סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

27/09/2016 09:12 שמעון נעלי ספורט נעלי ספורט
לפני כחודש קניתי זוג נעלי ספורט אסיקס, לפני יומיים גיליתי להסוליות בשתי הנעליים מתחילות להפתח, נגשתי לחנות ספורט ודרשתי זוג חדש המוכר אמר לי שהוא לא מבטיח ויכול היות שהיבואן יתקן אבל המוכר יעשה מאמצים, אמרתי לו שלא אקבל נעליים מתוקנות או זוג חדש או החזר כספי.רוצה להדגיש לצילמתי את הפגם הנזק בנעליים לביטחון ולמקרה שיגרם לי עטגמת נפש.
השאלה שלי האם זה הגיוני ומקובל שיתקנו נעלי ספורט אסיקס שהסוליות נפתחו לאחר חודש ולא יחליפו לזוג חדש? והאם עלי לדרוש בתוקף זוג חדש או זיכוי כספי?
תודה מראש על התשובה.

שלום,
אינני מומחה לענייני נעלים, אך נדמה לי שיהיה ראוי שהחנות תחליף את הנעלים או תבטל עסקה ותשיב את כספך ולא תתקן אותם.

27/09/2016 10:59 בן תביעת תיירות תביעת תיירות
שלום,
הגשתי תביעה נגד חברת תיירות נגד הוצאות שנוספו לי ועגמת נפש, כעת החברה מוכנה להחזיר לי את ההוצאות, מה יכולות להיות ההשלכות במהלך המשפט אם אסכים או לא? איך זה משפיע על התביעה כרגע?
תודה.

שלום בן,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.

26/09/2016 07:08 דורית האם חייבים לתבוע את מלוא הסכום המגיע בעליל גם אם הוא עובר בכ 3000 שח את גובה התקרה לתביעות קטנות האם חייבים לתבוע את מלוא הסכום המגיע בעליל גם אם הוא עובר בכ 3000 שח את גובה התקרה לתביעות קטנות
שלום,
אם סכום הכסף המגיע לי בעליל גבוה ממגבלת הסכום לתביעות קטנות בכ- 3000 ש"ח.
האם אני עדיין יכולה לתבוע ?או שחייבת לתבוע את מלוא הסכום ?
תודה
דורית

שלום דורית,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.

26/09/2016 09:55 מיטל מזרן פגום מזרן פגום
שלום, רכשתי מזרן יקר מאוד בעמינח לפני כחצי שנה. לאחר מספר ימים הרגשתי לא נח והתקשרתי לחברה. אמרו לי לחכות מספר חודשים כדי להתרגל למזרן ולאחר שלא היה שינוי התקשרתי שוב. שלחו טכנאי שמישש את המיטה...ואח"כ לקחו את המזרן לבדיקה. בבדיקה מצאו שקע והחליטו לתקן וזאת למרות שביקשתי החזר כספי או מזרן חלופי. לאחר שהחזירו לי את המזרן ה"מתוקן" לא השתנה דבר....
התקשרתי להתלונן ושוב שלחו לי טכנאי ושוב שולחים את המזרן לבדיקה. הבהרתי להם את התנגדותי אך הם בשלהם. כרגע אני במבוי סתום איתם ולמעשה גם איבדתי אמון בתהליך שלהם שלא מרגיש לי כלל אמין. למה הם מתעקשים לא לתת לי מזרן חדש? או להחזיר את כספי? איך אני יודעת אם אכן המזרן עובר תיקון כביכול ומה אני צריכה להיות שבויה של תהליך לא שקוף ושלא נותן מענה לבעיה שלי? שלא לדבר על שעות העבודה המבוזבזות על כל יום שבו הייתי צריכה לחכות לטכנאי/שליח בטווח של בין שעתיים לשש שעות!!!
האם יש מקום לתביעה?

שלום,
בהתאם למה שאת מתארת בהחלט יש מקום לתביעה בעניינך.

