סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

27/09/2015 12:18 שוש שינוי מועד טיסה שינוי מועד טיסה
הזמנתי טיסה ל-1.10 דרך האינטרנט מחברה, טיסה ב-6.00 בבוקר וחזרה ב11.00 בבוקר ב-6.10, יש לציין שהטיסה מופעלת ע"י אל על,
היום התקשרה מהחברה ואמרה לי שאל על שינו את מועד הטיסה ל-1.10 17.40 וחזרה ב-6.10 ב-23.00 ,
בדקתי עם אל על ונאמר לי שאין שום שינוי בטיסה,
כתבתי לחברה שבדקתי ולא ענו לי עדיין כי חג. מה לעשות בכדי לחזור למועד הראשון?

שלום,
עליך לפנות לחברת התעופה או לסוכנות שממנה רכשת את הכרטיס טיסה ולבדוק איתם את הדברים.

14/09/2015 14:17 נועה הקלטת תובע שהוא עו הקלטת תובע שהוא עו"ד - עברה אתית?
שלום רב,
אני עו"ד ומייצגת את הנתבעת בתביעה שהוגשה בבימ"ש לתביעות קטנות ע"י תובע (שהוא בעצמו גם עו"ד).
ניסיתי להגיע איתו לפשרה בתיק (שלא צלחה) והקלטתי את השיחה עימו.
השאלה המשפטית שלי היא האם אני יכולה לצטט אמירות שלו מהשיחה שהקלטתי או שאני חשופה לתביעה אתית.
מצד אחד, כלל 22 לכללי האתיקה מדבר על כך שלעו"ד אסור להקליט לקוח שלו או עו"ד - אלא בידיעתם.
(ומכאן שאסור לי לעשות זאת)
מצד שני, לא חל איסור על עו"ד להקליט שיחה עם צד שכנגד ואין מניעה להציג את תמליל השיחות הללו בבימ"ש.
במקרה הזה אני יכולה לבוא ולטעון שזה שהוא עו"ד זה אחלה, אבל הוא לא (!) מכהן בכובע של עוה"ד אלא בכובע של צרכן/לקוח/תובע, אני עו"ד המייצגת את הנתבעת, ולכן אני יכולה להקליט אותו ואין אני עוברת עבירה אתית.

בקיצור - מה נכון?
אשמח לחוו"ד המשפטית שלכם, שכן אינני רוצה לקחת סיכון.
תודה
נועה.

שלום,
תחילה אומר כי עליך לשאול את שאלתך במחלקת האתיקה של לשכת עורכי הדין. הם הגוף הממונה לתת תשובות בעניין זה.
בינתיים אגיד זאת כך, אם אינך רוצה לקחת סיכון עדיף להימנע מלכתחילה מלעשות שימוש בהקלטות שאת (כעו"ד) הקלטת עו"ד שמנגד. אם הלקוחה שלך הקליטה את עו"ד אזי אין בעיה ותוכלי לעשות שימוש בהקלטות, שכן אין פה עו"ד שהקליט עו"ד.
במקרה שאת מתארת את עו"ד שהקלטת עו"ד (העו"ד למעשה בתיק מייצג את עצמו ולפיכך הוא גם עו"ד של עצמו) ולכן אני מציע לך להימנע מלהציג את ההקלטות בהליך המשפטי בטרם תפני ללשכת עורכי הדין בעניין.

10/09/2015 11:19 זאב איחור  צלם מגנטים לאירוע וחוסר שביעות רצון מהשרות איחור צלם מגנטים לאירוע וחוסר שביעות רצון מהשרות

שלום רב.
בתאריך 1/9/15 התחתנו ולאירוע הוזמן צלם מגנטים. שנבחר על פי המלצות והכרות מוקדמת עם הכלה ומשפחתה.
על פי הסיכומים וההיתכתבוית עמו סוכם כי הצלם עצמו יגיע בערב האירוע בשעה 7:30 ויסיים את תפקידו ב 24:00 ללא הגבלת כמות צילומים או מגנטיים וזאת בסכום של 1100 שח.
בערב האירוע בשעה 20:10 הובא לידיעתינו כי צלם המגנטים טרם הגיע - וניסיונות להשיג אותו לא צלחו . לאחר זמן מה הגיע הצלם והציג את עצמו ככ"צלם" שהזמנו - העמדנו אותו על אי דיוקו מכיוון שישנה הכרות מוקדמת עם הצלם המקורי .לאחר סיום הערב הועבר לידינו דיסק עם התמונות שצולמו ובמקביל הועברה מעטפה עם הכסף.
לאחר בדיקת הדיסק התברר כי צולמו בסך הכל 240 תמונות במהלך השהות של הצלם ומתוכם מספר רב של תמונות כפולות , וכן תגובות של אורחים שאומרים כי לא צולמו או קיבלו מגנטים .
לאחר פניה לצלם בתחילה הוא התנצל ואמר כי הוא מוכן לפצות אותנו אפילו במחיר מלא , אך לאחר מכן הוא חזר בו ומוכן לפצות רק בסכום של 200 שח .
השאלה שנשאלת האם ישנה אילא לתביעה .
מיותר לציין כי עקב האיחור של הצלם אין כלל תמונות מקבלת האורחים או צילומי משפחות, כמו כן כלה עצבנית ובוכה לפני תחילת חופה וכו..
אשמח לקבל את תשובתכם בנידון
תודה
זאב

