סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

06/02/2017 11:12 סיגל sim sim
שלום רב

לפני כמה זמן עשיתי קו טלפון של סלקום בדוכן מול איש מכירות. לאחר כמה זמן ראיתי חיוב מתמשך באשראי של 5X36 ש"ח לא הבנתי מהיכן ועל מה החיוב ולאחר בירור נודע לי שאותו נציג שעשה לי את קו הטלפון גבה ממני סכום זה על sim קארד ללא ידיעתי. אמנם סכום זה זניח אבל העיקרון הוא לקיחת הסכום מהאשראי ללא ידיעתי ובלי שאישרתי את התשלום. יש לי את החוזה אך לא ברור לי מכך תשלום עבור הסים. רציתי לדעת האם אני יכולה לתבוע זאת בתביעות קטנות ואם כן מה סכום התביעה על כך. חוץ מזה רציתי לציין כי הדבר קרה בשנת 2009 והאם יש על כך התיישנות או שעדיין אוכל לתבוע. תודה על תשובתך סיגל

שלום,
היתה לך עילה לתביעה בעניין זה, אך כבר חלה על כל העניין התיישנות. למה חיכית כל כך הרבה זמן ?

07/02/2017 15:10 ישראל האם אנו נקראים צרכנים האם אנו נקראים צרכנים
אנו קבוצה של 20 זוגות, שהגברים לומדים במקום לימודים אחד, סגרנו ע"י יו"ר העמותה שתומכת בנו על אירוח בבית הארחה, המדובר הוא על שכירות 20 חדרים לשבת, בפנסיון מלא, ביטלנו את העסקה תוך 14 יום מסגירת העסקה [שהייתה רק ע"י המייל], אך לפני 14 יום שאינם ימי מנוחה ממועד הסגירה. סוכן הנסיעות הודיע לנו כי מחובתנו לשלם דמי ביטול בסך 25 % לחדר, לדבריו אף שאנו לפני 14 יום, היות שאנו קבוצה אין לנו הזכות להנות מפריבילגיה זו ועלינו לשלם את דמי הביטול במלואם. ובפרט שכך חתם הסוכן נסיעות מול הבית הארחה שעל כל ביטול תוך 30 יום הוא עצמו יחויב בסכום הנ"ל.

האם יש צדק בדבריו או שאין להם שחר.

בכבוד רב

ישראל

שלום,
לא. אין אמת בדבריו.
צרכן אינו יחיד אלא גם רבים וקבוצה הם בהחלט צרכנים.

02/02/2017 08:31 שירלי מועד וערכאה להגשת בקשה לעיכוב ביצוע פסד מועד וערכאה להגשת בקשה לעיכוב ביצוע פסד
שלום רב.
קיבלתי פסד מתביעות קטנות ואני מגישה בקשת רשות ערעור למחוזי.
במקביל אני מגישה בקשה לעיכוב ביצוע פסד.
שאלתי היא- לאיזו ערכאה להגיש ומתי? לפני הגשת בר"ע או יחד איתה?

שלום,
בעקבות פנייתך הטלפונית נתתי לך גם תשובה בשיחתנו.
עליך להגיש עיכוב ביצוע לבית המשפט המחוזי, ביחד עם בקשת הערעור.

29/01/2017 14:55 ברק טורובסקי תביעות קטנות - קביעת מועד דיון בעת ביקור מולדת םזל תביעות קטנות - קביעת מועד דיון בעת ביקור מולדת םזל
שלום רב,

אני אזרח ישראלי המתגורר בחו"ל. ברצוני להגיש תביעה כספית כנגד אחד הבנקים בהיה"מ לתביעות קטנות. אני מגיע לישראל לביקור של כשבועיים בסוף אפריל,וברצוני לבקש מביה"מ לקבוע דיון לאחד התאריכים בזמן הביקור שלי. האם הדבר ייתכן,ומה עלי לעשות לצורך תיאום מועד דיון בזמן הביקור שלי?

בתודה מראש,
ברק

שלום,
עניתי על שאלתך בפורום אחר

31/01/2017 15:25 ברק טורובסקי לו"ל

עו"ד איציקובסקי שלום רב,

המון תודה על תשובתך לשאלתי לגבי קביעת מועד דיון בעת ביקור מולדת. רציתי להבהיר האם לבקש את מועד הדיון בכתב התביעה, או כבקשה נפרדת לאחר הגשת כתב הגנה על ידי הבנק (ורק לאחר קבלת התגובה של הבנק לבקשה)?

כמו כן - מנסיונך,האם קביעת מועד דיון כחודשיים לאחר הגשת התביעה אפשרי בהתחשב ביומן ועומס בתי המשפט (ביה"מ לתביעות קטנות בתל אביב במקרה הנ"ל)?

בתודה מראש,

ברק

13/01/2017 06:01 ארגמן חוק הספאם חוק הספאם
שלום רב
קיבלתי אימייל ספאם.
שולח האימייל, טוען שנרשמתי לרשימת התפוצה שלו (דבר שלא באמת קרה).
הוא אף שלח לי צילום מסך של בקשה, לשלוח אימיילים פרסומיים לכתובת האימייל שלי.
ככל הנראה מישהו החליט להתבדח על חשבוני ורשם אותי לרשימת התפוצה שלו.
האם אני יכול לתבוע אותו לפי סעיף 30א לחוק ?
תודה

שלום,
על מנת לזכות בפיצויים ללא הוכחת נזק בגין הפרת חוק הספאם, יהיה עליך להוכיח את טענותיך בבית המשפט.
מניסיוני, רוב נתבעי הספאם למדו לזייף ראיות ולכן יתכן שגם במקרה זה הראיות שהוצגו בפניך מזויפות.
בטרם הגשת תביעה בעניינך, אני מציע לך להתייעץ עם עו"ד ולהראות לעו"ד את מכלול הראיות שברשותך להוכחת טענותיך + הראיות שהמפרסם הציג.
במידה ואתה מעוניין בייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, אנא פנה אליי.

