סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,357)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/12/2022 17:44 מרים הנשיא אי סיפוק מלוא ההזמנה משוק העיר און ליין אי סיפוק מלוא ההזמנה משוק העיר און ליין
שלום רב
ביום רביעי 7.12 עשיתי הזמנה של סל מוצרים במחיר של 1195 ש"ח, משוק העיר און ליין, דרך האפליקציה שלהם. קיבלתי את המוצרים יום למחורת באיחור של 5 שעות. כאשר הנחתי אותם בארון הופתעתי לגלות שחסרים הרבה מוצרים אשר הזמנתי בשווי כולל של 475 ש" ח. זה תקע אותי לקראת בישולים לשבת. פניתי מספר פעמים לשירות הלקוחות של שוק העיר און ליין וכל הזמן עונים לי שהנושא יטופל מחר ושוב מחר וכך ממשיך. בינתיים לא קיבלתי פיצוי או את המוצרים החסרים. מה אפשר לעשות בנושא? האם כדאי לתבוע במקרה זה. למעשה אין לי כל הוכחה שלא קיבלתי את מלוא הסחורה כי אין דרך להוכיח זאת מלבד עצם העובדה שהינני אזרחית שומרת חוק ומעולם לא התלוננתי בנושא דומה כאשר קניתי מוצרים און ליין. ראוי לציין ששלחתי לשירות הלקוחות את החשבונית עם המוצרים החסרים מסומנים כדי שידעו בדיוק מה חסר. גם אם אצלם את המקרר אין בזה תועלת ואפשר לטעון שכן קיבלתי את המוצרים. אינני יודעת האם כדאי לתבוע במקרה כזה או פשוט לוותר.
מודה לך מראש על המענה,
מרים

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות.
במקרה המתואר אני מציע לך לפנות להנהלת החברה בעניין ולבקש את כספך היחסי בחזרה בשל איחור באספקה ואי קבלת כל המוצרים.

08/12/2022 15:47 נועה מזרחי ביטול כרטיסי טיסה ובקשה להחזר ביטול כרטיסי טיסה ובקשה להחזר
רכשנו 3 כרטיסי טיסה להולנד מחברת תעופה הולנדית לתאריך 24.12.22. לפני כשבוע ביקשתי לבטל את הכרטיסים אך חברת התעופה סירבה להחזיר לי את התשלום. גם כשביקשתי להעביר למועד אחר גם סירבה. מה ניתן לעשות?

שלום,
ככל שרכשתם כרטיסים מחברת תעופה זרה, יש צורך לבדוק האם יש לחברה סניף / נציגות בישראל ולבחון את ההסכם ביניכם לעניין ביטול או שינוי מועד טיסה.

07/12/2022 12:23 דניאל ב שתי שאלות לגבי תביעה שהולך להגיש שתי שאלות לגבי תביעה שהולך להגיש
שלום, רציתי בבקשה לדעת איך אני מחשב תביעה ?
ישלי מקרה עם עילות של עוגמת נפש, הטעית הצרכן, הפרת הסכם , התנהגות בחוסר תום לב, ונזקים. איך אני מחשב את הסכום תביעה?

ושאלה שניה זה האם אני צריך לעשות משהו בנוגע לזה שעדיין לא החזירו לי את הכסף ? או לחכות לתביעה ?

שלום,
כל מקרה נבחן לגופו. אין כללי אצבע בעניין זה.
לצורך כך לומדים משפטים מס' שנים וקוראים פסקי דין.
אינני מבין את שאלתך השניה. באיזה עניין צריך לעשות משהו בנוגע לזה שעדיין לא החזירו לי את הכסף ? או לחכות לתביעה ??

07/12/2022 17:12 דניאל ב תשובה

בקשר לשאלה השניה עשיתי הזמנה מאתר ואמרו שיזכו אותי על הזמנה שעשיתי, אבל לא זיכו אותי. אותו אתר שאני הולך לתבוע על מה שרשמתי למעלה..

שלום,
ככל שלא השיבו לך את כספך אתה רשאי לתבוע.

29/11/2022 13:29 י פיצוי בגין ביטול הרצאה פיצוי בגין ביטול הרצאה
היי

הרצאה שעלתה 120 שח. התקבלה הודעת ביטול על ידי המארגן 6 שעות לפני תחילתה שהיא בוטלה בגלל סיבות אישיות של המרצה. בוצע החזר כספי.

האם עפ החוק אני זכאי לדרוש פיצוי נוסף על עוגמת נפש וביטול תוכניות וכו

שלום,
כן וככל שנגרמו לך נזקים ועוגמת נפש ואתה יכול להוכיחם.

29/11/2022 14:02 צחי האם מגיע תשלום מלא? האם מגיע תשלום מלא?
סגרתי עם עורך על הגשת 2 תביעות, כל תביעה x שח, לאחר סיום התביעה הראשונה החלטתי לבטל את השניה, העורך דין טוען שהוא כבר ערך את התביעה השניה, האם מגיע לעורך דין תשלום מלא עבור התביעה השניה או רק חלקית? מיכוון שהוא לא הגיש את התביעה והופיע בבית משפט וכו. תודה

שלום,
שאלתך תלויה בעיקר בהסכמים עליהם חתמת מול עו"ד.
כל עו"ד והדרך שלו. אין כללים בעניין זה.

