סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/11/2020 09:10 מישהי משלוח לא הגיע משלוח לא הגיע
שלום רב, עשיתי אתמול הזמנה של כיריים באתר כלשהוא.
האספקה אמורה להיות עוד באותו היום.
שלחו לי הודעה שאקהל את הכיריים בין 18 ל 20 בערב.

מה שעוזר אפילו לא שאלו אותי אם בכלל נוח לי בשעה זו אלא שלחו הודעה וקבעו לי שעה.

המתנתי בשעות אלה אך המשלוח לא הגיע.

דברתי עם השרות והם אומרים לי להמתין לראות מה לעשות.

מה אני עושה במצב כזה?

אודה לתשובה

שלום,
לא הבנתי את השאלה מה אני עושה במצב כזה.
מה את רוצה לעשות ?
את רשאית לקבל פיצוי בגין אי ההגעה. את רשאית לבטל את העסקה, את רשאית להגיש תביעה. זה תלוי מה את מבקשת.

11/11/2020 12:11 נעה האם מותר לי לבטל עסקה מתמשכת של מתן שירות כאשר לא הוגדרו מראש תנאי ביטול? האם מותר לי לבטל עסקה מתמשכת של מתן שירות כאשר לא הוגדרו מראש תנאי ביטול?
ב 3.8 התחלתי סדרה של 10 טיפולי לייזר להסרת שיער. שילמתי 5850 ש"ח על מחיר של סדרה (מחיר מיוחד). מה 3.8 ועד ה 4.10 התבטלו ביוזמת המטפלת בלבד 3 הטיפולים שקבעה (פציעה, הבת ילדה, חופשת מחלה) ולאחר מכן נכנסו לסגר. נוצר מצב שלמעלה מ 3 חודשים לא קיבלתי טיפול. ביקשתי לבטל את הסדרה ולשלם לה 10% מהסכום על הטיפול הבודד שקיבלתי מדין ההוגנות כלפיה. יש לציין כי חתמתי רק על מסמכים רפואיים בלבד. אין שום מסמך של תנאי עיסקה או משהו כזה. למעט משפט בודד האומר "המחיר לאחר הנחה מותנה לסדרה בלבד". היא מוכנה לבטל בתנאי שנשלם על הטיפול הבודד כמחיר מלא של טיפול יחיד בסך 1380 ש"ח למרות שאין לו שום משמעות בטווח הזמן הזה. היא הציעה לתת לי טיפול נוסף אך איני מעוניינת. לאור העובדה שלא הגדירה מראש מה תנאי הביטול, האם אני מבחינה חוקית אני יכולה לבטל? כמה עליי לשלם לה מעיקר הדין? תודה רבה! אני מבקשת שתשובתך לא תתפרסם בפורום עד שלא אסגור את הנושא איתה.

שלום,
איני יכול לענות בפורום תשובה מבלי שהיא תפורסם בפורום.
באם אינך מעוניינת שהתשובה תופיע בפורום, את רשאית לפנות למשרדי בדרכים אחרות.

אני מבינה. אם כך אודה לך אם תמחוק את פנייתי כאן. תודה

מבקשת שוב שתמחוק כליל את פנייתי כאן בפורום. תודה.

שלום,
אינני יכול למחוק. נא לפנות בעניין זה להנהלת האתר.

11/11/2020 16:35 עדן לא הוגש כתב הגנה לתביעה שלי לא הוגש כתב הגנה לתביעה שלי
אני יודעת שיש אפשרות לבקש פסק דין בהיעדר כתב הגנה אך מעדיפה להגיע לדיון כיוון שאני משערת שהנתבע לא יתייצב לדיון . האם בקשה מסוג זה למתן פסק דין בהיעדר כתב הגנה היא חובה או זכות?. האם הדיון יתקיים גם בהיעדר בקשה כזו מצידי? בקיצור מה מומלץ לעשות במקרה כזה?

שלום,
מאוד פשוט. אל תגישי בקשה לקבלת פסק דין בהעדר הגנה, תגיעי לדיון, תנהלי דיון ואולי בסופו של יום תקבלי פסק דין בהעדר הגנה.
למעשה תגיעי לאותה תוצאה עם בזבוז זמן כעסים ועם סיכוי שהשופט לא יתן פסק דין וישלח אותך לחפש את הנתבע.

11/11/2020 06:39 מאור יבואן בלעדי יבואן בלעדי
שלום, רציתי לדעת..
יבואן בלעדי שמוכר מכונה מסויימת, זה מחייב אותי לקנות את המוצר אך ורק ממנו, למרות שאותו מוצר בדיוק מוצע למכירה במכירה חופשית מחו"ל (ebay) ?
תודה רבה

שלום,
לא. לא מחייב אותך. אתה יכול לרכוש מוצרים מחו"ל.

