סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

06/03/2016 21:56 יעלי ביטול קורס ביטול קורס
נרשמתי לקורס דרך חברה מאוד גדולה שנותנת שירותים לציבור אנשי הקבע, ובגלל היריון שנכנסתי אליו וכאב שנוצר לי בצלעות הייתי חייבת לבטל את הקורס כי קשה היה לנסוע מרחק. החברה מבקשת שאשלם 30% דמי ביטול למרות שבחוזה רשום שאם יש בעיות רפואיות הדין שונה רק שלא רשום מי מחליט במקרה כזה באופן ברור ומה כן צריך לשלם. שלחתי להם אישור רפואי וזה לא סיפק אותם והאם רוצים אישור יותר ספציפי. הם יכולים להתנהל ככה? כדאי לי להגיש נגדם תביעה או לנסות בכל זאת להשיג אישור שיהיה לשביעות רצונם?

שלום,
על פי מה שאת מתארת הצגת לחברה את כל המידע שהם זקוקים לו. החברה ועובדיה אינם רופאים ורגע שהצגת חוות דעת רפואית, אין הם יכולים לקבוע אחרת.
אני מציע לך להגיש תביעה בעניינך לצורך השבת כל כספך.

06/03/2016 11:02 אלכס מהו פרק זמן סביר עבןר קבלן להגיב או להתחיל תיקוני ליקויים לאחר קבלת מכתב התראה מהו פרק זמן סביר עבןר קבלן להגיב או להתחיל תיקוני ליקויים לאחר קבלת מכתב התראה
שלום.לפני כ 4 שנים ערכנו בדיקת מהנדס בניה לדירה מקבלן. הליקויים שצויינו בדוח תוקנו רק בחלקם למרות פניותינו חוזרות ונשנות לקבלן. כיום הבעיות החמירו (כולל איתום לקוי של מקלחת וכתוצאה התפשטוב רטיבות לקורות שמול חדר המקלחת). פנינו לקבלן בכתב לפני יותר מחודשיים ולא קיבלנו שום תגובה. כש טילפנו אליו נענינו ש"הוא לא יתקן את הליקויים" ו"אם אתם רוצים תתבעו אותי". אנחנו החלטנו להגיש תביעה בבה"מ לתביעות קטנות והזמנו בדיקת מהנדס בנייה נוספת. האם עדיין אנחנו חייבים לתת לדבלן הזדמנות נאותה לתקן ולהעביר אליו את הדוח החדש?אם כן מהו פרק זמן שייחשב סביר על מנת להגיב ולהתחיל בתיקון הליקויים? או כבר ניתן להגיש את התביעה ולבצע את התיקונים? תודה רבה.

שלום,
להערכתי פרק הזמן לענות חלף וכעת משהגשתם כתב תביעה, עליכם לדבוק בכתב התביעה ולהמשיך איתו.
במידה ויש ברשותכם את כל הראיות להוכחת טענותיכם, ניתן לבצע את התיקונים ולצרף את סכום התיקונים לכתב התביעה.

ביצענו הערכת ליקויים נוספת ע"י מהנדס בנייה, והשאילה האם להעביר גם אותה לקבלן לפני הגשת התביעה.ואם כן כמה זמן להמתין לתגובתו?תודה

שלום,
אגיד זאת שוב. אין טעם להמשיך לפנות לקבלן. תגישו תביעה.
באם כתב התביעה שתגישו יהיה מקצועי וטוב - הקבלן כבר ירדוף אחריכם ויתחנן לתקן לכם את התקלות.

04/03/2016 07:45 איתי יהוד נגן mp3 נייד-האם יכול שיוגדר נגן mp3 נייד-האם יכול שיוגדר "מערכת שמע וסראונד"?
שלום רב,
האם נגן mp3 נייד-יכול שיוגדר "מערכת שמע וסראונד" על פי סעיף 48 לתוספת השלישית-צו הגנת הצרכן-סימון טובין 1983?
אשמח לתשובה מפורטת, תודה.

שלום,
זו שאלה של פרשנות ולכן כדי להיות בטוח ב100% עליך לפנות למחוקק בעניין זה או לשר הממונה.
אם תישאל דעתי נגן MP3 נייד אינו מערכת שמע וסראונד אך לדעתי הוא יכול להיכלל בקטגוריה אחרת לתוספת השלישית.

לאיזו קטגוריה אם כך לדעתך הוא מתאים בתוספת השלישית כפי שכתבת?