שלום,
לא ניתן לדעת מסיפור המקרה שהובא כאן האם יש עילה לתביעה במקרה זה.
כדי לבחון עילה לתביעה יש לבדוק האם הצלם הפר חוזה/הסכם ביניכם והאם יש לכם את הראיות להוכיח זאת.
במידה ואתם מעוניינים בייעוץ וסיוע משפטי בעניינכם, אתם מוזמנים לפנות אליי.

07/09/2015 20:05 אלי איך אנחנו משיבים את הכסף שלנו? האם יש עילה לתביעה של הנזקים שנגרמו בעקבות העובש והרטיבות? האם יש עילה לתביעה של הכספים אותם השקענו בעקבות המעבר? איך אנחנו משיבים את הכסף שלנו? האם יש עילה לתביעה של הנזקים שנגרמו בעקבות העובש והרטיבות? האם יש עילה לתביעה של הכספים אותם השקענו בעקבות המעבר?
שכרנו דירה אותה סייד בעל הבית לפני כניסתנו. לאחר 3 חודשים טיח החל לפול, עובש החל להצטבר על חלק מהקירות, רטיבות וריח חריף של טייח הופץ בכל הבית. בעל הבית טען שיש לבצע טיפול יסודי מבחוץ ועד שזה לא יעשה הוא לא מוכן לטפל בחלק הפנימי. עוד ביקש שאנחנו נביא בעלי מקצוע על מנת לקבל הצעות מחיר. כאשר אלו הגיעו הוא החליט שישפץ את החוץ תוך חפירה מסביב לבית. אנחנו החלטנו שאנחנו לא מוכנים להמשיך לחיות עם הרטיבות ועובש בקירות שפגעו בפסנתר שלנו, בארון הבגדים והנעליים ובפריטים נוספים. כמו כן לא רצינו לסבול דחפורים מסביב לבית במשך שבועיים ולכן בחרנו לצאת מהחוזה לאחר 6 חודשים בהודעה מוקדמת של חודשיים בהתאם לתנאים החוזה הדורשים הודעה מוקדמת.
המשכיר שסייד את הדירה לפני כניסתנו ולא טיפל בבעיות שחזרו פדה את כל הצקים שלנו למרות ששהינו רק 8 חודשים משום שרוצה שנשתתף בהוצאות הסיוד הנוסף אותו ביצע לאחר עזיבתנו.
איך אנחנו משיבים את הכסף שלנו? האם יש עילה לתביעה של הנזקים שנגרמו בעקבות העובש והרטיבות? האם יש עילה לתביעה של הכספים אותם השקענו בעקבות המעבר?
במידה וכן, מה עלינו לעשות? אלו טפסים אלינו להגיש ולמי?

שלום אלי,
לפי מה שאתה מתאר, המשכיר פעל לא כדין ובניגוד לחוק במס' מקרים ולפיכך עליו לשלם בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לכם.
כדי להסביר איך מגישים תביעה ומה עושים אני צריך לפחות שעתיים. אני מציע לכם במקרה זה להתייעץ עם עו"ד שיבחן את עילות התביעה והראיות שיש בידיכם ויסייע לכם בתביעתם.
בהצלחה.

01/09/2015 08:05 אור מכשיר סלולר פגום מכשיר סלולר פגום
קניתי מכשיר סלולרי מדוכן ברחוב וכאשר הגעתי הבייתה ראיתי שהמכשיר לא עובד. הגעתי לדוכן והתלוננתי שכן קיבלתי מכשיר פגום והוא טען שהוא ישלח את המכשיר לתיקון. אני סרבתי בכל תוקף שהרי לא קיבלתי מכשיר, שילמתי כסף וכרגע אני אחכה שבועות מספר עד לחזרת המכשיר...האם זה חוקי מה שבעל הדוכן עשה?

אין כל רלוונטיות לשאלת החוקיות. אתה אומר לבד שרכשת מוצר מדוכן ברחוב של מכשיר שאינו עובד. אני מציע לך לבטל את העסקה, לקבל את כספך בחזרה ולרכוש מוצר לא מדוכן ברחוב.

