סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

29/12/2019 17:36 ברברה למברג החזר כספי מחברת תקשורת החזר כספי מחברת תקשורת
שלום רב,
ב2016 הצטרפנו להוט מובייל ורכשנו שלושה מנויים וכיוצא מזה שלושה סימים לנייד. כשהגיעו הסימים שניים נויידו את השלישי לא הצליחו לנייד. הוט מובייל שלחה סים נוסף, ולא ביטלה את המנוי שלא הופעל. כתוצאה מזה עד 2019 חייבו אותנו על אותו קו שלא בוטל בסך של 80 ש"ח כל חודש. בשיחה אם מנהלת הסניף נאמר שהמצב באחריותינו מכיוון שלא התרענו בזמן על חיוב זה. יחד אם זאת הוצא לנו זיכוי בסך של 300 ש"ח שסירבנו לקבל ובהמשך אף נשלח בדואר שובר זיכוי בסך 100 ש"ח במטרה למנוע תביעה.

האם יש אפשרות לקבל החזר על כל החיובים עבור אותו קו שאפילו לא נויד?

שלום,
כן. יש אפשרות לקבל החזר על החיובים עבור הקו שלא נויד.

26/12/2019 21:18 מילאד בדיר צרכנות קבלת נחזר כספי צרכנות קבלת נחזר כספי
שלום רב,
אני סטודנט שהתעניינתי בלימודי אנגלית כשפה
בבריטניה הן לשיפור ולתגבור.
ע״פ כן נרשמתי ב 18 מרץ 2019 בביהס Berlitz Manchester נמצא במנצ’סטר באנגליה.
ב 18 אפריל 2019 הפקדתי לביהס סכום של 35000₪(£7,396.18)
בתאריך 23 לספטמבר 2019 שלחתי לביהס מייל והודעתי על ביטול ההרשמה מסיבות אישיות . העניין הוא שהם רוצים לגבות ממני 50% מהסכום ששלמתי ולהן מדיניות הביטול שלהם :
categories:

Zero day to week - 25% refund

8 days - 1 month - 50% refund

month and one day - 3 months - full refund
minus £75
השאלה היא האם אני צריך לשלם 50% מהסכום זאת ובהתאם לקטגוריית הביטול ?

שלום,
החוקים בבריטניה שונים מהחוק במדינת ישראל.
את שאלתך עליך להפנות לעו"ד מקומי (אנגלי)..

26/12/2019 15:04 יולי שאבר שירות האינטרנט של הוט שירות האינטרנט של הוט
שלום רב,
אני מנהל מאבקים קשים עם הוט על מנת להתנתק משירות האינטרנט שלהם.
שירות הלוקחות הטלפוני משקר לי, מושך אותי, מעביר אותי ממחלקת למחלקה וכך בעצם אני לא מצליח להתנתק.
בין היתר אומרים לי שפרטי האשראי לצורך הזדהות שאני מספק אינם נכונים, למרות שקיימים חיובים על האשראי.
כל פעם שנציג עונה לי הוא מעביר אותי לנציג אחר, אתמול זה נמשך כך עד שלבסוף לקראת שעת הסגירה של המוקד נאמר לי שאני בתהליך של גבייה ואין אפשרות לנתק.
כשהתקשרתי למחלקת גבייה לעומת זאת, נאמר שלא קיים שום חוב.
בסניף של הוט אין אופציה להתנתק ומפנים אותי שוב לשירות הלקוחות הסלולרי.
פעם נוספת שהתקשרתי שירות הלקוחות אמר לי שמעבירים אותי למחלקת ניתוק ואז השיחה פשוט התנתקה!

שלום,
קראתי את הדברים. איך אני יכול לעזור ? מהי שאלתך ?

האם ההתנהלות הזאת של החברה מאפשרת תביעה לפיצויים? קיימת עילה לתביעה?
יש לי הקלטות כיצד משקרים לי במצח נחושה שפרטי האשראי אינם נכונים לצד חיובים בבנק

שלום,
כן. בהתאם למתואר קיימת עילה לתביעה לצורך קבלת פיצויים.

