סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

02/07/2020 10:27 daniela B קיבלתי פרסומת במייל, האם מדובר בפרסום תקין? קיבלתי פרסומת במייל, האם מדובר בפרסום תקין?
היי חיים,

קיבלתי הודעות פרסום במייל, פניתי למפרסם שיסיר אותי ושאלתי אותו מאיפה יש לו את הפרטים שלי והאם קיבל את אישורי.

הוא שלח לי צילום מסך מדף אינטרנט בו מצטרפים למועדון לקוחות שלהם ובתחתי הדף רשום(ללא אפשרות סימון \ מחיקת סימון):

"בעצם שליחת טופס זה אני מאשר הצטרפותי למועדון הלקוחות של רשת מסעדות איקס וקבלת חומר פרסומי מהמועדון"

האם הצילום מסך של המסר הזה מוכיח שהם צודקים?
שליחת ההודעות הייתה תקינה?
האם זה מהווה הוכחה מספקת או שהם צריכים להציג עוד נתונים(מלבד צילום מסך של דף אינטרנט של האתר שלהם)?


בכבוד רב
דניאלה

שלום,
את שואלת שאלות בנושא דיני ראיות. כדי שאוכל להשיב על שאלה בתחום זה עליי לראות את הראיה. כנ"ל גם במקרה שלך.
כל עוד לא ראיתי את הראיה - הכיצד אוכל להתייחס אליה ?
זה כמו לפנות לרופא במייל לספר לו שכואבת לך הבטן ולשאול אותו באיזה מחלה את חולה.
ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי - את מוזמנת לפנות למשרדי.

01/07/2020 16:00 דניאל לוינשפרוקר מייל ספאם מייל ספאם
היי
קיבלתי הודעת פרסום למייל, לא זכרתי באם נרשמתי בעבר לדיוור והסכמתי לקבלת דיוור, אזי פניתי לחברה וביקשתי הסרה
מרשימות דיוור ושימנעו משליחה בעתיד, הם אישרו שהסירו אותי.

מספר שעות לאחר מכן קיבלתי שוב הודעה מטעם המפרסם.
האם לשלוח מכתב התראה? לדרוש פיצוי על 2 הודעות או רק על האחרונה?

דניאל

שלום,
לפנות ולבקש פיצוי בגין 2 ההודעות.

02/07/2020 03:42 דניאל התייחסות

תודה על המענה המהיר.

רוצה לומר, לגבי הודעה 1 אינני בטוח שלא נתתי הסכמה בעבר , לגבי הודעה 2 אני בטוח שביקשתי הסרה ושלא ישלחו, האם אין סיכון בלבקש פיצוי גם על הודעה ה1 שכן נכון לשליחת אותה הודעה יכול להיות שיש בידם הוכחה לכך שנתתי הסכמה בצורה כלשהיא בעבר.

תודה מראש
בריאות לכל אזרחי המדינה

שלום,
אין פה שום סיכון.
אם יש בידי החברה הסכמה שלך שיתכבדו ויציגו.
אם אין עליהם לפצות בהתאם לחוק.

02/07/2020 09:40 דניאל התפתחות

שלום,

תזכורת, קיבלתי הודעת ספאם, פניתי לחברה ביקשתי להסיר, הם טענו שהסירו, באותו יום לאחר כ8 שעות קיבלתי עוד הודעה, הודעה מספר 2.

שלחתי מכתב התראה לחברה בדרישה לפיצוי, החברה טוענת להגנתה שההודעה יצאה מהמערכת שלהם לפני המועד בו ביקשתי להסיר עצמי ובגלל עומס על המרשתת (אינטרנט) הגיעה אליי לאחר מספר שעות רב, אחרי שכבר ביקשתי להסיר ואמרו לי שהסירו.

1.מה החוק אומר?
2.מה דעתך?
3. הסיפור יתקבל על ידי ביהמש?

