02/11/2014 07:13
דיאנה
ביטול הסכם לסלון כלות ובקשת החזר מקדמה
יום 1.9.14 הייתי סטודיו לכלות "זוג" בקריות שנמצא ברחוב חלוצי התעשיה 16, מפרץ חיפה, טל': 04-8493630 וביקשתי להשכיר שמלת כלה ליום חתונתי ביום 5.3.14. נדרשתי ע"י בעלת המקום סיגי לשלם סכום של 900 ש"ח מקדמה.
לאחר ששמעתי ביקורות מאוד לא טובות על המקום ועל בעלת המקום ומאחר וגם הבנתי שהסכום שמבקשים ממני לשלם מאוד גבוה עבורי, רציתי לבטל את העסקה. חשוב לציין שעדיין לא בוצעה שום עבודה עבורי, לא היו מדידות, לא הוזמנו בדים ואפילו לא ראיתי שום שמלות שקיימות עכשיו בתצוגה של סלון הכלות. השיחה בינינו הייתה בלבד בנושא סגירת העסקה. נמסר לי ע"י בעלת העסק להגיע באמצע דצמבר כדי לראות קולקציה חדשה שעומדת לצאת ובמידה והיא לא תמצא חן בעיניי, אוכל לעשות עיצוב אישי והתשלום עבור כך הוא 12,500 ש"ח עבור שמלה וחצאית נוספת+אביזרים+שיער.
חשוב לי מאוד לציין שבמקביל, גם גיליתי שהשירות שם לוקה בחסר, ההתבטאויות של בעלת המקום יכולות להיות מאוד קיצוניות ובוטות במידה ומשהו לא מוצא חן בעינייה, ושמספר כלות יצאו יצאו ביום חתונתן עצבניות ולא מרוצות.
מאחר ועדיין לא בוצע שום שירות עבורי, המחירים גבוהים מדי בשבילי ובנוסף שמעתי ביקורות לא טובות על המקום, הגעתי למסקנה שברצוני לבטל את העסקה.
כאשר דיברתי עם בעלת המקום ואמרתי לה שיש לי כרגע קשיים כלכליים לממן את העסקה ושייתכן שאני אדחה את החתונה, היא ביקשה שאציג לה ראשית אישור ביטול עסקה עם אולם האירועים ורק לאחר מכן, היא תשקול באם לבטל לי את העסקה ושלא מדובר רק במתן המקדמה שנתתי לה אלא גם על סכום נוסף. קרי, היא תבקש ממנה להשאיר את 900 ש"ח של המקדמה ששילמתי לה במזומן ותגבה סכום נוסף לתשלום מאחר ועל ההסכם בינינו, ישנו סעיף שאומר כי החוזה אינו ניתן לביטול אך לא מצויין שום דבר לגבי מקרה בו ארצה לבטל את העסקה ומהם דמי הביטול. מאחר וזה נשמע לי מאוד מורכב וכי יהיה קושי לקבל את כספי בחזרה ובנוסף, לשלם לה סכום נוסף, החלטתי לרדת מזה כדי להימנע ממתחים ולחצים מיותרים והחלטתי שאני אשאר בסלון הכלות הנוכחי. מס' ימים אח"כ, גיליתי שוב כי יש פערים במחירים ובתנאי החבילה שניתנו לי לבין מישהי אחרת שחתמה איתם על עיסקה ושנראה כי ייגבה ממני סכום גבוה מאוד. בנוסף, שוב שמעתי מנשים שונות שסגרו שם עסקאות כי השירות לקוי והמומלץ לי לא להמשיך בעסקה ולנסות לבטלה. בנוסף, גיליתי כי יש תביעות רבות שעומדות כנגד העסק, ואני לא מוכנה לקחת סיכונים כאלה, בטח לא בכל הנוגע לחתונתי וכי במקרה של איזושהי בעיה שיכולה לצוץ בסלון הכלות, יכולה לגרום לי הפסדים כספים ואני לא מעוניינת בכך במיוחד בתחילת כדרכי כזוג טרי.
אבקש את עזרתכם וייעוצכם בנוגע למס' שאלות:
האם אני יכולה לבטל עסקה זו?
האם אני זכאית לקבל את המקדמה ששילמתי חזרה?
האם היא יכולה לדרוש ממני תשלום נוסף (מעבר למקדמה ששולמה) על שירות שלא בוצע בכלל (להזכירכם, לא הוזמנו עבורי בדים, לא נעשו מדידות, לא שוריינה לי אף שמלה)?
מה הם הזכויות שלי במקרה כזה? אני לא מעוניינת לקחת את הסיכון שבמהלך התקופה בה אצטרך להגיע למדידות וביום חתונתי להיות במתח ובעצבים?
אודה לעזרתכם בהקדם על מנת שלא יעבור זמן רב מדי ואז בכלל לא תהיה לי האפשרות לבטל את העסקה. מה גם, שאני צריכה עכשיו לסגור עם סלון נוסף ואין לי יותר מדי זמן לחכות כדי לסגור. 900 ש"ח עבור מקדמה הם סכום משמעותי עבורי שיכול לעזור לי בסידורי החתונה.
הנושא דחוף לי מאוד ולכן אודה עם מישהו יוכל ליצור עימי קשר בהקדם. תודה רבה ויום מקסים :-)