שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת "נָגִישׁ בִּקְלִיק" הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
סגור

מצא עורך דין :

כל הקטגוריות
כל תחומי העיסוק
כל האזורים
כל הערים

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,381)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

22/11/2022 10:28 נועה המצאה במונדיאל לבירה של ברק דניאלי הכיצד בקטאר זה יכול לפעול המצאה במונדיאל לבירה של ברק דניאלי הכיצד בקטאר זה יכול לפעול
רבים בקטאר מדברים על נושא הבירה ללא אלכוהול שהביאו לשם הקטארים אישרו ושמים נציגים מטעמם ליד המקומות שמוכרים,הכל שייך לחברה כאילו קטארית אבל זה בעצם חברה ישראלית שאחד המנהלים שלה בשם ברק דניאלי עושה מזה את ההון
מדובר במשאיות שישנם בתוכם חביות שהובאו מישראל עם אישורים של הדת המוסלמית על חוסר אלכוהול בבירה הכיצד אדם קם בבוקר מביא את זה למונדיאל וקוטף על זה מיליונים? מה לא ידעו על זה קודם הרי זה ברור
לא מגיע לבעלי עסקים אחרים היה להמציא את זה ולהביא אתזה ? למה לא עשו מיכרז ?
איך קורה דבר וכשל כזה ?

שלום,
קראתי את הדברים. איך אני יכול לעזור ? מהי שאלתך ?

17/11/2022 07:44 אירית לדרמן ביטול עסקה שטרם בוצעה ביטול עסקה שטרם בוצעה
אנו משפצים את ביתנו ורכשנו כמעט את כל המוצרים החנות קרמיקה אחת: אריחים, פרקט, אסלות, מדרגות, מוצרים לחדרי אמבטיה וכו'. הזמנו ארונות אמבטיה מעץ והחלטנו להחליף לצבע לבן כי החלפנו את הריצוף והעץ לא מתאים. הארונות בצבע לבן יותר זולים .בתחילה טען המוכר שאפשר להחליף אבל אחרי שאמרתי שצבע לבן זול יותר הוא טען שהארונות כבר יוצרו. בעקבות התנהלותו אנחנו רוצים לבטל עסקאות של מוצרים אחרים שעדיין לא סופקו ולא יוצרו מדרגות ופרקט . הוא גם נקב במחירים ללא מע"מ ואף פעם לא ציין שהמחיר לא כולל מע"מ והוא היה מוסיף לנו את המע'מ בהזמנות. אחרי דין ודברים הוא הסכים להוריד את המע"מ בסך 19,000 שקלים. בעקבות כל התרמיות שלו אנו רוצים לבטל כמה מוצרים שרכשנו ממנו . האם אפשר למרות שעברו 14 יום והמוצרים עדיין לא סופקו. לצערי שילמנו לו 90% מהסכום עבור כל ההזמנות שביצענו. בינתיים קיבלנו רק את האריחים. בתודה אירית

שלום,
מבחינת החוק לא ניתן לבטל את עיסקה.
כדי לבטל עיקה יהיה עליכם להגיש תביעה לבית המשפט וכמובן להוכיח את הטענות שלכם לצורך הביטול.

16/11/2022 06:59 רינה אלטמן אי קבלת מוצרים שנקנו אי קבלת מוצרים שנקנו
בתאריך 3.9.22 רכשתי מערכת ישיבה לגינה + ערסל מחברת גלאור. בקשתי לחלק את התשלום ל10 תשלומים.
א. עדיין לא קבלתי את הרהיטים שרכשתי.
ב. את התשלום על הרהיטים הם הורידו בתשלום אחד ולא ב10 תשלומים כפי שבקשתי.
ג. כל ניסיון שלנו ליצור קשר איתם נענה בדחייה
ד. אחרי שהוספנו ביקורת שלילית על ההתנהלות שלהם בפייסבוק, אנחנו נחסמנו .

שלום,
קראתי את הדברים. מהי שאלתך ?