25/12/2019 18:24 אסי מוצר לא נכון מוצר לא נכון
שלום,
הזמנתי מיטה מחברת רהיטים, כאשר הגעתי לעשות את ההזמנה בחנות התרשמתי מדגם המיטה והבד בתצוגה וביקשתי דגם זה.
כאשר הגיע המיטה חשכו עיניי צבע הבד שהגיע היה שונה לחלוטין. מתברר שאיש המכירות רשם מס' דגם בד אחר(אני לא אמור לדעת את מס' הבד) והגיע מה שנרשם ההזמנה.
כאשר פניתי לחנות נאמר לי שלפי ההזמנה זה מה שהזמנתי. מה ניתן לעשות??

שלום,
בהתאם למתואר ניתן להחליף את המוצר למוצר מתאים אחר או לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה בנוסף לפיצויים.

25/12/2019 15:10 חיים מוצר פג תוקף מוצר פג תוקף
פעמיים השנה היתה לי חויה לא נעימה של רכישת מוצר פג תוקף באותו מקום. הפעם הראשונה התקבל פיצוי בגובה x ובפעם השניה גובה הפיצוי היה x-50 כולל טופס ויתור שלא מוכנים לשלוח את הנוסח במייל אלא רק בסניף עצמו.
מה מומלץ לעשות המקרה הנ"ל?

שלום,
מומלץ לא לחתום על מסמכי ויתור ללא קבלת יעוץ משפטי מעו"ד.
מרגע שחתמת למעשה הסכמת לעוולה שנגרמה לך והסכמת לפיצוי.
כעת לא ניתן לעשות כלום.

23/12/2019 19:12 רננה ביטול עסקה  תוך 48 שעות ביטול עסקה תוך 48 שעות
רכשנו כלי מכסף טהור מעל 7000 שח ואנו מעונינים לבטל עסקה בתוך 48 שעות מבצוע העסקה. בעל החנות מסרב לבטל את העסקה בתואנה שזה תכשיט. האם כלי מכסף טהור כגון חנוכיה/פמוט נחשב תכשיט? והאם הוא מחויב חוקית לבטל את העסקה כנדרש בחוק תודה

שלום,
לא - חנוכיה ו\או כלי כסף אינו תכשיט. הסיבה שבעל החנות משתמש בתירוץ זה רק כדי לא לבטל את העסקה.
בהתאם לחוק את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה בתוך 14 יום מיום הרכישה.

22/12/2019 20:25 נעמן גלית כל חוזה שחותמים טופס בבית משפט? כל חוזה שחותמים טופס בבית משפט?
חתמתי על חוזה בלי לסים לב להכל בחוזה רשום שאם אני מוציעה את הילד מהמעון אני מחוייבת לשלם סכום יחסי על חודש אוגוסט שזה עוד חצי שנה
הבן שלי במעון החלטתי להוציא אותו מהמעון עקב התנהלות לא טובה של המעון
הודעתי על יציאה מהמעון חודש ליפני וגם שילמתי את החודש הזה
עכשיו המנהלת דורשת מימני לשלם אחוז יחסי על חודש אוגוסט
יש סעיף בחוזה שרשום את זה אבל זה לא הגיוני שהבן שלי לא במעון ואני צריכה לשלם על זה
השמח לעזרה או יעוץ קטן אני ממש חסרת אונים

שלום,
חוזה צריך לקיים גם אם חתמת עליו בלי לקרוא אותו.
באם לדעתך תוכן החוזה אינו הגיוני, את רשאית להגיש תביעה בבית המשפט בעניין זה.

16/12/2019 12:17 עומר רכישת טלוויזיה באינטרנט רכישת טלוויזיה באינטרנט
היי,
רכשתי טלוויזיה במחיר אטרקטיבי מאוד (יכול להיות שהיה מדובר בטעות מצידם) מאחד האתרים והחברות המובילות בארץ בתחום החשמל.
סטטוס ההזמנה אושר וכמובן שחוייבתי בכרטיס אשראי במחיר שרכשתי את הטלויזיה מהאתר.
אני כבר שבוע מנסה ליצור איתם קשר ואומרים לי שמנהל צריך לחזור אליי (מה שלא קרה עדיין).
מציין כי זמן המשלוח המקורי היה אמור להיות עד 5 ימי עסקים.
מה אני יכול לעשות בנידון?