25/08/2015 16:50 דימה ביטול עסקה ביטול עסקה
רכשתי טלויזיה לפני חמישה ימים שהייתה אמורה להגיע היום עם טכנאי שירכיב אותה על הדיר. קבענו בין השעות 9-12 בבוקר ולא רק שלא הגיע הוא גם לא טרח לצלצל עד עכשיו. האם אני זכאי לביטול העסקה ? ומה בנוגע לפיצוי על אובדן הזמן שלי שלא הלכתי לעבודה היום?

על פי מה שאתה מתאר, אתה זכאי לפיצוי בגין העובדה שהטכנאי לא הגיע ובהתאם לחוק הטכנאים.
על מנת לבטל עסקה במקרה זה יהיה עליך להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות לצורך ביטול העסקה.

12/05/2015 15:22 שימרית שיטרית מימוש כסף מימוש כסף
לפני כשש שנים זכיתי בםפסק דין מחול המעביד ע"ס 37000שח החברה לא פעילה אך לא פשטה רגל רציתי בבקשה לדעת איך אפשר לממש את כספי.

אני מציע לך לפנות לעו"ד כדי שעו"ד יסייע לך לטפל בעניין.
ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל במידת הצורך, אך ממליץ לפנות לנתבע טרם פתיחת התיק.

13/05/2015 06:34 לילך סכסוך שכנים סכסוך שכנים
שלום וברכה,
אנו מתגוררים בבית פרטי שהחצרות שלנו ושל השכן קרובות מאוד. השכן הניח מתחת לחלונות חדר השינה שלנו כלב שלא מפסיק לנבוח וסל למשחק כדורסל. הילדים של השכן משחקים בשעה 20:00-21:00 בערב בשעת ההשכבה של ילדינו הקטנים. כל ניסיון הדברות איתם בנושא עלה בתוהו. הם לא מסכימים להפסיק לשחק. אנו אובדי עצות. האם ניתן לתבוע אותם ולדרוש העברת הסל והכלב למקום אחר ולא מתחת לחלונות חדר השינה שלנו? לתשובתכם אודה.
בברכה, לילך

כן בוודאי.

15/05/2015 17:05 פנחס מספרי תיבות דואר מספרי תיבות דואר
קרוב ל 20 שנים אני בעל תיבת דואר ומספר תיבה שניתנו לי כמו לכל תושבי הישוב ( אין חלוקה לבתים) בזמנו ע"י חברת הדואר. ברצוני לברר האם חברת הדואר רשאית להחליף את מספר התיבה מבלי לבקש ולקבל את הסכמתי. במילים אחרות, איזו זכות קניינית יש לי על המספר בדומה למספר הטלפון שלי או כתובת ה אי- מייל שלי וכיוצ"ב

בברכה

שלום יהודה,
הדואר לא יכול סתם ככה להחליף לך תיבת דואר בלי לעדכן אותך שהרי מרגע שהחליפו לך תיבה, לא תוכל להמשיך לקבל את דברי הדואר שלך.
ברור שהסוכנות חייבת לעדכן אותך ולשאול לרשותך בטרם החליפו תיבה.

01/06/2015 10:24 אורנית מור איבוד מזוודה ע איבוד מזוודה ע"י אל על
היי. רציתי להתייעץ. טסתי עם אל על מאמסטרדם לישראל ב15.4.15. 3 נוסעים. כשהגענו לנתב"ג. רק המזוודה שלי הגיעה קרועה. היא כבר הוחלפה. מזוודה של אחותי ובתי לא הגיעו. התקשרו אלינו יומיים אחרי והביאו מזוודה אחת הבייתה גם קרועה. המזוודה של בתי אבדה לגמרי. עברו כבר 21 יום. פתחתי תביעה וקבלתי מייל מאל על שהם מוכנים לשלם רק 500 דולר השתתפות על אבדן המזוודה בלבד. לא מוכנים לשלם יותר כי אין לי קבלות. הסברתי להם שמעולם לא משרתי קבלות. אני קונה הכל באשראי דיירקט ולכן לא שומרת קבלות. ומי ידע בכל שיאבדו לי את המזוודה וכי הייתי צריכה לחשוש ולהתחיל לשמור קבלות מפני זה? היו לי דברים יקרים במזוודה כמו מכשיר מיני לייזר קטן להסרת שיער מהפנים שרק הוא עלה לי לבד 1790 ש"ח. וכמו כן נעלי אדידס ונייק. מעיל יקר ועוד דברים. פירטתי להם וסך כל הדברים הגיעו לכ8000 ש"ח. המזוודה עצמה קניתי ב200 יורו בחו"ל לפני כשנה. מה עושים? איך אני יכולה לקבל את הפיצוי המקסימלי לפי האמנה שזה 1600 דולר אם אני לא טועה? מה עלי לעשות? שלחתי מיילים שוב לערעור אך הם אינם מוכנים לתת יותר מהסכום של 500 דולר

שלום,
אם חברת אל על לא מוכנה למה שהצעת עליך לפנות לבית המשפט לצורך קבלת הפיצוי המלא על פי האמנה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.