17/11/2022 08:50 רינה תשובה

השאלה היא איך אני אמורה להתנהל מולם? לדעתי יש כאן מקום לתביעה.את הכסף הם לא החזירו ואת המוצרים אנחנו לא קבלנו.
הייתי מעוניינת לקבל ייעוץ מקצועי.

שלום,
את מוזמנת ליצור איתי קשר טלפוני לצורך ייעוץ בעניינך.

16/11/2022 15:30 חסוי ביטול קניית רכבמכונס נכסים ביטול קניית רכבמכונס נכסים
שלום,
קנינו רכב מכונס נכסים,
מתברר שבעל הרכב הינו פושע החשוד בנסיון לרצח,
כשפנינו לבטלאת העסקה בשל כך ,
רוצים לחייבאותנו ע"ס 10 אחוז מגובה העסקא ,
שזהו סכום משמעותי של כמה אלפים,
אנו טענו בתגובה שביטול הקניה הוא סיבה מוצדקת מאחר ואנו חוששים לחיינו בקניה כזו,
מה דעת העו"ד

שלום,
הסיבה המתוארת אינה סיבה מספקת לביטול עסקה ועל כן יהיה עליכם לפעול בהתאם להסכם ביניכם.

13/11/2022 18:05 דרור צירוף מסמכים לתביעה קטנה לאחר שהוגשה צירוף מסמכים לתביעה קטנה לאחר שהוגשה
שלום רב לאחר שהוגשה תביעה קטנה התובע רואה צורך לצרף מסמך לתביעה כראייה . איך אפשר להוסיף מסמכים לתביעה קטנה שהוגשה לפני כחודשיים?
תודה רבה

שלום,
יש אפשרות להגיש ראיות ונספחים נוספים על ידי פניה לבית המשפט ובקשה לעשות כן.
אפשרות נוספת למחוק את התביעה ולהגיש מחדש.

09/11/2022 12:38 מני ביטול עסקה (3 ימים אחרי ההזמנה) ביטול עסקה (3 ימים אחרי ההזמנה)
שילמנו במקדמה על מנת לשמור על סכום מסוים שהוצע.
הסתבר לנו שזאת מקדמה וביקשנו לבטל את ההזמנה (מדובר בספה) לאחר 2-3 ימים.
מרחו אותנו בסיפורים ומבקשים מאיתנו כרגע שאנחנו חייבים לשלם לפחות 25% מעלות ההזמנה.
שילמנו 3000 מקדמה. עלות כוללת 12500.
כל מה שביקשנו זה לבטל. כאשר אומרים אספקה לפחות 90 ימי עבודה וכד'.

יש משהו שאפשר לעשות בנידון?? נפלנו על חברה של נוכלים עם כיפות.

שלום,
קראתי, אך צר לי לא הבנתי את המקרה.

08/11/2022 13:56 אביבה מוצר לא סופק מוצר לא סופק
בס"ד
שלום,הזמנתי סלון ספות ב14.8.22 וסוכם זמן אספקה 45 ימי עבודה. לא קיבלתי את הספות. כל פעם מקבלת תשובה אחרת מבית העסק.פעם אחת עיכוב בגלל החגים. פעם אחרת משתחרר מהמכס,מחכה בנמל. לאחרונה נאמר לי שבדרך לארץ עדיין.,רוצה לבטל את ההזמנה אומרים לי שאין אפשרות או מתחמקים ממני. זה הגיוני? בינתיים עצרתי את יתרת התשלומים דרך חברת האשראי.

שלום,
ככל שהחברה לא סיפקה לך את המוצר בזמן ומתחמקת ממך, למעשה החברה הפרה הסכם ועל כן את רשאית לבטל את העסקה.

ומה עושים לגבי התשלום שכבר נגבה? יש דרך להחזיר? את יתרת התשלומים עצרתי מול חברת האשראי ...אך בית העסק מתחמק ממני..

שלום,
כן, באמצעות הליך משפטי / הגשת תביעה לבית המשפט.

