סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,366)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

12/07/2020 06:26 אמיר תביעת ספאם נגד חל תביעת ספאם נגד חל"צ

שלום רב,
הגשתי תביעה קטנה, בכתב ההגנה טענו שהם חל"צ וכן שההודעות שנשלחו (לעידוד רכישת כרטיסים למופעים) אינם מהווים דבר פרסומת לפי הגדרת החוק.
מה אני יכול לטעון כנגד?
לדעתי אין משמעות לאופן ההתאגדות...
תודה מראש

שלום,
אין משמעות לכך שמדובר בחל"צ.
אני הייתי מציג בדיון פסקי דין בענייני ספאם התומכים בטענותיך לצורך חיזוק טענותיך בבית המשפט.

10/07/2020 20:33 Ultravox המלצה ושאלה המלצה ושאלה
שלום לחברי הפורום,

1. ברצוני להמליץ על עורך דין חיים איציקובסקי, ה
עורך דין מספר 1 בישראל בנושאי צרכנות ותביעות קטנות.
המלצתי לכל חבריי וכך גם ממליץ למבקרי הפורום.

2.האם מפרסם ששולח דבר פרסומת בדוא"ל חייב לרשום פרטים כל שהם על המאגר מידע ממנו נלקחו הפרטים האישיים ועוד מידע שנוגע למאגרי מידע? אשמח לפירוט על הדברים שצריכים להיכלל בהודעה בנושא מאגר מידע.
2.1 מדוע אין דרישה לרשום פרטי מאגר מידע בהודעות פרסומת בסמס אלא רק בדוא"ל?

תודה מראש ובריאות לכולם

שלום,
בהתאם לחוק אין חובה לרשום פרטים כלשהם על מאגר המידע ממנו נלקחו הפרטים האישיים.
בכל מקרה כדי להחזיק מאגר מידע על פרטים אישיים יש צורך באישור ובדיווח למדינה על כך. כל מאגרי המידע מופיעים ופתוחים לקהל הרחב.
כמו כן - חל איסור על חברות לרכוש ולמכור מאגרי מידע, כך שלא ניתן לסחור במאגרים אלה.
ראה בעניין זה חוק הגנת הפרטיות.
לשאלתך 2.1 עליך לפנות בעניין זה לכנסת ישראל (היא הגורם המחוקק במדינה ולה התשובה).

לפי חוק הגנת הפרטיות:

ו. (א) כל פניה בדיוור ישיר תכיל באופן ברור ובולט –

(1) ציון כי הפניה היא בדיוור ישיר, בצירוף ציון מספר הרישום של המאגר המשמש לשירותי דיוור ישיר בפנקס מאגרי מידע;
(2) הודעה על זכותו של מקבל הפניה להימחק מן המאגר כאמור בסעיף קטן (ב), בצירוף המען שאליו יש לפנות לצורך כך;
(3) זהותו ומענו של בעל מאגר המידע שבו מצוי המידע שעל פיו בוצעה הפניה, והמקורות שמהם קיבל בעל המאגר מידע זה.

'בהרבה מיילים פרסומיים שאני מקבל למטה רשום, פרטיים נלקחו מהמאגר מספר 7373828292929, על מנת להסיר ניתן לפנות לכתובתנו. קיבלת מייל זה כי הסכמת להכללה במאגר לדיוור ישיר....'


אשמח התיחסתוך

התייחסתי.
חוק הספאם אינו חוק הגנת הפרטיות.

11/07/2020 05:44 איציק בבאז'אנוב תור ארוך בחנות חשמל תור ארוך בחנות חשמל
שלום רב,

המתנתי זמן רב בתור לקבלת שירות בחנות מחשבים. בהחלט פרק זמן שלא סביר,
בעקבות המצב המתנה בחוץ בעמידה ובשמש.

1 האם יש חוק בנושא, באם כן, אבקש הפניה לחוק המתאים.
2 אילו הליכים אני יכול לנקוט כדי לתקן הליקוי וכדי לקבל פיצוי על הזמן שאבד ועל הנזק שנגרם לי כתוצאה מהשמש והמתנה ארוכה בעמידה.


תודה


תודה רבה

שלום,
בעקבות מגפת הקורונה ישנן הנחיות הממשלה לפעול כפי שמתואר.
התורים אינם רק בחנויות מחשבים אלא גם ברשתות המזון ובכלל. אלו ההנחיות על מנת למנוע התפשטות והדבקה של הקורונה.