שלום,
נדמה לי שכבר עניתי על שאלותיך.
אי אפשר שכל צעד ושעל שלך תפנה אליי כדי לעדכן ולקבל ייעוץ משפטי.
כתבתי לך כי על החברה להוכיח את טענותיך ולא רק לספר סיפורים בעלמא.
אם היית מבין מעט במחשבים היית יודע שמה שאמרו לך זה שטויות.
פשוט תגיש תביעה וזהו.
כאשר יש לך בעיה משפטית עליך לפנות לעו"ד בדיוק שכאשר יש לך בעיה במנוע של הרכב אינך מתקשר עם המכונאי ושואל אותו שאלות איך לתקן את המנוע.
כל אחד והעבודה שלו. כל אחד והמקצוע שלו.
באם אתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - אתה מוזמן לפנות למשרדי.
נא לא להמשיך לשאול כאן שאלות.
בהצלחה.

01/07/2020 04:57 חיים פוטינסיקי בקשה לעצה מעורך הדין בקשה לעצה מעורך הדין
שלום עורך דין איציקובסקי,

לפני מספר ימים בהליכה בפארק, הבחנתי בפקח עירוני שנוסע על מדרכה, לא לצורך חירום וללא אורות מהבהבים.
הערתי לפקח ושאלתי למעשיו, הוא אמר זה חוקי ושהוא מבצע סיורים עם רכב על מדרכה(הזוי) , אמרתי לו שאבדוק את זה עם המוקד העירוני כשאגיע הביתה, התחלתי להתרחק מהניידת.

אחרי שהתרחקי הוא קרא לי אליו והתחיל לשאול אותי שאלות, ביקש ת.ז וכו,
לבסוך החליט הביא לי דוח על פי סעיף : חוק שמירת הסדר והנקיון בגנים(איסור הפרעה לא יעשה אדם כל מעשה בגן שיש בו כדי לגרום סכנה, מפגע, הפרעה, אי נוחות או נזק לכל . אדם, או שיש בו כדי להפר את הסדר בגן.).

מדובר בדוח כוזב כנקמה על כך שהערתי לו, ברצוני להגן על עצמי ולנצל את כל הכלים החוקיים שיש בידי כדי להגן על עצמי וכדי להביא את אותו פקח לדין.

אנא רשום לי אילו צעדים עומדים בפניי ואת סדר ביצוע הפעולות(ברצוני גם לתבוע את העיריה בבית המשפט לתביעות קטנות על עיכוב בלתי חוק, דוח כוזב, עוגמת נפש , בזבוז זמן וכו).
בבקשה רשום לי את סדר פעלותי הרצוי.


בכבוד רב,
חיים פוטינסקי

שלום,
אינך מבקש עצה מעורך דין אלא מבקש לעשות את עבודתו של עו"ד.
למה הדבר דומה ? התקלקל לך המחשב - כעת אתה פונה לטכנאי מחשבים ומבקש ממנו לקבל את סדר הפעולות שיש לעשות על מנת לתקן את המחשב. או לפנות למכונאי מחשבים כדי לתקן את המנוע שהתקלקל במכוניתך.
כל אחד והמקצוע שלו. באם אינך יודע לעשות משהו מקצועי עליך לפנות לקבל שירותיו של איש מקצוע.
מציע לך לפנות לעו"ד לצורך טיפול משפטי בעניינך.
בהתאם למתואר אין מקום להגיש תביעה קטנה כנגד העירייה (זהו כלל לא ההליך הנכון), אך בהחלט יש מקום לדאוג לפיטוריו של הפקח. אל לו לנצל את מעמדו וסמכותו כדי לפעול כפי שפעל.

01/07/2020 07:00 חיים פ. שאלה

תודה על המענה.
לפנות לעורך דין אני יודע שאני יכול, זה עולה הרבה פאפליקוס. לכן פניתי טרם לכך לפה כדי לקבל הכוונה, ההכוונה שקיבלתי -פנה לעורך דין.

לא ברור לי מדוע לשיטתך אינני זכאי לתבוע את העיריה לפיצוי על עוולה שנעשתה לי(עוגמת נפש ,פגיעה בחופש ועוד)?

לפטר אותו אינני צריך עורך דין, רגיש תלונה העיריה, במשטרה כנגדו ושהם יחליטו אך לטפל .

פניתי לקבל הכוונה ולא בבקשה לטפל בתיק משפטי .