יותר לכיוון מכשירי רדיו טייפ; מערכות קומפקט דיסק.

03/03/2016 18:19 אינה פריינקלך מזנון נפל מזנון נפל
לפני כמה חודשים רכשנו מזנון שמשמש כשידת טלויזיה ונתלה על הקיר. הובילו את המזנון ותלו אותו בסלון. אתמול, כעבור שלושה חודשים המזנון נפל , הטלויזיה יקרת ערך שעמדה עליו נשברה ולא עובדת יותר. הסתבר שהמזנון היה תלוי על דיבלים באורך 4 ס"מ בקיר איטונג, מצד אחד רק עם בורג אחד. מה עושים הלאה? בחנות מסקימים לטפל במזנון אך טוענים שלא אחראים על מה שהיה עליו, אנחנו חושבים שהם חייבים לפצות אותנו על טלוויזיה שנשברה עקב רשלנות שלהם.
אשמח לקבל עצה.

שלום,
קודם כל אני מציע לכם לתעד הכל בצילומים. לצלם את הדיבלים, הברגים, הנזקים שנגרמו (הטלויזיה) ולהגיש תביעה כנגד החברה בגין רשלנות והנזקים שנגרמו לכם בבית המשפט לתביעות קטנות.
במידה ותרצו יסיוע משפטי בעניינים ויעוץ נוסף, אתם מוזמנים לפנות אליי.

03/03/2016 16:48 קורין לוי "שיטת המצליח"
שלום רב , הנני בעלת עסק והייתי לקוחה של "אקספון" (ספקית אינטרנט) בחודש 8/15 ביקשתי להתנתק מהם ולאחר הניתוק עברתי לחברת ספק אחרת,במשך כחצי שנה לאחר שאינני לקוחה שלהם חברת אקספון המשיכה לגבות ממני תשלומים בטענה כי לא הייתה פנייה על ידי לביטול השירות והיא לא מוכנה להחזיר לי את התשלום רטרו עבור אותה חצי שנה. מה באפשרותי לעשות ?
תודה.

שלום,
אני מציע לך לפנות באמצעות מכתב התראה לפני תביעה מעו"ד לצורך השבת כספך במשך חצי שנה ואם זה לא יעזור להגיש בעניין זה תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות.

02/03/2016 12:03 קטיה תביעה נגד חברת פרטנר תביעה נגד חברת פרטנר
שלום , יש לי שאלה.
לפני כחודש הגיעה אליי חשבונית על סך כ 30000 שח על כך שרכשתי מכשירים בנקודת שירות בתל אביב בחברת פרטנר. אני כבר לא לקוחה של פרטנר למעלה מ3 שנים וגרה בקרית אתא כל החיים שלי. הוסבר לי שהמכשירים נרכשו דרך הוראת קבע ושלחו לי טפסים שלטענתם אני חתמתי , כמובן שהחתימה היא לא שלי. הלכתי למשטרה ופתחתי תיק על גניבת זהות והונאה והוסבר לי שאני יכולה להגיש תביעה נגדם במקביל. כמובן שפניתי גם לחברת פרטנר עם כל המסמכים וכל ההוכחות בנושא ואני מאמינה שתוך כמה שבועות הם יבטלו לי את החיוב ,כי באמת אין בסיס לטענות שלהם ואין להם שום הוכחות , לעומת זאת לי יש את כל ההוכחות שלא אני ביצעתי את העסקה ושאני משוכנעת שזה אחד הנציגים עשה את המעשה (גם לזה יש לי הוכחות) .שאלה שלי לאיזה תחום שייכת התביעה שלי , האם זה צרכנות או משהו אחר, וכמה כסף אפשר באמת להרוויח מתביעה כזאת ,כי משום מה מרגיש לי שזה לא לתביעות קטנות אלא משהו הרבה יותר גדול.
נייד ליצירת קשר: 0546746905
תודה

שלום,
המקרה אותו את מתארת הוא פלילי ולכן טוב עשית שפנית עם המקרה למשטרה.
בית המשפט לתביעות קטנות הינו בית משפט העוסק במקרים עד סכום של 33,500 ש"ח ולכן אם ברצונך להגיש תביעה בסכום גבוה יותר בנוסף לפיצויים על נזקים ועוגמת נפש שנגרמה לך יהיה עליך לפנות לעו"ד שעוסק בתביעות בית משפט שלום או סדר דין מהיר.