10/07/2020 10:08 שני חזן קיבלתי ספאם למייל קיבלתי ספאם למייל
שלום,

קיבלתי מייל ספאם למייל.
פניתי לחברה במכתב התראה שיחדלו ושישלמו פיצוי.
האם טוענים שאישרתי בעבר, אמרתי להם שיתכבדו ויציגו את האישור, נציג החברה אמר שזה
דורש בדיקה עם איזה חברה ואנשי מחשוב וזה הליך שעולה כסף וכו וכו.

:

א. לאחר בקשתי לקבל הוכחה, האם חלה עליהם חובה חוקית להציג לי הוכחה שהסכמתי לקבל ספאם במייל?

ב. האם קיים תסריט שבו הם ידרשו ממני לשלם על ה "פרוצדורה" שלהם של להשיג את הפלט או ההוכחה שאני הסכמתי
,שהרי לטענתם זה דורש מצידם השקעה כספית ופניה לגורם צד ג'?



תודה רבה
סופש נעים

שלום,
א. כן.
ב. לא.

10/07/2020 05:22 חיים המלך שאלה כללית(אני יודע שהפורום לא עושה בתובענות יצוגיות)- ליקוי בנושא צרכנות של חברה גדולה שאלה כללית(אני יודע שהפורום לא עושה בתובענות יצוגיות)- ליקוי בנושא צרכנות של חברה גדולה
שלום לעורך הדין המכובד,

שאלה כללית, מה ההשלכות של איום בתביעה יצוגית(שליחת מכתב התראה במייל בבקשה לתקן הליקוי ופיצוי על כך) על חברה מסחרית שהפרה נושאים צרכנים.

האם אני יכול 'להינזק' מכך? כלכלית?משפטית?
האם אני יכול לדרוש מהחברה פיצוי בתמורה לאי הגשת התביעה היצוגית וזאת בכפוף לתיקון הליקויים שהיא תתחייב לעשות?


בתודה

שלום,
אינני עוסק בתחום של תביעות ייצוגיות ועל כן אינני יכול לענות על שאלותיך.
אנא הפנה שאלות אלו לפורום או עו"ד העוסק התביעות ייצוגיות.

08/07/2020 15:43 אביב חיוב תקופתי לאחר ביטול מנוי במכון כושר חיוב תקופתי לאחר ביטול מנוי במכון כושר
לפני 3 חודשים במרץ ביטלתי מניו לחדר כושר. עם התראה מראש של חודש כמו שהם רוצים, ואולי אפילו דמי ביטול על סך 26 שקלים, לא התעמקתי מדי. בקיצור לפני כמה ימים ראיתי שביוני חייבו אותי על סך 100 שקל כאילו כלום. עוד אל בדקתי לגבי החודשים שלפני. פניתי אליהם במייל לפני יומיים ולהבנתי מאז הקורונה הם גם לא עונים. אבל פעילים.

שלום,
לא שאלתך שאלה.
עליך לפנות למכון הכושר ולהסדיר מולם את הדברים.
ככל שאינך מצליח לפנות בעצמך, אתה רשאי לפנות באמצעות עו"ד.

08/07/2020 18:36 אבי תביעה קטנה על הוצאות תביעה קטנה על הוצאות
זכיתי בפסק דין בתביעות קטנות,אני רוצה לפנות להוצאה לפועל או לעו״ד כדי לגבות את החוב ,אני יכול לתבוע בתביעות קטנות את כל ההוצאות שהוצאתי לגביית החוב (שכר טרחת עו״ד,הוצאה לפועל וכ״ו)?

שלום,
לא.

09/07/2020 03:36 י. שינוי פתאומי במחיר שינוי פתאומי במחיר
שלום,
רשמתי את בני לקורס במכון ידוע ושילמתי דמי הרשמה בכרטיס אשראי. לאחר תחילת הקורס פנו אלי מהמכון ואמרו שמחיר הקורס גבוה משמעותית ממה שפורסם, והפרטים במודעה היו טעות. מדובר בהפרש של קרוב ל- 3000 ש"ח. הם מציעים לי לבטל את ההרשמה אם לא אהיה מוכנה לשלם את מלוא המחיר החדש.
בני התחיל ללמוד בקורס ואני רוצה שיסיים אותו. האם אוכל לדרוש לשלם את המחיר שפורסם? שמרתי את המודעה המקורית וכן את הודעות הדואר האלקטרוני.

תודה רבה

שלום,
לא ניתן לשנות את המחיר באמצע הקורס.
עליהם לספוג את הטעות שלהם.