תודה

שלום,
התחל בשליחת מכתב התראה לפני תביעה לעירייה בעניינך. למכתב תצרף את כל הראיות להוכחת טענותיך. ככל שלא תתקבל תגובה בהתאם לרצונך, תגיש תביעה לבית המשפט ותקווה לקבל סעד מבית המשפט. בהצלחה.

01/07/2020 09:25 אורית מקרה מוזר עם טלפון חדש מקרה מוזר עם טלפון חדש
טלפון שנקנה לפני חודשיים נחשף לחדירת מים מממטרה כאשר היה בכיס.
הטלפון אמור להיות אטום למים לפי המפרט, אבל נזקי מים אינם כלולים באחריות.
עכשו נדרשים לשלם מעל מחצית ממחירו כדי לתקן.
איך יכול להיות שחדרו מים אם אטום למים, היתכן שהטלפון החדש לא היה באמת חדש ומה אפשר לעשות?

שלום,
זהו פורום משפטי. אינני יודע לענות לך על השאלה : "איך יכול להיות שחדרו מים ... היתכן שהטלפון לא היה באמת חדש".
לצורך בחינת העניין עליך לקחת את המכשיר לבדיקת מעבדה, לבקש חוות דעת מומחה בעניין.
לאחר חוות דעת מקצועית ניתן יהיה להגיש תביעה כנגד החברה בגין העובדה כי מכרו לך מכשיר שלא בהתאם למפרט.

30/06/2020 19:59 בוריס ביטול קורס ביטול קורס
שלום, לפני כחודשיים שילמתי לאדם עבור קורס - אנו אמורים ליצור קשר פעם בשבוע והוא צריך ללמד אותי חומר, מפה לשם שכחתי מזה.
לא יצרתי איתו קשר מאז עד לאחרונה כשנזכרתי בזה, לזכרוני גם הוא לא יצר .
הוא לא הביא לי קבלה בכלל, לא לימד אותי, ועכשיו אני לא רוצה את זה בכלל, האם אני יכול לדרוש ממנו להחזיר לי את הכסף?

שלום,
אתה יכול לפנות אליו כדי להשיב את כספך.
אני מניח שאתה מתכוון לשאול האם יש לך עילה משפטית להשבת כספך והתשובה היא לא.
כאמור אתה הוא זה שהיית אמור לפנות אליו ולא פנית..

30/06/2020 19:07 סמי האם dell לפי אחריות להלן חייבת להביא מוצר חדש במקום המקולקל? האם dell לפי אחריות להלן חייבת להביא מוצר חדש במקום המקולקל?
יש לי מסך מחשב dell והוא התקלקל כאשר הוא עדיין באחריות. רצו להביא במקומו מסך מחודש או משומש, סירבתי בטענה שלפי האחריות הם חייבים להביא לי מסך חדש.
נראה שלפי סעיף 5.ב (״..תספק החברה ללקוח מוצר חדש זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך..״) dell חייבים להביא לי מסך חדש ולא מחודש, האם אני צודק?

נספח: סעיפים רלוונטים באחריות
4. ב. החברה באמצעות מעבדות השירות, מתחייבת להחזיר את המוצר המקולקל למצב בו היה טרם הקלקול. במידה ותידרש החלפת חלקים לצורך התיקון, החברה מתחייבת להשתמש בחלקים חדשים ומקוריים

5.ב מובהר בזאת כי במידה והחברה, באמצעות מעבדות השירות, לא תוכל להשיב את המוצר המקולקל למצב בו היה טרם הקלקול, תספק החברה ללקוח מוצר חדש זהה או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך או תשיב ללקוח את התמורה ששילם בעד המוצר, לפי בחירת החברה.

שלום,
כן. יש לספק מסך חדש ולא מחודש.

