סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/07/2016 14:02 שושנה ביטול עסקה ביטול עסקה
קניתי מסגרת למשקפיים. היא עדיין ארוזה בקופסה עם החשבונית. רציתי לדעת תוך כמה ימים ניתן לבטל את העיסקה.
תודה רבה

שלום,
התשובה היא בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).

08/07/2016 11:15 אושרי מרכז לידה, הורות והריון אסר את כניסתי למקום עקב בקשה לביטול עסקה מרכז לידה, הורות והריון אסר את כניסתי למקום עקב בקשה לביטול עסקה
בעל המרכז ביקש ממני (בצורה ברוטלית, פוגענית ומזלזלת מול העבודה שלו ולקוחות נוספים) שלא להגיע עוד למרכז אשר בבעלותו כיוון שלטענתו התנהגותי גרמה לו הפסד כלכלי עקב בקשתי לקבלת זיכוי עבור סדנת עיסוי תינוקות שלא מומשה. למרות שאני ביקשתי רק זיכוי (להכנס לסדנא אחרת במקום) הוא התעקש להחזיר לי את הכסף וביקש בתקיפות לא לשוב לבית העסק. האם ישנה כאן הפלייה בהסתמך על "חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים התשס"א – 2000"? או עילה אחרת לתביעה? חשוב לי לציין שבעת המקרה הרגשתי מאוד מושפלת אל מול העובדת שלו והלקוחות האחרים.

שלום,
אינני יכול לענות על שאלתך כיוון שחסרים לי פרטים רבים לגבי האירוע, מה ארע לפני כן, מה בדיוק נאמר, מי נכח, מי העדים ועוד ועוד.
כמו כן לא ברור האם מדובר בעסק פרטי או מקום ציבורי ?
לדעתי עילת הפליה לא מתאימה במקרה זה, אך יתכן כי עוולת לשון הרע יכולה להתאים.

06/07/2016 14:12 אלון בן עמי לימודי רכיבה על אופנוע לימודי רכיבה על אופנוע
שלום רב התחלתי לימודי נהיגה על אופנוע והמורה הציע לי שתי אופציות: 1800 שקל עד הטסט כולל או מאה שקל לכל שיעור שהמינימום הוא 15 שיעורים. בחרתי לשלם 1800 והמורה לקח ממני 1000 שקל במזומן בשיעור השני. לאחר שלושה שיעורים גיליתי שזה לא מתאים לי.ביקשתי מהמורה להחזיר לי את הכסף ואז הוא אמר שהוא מוכן להחזיר לי רק 400 שקל כי הוא צריך לשלם מע"מ וביטוח לאומי על כל האלף. (למרות שהוא הודה שכעיקרון המע"מ כבר כלול במחיר) האם יש לי עילה לתביעה קטנה? תודה

שלום אלון,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.
כפי שציינתי שם, אתה רשאי להגיש תביעה אך יהיה עליך לשכנע את השופט בצדקתך.
בהצלחה.

27/06/2016 11:58 אושרית האם מרצה יכול לאיים שהוא יעלה לועדת משמעת? האם מרצה יכול לאיים שהוא יעלה לועדת משמעת?
אבקש להתייעץ לגבי עניין המטריד אותי. בהיותי במכללה נסיתי לברר מתי שעות הפתיחה של מחלקת הפרויקטים כאשר ראיתי מרצה נכנסת למשרד ישר פניתי אליה בבקשה לדעת מה שעות הפתיחה של המשרד. המרצה התעלמה מקיומי בכוונת תחילה וסגרה את הדלת. כמו כן גישה זו אינה מקובלת בטח לא במוסד אקדאמי , פתחתי את הדלת ושאלתי אותה מדוע היא מתעלמת משאלתי ושזוהיא אינה היתנהגות מכובדת והמרצה התחילה לצעוק ולהשתולל לטענתי אמרתי שזוהיא גישה מאוד מזלזלת ולא יפה להתנהג לסטודנטים השואלים שאלה , אך המרצה המשיכה בגישה הזו צעקה ואף איימה לעלות לועדת משמעת ודרשה לדעת את שמי , כטענה אמרתי שאני לא מעוניינת לתת את שמי ושכמו שהיא לא עונה לשאלות גם אני איני מעוניינת להענות לשאלתה. לאחר כמה דקות הגיע מזכירת המשרד ואמרה לי שכדי מאוד שאני יתנצל אחרת היא תעלה אותו לועדת משמעת.
כמו כן מכיוון שהאיום הפחיד אותי הלכתי למשרד המרצה והתנצלתי על מעשה שכאמור איני עשיתי נהגתי בכבוד ואמרתי למרצה בסך הכול שזוהיא אינה דרך להתנהג לסטודנטים. המרצה המשיכה לצעוק עלי במשרדה ולדבר בצורה מאוד לא מכבדת בנסיון לחנך אותי ללא סיבה! אני מרגישה מושפלת ואף מאויימת מהדרך בה התנהלה המכללה ומעניינת לתבוע האם יש עילה לתביע? כמו כן היו עדי ראיה במקום סטודנטים מהמחלקה שגם כן שמעו ואף היו מבוהלים מהתנהגותה של המרצה . הרגשתי הכללית היא שהמרצה נצלה את תוקף תפקידה כדי להוכיח עמדה של כוח לאיים ולהפחיד !
אשמח לקבל יעוץ בנושא.
בתודה אושרית