25/02/2016 13:24 נלה חנות רהיטים שלא עמדה בהסכם חנות רהיטים שלא עמדה בהסכם
שלום,
לפני כחודשיים קיבלנו פינת ישיבה שהזמנו אבל בעת ההזמנה ביקשנו לקבל רגלים מעץ ולא מנירוסטה, כי אנחנו גרים קרוב לים ויש לחות מאוד גבוה, כל מה שקנינו מנירוסטה מחליד לאחר שנה שנתיים, אז במפורש ביקשנו שיביא לנו את הרגליים מעץ. ביום שהביאו לנו את הפינת ישיבה התקשר מנהל חנות ואמר ששבוע הבא הוא יקפוץ אלינו עם הרגליים, סמכתי עליו שזה מה שיקרה, בפועל עד עכשיו הוא מתחמק ממני, לא חוזר אלי, כל הזמן מבטיח אבל לא קורה כלום. אני עדיין חייבת לו 300 ש"ח כי קיזזתי בעת האספקה על מנת להבטיח לעצמי שהוא יביא לי את הרגליים. השאלה שלי היא כזאת: לפי ההתנהגות שלו אני מבינה שאני לא אקבל רגליים מעץ, וזה מאוד חשוב לי כי בעוד שנה שנתיים הספה שלי כבר לא תראה טוב עם רגליים חלודות ואם מהתחלה המוכר היה אומר שאי אפשר לעשות זאת , לא היינו עושים אצלו הזמנה. אני יכולה ללכת לתביעות קטנות עם זה?

שלום,
כן בוודאי - זו המטרה של בית המשפט לתביעות קטנות - לטפל בעניינים צרכניים בדומה למקרה שלך.

06/02/2016 07:16 חני גרימת נזק מכוון במטרה לכפות טיפול או להתעשרות על חשבון לקוח גרימת נזק מכוון במטרה לכפות טיפול או להתעשרות על חשבון לקוח
תקין היה ממיר קטליטי וביקש אישור להחליפו בחדש ונשאל למה לא שלח דף עם המידע עליו מודיע + הצעת מחיר כפי שסוכם וענה שמיד שולח.
בעקבות לקחים מטיפול ראשון , פניתי לבירור עלות ממיר קטליטי מול מוסכים מורשים אחרים והתקבלו מספר הצעות מחיר. בינתיים, צלצל שוב המכונאי והיות ולא הייתי בבית שאל את אשתי מה עם האישור להחלפת החלק ושוב הסבירה לו שהאישור יינתן מעל הצעת מחיר שיישלח כפי שסוכם ושאלה למה אמר שיישלח את הצעת המחיר ועדיין לא שלח דבר וענה שמיד שולח.
לפני ניתוק השיחה, שאלה מה עלות של החלק וענה כ-5,000 ₪ ומיד הודיע לו לעצור ולא לגעת ברכב כי באים לקחת אותו ונזכר שיש אפשרות להחליפו בחלק מפירוק להוזלת העלות ושאלה מה עלות החלק מפירוק וענה 2000 ל-2500 ₪ לפני מע"מ כאשר ההצעה שקיבלנו הייתה 1000 ₪ ושאלה למה בטיפול ראשון לא טענו שהחלק לא תקין וענה כי לא נבדק ושאלה האם בכך לא הוכח שמה שהחלפת מצנן שמן מנוע ב-2,800 שח לא הייתה מיותרת ואיך מפצים על כך וענה שלא וסירב למתן פיצוי והודיעה כי בסוף יום עבודה אני מגיע לקחת את הרכב ותוך כשעה שלח הצעת מחיר ע"ס 9,000 ₪ וחשכו עינינו ומיד צלצלה למוסך לבקש את סגן מנהל המוסך ונאמר שלא נמצא ולעניין הרכב אמר מי שענה שפירקו ראש מנוע, והחליפו משאבת מים ועוד ...
מה שעשו היה שפירקו ראש מנוע והחליפו משאבת מים למרות שהיו תקינים בדיוק כמו שקרה עם החלפת מצנן שמן מנוע שהחלפתו הוכחה כמיותרת בכך שלא פתר את הבעיות עליהן התלוננתי וצלצלתי לשירות לקוחות שיודיעו במוסך להרכיב חזרה את מה שפירקו לפני שאני מגיע לקחת את הרכב ודקות אחרי צלצל המכונאי להודיע שכבר שלחו את ראש המנוע למוסך אחר ליישור וליטוש כמתחייב לפני התקנתו מחדש והודענו שאם כך אנחנו מגיעים לקחת את הממיר הקטליטי לתיקון במוסך אחר וכך למחרת הגענו לקחת את הממיר לתיקון במוסך אחר ועוד באותו יום הוחזר וביקשנו לדעת מתי להגיע לקחת את הרכב וטענו שיודיעו בהמשך היום ולקח עוד 5 ימים עד ששחררו את הרכב. כשהם מסרבים למתן העתק מדו"ח המוסך לו טענו ששלחו ראש מנוע ליישור וליטוש ועוד...
לאור האמור החלטתי על הגשת תביעה נגד המוסך לבית משפט לתביעות קטנות ופונה בבקשה לעזרתכם
בהגדרת מהות התביעה שמלבד נזיקין/כספית גבלה בכפיית טיפול בחלפים תקינים במטרה ברורה למנוע הוצאת הרכב והעברתו למוסך מורשה אחר ובמוסך שנראה לי שמחליף חלפים תקינים בחלפים חדשים כי הלקוח נתפס בעיניו כ"כיס עמוק" ממנו ניתן להתעשר בנקל. אלה פעולות בלתי סבירים ובלתי נסבלים שהדעת לא תוכל להשלים אתם.
אודה על ייעוץ ודעתכם לאמור לעיל ועל ההגדרות המשפטיות לציון במהות התביעה.