30/06/2020 13:51 שרון שימוש לרעה בכרטיס אשראי שימוש לרעה בכרטיס אשראי

באוגוסט 18 התבצע שימוש לרעה בכרטיס האשראי שלי באלפי ₪- השימוש התבצע ברכישות אונליין.
איכשהו התפספסה אצלי בדיקת פירוט העסקאות ורק באפריל 19 התוודעתי לגניבה- מיד פניתי לשרות הלקוחות והובטח לי שיחזרו אליי.
המתנתי ולאחר חודש לאחרי פניותיי לחברת האשראי נעניתי שאינני זכאית להחזר מלא.
ביולי 19 קיבלתי מייל בו נאמר לי כי יזכו אותי באופן חלקי, במייל הפנו סעיף 13 לחוק כרטיסי חיוב קובע כי רואים מסירת הודעה כמבוצעת תוך 10 ימים מיום שדוור מכתב המכיל את ההודעה והנמען על המכתב תקין
וכן לסעיף 5 בחוק כרטיסי החיוב הלקוח יהיה אחראי לשימוש לרעה שנעשה לפני שנמסרה הודעה למנפיק, לפי הסכום הנמוך מבין שני אלה:
5.1. (1) סכום קבוע של 75 שקלים חדשים בתוספת של 30 שקלים חדשים לכל יום מהמועד שבו נודע לו על גניבת כרטיס החיוב, על אבדנו או על השימוש לרעה בו עד מועד מסירת ההודעה.
זיכו באופן חלקי בלבד.
חודשים ארוכים דעתי לא נחה מחוסר תם הלב של חברת האשראי ושאלתי היא:
האם סעיף 5 לחוק לפיו
"הודעה" – הודעה של הלקוח למנפיק אחרי שנודע לו על גניבת כרטיס החיוב, על אבדנו או על שימוש לרעה.
(ב) הלקוח לא יהיה אחראי בשום מקרה לשימוש לרעה שנעשה אחרי שנמסרה הודעה.
(ג) הלקוח יהיה אחראי לשימוש לרעה שנעשה לפני שנמסרה הודעה למנפיק, לפי הסכום הנמוך מבין שני אלה:
(1) סכום קבוע של 75 שקלים חדשים בתוספת של 30 שקלים חדשים לכל יום מהמועד שבו נודע לו על גניבת כרטיס החיוב, על אבדנו או על השימוש לרעה בו עד מועד מסירת ההודעה; על אף האמור לעיל, אם מסר הלקוח את ההודעה תוך שלושים ימים מיום שנעשה לראשונה שימוש לרעה, לא יהיה אחראי לסכום העולה על 450 שקלים חדשים; יום ההודעה לא ייכלל במנין הימים, אם נמסרה באותו יום שבו נודע ללקוח על האובדן או הגניבה;

לא מקנה לי הגנה ואת הזכות לזיכוי מלא?
שהרי מיד שהתוועדתי לגניבות הודעתי לחברת האשראי.

שלום,
שימי לב כמה זמן עבר מאז האירוע ועד הדיווח (הגילוי) וכמה זמן חלף מאז הודעת חברת האשראי ועד היום. להערכתי חברת האשראי נהגה פה בתום לב.
בכל מקרה ובאם אינך מסכימה עם החלטת חברת האשראי את רשאית להגיש תביעה לבית המשפט כנגד חברת האשראי ולבקש סעד מבית המשפט בעניינך.

29/06/2020 06:38 אנגול לוייב הודעת ספאם למייל הודעת ספאם למייל
שלום רב לפורום,

קיבלתי הודעת ספאם למייל, פניתי לחברה המפרסמת בבקשה להסיר אותי ולהפסיק לשלוח להבא.
החברה המפרסמת אמרה שלא מופיעה הנתונים שלי במאגרים שלה ושאלה האם הייתי לקוח או משהו, אמרתי שכלום.
הם אמרו שיבדקו הנושא מדוע קיבלתי הודעת מייל פרסומי.

לא זוכר לי שאישרתי את קבלת דברי הפרסומת ומעולם לא רכשתי מוצר אצלם,
אני רוצה לדרוש מהם פיצוי כפי שמגיע לפי החוק 1000 שח בגין ההפרה
יחד עם זאת אני חושש שמה בעבר אישרתי קבלת דברי פרסומת ואני פשוט לא זוכר את המקרה.