28/11/2022 12:37 רז פיצוי על טרטור ועוגמת נפש פיצוי על טרטור ועוגמת נפש
שלום. הגשתי תביעה קטנה על סך 750 שקל נגד הדואר על חבילה שהם איבדו. חצי מהסכום הוא עלות הפריט ואגרת בית המשפט, והחצי השני הוא על הטרטורים ועוגמת הנפש שנגרמו לי - טלפונים למוקד הדואר, התכתבויות, בירור פיזי בסניפים שלהם, עמידה בתורים וכו'.

אתמול התקשרו אליי מהלשכה המשפטית של הדואר והציעו לשלם לי רק על הפריט ואגרת בית המשפט.

האם כדאי לקבל את הצעת הפשרה הזאת או בכל זאת ללכת למשפט? מה הסיכוי שבית המשפט יאשר לי גם פיצוי על טרטור, אובדן שעות עבודה וועוגמת נפש בסך 400 שקל בערך (בנוסף לעלות הפריט ואגרת בית המשפט)?

שלום,
שאלתך תלויה לאיזה שופט התיק הזה יגיע (כן זה תלוי במדיניות של השופט הספציפי שידון בתיק).
אם תשאל דעתי ואפ כבר הוגשה תביעה - אני מציע להמשיך הלאה לדיון.

28/11/2022 14:13 רז תודה רבה!

הקלד את תגובתך

28/11/2022 09:13 דרור הטעיה בפרסום הטעיה בפרסום
הי,
בחברה מסויימת פרסמו בגדול באתר החברה את המשפט הבא: "רוכשים **** ומקבלים GiftCard בשווי 100 ש"ח לרכישה הבאה"
המשפט חזר על עצמו בגדול במספר מקומות באתר האינטרנט של החברה.

בתקנון האתר מסתבר שכתוב תחת סעיף כמעט אחרון המשפט הבא: " הטבת שובר מתנה לרוכשים תשלח לזכאים תוך 24 שעות לאחר קבלת המוצר ותהיה תקפה למימוש בסניפי הרשת ולמשך 90 ימים מיום קבלת השובר."

כאשר ניסיתי לממש את השובר ברכישה הבאה - הוא לא התקבל והם טוענים שהוא תכף רק לחנויות הפיזיות של החברה.


א. זה לא הופיע בשום שלב במהלך הרכישה (למעט בתקנון האתר)
ב. היה כתוב בגדול בכל מקום "רוכשים **** ומקבלים GiftCard בשווי 100 ש"ח לרכישה הבאה" - רכישה הבאה, ללא ציון מקום או סייגים. כמו כן הבאה מציינת שהייתה קודמת - ואם הקודמת נחשבת באתר אז גם הבאה באתר.
ג. בתקנון כתוב סניפי הרשת - האם האתר הוא לא סניף ווירטואלי?

אין ספק שהם מסתירים את העובדה שניתן לממש את השובר רק בחנויות הפיזיות שלהם בכל דרך אפשרית אך לאחר פנויות חוזרות לשירות הלקוחות שלהם הם לא מוכנים לקבל את השובר בחנות בה רכשתי את המוצר המקורי - כלומר אתר האינטרנט.

אשמח לקבל חוות דעת מקצועית
תודה

שלום,
בהתאם למתואר מדובר פה בהטעיה צרכנית והם פועלים בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

או רק תלונה למועצה לצרכנות?

שלום,
יש לך עילה לתביעה וראיות להוכחת הטענות ועל כן יש מקום להגיש תביעה.

25/11/2022 10:07 דנה הטעיה במועד אספקת נכס בעסקת מכר מרחוק הטעיה במועד אספקת נכס בעסקת מכר מרחוק
שלום,
כמו שמצוין בכותרת ביצעתי הזמנה באתר אינטרנט של רשת ידועה והוטעיתי בעניין מועד אספקת ההזמנה. הייתי אמורה לפי התקנון לקבל את ההזמנה במועד מסוים ובמקום זה התברר כי המועד לא נכון בגלל עניין פנימי של הרשת שלא היה ידוע במעמד ביצוע העסקה ואין עליו מידע באתר כלל.
כיצד אני יכולה לפעול מול העסק?

שלום,
ככל שהצד השני הטעה אותך, את רשאית לבטל את העסקה.

האם יש עילה מסוימת לפעול נגד הצד השני מבלי לבטל עסקה, בעצם אני שואל מה משמעותו של ס' 2(א)(3) לחוק הגנת הצרכן ואיך אוכפים אותו.
תודה

שלום,
יש צורך להגיש תביעה לבית המשפט בעניין זה.

כיצד מכומת הנזק? או שניתן לתבוע ללא הוכחת נזק? ואם כן עד איזה סכום, אשמח אם תוכל להפנות אותי למקור. אם זה מתאפשר במסגרת הפורום.