10/11/2020 10:23 מיכד הוספת נתבע בתביעה קטנה הוספת נתבע בתביעה קטנה
שלום,

אני רוצה לתבוע תביעת נזיקין את העיריה בה אני גרה על כך שפקח העיריה הטריד אותי ועיכב לא כחוק.

האם אני יכולה לתבוע את העיריה ולהוסיף את הפקח כנתבע שני? האם עשויה להיות בעיה עם הוספת הפקח כנתבע מלבד העיריה?

האם ניתן לתבוע בתביעות קטנות?

שלום,
1. כן את יכולה לתבוע הן את העירייה והן את הפקח כנתבע נוסף.
2. לא.
3. כן.
ככל שאת מעוניינת בקבלת ייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמנת לפנות למשרדי.

09/11/2020 11:45 דנה נסיון לסיים שירות תיקונים למוצרי חשמל נסיון לסיים שירות תיקונים למוצרי חשמל
שלום רב , אני מבקשת להתייעץ איתכם ,
ברוב טמטומי כשהזמנתי טכנאי לתקן תנור אפיה בחודש 04/2020 הצטרפתי לשירות תיקוני מוצרי חשמל
עברתי 7 מדורי גהנום לקבלת המוצר המתוקן
ועכשיו אני לא מצליחה לנתק את השירות . הם מבקשים אלפי שקלים להתנתק מהשירות. הייתי מבטלת את הוראת הקבע החודשית בבנק אבל הגביה נעשת דרך חבר אי.אר.אן ואני פוחדת להסתבך איתם.
אני עובדת עצות , מה לדעתכם אני צריכה לעשות

שלום,
אני ממליץ לך לפנות לעו"ד מתאים לצורך קבלת ייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך.
ככל שאת מעוניינת בכך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

08/11/2020 17:00 בר הטעייה לגבי דגם מכשיר אייפון ושינוי פרטים באתר לאחר תלונה הטעייה לגבי דגם מכשיר אייפון ושינוי פרטים באתר לאחר תלונה
לקראת רכישת אייפון התקשרתי לחנויות כדי לברר לגבי אייפון האם הוא יבואן רשמי ושהוא לא דגם יפני. חיפשתי דווקא אירופאי, והעדפתי יבואן רשמי או לפחות מורשה (איני יודע בדיוק את המשמעות, אבל הכוונה שרוכשים ישירות מאפל ובאחריות מלאה כשכל החלקים שיחליפו יהיו מקוריים וכו). התקשרתי לחנות אחת שהצהירה שיש לה יבואן רשמי פרטנר (כך גם מופיע עד היום באתר) בתוספת של כסף לעומת המכשיר הזהה הרגיל, ולמיטב זכרוני שאלתי במפורש גם לגבי כך שמדובר בדגם אירופאי ולא יפני ונאמר שמדובר בדגם אירופאי. רק לאחר בירור מדויק יצאתי ונסעתי למעלה משעה! כדי להגיע לחנות. כשביקשתי מהמוכרת אישור על כך שמדובר במכשיר של פרטנר, היא אמרה שאין אישור כתוב כזה. אבל בעוד שבועיים ניתן לבדוק באתר שלהם. אוקיי. נסעתי הבית, לאחר שעות רבות של טרחה להעביר את כל הנתונים (המוכרת סירבה לסייע כפי שמקובל בחנויות), גיליתי להפתעתי שמדובר בכלל בדגם יפני. כדי להיות בטוח צילצלתי שוב (השיחה מוקלטת) לשאול האם הדגם יבואן רשמי של פרטנר הוא אירופאי, ושוב נאמר לי בצורה הכי ברורה שמדובר בדגם אירופאי (אפשר לדעת מיד שמדובר ביפני לפי הרעש במצלמה שבלתי ניתן להשתקה עקב חוקי יפן)!

תוספת תמוהה של המוכר הדליקה אצלי נורה גם לבי הנושא של פרטנר. הוא אמר (בניגוד למה שכתוב באתר) שזה בכלל לא יבואן רשמי של פרטנר אלא רק תחת האחריות שלהם. כל הסיפור והשקרים היו נשמעים לי מוזר, ביררתי אצל נציג שירות בפרטנר שאמר שלא מכיר דבר כזה על התעדכנות שבועיים, אם זה באחריות אתה אמור לראות באתר (בדקתי ואין).

אחרי הודעה באתר שלא נענתה וכמה שיחות טלפון שאמרו לי לבוא, חזרתי לחחנות (שוב שעה נסיעה!) כדי לשמוע שאין להם מכשיר אחר והכל דגם יפני ובאחריות של עוד שבועיים... בפרטנר [אציין שראיתי, אחרי המקרה..., חוו"ד על אותה חנות בזאפ על כמה אנשים שהבטיחו להם אחריות ויבואן רשמי וכו וכשהפלאפון התקלקל התברר להם שלא הייתה שום אחריות].