שלום,
אתה מבקש לדעת מה אתה יכול לעשות באם עברו 5 ימי עסקים ועדיין לא קיבלת את המוצר ?
עליך לפנות לחברה ולברר איתם מתי המוצר יגיע לחזקתך.
ככל שאין תשובה השלב הבא יהיה להוציא מכתב התראה לפני תביעה ובמידת הצורך הגשת תביעה בבית המשפט.

היי חיים ותודה על המענה.
שכחתי לציין זאת אך עברו כבר שבועיים מרגע ההזמנה.
לאחר שחלף הזמן (5 ימי עסקים), התחלתי ליצור איתם קשר ומאז כבר מספר פעמים שאומרים לי שמנהל יחזור אליי והוא לא חוזר.
היום התקשרי שוב והנציג בעצמו אומר לי שהוא העביר את זה כבר למנהל ויכול לנסות שוב.
יש לציין כי באחד הימים אמרו לי "המנהל חוזר אליך תוך שעה", מה שלא קרה.
לנציגים אין תשובות להביא לי מה קורה עם זה ומחכים שהמנהל יצור איתי קשר מה שלא קורה.
אני כבר חושב להתקדם ולא לחכות לשיחות מהמנהל, מה שלא נראה שיגיע בכל זאת).
מה אני יכול לעשות בנידון?

שלום,
אם כך השלב הבא פנייה לחברה באמצעות מכתב התראה לפני תביעה.

22/12/2019 08:09 עומר התייחסות

היי חיים,
לפי ייעוץ שביצעתי עם עורך דין, הוא טוען שאני לא יכול לתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות בגלל שאני צריך צו או משהו כזה.
האם הגיוני? כי תביעה כזאת אכן נחשבת קטנה (לפחות כך אני חושב)
ודבר נוסף, במידה ושכרתי עורך דין ואכן שלחנו מכתב התראה, האם כדאי לי לתבוע בכל מקרה את החברה בגלל כל הסחבת הזאת? (גם אם אקבל את הטלויזיה) , יותר נכון לשאול האם אני יכול לתבוע במצב שכזה? או שאין טעם.

שלום,
1. אינני יודע איזה ייעוץ משפטי קיבלת, ממי ועל מה. החוק קובע מהם סמכויותיו של בית המשפט לתביעות קטנות :
הסמכות
60. (א) בית משפט לתביעות קטנות ידון בתביעה אזרחית שהגיש יחיד
(1) לתשלום סכום שאינו עולה על 33,900 שקלים חדשים;
(2) למתן צו להחלפת מצרך או לתיקונו או לביטול עסקה, כששווי המצרך או התיקון או סכום העסקה, לפי הענין, אינו עולה על הסכום האמור בפסקה (1),

אינני מבין את שאלתך השניה. באם מכתב התראה לא סייע השלב הבא והטבעי הוא להגיש תביעה.

22/12/2019 09:12 עומר התייחסות

הכוונה שלי היא שבמידה ואני שוכר עורך דין, משלם לו סכום שיטפל לי בעניין ולאחר מכתב ההתראה הם אכן מספקים לי את המוצר.
אני הוצאתי סכום כסף שלא לצורך לדעתי וברצוני עדיין לתבוע אותם אם זה על הסכום שהוצא עבור העורך דין או סכום אחר שאני אראה לנכון.
יש טעם בכך?

שלום,
בהחלט.
אתה פונה לעו"ד בשל מחדלי הצד השני ועל פי חוק על מחדלים אלו הצד השני צריך לפצות.

10/12/2019 15:55 שלי עבו ביטול עסקת רכישת כרטיס טיסה ביטול עסקת רכישת כרטיס טיסה
מעוניינת לבטל עסקה מול חברה בינלאומית עם נציגות בישראל. האם העסקה כפופה לחוק הגנת הצרכן ?

שלום,
שאלתך תלויה בכל כך הרבה גורמים. ישנן מס' מערכות חוקים העוסקות בכל הקשור ליחסים המשפטיים בין אזרח ישראלי לחברה בחו"ל.
חסר לי מידע רב כדי שאוכל לענות לך.
לדוגמא : מהי שם החברה ? והאם העסקה בוצעה בארץ, באינטרנט או בחו"ל ?