שלום,
הפיצוי הוא בגין הנזקים שנגרמו לך. אם נגרמו נזקים ב 10 שקלים אז הפיצוי הוא 10 ש"ח ואם ב 100,000 ש"ח אז הפיצוי הוא על 100,000 ש"ח.
זהו כימות נזק.
בתביעות קטנות עד לסכום פיצוי של 34,600 ש"ח.

27/11/2022 22:25 דנה חישוב הנזק

אשמח אם תוכל להכווין אותי כיצד יש לכמת את הנזק, באילו פרמטרים להתחשב?
כמו כן, אם מדובר בנזק שלא ניתן לכמת אותו, כלומר לא נזק ממוני?
והאם החוק הרלוונטי הוא חוק התרופות לבקשת הסעד?
תודה מראש

שלום,
נדמה לי שהשבתי על שאלתך.
אני מבין שאת מבקשת לקבל מספר, אך אינני יודע לקבוע מספר בטרם ראיתי מסמכים וראיות להוכחת הטענות.
מבחינת החוק - יש מס' חוקים רלוונטים לעניין כולל חוק החוזים וחוק החוזים תרופות, חוק הגנת הצרכן, חוק המכר, פקודת הנזיקין ועוד.

27/11/2022 10:04 נעמי מטבח שהותקן בדירה לא נכונה מטבח שהותקן בדירה לא נכונה
שלום רכשנו דירה בפרוייקט כחל מהתהליך בחרנו לשעות מטבח בחברת טאיו מטבחים, שידרגנו את המטבח שהוצע בפרוייקט משמעותית בתוספת של עוד 30,000 שח.
בתקנת המטבח נעשתה ללא תיאום איתנו ובלי שנתה לנו האפשרות להיות נוכחים בהתקנה. לאחר ההתקנה התברר שהמטבח שלנו הותקן בדירה אחרת בפרוייקט 2 ביניינים לידינו. בחוזה שאנחנו חתמנו עם טאיו כתוב בבמפורש מספר הבניין ומספר הדירה שלנו, ובאישור ביצוע ההתקנה שנמסר על ידי המתקין שלהם כתוב במפורש שהותקן בבניין הלא נכון - דאת אומרת: טעות שלהם 100%.
הם רוצים פשוט להעביר את המטבח שהותקן כבר בדירה הלא נכונה לדירה שלנו ללא פיצוי וזהו.
מבחינתינו - אנחנו שילמנו על מטבח 100% חדש והם בעצם נותנים לנו מטבח ״מתצוגה״ שכבר הותקן ופורק לפני שהגיע אלינו. ויש צורך בפירוק והעברתו במנוף שיכולים לגרום לפגמים (ההברגה יכולה להיפגם, הכל יכול להישרט ולהיחבט) ולכן או שייצרו מטבח חדש כמו שהזמנו או שיפצו אותנו בהתאם.
האם אנחנו צודקים? מה ניתן לעשות מולם?

שלום,
אתם הזמנתם מטבח חדש ועל כן אתם צריכים לקבל מטבח חדש (ולא מטבח יד 2 שהותקן ופורק ממקום אחר). כמו כן ובנוסף - על החברה לפצות אתכם על הפרת הסכם (במידה והתקיימה), הנזקים (במידה וקיימים) ועוגמת הנפש שנגרמה לכם.

24/11/2022 16:48 אילה האם עסק קטן מוגן תחת חוק ביטול עסקת מכר מרחוק האם עסק קטן מוגן תחת חוק ביטול עסקת מכר מרחוק

אני ושותפתי בעלות עסק חדש וקטן מאוד (עוסק פטור). התקשרנו בעסקת מכר מרחוק עם חברת משלוחים לשם אספקת חבילות. בוצעו שני משלוחים, אחד מהם נמסר באיחור.

משלוח שלישי לכפר תבור סורב על-ידי החברה בתואנה שאינו מכוסה על-ידי הביטוח. זאת למרות שבאתר מציינים משלוחים בפריסה ארצית.

תלונות בנוגע לסירוב המשלוח ואיחורים במשלוחים הקודמים נענו בזלזול ובשפה פוגענית. כמו כן לא קיבלנו חוזה ולא קבלה על התשלום (בוצע בהעברה בנקאית).

שלחנו לעסק מכתב הודעה על ביטול עסקת מכר מרחוק. הוא טען שאיננו מוגנים ע"י החוק מאחר ואנו מוגדרות כעסק.

מצאתי כתבה שפורסם קול קורא להשוואת הגנות לפי חוק הגנת הצרכן שמוקנות לצרכן הפרטי, גם על עסק קטן מאוד. קישור:



האם אכן עסק קטן נחשב לצרכן ומוגן תחת חוק ביטול עסקת מכר מרחוק?

תודה.

שלום,
בחוק הגנת הצרכן -
"צרכן" – מי שקונה נכס או מקבל שירות מעוסק במהלך עיסוקו לשימוש שעיקרו אישי, ביתי או משפחתי;
משכך ובהתאם לחוק אתן לא נחשבות לצרכן.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.