08/07/2020 11:25 דנה ויצחק ספאם במייל ספאם במייל
היי

שלחו אלי פרסומת במייל 11:00, ביקשתי הסרה 11:15, לאחר כחצי שעה אמרו שהוסרתי 11:45, לאחר כ5 שעות קיבלתי עוד מייל פרסומת 18:35.


פניתי בכתב התראה לפיצוי.
טענתם הייתה: זהו יום עמוס בחודש, התפוצה מתוזמנת לשעה 09:00, ביקשת הסרה ב11:15, הוסרת אבל המייל "מאחורי הקלעים" לכאורה יצא כבר לפני שביקשת הסרה, ולפיכך לך "קיבינימאט "- אם תגיש תביעה זה יועבר לטיפול עורכי הדין שלנו.

בתור מהנדס תקשורת בכיר אני יודע שהסיפור שלהם מצוץ מהאצבע, ולפי התיעוד שלי מרגע שהמייל יצא מהמערכת שלהם עד שהגיע אליי עברו כ-7 שניות.

ברצוני לפנות ולשאול את העורך דין המכובד (שלזכותו פסיקת הפיצויים הכי גבוהה בתולדת חוק הספאם בישראל).

האם לדעתו הסיפור יתקבל משפטית?
האם שווה להגיש תביעה(פיצוי ל2 הודעות)?


בתודה מראש

שלום,
סיפורים לא מתקבלים בבית המשפט - אלא ראיות. על החברה יהיה להוכיח את טענותיה אלו באמצעות חוות דעת מומחים וכפי שאתה יודע (בתור מהנדס תקשורת בכיר), יהיה להם קשה עד בלתי אפשרי להוכיח טענות אלה.
לעניין השני - אינני עוסק בשאלה האם שווה או לא. אני עוסק במשפט. יש מי ש 100 ש"ח שווה לו ויש מי שאף בשביל 1,000,000 ש"ח לא יקום מהמיטה.
יש חוק ופסיקה ועל כל הצדדים לפעול בהתאם לדין.

07/07/2020 11:28 תמי בלה סיום התקשרות סיום התקשרות
שלום
אני התחברתי לפרטנר tv ואחרי כמה זמן חיברתי גם את ההורים שלי שהם בני 65 ומעלה. לאחר מס' חודשים אני התנתקתי ואמרו לי שעליי להמשיך לשלם על ראוטר שכביכול התחייבתי עליו למשך 36 תשלומים גם אם אני לא משתמשת בו. לאחר כמה חודשים גם ההורים שלי התנתקו אולם להם לא אמרו על הראוטר אלא ניתקו אותם מבלי לציין שיש להם חוב. עכשיו אני ממשיכה לשלם על ראוטר שאני לא משתמשת בו למרות שאני הפצרתי בהם להחזיר להם כי המוצר חדש לגמרי ואין לי מה לעשות בו ובכל זאת מסרבים לקסל בחזרה. לגבי ההורים שלי התיק שלהם הועבר למחלקה משפטית מבלי לקבל מכתבי התראה והחברה טוענת כי שלחו הודעות לטלפונים וההודעות ששלחו צויין בהן רק להסדיר אמצעי תשלום וזה טופל על ידנו ובכל זאת העבירו את התיק למחלקה משפטית. אני שמעתי על חוק שמאפשר לאזרחים ותיקים מעל גיל 65 לבטל חוזה עד 4 חודשים האם במקרה הנ"ל זה גם? למרות שאני זאת שדיברתי עבורם בגלל שהם לא דוברים את השפה העברית? מה עלי לעשות והאם אני יכולה לבטל את החוזה שלי על הראוטר שאין לי בי שימוש?
תודה מראש

שלום,
בהמשך לשיחתנו הטלפונית בעניינך - מדובר פה במס' נושאים משפטיים לטיפול.
במקרה שלך - מדובר בעסקה מתמשכת ועל כן בהתאם לחוק את רשאית לבטלו (במילים אחרות אין דבר כזה מתחייבות ל 36 חודשים על ראוטר כאשר לא ניתן שירות - נראה שהחברה מנסה למצוא דרך עוקפת לחוק הגנת הצרכן) ועל כן יש צורך לטפל בעניין זה משפטית.
לעניין הוריך - לא ציינת האם הוריך הם אלו שמשלמים בעבור השירות או את. בכל מקרה גם בעניין זה את ו\או הוריך רשאים לבטל את השירות מתי שרוצים כיוון שמדובר בעסקה מתמשכת.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.