11/12/2019 05:35 שלי ביטול טיסה

רכשתי דרך האינטרנט , מחברה פורטוגלית שיש לה נציגות בארץ , tap air Portugal, מנסה להבין אם אוכל לבטל את העסקה לפי חוק הגנת הצרכן עד 14 יום

שלום,
מבדיקה שעשיתי אין לחברה נציגות בארץ.
חוק הגנת הצרכן לא חל על החברה.

11/12/2019 11:36 שלי ביטול טיסה

היי
יש להם נציגות בארץ , שוחחתי איתם ,גם עם השירות בפורטוגל דיברתי והם יודעים על החוק הישראלי , הטענה שלהם היא שהזמנתי דרך האינטרנט ובגלל זה החוק לא חל

שלום,
אז אם יש להם נציגות בארץ, אזי ניתן להחיל את החוק בארץ עליהם.
לדוגמא אתרי מכירות כמו איביי כפופים לחוק בישראל.

11/12/2019 12:07 שלי ביטול טיסה

תודה רבה , במידה ונצטרך להגיש תביעה אפשר יהיה דרכך ?

שלום,
כן בהחלט.

15/12/2019 21:42 שלי ביטול טיסה

היי
האם להגיש תביעה במסגרת תביעות קטנות ?

שלום,
זו אפשרות.

היי
אפשר להתקשר אלייך לקידום תביעה ?

שלום,
כן בהחלט.

20/12/2019 11:19 מוטי אתר כונס און ליין  האם פעילותו חוקית? אתר כונס און ליין האם פעילותו חוקית?
אני הייתי מנוי של חודשים ספורים באתר זה והמנוי עלה 199 שח לחודש בשבוע שעבר גלשתי באתר זה והיו תמונות של רכבים במיכרזים עם תג מחיר ורציתי לראות פרטים נוספים ולחצתי על תמונת הרכב ובטעות שהעכבר זז נלחץ גם על הצעת מחיר אני מדגיש אינני זקוק לרכב אני נוהג ברכב חדש וזה לגמרי בטעות ואז מייד קפצה הודעה הצעתך התקבלה אני נבהלתי כי זה היה מהיר מדי ולא מצאתי אפשרות ביטול או פנייה כלשהיא טלפונית לא היה מענה וכבר למחרת בבוקר בערך 12 שעות אחרי קיבלתי שיחת טחפון ובו מבשרת לי בחורה מהצד השני של הקו זכית בהצעה הסברתי לה זה טעות אני מבקש לבטל מה עושים איך זה עובד ככה זה היה נשמע הזוי , לא עזר לי כלום היא הודיע חגיגית אם אתה מתחרט אתה משלם 5700 שח אמרתי לה השתגעת זה הרבה כסף על מה ולמה לא עזר כל הסבריי פניתי במייל לביטול העסקה והקלטתי שיחות כי הם סרבו לשלוח מיסמך בכתב רק טלפפונית וגם הם לא נעימים צועקים ואגרסיבים והם פעלו מהר וחייבו את כרטיס האשראי שלי בסך 5700 שאלתי נחלקת לכמה מישורים א האם מותר להם להשמש בכרטיס האשראי שפרטיו ניתנו לצורך המנוי גם אם רשום משהו בתקנון כלשהוא שהם כתבו שנית התהליך של ההצעה לא אמור להיות תהליך שבו פרטי הרכב מוצגים ואז אתה מכניס כרטיס אשראי ואז אתה חותם על תקנון שלישית אני הבנתי שייש איזה תקנון הזוי והאם התקנון שלהם קובע או חוק הגנת הצרכן אני מבקש ייעוץ תודה ומדגיש הלחיצה נעשתה בתום לב

שלום,
(א) אסור להשתמש בפרטי כרטיס אשראי שלא לסיבה שניתנה.
(ב) אינני מכיר את האתר ועל כן אינני יכול לענות על שאלה זו
(ג) התקנון אמור להיות ברוח ובמסגרת חוק הגנת הצרכן.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.