06/11/2022 10:52 בר אחריות על תיקון של מסך טלוויזיה אחריות על תיקון של מסך טלוויזיה
שלום, באוגוסט 2018 רכשתי מסך טלוויזיה עם אחריות לשנה, ושילמתי על אחריות ל-3 שנים נוספות (עד אוגוסט 2022).
ביולי 2022 הייתה תקלה במסך, פניתי לחברה והתקלה תוקנה ללא עלות במסגרת האחריות. באותה עת גם נאמר לי שתהיה לי אחריות על התיקון למשך 3 חודשים.
באוקטובר 2022, כחודשיים וחצי לאחר הקלקול והתיקון הראשונים, התקלה חזרה. האחריות שרכשתי נגמרה, אבל לפי מה שנאמר לי עדיין אמורה הייתה להיות אחריות על התיקון. כעת החברה טוענת שכיוון שהתיקון הראשון בוצע במסגרת האחריות ולא בתשלום, לא חלה עליו האחריות ל-3 חודשים, והם מסרבים לבצע תיקון נוסף ללא תשלום.
אשמח להבין מה הזכויות שלי במקרה הזה. האם יש חובה לתת אחריות לתקופה מסוימת על תיקון שבוצע במסך? האם החובה חלה גם אם התיקון בוצע ללא תשלום?

שלום,
אם יש לך הוכחות לכך שהובטחה לך אחריות ל 3 חודשים נוספים אז מצוין. יש לך עילה לתביעה וראיות מתאימות להוכחת הטענות.
מענה לשאלותיך : אין חובה לתת אחריות לתקופה מסויימת על תיקון שנעשה. האחריות שקיבלת היא במסגרת האחריות הכללית (אלא אם כן נאמר לך אחרת ויש לך ראיות מתאימות להוכחת הטענות).
התיקון בוצע ללא תשלום במסגרת האחריות שהיתה לך על הטלוויזיה.

במידה והחברה מודה שהנוהל הוא לתת 3 חודשי אחריות על תיקון, האם מותר להם להחריג זאת אך ורק לתיקונים שנעשו בתשלום, ולא לתיקונים באחריות? הרי שילמתי על האחריות. הם לא מכחישים שהנוהל שלהם הוא לתת אחריות על התיקון, פשוט טוענים שהמקרה שלי מוחרג מהנוהל הזה.
ושאלה נוספת באותו עניין, האם העובדה שהתקלה חזרה לאחר כל כך מעט זמן לא מעידה על כך שהתיקון לא נעשה כהלכה? מדובר באותה תקלה בדיוק (פס כהה במסך, בדיוק באותו המקום כפי שהיה בפעם הקודמת). אציין גם שמדובר בתקלה שמחמירה עם הזמן ולכן ייתכן שהחלה עוד לפני כן ופשוט לא הבחנו בה באותו שלב.

שלום,
1. יש צורך לבחון את עניין ההחרגע בהסכם שיש ביניכם. אני לא חושב שצריכה להיות החרגה בעניין שהרי שילמת על אחריות.
2. נכון, העובדה שהתקלה חזרה על עצמה לאחר זמן קצר יכולה להעיד על רשלנות בתיקון שנעשה, אך כדי לבחון זאת יהיה צורך בחוות דעת איש מקצוע.

בהמשך ל-2 - יש לי תמונות מהיום שבו הוחזרה לי הטלוויזיה, ורואים כי גם מיד לאחר התיקון התקלה לא נעלמה לחלוטין, אלא רק פחתה באופן משמעותי. עם זאת, לא דיווחתי מיידית לחברה על כך, כיוון שבאותה העת זה לא הפריע לצפייה, וסברתי שיש לי שלושה חודשי אחריות למקרה שהתקלה תחמיר, כפי שאכן קרה. האם ניתן להשתמש בתמונות הללו כראייה לכך שהתיקון לא נעשה כראוי? או שמאחר ולא דיווחתי על כך מיידית טענה כזו לא תתקבל (או אף תפעל לרעתי)?
מאחר ומדובר בסך-הכל במוצר של כ-2,000 ש״ח אני חוששת שפנייה לאיש מקצוע תעלה יותר מהפיצוי שאוכל לקבל לאחר מכן בתביעה קטנה...