שלום,
לפי מה שאתה מתאר יש פה מעבר על חוק הגנת הצרכן בעניינך.

ברור שיש מעבר לפגיעה בחוק הגנת הצרכן ועל כך פניתי לפורום לקבל סיוע בהגדרת המתואר וייעוץ משפטי.

שלום,
אתה מוזמן ליצור איתי קשר לצורך קביעת פגישת ייעוץ בעניינך.

21/02/2016 19:54 מאור ביטון שאלה בהקשר לתביעה בין דיירים שאלה בהקשר לתביעה בין דיירים
שלום רב,
אני צבעי דירות ולאחרונה פנתה אליי לקוחה בבקשה שאשלח לה מכתב ובו אני מסביר על היקף הדיפוץ שביצעתי בדירתה, זאת בעקבות נזק שנגרם מדליפה בדירה שמעליה. כעת היא רוצה לתבוע אותו.
הגעתי לדירתה דרך השכן ששלח אותי לבחון את הנזק ולהוציא הצעת מחיר אך הוא לא קיבל אותה וביצע תיקון חלקי של הנזק בעצמו.

האם זה לגיטמי שאגיש לה חוות דעת כזאת? האם השכן (הנתבע) יכול להפנות כלפיי טענות?

שלום,
כן לגיטימי ליתן חוות דעת שכזו על פי בקשה.

17/07/2015 20:13 צבי הגשת תביעה קטנה נגד בכיר ברשות הציבורית הגשת תביעה קטנה נגד בכיר ברשות הציבורית
יש לי דין ודברים עם רשות מקומית בעניין ארנונה . הגשתי תלונה לבכיר ברשות ציבורית .הוא כמובן העביר את הטיפול לדרגים נמוכים .התלונה מתנהלת מספר חודשים .באם אגיש תלונה נגד הבכיר בסכום ההנחה מארנונה המגיעה לי בעילה של אי תגובה ואי התייחסות לחוק ההנמקות .האם יהיה חייב להתייצב למשפט ?כיצד יתנהל המשיב ?

שלום יהודה,
לפני הגשת תביעה (גם בבית המשפט לתביעות קטנות) יש לבחון האם יש עילה לתביעה והראיות להוכחת התביעה כמו גם האם בית המשפט לתביעות קטנות הינו הערכאה הנכונה לעניין. מהדברים שאתה מציג בפנייה זו אני לא בטוח שהגשת תביעה בתביעות קטנות כפי שעשית היא הדרך הנכונה.
ברגע שאתה מגיש תביעה כנגד אדם מסויים (לא משנה מיהו), יהיה עליו להתייצב בבית המשפט ביום הדיון. בקשר לאיך יתנהל הצד השני ? יש כמה אפשרויות משפטיות סבירות.

האם תביעות קטנות היא ערכאה המתאימה לתביעה על ארנונה שאושרה ובוטלה ?

שלום,
לא. עליך לפנות לבית המשפט לעניינים מנהליים.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.