06/09/2016 19:38 דוד תבענו על הודעות ספאם וזה כתב ההגנה שקיבלנו תבענו על הודעות ספאם וזה כתב ההגנה שקיבלנו
שלום חברים
שמי דוד וזה המקרה שלנו:

אישתי חברה במועדון לקוחות גדולה, ובמשך זמן קיבלנו מהם מיילים של פרסומות למייל שלי.
עד שהחלטנו להפסיק עם הפרסומות ודרך האתר שלהם ביצענו הסרה מרשימת התפוצה.
המיילים המשיכו להשלח , ואחרי כחודש שוב ביצענו הסרה מרשימת התפוצה שלהם.
והמיילים המשיכו להשלח כמו בפעם הקודם.
ואחרי כחודש אנחנו ביצענו שוב את ההסרה מרשימת התפוצה ותיעדנו את ההסרה בוידאו.
והמיילים המשיכו להשלח.
אחרי כחודשיים ועשינו שוב הסרה מרשימת התפוצה שלהם ותיעדנו את ההסרה ותוך כדי פתחנו נגדם תיק בתביעות קטנות על 20K , למרות שקיבלנו קרוב למאה פרסומות מהם מאז ההסרה הראשון.
בתקופה הזאת המיילים הפסיקו להגיע. וקיבלנו מהם מכתב הגנה עם טענות הבאות:

1. הם מודים שקיבלו את בקשות ההסרה שלנו אבל הם טוענים שערכו בדיקה במערכות שלהם וראו שכתובת המייל שלי רשום על לקוחה אחרת ובגלל שלא קיבלנו ממנה בקשה להסיר אז לא הסירו אותנו.
2. הם טוענים שאנחנו כנראה נתנו הרשאות ללקוחה האחרת להשתמש בכתובת האימייל שלנו.
3. הם טוענים שאנחנו שכחנו את זה שנתנו ללקוחה האחרת להשתמש באימייל שלנו.
4. הם טוענים שלפעמים בני זוג או בני משפחה משתמשים באותו כתובת המייל וכנראה שזה המקרה
5. הם טוענים שבהתחלה לא הסירו אותנו מהרשימה כי לא קיבלו דרישה כזאת מהלקוחה האחרת ורק אחרי שהמשכנו לשלוח בקשות הסרה הם הסירו אותנו.
6. הם טוענים שאנחנו בחרנו להגיש תביעה אחרי כמה חודשים כדי שיהיה לנו עוד ועוד פרסומות מהם ככה שנוכל לתבוע אותם על סכום גבוהה יותר ושזה זלזול לבית המשפט.
7. ולכן הם טוענים שאחנו האשמים ולכן אנחנו צריכים לשלם להם גם על הוצאות בית המשפט.

חברים, המייל שאליו נשלחו המיילים הוא מייל האישי שלי. חוץ ממני אין ולא היה לאף אחד גישה אליו ואפילו לא לאישתי.
המשפט נקבע לנובמבר הקרוב. וזה פעם הראשונה שלי ושל אישתי בבית המשפט.
נודה לכם לייעץ לנו מה לענות מול הטענות שלהם.

תודה מראש
דוד

שלום,
קראתי את הדברים.
אני מציע שנקבע פגישת הכנה לדיון בבית המשפט ובו אענה על כל שאלותיכם ואכין אתכם לדיון המיוחל.

04/09/2016 15:04 רמי התפורות ריפוד בסלון חדש התפורות ריפוד בסלון חדש
רכשתי ספות סלון 3+2 בחנות רשת גדולה. ביקשתי את הריפוד הכי טוב שקיים מלבד עור , והומלץ לי על ידי החנות על סופר טופ לדר 1002. הוצגה דוגמא בחנות שנחזתה לריפוד טוב.
עתה, פחות משנתיים לאחר הרכישה, הריפוד מתקלף ומתפורר בכל חלקי הספות. אין לי ספק כי מדובר בליקוי בחומר הריפוד. לא יעלה על הדעת שאורך חיי הריפוד יהיה פחות משנתיים. אציין שאין לי ילדים קטנים בבית , לא נעשה כל שימוש רשלני בסלון, והסלון שמור. פניתי לספק וזה טוען שחלפה שנת האחריות ואינו מחויב לנו יותר. עוד אציין שעם הרכישה לא ניתנה כל תעודת אחריות. מה ניתן לעשות חוץ מלרכוש סלון חדש? לציין כי מחיר התיקון כמעט כסלון חדש.....אם ישנה עילה לתביעה נגד הספק?
אודה לתשובתכם

