שלום.
לא.
הדרך לטפל בעניין למחוק את התביעה ולהגישה מחדש בבית משפט אחר.
שלום,
7 שנים.
תודה. מדובר ב7 שנים לכל סוגי העילה לתביעה או שישנם מקרים ספציפיים?
שלום,
ישנם מקרים ספצפיים.
להפרת חובות או עיכוב/ מניעת שירות זה גם 7 שנים? מוצר פגום לא רלוונטי במקרה שלי כי החברה מספקת רק שירותים. וחוץ מכך תוכל בבקשה גם להדגים?
להפרת חובות או עיכוב/ מניעת שירות ההתיישנות גם 7 שנים? מוצר פגום לא רלוונטי במקרה שלי כי החברה מספקת רק שירותים. וחוץ מכך תוכל בבקשה גם להדגים בשביל ההבהרה? תודה
שלום,
אני מתנצל - אינני מבין למה את מתכוונת.
שאלת אותי שאלה כללית לגבי התיישנות ועניתי לך. אינני מבין את פשר יתר השאלות.
אני מציע שתציגי את סיפור המקרה במקום לדבר ברמזים. כך שאוכל להשיב על שאלתך הספציפית.
יש חברה מסוימת שמסרבת לתת לי שירות (היא לא מספקת מוצרים), וחשבתי שעיכוב/ מניעת שירות זה מקרה שונה ממוצר פגום (3 שנים), לכן הייתי בטוחה שההתיישנות תהיה לתקופה קצרה או ארוכה יותר.
שלום,
ומניין את יודעת שיש לך עילה לתביעה בעניינך ? לא בכל מקרה של סירוב לתת שירות יש מקום לתביעה או שזה בכלל עוולה.
וגם אם יש לך עילה לתביעה - איך את יודעת שיש לך ראיות מתאימות להוכחת הטענות ?.
לפני שרצים לבדוק התיישנות יש דברים רבים לבחון לפני כן.
יש לי כמה חשבונות ברשת החברתית והצגתי אותם כשעובדת קו ראשון דיברה איתי. היא טענה שאני מתחזה כך שלא אוכל לקבל מהם שירות, אבל לא הייתה לי כוונה להתחזות ולא הייתה לי כוונה לרמות או להונות. היא ראתה שהגבתי מאחד החשבונות ופנתה אלי, אז החלטתי להציג את עצמי
שלום,
קראתי. אני מציע לך שלא לתבוע. אין לך עילה לתביעה.
בהצלחה.
האם אתה יכול בבקשה להסביר מדוע לא כדאי לי לתבוע? אפשר להוכיח שלא התחזיתי?
שלום,
ככל שאת מעוניינת בקבלת ייעוץ משפטי בעניינך - אבקשך לפנות למשרדי ולהציג בפניי את כל סיפור המקרה והראיות להוכחת הטענות.
אי אפשר לנהל ככה שיח ובטח שלא לתת ייעוץ משפטי.
שלום,
כן - בהתאם לחוק הגנת הצרכן אתה רשאי לקבל את כספך בחזרה.
תודה רבה עו"ד איצקובסקי,
ידוע אם חובה עלי לבטל במצב שכזה את העסקה עד שיחלפו 14 יום?
בעסקה מתמשכת בעניין שירותי רפואה, רשאי הצרכן לבטל את העסקה, ובלבד –
(1) שאם ביטל את העסקה בתוך שלושים ימים מיום חתימת החוזה על ידי שני הצדדים או מהיום שבו אישר הצרכן את קבלת טופס הגילוי בהתאם להוראות סעיף 13ה(ב)(2), לפי המאוחר – לא יגבה העוסק מהצרכן דמי ביטול כלשהם, אף אם הוחל במתן השירות;
(2) שאם העסקה היא לתקופה קצובה והוא ביטל אותה לפני מועד סיומה ולאחר תום שלושים הימים כאמור בפסקה (1) – לא יגבה העוסק מהצרכן דמי ביטול כלשהם, אלא אם כן נקבעו מראש בחוזה דמי ביטול בשל ביטול העסקה לפני מועד סיומה ובסכום כפי שנקבע בחוזה; השר רשאי לקבוע הוראות לעניין הסכום המרבי של דמי ביטול שניתן לקבוע בחוזה.