אך לאחר שמיעת טיעוניי הסכימה המוכרת שאחזיר את המכשיר ואקבל חזרה את הכסף. רק ביקשה שאקח את המכשיר כדי לרוקן אותו. נסעתי לבית וכאשר קניתי מכשיר חדש והעברתי אליו את הנתונים, רוקנתי את המכשיר ושוב נסעתי לחנות כדי להחזיר את המכשיר, לקבל את הכסף ולהמשיך הלאה. לא חשבתי אפילו לבקש פיצויים, רק רציתי לגמור עם הסיוט והעגמת נפש הזאת.

אלא שאז המוכר במקום החליט ממש להשפיל אותי ולטרטר אותי שוב. לאחר שאמרתי לו את שסוכם עמי, הוא נכנס שוב לדיון ושאל למה והחל לבטל את דבריי. כשאמרתי שנאמר לי בשיחה לגבי הדגם האירופאי, אמר אתה יכול להשמיע לי מסקרנות אבל זה לא רלוונטי כי כתוב באתר שהדגם הוא יפני! הייתי בהלם מוחלט והתפלאתי איך לא ראיתי את זה. (כשהגעתי הבית מאוחר יותר הבנתי את התרמית: צילום מסך שצילמתי (ושמור בידי) גילה שהם הוסיפו את המידע הזה באתר "לכבודי" אחרי שהתלוננתי כדי "לבטל" את טענתי... פשוט לא ייאמן.)

אמרתי לו (עדיין לא ידעתי שהם הוסיפו את זה אחר כך) תשמע זה כתוב באתר לגבי הדגם הרגיל ולא בהכרח לגבי המשודרג (יש רק שורה שאפשר לשדרג ליבואן רשמי) וחוץ מזה זה לא יבואן רשמי (אפילו אמרו לי את זה גם בשיחה המוקלטת - אחרי שכבר קניתי שזה רק אחריות). וגם לגבי האחריות הבנתי מנציג פרטנר שאין דבר כזה שמתעדכן אחרי שבועיים.

הוא התעקש שזה יבואן רשמי ושאין משמעות למה שאמרו לי בטלפון לגבי הדגם. גם כשאמרתי לו שכך סיכמו איתי שיחזיר, התעלם מכך, ואמר אני אעשה לך "ביטול עסקה" וזה יעלה לך 100 ש"ח. אמרתי לו שהוא לא יכול לעשות את זה בניגוד למה שכבר סיכמו איתי ועוד אחרי שהטעו איתי, ואם כך הדברים אפנה למועצה הישראלית לצרכנות. באותו רגע הוא החל ממש להשפיל אותי: עכשיו רק בגלל איך שאתה מדבר ומה שאמרת אני עושה לך ביטול עסקה, ועכשיו "תשתוק" אני לא רוצה לשמוע יותר. (השיחה בינינו מוקלטת). בלית ברירה ובתחושת השפלה קשה וחוסר אונים מול העובדה שהוא קבע כי הוא יכול ללא הקשבה רצינית לטיעוניי, לקחתי את פתק ביטול העסקה ועזבתי את החנות. כשהגעתי הבית שבור מכל מה שקרה (ממש לא רציתי מלכתחילה להיכנס לכל זה, רק לסיים את הסיפור..) הבנתי את התרמית של האתר. זה, ביחד עם העובדה שראיתי בזאפ ובגוגל שהם עושים זאת לאנשים נוספים, חשבתי שכדאי להגיש תביעה.

רציתי לשאול: האם יש כאן עילה לתביעה? כמה גובה פיצויים אוכל לדרוש?

שלום,
בהתאם למתואר יש לך עילה לתביעה, אך עילה לתביעה בלבד אינה מספיקה כדי להצליח בתביעה.
יש צורך גם בראיות מתאימות להוכחת עילת התביעה.
לגבי גובה הפיצויים - ביטול העסקה (הסכום ששילמת) + פיצויים בגין נזקים ועוגמת נפש.

08/11/2020 14:01 סרגיי פרטון חיובים חיובים
היי, בשנת 2009 היה לי קו באורנג כיום פרטנר הקו לא פעיל משנת 2009 לא קיים המספר הזה בחודשים האחרונים התחלתי לקבל חיובים על חבילה שלא קיימת משנת 2009 התחלתי לבדוק מה קורה וחמה מחייבים הם טוענים שאני משלם על חבילה למרות השקו לא פעיל ואיני לקוח של פרטנר משנת 2009.
בימים האחרונים אני מקבל מפרטנר הודעות שכביכול ביקשתי לשנות את מועדי החיוב הודעה ראשונה קיבלתי שהבקשה שלי טופלה והחיוב יהיה ב25 לחודש ואחרי כמה ימים אני מקבל עוד הודעה שהבקשה שלי טופלה ואני יחוייב ב19 לחודש כולל מספר אישור אין לי מושג מה הם רוצים ממני אני לא לקוח שלהם ואיני יודע על מה מדובר פניתי אליהם והם טוענים שאני משלם על חבילה למרות שאינה קיימת אני מנסה לתפוס אותם בטלפון לבדוק את פשר העניין הם מנתקים לי בפנים אשמח לעזרה אני כבר אבוד עצות :)

שלום,
קראתי.
את מוזמן לפנות למשרדי לצורך קבלת ייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך.