שלום,
בהתאם לדברים שאת מתארת אני לא רואה עילה לתביעה בעניינך.

04/07/2016 08:47 יוסי לא חזרו אלי לאחר ראיון עבודה לא חזרו אלי לאחר ראיון עבודה
מכיוון שכבר נמאס לי מהזלזול של המעסיקים הגעתי לפה.
בקצרה: היה לי ראיון עבודה ובתום הראיון נאמר לי שתוך שבועיים יחזרו אלי.
כמובן שלא חזרו ואחרי כחודש פלוס שלחתי מייל לבחור שראיין אותי.
הוא אמר שהוא קלט שתי מהנדסים לתפקיד ואיחל לי בהצלחה.
כמובן שאם לא הייתי פונה אליו הוא לא היה חוזר אלי גם עוד שנה.
הבנתי שלפי החוק אם המשרה אויישה ולא חזרו אלי זה עבירה על החוק, יש כאן בסיס לתביעה ? הפסדתי יום עבודה נסעתי שעה בשביל ראיון ועוד לא טורחים לחזור אלי, זה זלזול שכבר נמאס לי, לא יודע אם יש מה לעשות אבל אותו מעסיק כבר שבר אותי....

שלום,
אני ממליץ לך לפנות לעו"ד בתחום דיני עבודה בעניין זה.

05/06/2016 18:19 שירלי התייעצות לגבי מכצב שקיבלתי בתביע קטנה שגשתי התייעצות לגבי מכצב שקיבלתי בתביע קטנה שגשתי
שלום רב,
הגשתי בקשה לתביעה קטנה כנגד נהג שפגע ברכבי למרות שלא ציית לתמרור עצור ואף נקבע תאריך לדיון באוגוסט.
היום קיבלתי מכתב מבית המשפט כי תובע נוסף מעוניין לכנס לתיק (חברת הליסינג שלו ) בטענה שהנהג שנכנס בי נהג ברכב שהוא בעצם שייך להם ושגם אותם הייתי צריך לתבוע.
השופטת ביקשה את תגובתי תוך 7 ימים.
רציתי בבקשה להתייעץ עמכם אם להסכים לעניין וכיצד להגיב במכתב ומה עומד בעצם מאחורי הבקשה שלהם שהם רוצים להתבע גם, והאם יש בזה סיכון בשבילי?
והאם לערב גם את חברת ביטוח שלי שיכנסו גם לתביעה?
תודה

שלום,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.

03/06/2016 10:16 אלון שאלה לגבי תביעה קטנה שהוגשה שאלה לגבי תביעה קטנה שהוגשה
שלום רב,
הגשתי תביעה קטנה כנגד נהג שפגע ברכבי כאשר התפרץ לצומת ולא עצר בתמרור עצור.
היום קיבלתי הביתה את כתב ההגנה שהוא הגיש באיחור רב וכמובן הוא טוען כי אינו אשם.
שאלותי הם :
1) האם עלי להגיב לכתב ההגנה שהוגש או שזה יתדיין בדיון שנקבע באוגוסט ?
2) האם בגלל שהוא הגיש את כתב ההגנה באיחור אני יכול לבקש מבית המשפט לא להתייחס לכתב ההגנה?
3) האם אני יכול להביא לדיון שנקבע את אישתי כעדה שהיתה באוטו בזמן הפגיעה או שזה לא מומלץ?
תודה רבה

שלום,
תשובות לשאלתך,
1. אתה יכול לבחור להגיב בכתב תשובה לכתב ההגנה אך אינך חייב ותוכל להציג את הדברים ביום הדיון בבית המשפט. אני ממליץ כן להגיש כתב תשובה.