שלום,
להערכתי בית המשפט לא יקבל טענות אלו ויהיה עליך להגיש תביעה במחוז הרלוונטי (חיפה).
בכל מקרה אתה רשאי לנסות ולהגיש את התביעה במקום מגוריך (אם המזכירות יאפשרו לך), מקסימום הצד השני יגיש בקשה וישנה את מקום השיפוט לחיפה.
אז נניח שאני אגיש את התביעה בירושלים (נניח שהמזכירות תאפשר לי) ואז הנתבעת תבקש להעביר את התביעה למחוז חיפה.
מה הלאה?
האם השופט שיושב בירושלים יחליט האם ניתן לדון בתביעה בירושלים, בהסתמך על הבקשה שלי לדון בירושלים (שתהיה מנומקת) ועל הבקשה של הנתבעת?
שלום,
השופט יקרא בעיון את הבקשה והתגובה ויחליט על סמך הבקשה והתגובה מהו המקום המתאים (שזה בחיפה).
הרגע בדקתי וגיליתי שלאוניברסיטת חיפה יש שלוחה בירושלים.
בית הספר לתיירות בישראל, שהוא בניהול אוניברסיטת חיפה, יש לו גם סניף בירושלים, כפי שניתן לראות בקישור הבא-
האם זה מספיק כדי להגיד שמקום עיסוקה של אוניברסיטת חיפה זה (גם) ירושלים?
האם כעת אני יכול להגיש את התביעה במחוז ירושלים?
שלום,
לא.
שלום,
יש כמה אפשרויות פעולה.
אני ממליץ להוציא לחברה מכתב התראה לפני תביעה בעניין.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
שלום,
על מנת שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בדברי הפרסומת שנשלחו אליך על מנת לברר את מקורם.
חוק הספאם חל על חברות בארץ, כך שאם החברה אינה נמצאת בישראל יש צורך לבחון את חוק הספאם במדינתה ולהגיש שם תביעה.
שלום,
בעניינך - חוק הגנת הצרכן קובע כי במידה ופנית כדי להתנתק ולא ניתקו אותך ולמעשה המשיכו לבות ממך כספים - אתה זכאי לפיצוי כספי נוסף של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי נוסף בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי ואשמח לעזור.
שלום,
אם הגשת תביעה הנסמכת על מילה כנגד מילה אתה בבעיה, כיוון שבמשפט הישראלי נטל ההוכחה מוטל על התובע ולא על הנתבע.
שלום,
אין רלוונטיות לשאלה האם החוק איתך, אלא מה שחשוב פה אלו העובדות.
באם בוצעה התקנה רשלנית (על קיר לא מתאים למשל) על המוכר טלויזיה לשלם בעבור טלויזיה חדשה ובעבור הנזק שנגרם לך.
נטל ההוכחה מוטל על כתפיך.
מה ניתן לעשות. תחילה להשיג חוות דעת מומחה באשר לתליה רשלנית. לאחר מכן לפנות לעו"ד לצורך קבלת ייעוץ, סיוע וטיפול משפטי לצורך החלפת הטלויזיה וקבלת פיצוי בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.
0542208144
שלום,
כן חוות דעת יש לקבל מאיש מקצוע מקביל אחר.
שלום,
1. היה עליך לעשות את כל הפעולות הנדרשות לפני הגשת תביעה ולא אחריה. כן ניתן להגיש כרגע תלונה.
2. כן. יש צורך להגיש בקשה לתיקון כתב התביעה
3. כן, ניתן. שוב עליך להגיש בקשה לתיקון כתב התביעה.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.