האם למרות זאת אני יכול לדרוש פיצוי(לא בתביעה, אלא בפניה לנציגי החברה)?
האם מבחינתי קיים סיכון כל שהוא מכך שהחברה פתאום תוכיח או תטען שבעבר אישרתי באיזה שהוא אופן את קבלת דברי הפרסומת(דבר אשר לא זכור לי כלל)?

בכבוד
אנגול לבייביץ

שלום,
על החברה להציג בפניך את הסכמתך המפורשת לשיגור דברי פרסומת.
באם אין לחברה את הסכמתך המפורשת אזי יש לך עילה לתביעה.

30/06/2020 05:50 אנגול התייחסות

שלום לעורך הדין המכובד,
שוחחתי עם נציגת החברה במטרה להבין כיצד השיגו את כתובת המייל ובמטרה להבין האם קיבלו הסכמתי מראש ובמפורש בעבר, הם לא ידעו לענות על כך ותגובתם הייתה : " הפרטים שלך הגיעו דרך GOOGLE".

האם במצב כפי שתיארתי היית ממליץ לשלוח כתב התראה כדי שיסירו את פרטיי ולא ישלחו בעתיד ולדרוש פיצוי לפי חוק התקשורת.

בכבוד
אנגול

שלום,
כן בהחלט.

28/06/2020 19:25 M.c עילה לתביעה? עילה לתביעה?
שלום רב,

העיריה בעיר המגורים שלי לא משקיעה בשיחי נוי, פרחים, עצים בשכונה בה אני גר, לעומת זאת בשכונות סמוכות אשר בדירוג גבוה יותר מבחינת ארנונה ניכרת ההשקעה, בכיכרות, מזרקות, עצים , פרחים וכו.

ברצוני לדעת האם ניתן לתבוע אותם על כך?
באם כן, האם זה תהיה תביעה ייצוגית? או כיחיד?
והאם לשכור עורך דין לצורך כך? האם אתה מתעסק בזה?


בברכ
Mc Hamer

שלום,
לא. אין לך עילה לתביעה.

28/06/2020 11:41 יהושוע מיינדלבאום השני סיפורו של הקומקום סיפורו של הקומקום
שלום,

לפני כחודש רכשתי קומוקם נירוסטה בחנות שמוכרת מוצרי חשמל של חברות שונות.
קומקום נירוסטה עם 3 שנים אחריות.

היום הבחנתי בחלודה בחלקו הפנימי.
מנסיון עבר עם קומקומים נכוותי בכך שבמקרה אחר בחנות אחרת לא רצו לקבל הקומקום(שגם היה בו חלודה) ועשו צרות עד שאיימתי בהגשת תביעה.

1. מה המהלך הנכון מבחינה חוקית שעליי לעשות, האם לפנות לחנות? או לפנות לנותן האחריות שבתעודה?
2. האם לדעתך מגיע לי פיצוי במקרה הזה(מעבר לעוגמת נפש, לנסוע ולהחזירו, לקנות חדש)?
3. באילו מהלכים עליי לנקוט כעת כדי שאקבל הפיצוי ושהעסק ירוץ חלק?לבקש פיצוי בעל פה? לשלוח מכתב?

תודה

שלום,
1. עליך לפנות תחילה בעניין זה לחנות לצורך החלפת הקומקום. באם לא יחליפו לך השלב הבא יהיה להשתמש בתעודת האחריות (ככל שתעודת האחריות עוסקת בחלודה).
2. כן
3. לפנות בכתב לחנות.

שלום רב ובוקר טוב,

שוחחתי עם נציג החנות, הוא אמר שבגלל שביקשתי להחליף הקומקום וביקשתי גם פיצוי על עוגמת הנפש עליי לפנות ליבואן של הקומקום.

א. האם היבואן של הקומקום הוא הכתובת להחלפת הקומקום?
ב. האם היבואן הוא הכתובת לדרישת הפיצוי בגין הטרחה ועוגמת הנפש?

בכבוד רב
יהושוע

שלום,
אם החנות הפנתה אותך ליבואן אנא פנה ליבואן בעניין זה.
עליך למצות את הכל בטרם מגישים תביעה לבית המשפט.
בהצלחה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.