2. כעת מאוחר מידי ואינך יכול לבקש זאת. אם היית מבקש בזמן (טרם ההגשה באיחור) יתכן ובית המשט היה נותן פסק דין בהעדר הגנה בעניינך.

3. לא רק שזה מומלץ, אני חושב שזה חובה להביא עד לבית המשפט שראה את הדברים במו עיניו ויכול לחזק את טענותיך בעניין.

29/05/2016 08:56 שגב פיצוי עוגמת נפש פיצוי עוגמת נפש
העם שווה ללכת לבית משפט על זה שמי עדן חייבו אותי פעמיים על אותו תשלום של צק שחזרת ועד ליום שישי האחרון לא הודו שהם גנבו אותי מלה טלפונים מלה צעקות בסוף, היום התקשרו אלי נציגה : אתה צודק עד.סוף החודש אתה תזוכה בתשלום ובפצוי תקבל שישית בקבוקים של חצי ליטר.
מה זה" גם רצחתה וגם ירשתה"
העם אני יכול להגיש נגדם תביה של סכום כל שהוא של כסף.
תודה מראש שגב .
P.s
יש מלה שיכות מוקלתות ועוד המון הפתחות שלהם שלא קוימו

שלום,
בהתאם לדברים שאתה כותב התשובה היא כן.

25/05/2016 17:28 עמי איחור בטיסה 3.5 שעות פגסוס מאיסטנבול לתא איחור בטיסה 3.5 שעות פגסוס מאיסטנבול לתא
ביום א טיסה מקופנהגן לאיסטנבול איחרה 2 שעות , לאחר שנחתנו ראינו הודעת איחור , לאחר כשעה ניכנסנו למטוס ולאחר כרבע שעה הודיעו שמחזירים אותנו לטרמינל בטנה שחל בנתבג עוצר כשעה ... מידע זה ממש לא חדש ולכן הנוסעים כעסו מאד אבל אנשי החברה של בקושי מדברים אנגלית .... במקום ב 22.00 יצאנו 01.20 ...
שאלתי האם אנו זכאים לפיצוי ואם כן כיתד לממשו מול חברה טורקית ..
תודה מראש
עמי פולק

שלום,
באם אין לחברה איתה טסת סניף בארץ, אינך יכול לתבוע את החברה בבתי המשפט בארץ ויהיה עליך לממש את זכויותיך במדינה שאליה שייכת חברת התעופה.
בכל מקרה החוק הרלוונטי בעניינך : חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה)

23/05/2016 22:51 שיר קניית מזרונים קניית מזרונים
שלום, לפני כחודשיים קניתי שני מזרונים. בחרתי מזרון מהתצוגה שהוא בדרגת קושי: גמיש (שזה קשה עד בינוני). וביקשתי מהמוכר שאני רוצה מזרון זהה בדרגה: רך וגודל מיוחד: 120X200
המוכר אמר שזה אפשרי.
קיבלתי מזרון גמיש ולא רך, כבר באותו ביום עדכנתי את המוכר ואת חברת המזרונים. חברת המזרון אמרו שהנושא ביני למוכר והם לא מתערבים, מה שכן בהזמנה היה כתוב לייצר מזרן גמיש ולא כתוב רך.
אחרי התוכחות ממושכת המוכר אמר שהוא מסכים לשלוח את המזרן לריכוך אבל זה יהיה לאחר חג הפסח (הוא גם כתב לי שהמזרונים יישלחו לריכוך), סמכתי על המוכר שכך יהיה, עבר חג הפסח ואני רצה אחרי המוכר שיבצע זאת. ואחרי שהמוכר משך חודשיים מיום קבלת המזרן הוא אומר לי שהעלויות עליי שהוא לא מוכן לשלם עבור התיקון. וחברת המזרונים אומרת שהמזרון הספציפי בכלל לא יכול להיות בדרגה רך.
אז אי אפשר לתקן את המזרן והמוכר לא רוצה להחליף לאחר.
לסיכום: עברו חודשיים מיום קבלת המזרונים, המזרונים נשארו עם הניילונים ולא בשימוש.
אני עכשיו בבעיה עם שני מזרנים קשים שאי אפשר לישון עליהם.
והמוכר לא רוצה להחליף למזרונים אחרים.
האם יש דרך לעזור לי ?
האם חוקית המוכר חייב להחליף לי למזרונים אחרים?
אשמח לדעתך.

שלום,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.