02/01/2017 08:40 רוני הטעיה, אי מסירת מידע, לגבי התחייבות על מחשב הטעיה, אי מסירת מידע, לגבי התחייבות על מחשב
שלום רב,
רכשתי לפני שנה וקצת מחשב נייד של dell מחנות פרטית. על הקבלה שקיבלתי רשום 3 שנים אחריות. היום לחאר שנה וקצת עקב תקלה, התקשרתי לחברת דל לבירור על תיקון. לאחר שמסרתי פרטים מזהים על המחשב - נציג השירות הסביר לי שהמחשב נרכש בארצות הברית ושהוא באחריות לשנה אחת בלבד.
ניגשתי לבעל החנות שממנו רכשתי את המחשב ושאלתי אותו לפשר העניין. הוא אומנם דואג לתיקון המחשב, אבל מה קורה עם האחריות? אם מחר הוא יסגור את החנות הרי שאין לי למי לפנות, אלא רק תיקון בתשלום. כיצד נכון להתמודד מולו כדי להשיג אחריות או לחילופין פיצוי אחר?

תודה
רוני

שלום רוני,

עניתי על שאלתך זו בפורום אחר.

02/01/2017 11:19 אסף למי עובר שכר הטרחה אחרי זכייה במשפט? למי עובר שכר הטרחה אחרי זכייה במשפט?
שלום, סיכמתי עם העו"ד שלי על תשלום באחוזים מהזכייה, לאחרונה קיבלנו את פסק הדין שאומר שזכינו ב70 אלף שקל, ועוד 12 אלף שכר טרחה. העורך דין טוען שה12 אלף כלולים ב70 אלף של הזכייה אפילו שכתוב בפסק דין שזה בנוסף.

איך אני יכול לוודא שהוא לו עובד עליי? הוא הביא לי את התשלום של הזכייה במשפט, יכול להיות שאת הצ'ק של השכר טרחה הוא לקח לעצמו ?

שלום,
פנית לפורום של תביעות קטנות ודיני צרכנות. שאלתך לא קשורה לנושאים אלו ועליך לפנות לפורום המתאים.
עליך לבחון את ההסכם עליו חתמת מול עו"ד ועל הצדדים לפעול בהתאם להסכם זה.

26/12/2016 13:42 מאיה חוק טיבי - פיצוי על טיסה שבוטלה חוק טיבי - פיצוי על טיסה שבוטלה
רציתי לדעת בקשר האם חוק טיבי (חוק פיצוי על טיסה שבוטלה) חל על טיסה לישראל הכוללת קונקשן אך מבוצעת על ידי 2 חברות תעופה שונות? כלומר, אם תוכננו לי 2 טיסות, מארה"ב לבריסל ומבריסל לישראל, ושתי אלו בוצעו על ידי חברות תעופה שונות (הראשונה יונייטד אירליינס והשניה בריסל אירליינס), והטיסה הראשונה בוטלה - מה שהוביל לפספוס טיסת הקונקשן - האם חוק טיבי חל במקרה כזה?

שלום,
כן. ראה : חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה)

07/12/2016 08:31 קסניה מי עדן מי עדן
לפני כשנה החלטנו להתהתנק ממי עדן,לאחר הביטול עסקה עימם ודיבור עם המנהל לקוחות הובהר להם שאנו מתנתקים מהם ולא מעוניינים בשירותם יותר ושאנו מחליפים כתובת.אימי מקבלת טלפון מעו"ד מטעם מי עדן על כך שיש לנו חוב של 200 ₪ על מתקן כוסות שכביכול הוזמן לאחר הסיום עסקה איתם,מיותר לציין שלא קיבלנו את המתקן כוסות הזה לעולם וכמובן שלא הזמנו אותו.לאחר שיחה כם הנציג של מי עדן השנה נאמר לנו שאין להם מושג על מה מדובר כל התיק הועבר לעו"ד ואין להם שום מידע לתת לנו,איך זה קרה ולמה ומתי בוצעה ההזמנה המדומיינת הזאת.אגב העו"ד לא מעוניינצ למסור כתובת של המשרד על מנת להגיע ולבצע את התשלום שם ולקבל איזשהו מסמך המאשר את כל הפעולות.מה ניתן לעשות בעיניין ולמי לפנות? תודה מראש

שלום,
עליך לפנות לחברת מי עדן ולהסדיר איתם את הנושא.
אני ממליץ לפנות אליהם באמצעות מכתב מעו"ד. המכתב יהיה ממוען גם לעו"ד מטעמם.

17/12/2016 13:04 תומר מוצר פגום מוצר פגום
שלום רב,
לפני חודשים קניתי מכשיר פלאפון, המוצר הגיע פגום, הלכתי לסניף והבטיחו לתקן לי אותו תוך 14 ימי עסקים, החזירו לי את הפלאפון רק לאחר 18 ימי עסקים והוא עדין היה פגום, החברה לא מוכנה להחליף לי את המוצר או להחזיר לי את הכסף כי הם טוענים שהמוצר לא פגום.
האם יש לי עילה לתביעה? האם יש חוק שאומר שאם הם התחייבו לתיקון תוך 14 ימי עסקים והחזירו לאחר 18 יש לקבל פיצוי או שזה הבטחה בעל פה?

שלום,
יש לך עילה לתביעה בעניין זה על הפרת הסכם ורשלנות החברה ונציגיה.
הבעיה היא שלצערי בתי המשפט עלולים לראות את תביעתך כקטנונית ובשל כך לדחות את תביעתך.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.