שלום,
ניתן להשתמש בתמונות בתביעה קטנה להוכחת הטענות.

07/11/2022 19:30 מור פגם במוצר - ביטול עיסקה פגם במוצר - ביטול עיסקה
רכשתי בעסקה פרונטלית באשראי תשלומים זוג רמקולים מדף חדשים איכותיים למערכת סטריאו,
ממוכר שהציג עצמו כיבואן הבלעדי של יצרנית הרמקולים.

המתנתי חודשיים לאספקתם מחו"ל, ואת המשלוח הביא אלי המוכר לפני ימים אחדים.

המוכר פתח את קרטון האריזה החיצונית, הרמקולים בתוכה היו באריזות פתוחות.

משעזב גיליתי פגמים במעטפת עץ האגוז של הרמקולים .

עדכנתי את המוכר מיד טלפונית והעברתי לו צילומים של הפגמים.

נכון להיום לא חזר אלי.
את תעודת האחריות ל-5 שנים טרם המציא.

אתמול נודע לי שהמוכר , הפסיק להיות יבואן של יצרנית הרמקולים מזה כשלוש שנים ולכאורה הרמקולים גם אינם חדשים, וספק אם ביכולתו לספק כאלה. ליצרנית הרמקולים יבואן בלעדי אחר בארץ.

שאלותי:
1. האם אני זכאית לבצע ביטול עיסקה לאלתר, ועל בסיס איזה חוק?
2. האם אני זכאית במקביל לבטל את יתרת התשלומים מול חברת האשראי ובאיזו עילה, ולדרוש מהמוכר החזר הסכום שכבר נפרע ?
3. אם לא , מה החלופות החוקיות העומדות בפני ?

תודה מראש

שלום,
1. במידה והמוצר שהגיע אליך פגום - את רשאית לבטל את העסקה מכוח חוק הגנת הצרכ, חוק החוזים וחוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה).
2. לא
3. עליך לפנות לחברה (בכתב) ולהודיע על ביטול עסקה ואת הסיבות לכך ומשם להתנהל מול החברה עד לביטול העסקה בעניינך.
4. ככל שהחברה לא תסכים לבטל את העסקה בדרך זו - יהיה עליך להגיש תביעה לבית המשפט לצורך ביטול העסקה בעניינך.

08/11/2022 08:48 מור המשך

תודה רבה לתשובותיך.
שאלה אחת נוספת
לנושא יתרת (3) התשלומים,
האם ניתן להקפיא את פרעונם מול חברת האשראי ? או אפשרות התגוננות אחרת ?
(הפרעון הבא ב-30.11)

תודה מראש.

שלום,
את יכולה לפנות לחברת האשראי ולבקש.
אני בספק אם חברת האשראי תסכים לכך.
אם כן מצוין.

ולמענה. אשקול את צעדי.

07/11/2022 19:27 מיכל החזרת מוצר וקבלת זיכוי החזרת מוצר וקבלת זיכוי
שלום,

רכשנו מיטה מתכווננת מספק גדול (מידה בהזמנה 1.80) המיטה הגיע בדרגת קושי שבלתי אפשרי לישון עליה ולא בדרגת קושי שהיתה בחנות.

עלה לנו 12,000 שח. התלוננו יום אחרי אספקה שלא ניתן לישון עליה. מנהל המפעל אמר שלוקח כחודשיים עד שמתרכך, דבר אשר לא נאמר לנו בעת ביצוע ההזמנה.

ביקשנו להחזיר וסירבו.

מה אפשר לעשות במקרה כזה? האם יש לנו זכויות?



תודה

שלום,
ככל שמכרו לכם מוצר שאינו מתאים למה שהזמנתם - אתם רשאים לבקש להחליף את המוצר או לבטל את העסקה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.