אתה

06/11/2020 20:27 מור יעוץ תזונתי יעוץ תזונתי
שלום רב
הוזמנתי למפגש יעוץ תזונה , במהלך המפגש הראו לי על אנשים שרזו .. ומה התוכנית נותנת . ועלות של 3900 שח .. אחרי המפגש החלטתי שאני רוצה להרשם .. אבל היתי חייבת ללכת אז מנהל שהוא גם הבעלים נתן לי דפים למלא ואמר שיתקשר לקחת תשלום .
באותו ערב התקשר וגבה ממני את מלא הסכום . ואמר שהוא יתקשר לתת לי תפריט בראשון
מציינת שהוא מאמן ולא תזונאי.
יום ראשון התקשר והיה לו חשוב שלפני הכל שאמלא את הפרטים והחתום על החוזה .. כך עשית בלי לחשוב הרבה ולקרוא את החוזה ..
התקשרה אלי באותו יום ראשון יועצת תזונה שלו ונתנה לי פרטים על התפריט ביותר בירור ..
למחרת יום שני עקב בעיה בראותעת שאני סובלת . החלטתי שעשיתי טעות והתקשרתי למאמן ואמרתי לו שאני רוצה לבטל .. ואז הוא התחיל להגיד לי לשאשלם לו 250 שח דמי רישום ועבור התפריט 950 שח .. ושכך רשום בחוזה . אמרתע לו שעבר פחות 24 שעות . ועשיתי טעות ולמה אני צריכה לשלם כל כך הרבה על כך .
הוא התרכז שחתמתי על החוזה . ואין מה לעשות .
אני רוצה לתבוע את הנוכל הזה ..
האם יש לי קייס על זה ? מותר לו מבחינה חוקית ? אשמח את עזרתך ותגובתך . תודה רבה
.

שלום,
חסר לי מידע כדי שאוכל לענות על שאלתך, לרבות עיון בהסכם עליו חתמת מול הצד השני.
בכל מקרה אני מפנה אותך לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה). יש לבדוק בתקנות איזה מהסעיפים הכי מתאים למקרה שלך.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

06/11/2020 15:40 מיכל למה זכאי הצרכן במקרה הבא למה זכאי הצרכן במקרה הבא
רקע:
אבא שלי בן 78 הגיע לעסק המוכר דלתות והזמין מבלי לראות את הדלת שהמוכר התכוון לספק לו, דלת כניסה לביתו.
המוכר שלח אדם שמדד בבית אבי את המשקוף, והמודד חייב את אבי בעוד 500 ש"ח במזומן בתואנות שונות וסרב לתת לן קבלה על ה 500 ש"ח.
הדלת שהותקנה לאבי לא תואמת את מפתח הדלת יש מרווח לכל גובה הדלת ונכנס קור. המוכר מסרב להחליף את הדלת ומאיים על אבי שהוא יבוא לקחת לו את הדלת ולא יחזיר לו אף שקל.
השאלות:
1. האם אבי רשאי לבטל עסרה בנסיבות אלה, ואיך? האם רשאי לרכוש דלת חדשה ולתבוע את מי שמכר על החזר בגין הדלת הבלתי מתאימה שסיפק ואינו מוכן להחליף או לתקן?

2. האם אבי זכאי לפיצוי בנסיהות?

3. מה ניתן לעשות לגבי ה 500 ש"ח שהמודד גבה מאבי מבלי לתת לו קבלה?

תודה רבה

שלום,
בהתאם לחוק על אביך לתת הזדמנות לבית העסק לתקן / להחליף לאביך את הדלת / לבצע ההתקנה מחדש לשביעות רצונו של אביך.
באם בית העסק מסרב - אביך רשאי לבטל את העסקה לקבל את כספו בחזרה + פיצויים בגין הפרת החוק, נזקים ועוגמת הנפש שנגרמו.
בכל מקרה לגבי התשלום הנוסף של ה 500 ש"ח ששולמו - על בית העסק להשיבם לאביך.
אני מציע לכם לפנות לאיש מקצוע (עורך דין) שיסייע לכם בעניין.
ככל שאתם מעוניינים בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינכם - אתם מוזמנים לפנות למשרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.