שלום,
אני מציע לך להביא מומחה בתחום שיבחן את הריפוד. באם הוא יחשוב שהיתה כאן רשלנות, יש מקום להגיש תביעה כנגד החנות שהרי מכרו לך מוצר שהבטיחו לך שיחזיק לשנים רבות.

30/08/2016 07:27 עדן האם מגיע לי החזר מחברת נתיב אקספרס? האם מגיע לי החזר מחברת נתיב אקספרס?
שלום רב,
שילמתי לחברת נתיב אקספרס חופשי חודשי כל חודש בעלות של 149 ש"ח לחודש, כאשר במקביל היה לי חופשי חודשי ששילמתי לרכבת ישראל שכולל את האזורים עליהם שילמתי לנתיב אקספרס חופשי חודשי. אך מאחר ולא ידעתי את זה שילמתי לנתיב אקספרס במשך 3 חודשים ויש לי קבלות על כך. אך נתיב אקספרס לא מעוניינים להחזיר לי את הכסף בטענה כי הנהג לא מחויב להגיד לי שיש לי הטענה בכרטיס ואין צורך לשלם, ואם שילמתי כפול בעיה שלי כביכול. האם יש עילה לתביעה ייצוגית של חברת נתיב אקספרס?
אודה להסבר והנחיות במקרה הנ"ל.

שלום,
פנית לעו"ד בתחום תביעות קטנות. עליך לפנות בעניין זה לעו"ד בתחום תביעות יצוגיות.

שלום,
בהמשך לשאלתי בנוגע למקרה הנ"ל האם יש מקום לתבוע בתביעות קטנות? במידה וכן על איזה סכום לתבוע? והאם יש מקום להצדיק את חברת נתיב אקספרס בעניין?
אודה לתשובתך.

שלום,
להערכתי לא מגיע לך פיצוי בעניין זה.

29/08/2016 09:43 ולדימיר בורוכוב ביטול או שינוי חוזה דוגמנות ביטול או שינוי חוזה דוגמנות
עקב חוסר ניסיון בתחום דוגמנות , חתמתי היום על "הסכם התקשרות" עם חברה TLV MODELS ללא התיעצות עם עורך דין. החוזה קשור לבת שלי,בת 13 ו-9 חודשים. האם יש אפשרות לבטל את החוזה או שאני לא יכול לעשות כלום עד שתגיע לגיל 25?

שלום,
אינני יודע. כדי שאוכל לענות על שאלתך עליי לעיין בהסכם עליו חתמת.
בכל מקרה אין דבר כזה שלא ניתן לבטל הסכם. הרי גם הסכם נישואין ניתן לבטל.

25/08/2016 21:49 עליזה השתתפות עצמית כפולה או משולשת השתתפות עצמית כפולה או משולשת
שלום,

ברצוני לדעת אם בטיפול בנזקי צנרת ודליפת מים לשכנים מתחתיי, שבה חברת שחר מתקנת שני/שלושה מוקדים שונים, האם עליי לשלם השתתפות עצמית כפולה/משולשת?

תודה.

שלום,
אינני יודע לענות על שאלה זו מבלי שעיינתי בהסכם האחריות או הביטוח.

25/08/2016 21:58 עליזה מרצפות זהות מרצפות זהות
שלום,

לאחר תיקון נזקי צנרת ע"י חברת שחר, אם לא מוצאים מרצפות זהות, האם יש לי זכות לדרוש להחליף את כל המשטח כדי שלא תהיה אי התאמה בולטת עם שאר המרצפות?

תודה.

שלום,
על פניו התשובה היא לא.
אבל יש לבדוק את תנאיי ההסכם ביניכם לעניין זה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.