי מוצר יקר שגוי למידותיי ולא בגלל חוסר תשומת לב שלי,אלא בגלל גורם חיצוני? אדם ברחוב יכול להטעות אבל לא גרם לי לנזק כספי גדול,האתר שהתרגום בו היה קלוקל,כן. זה לא אחריות האתר לבדוק שהתירגום של הדף שלהם נכון? מדוע אז זה לא קרה לי מעולם בשום אתר קניות אחר ורק באתר הספיציפי הזה,זה לא אומר שהאתר אחראי? תודה

שלום,
אינך מבינה מבחינה מקצועית איך גוגל טרנסלייט עובד. את מוזמנת להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום המחשבים כדי להבין.
בכל מקרה אם את מרגישה שאת רוצה לתבוע את גוגל בבית משפט, את בהחלט רשאית לעשות כן.

02/11/2020 11:03 שיר חזון למי שייך מוצר למשלם או לזה שביקשו שיאסוף אותו למי שייך מוצר למשלם או לזה שביקשו שיאסוף אותו
שלום רב ,

רכשתי בחנות גדולה אוזניות , שילמתי מראש בכרטיס האשראי שלי , למרות שלא היו במלאי .
ורשמתי את שם חברי על ההזמנה כדי שיאסוף אותם .
לבסוף הגענו יחד לחנות לאסוף אותם , ושם התגלה לטענת החנות שיש חוב של 125 שח מחצי שנה אחרונה (שנת כספים דצמבר עברה)
ולכן אם הוא לא ישלם אני לא אוכל לקבל את המוצר .
תמוה בעניינו חוב של חצי שנה לרשת ענקית שאינ נותנת בהקפה .
השאלה העיקרית שלי , למי שייך המוצר למשלם או לזה שעליו נכתבה ההזמנה .

בברכה שיר

שלום,
המוצר "שייך" לך.

02/11/2020 10:04 חני פרטי נתבע פרטי נתבע
שלום רוצה לשאול יש מישהו שמטריד אותי בהודעות. הצלחתי לגלות היכן הוא גר אבל שם ושם משפחה ות.ז. אני לא מצליחה לגלות.
השאלה האם אפשר להגיש תביעה נגד אדם אשר הוא בעל הנכס (מרישום טאבו) ולא בהכרח המטריד?

שלום,
יש לתבוע את מי שמטריד אותך ולא את בעל הנכס.

01/11/2020 15:18 סלבה ביטול עסקה מכר מרחוק ביטול עסקה מכר מרחוק
שלום רב
רכשתי חבילת אינטרנת דרך מכר מרחוק. ברגע שהסכמתי קיבלתי הודעה סמס שעלות השרות 50 שח לחודש ולא ניתן לבטל אותם, אני לא זוכר שנאמר לי דבר דבר כזה בטלפון. לא עבר 14 יום ואני רוצה לבטל. חברה מסרבת לבטל עסקה בטענה כי רכשתי רישיון ולא ניתן לבטל רישיון.

שלום,
קראתי את הדברים. מהי שאלתך ? איך אני יכול לעזור ?
לצורך ביטול העסקה יש לפעול בהתאם לחוק הגנת הצרכן בעסקת מכר מרחוק.

שלום
תודה רבה על התייחסות.
כדי שיהיה יותר ברור אני אוסיף שבתוך חבילת אינטרנט שרכשתי היה רישיון אבטחה (אנטי וירוס) שלא ניתן לבטל את הרישיון הזה כפי שהם אומרים.
אני קראתי חוק הגנת הצרכן בעסקת מכר מרחוק, יש כמה מקרים שלא ניתן לבטל עסקת מכר מרחוק, אחד מהם : נרכש מ​ידע כהגדרתו בחוק המחשבים. מה זה אומר ועם זה קשור.
כי בשאר המקרים אני יכול לבטל את העסקה.
תודה רבה.

שלום,
הגדרה של "מידע" בחוק המחשבים : "מידע" - נתונים, סימנים, מושגים או הוראות, למעט תוכנה, המובעים בשפה קריאת מחשב, והמאוחסנים במחשב או באמצעי אחסון אחר, ובלבד שהנתונים, הסימנים, המושגים או ההוראות אינם מיועדים לשימוש במחשב עזר בלבד;

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.