סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,358)

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

01/06/2020 13:24 גיל חוק הטכנאים חוק הטכנאים
אם עדיין שליחי הסופרמרקטים פטורים מחוק הטכנאים?
די שעעורייתי שהשליחים לא מגיעים בזמן באיחור שעות, או לא מגיעים בכלל.
אני זוכר שפורסם שפטרו אותם מחוק זה לתקופת הקוונה.
השאלה אם כעת לאחר שתקופת הסגר חלפה, עדיין הם יכולים לזלזל בצורה כה מוגזמת בלקוח?
האם נכון להיום זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק על פי החוקק בשל אי הגעת השליח לא חכיתי מהבוקר עד הערב?

שלום,
למיטב ידיעתי (ובדקתי זאת שוב), חוק הטכנאים חל רק על טכנאים (ולא שליחים).
כמו כן לא שמעתי על כך שחוק מתבטל או התבטל בעת תקופת הקורונה.
בכל מקרה ובאם נגרם לך נזק בשל אי הגעת שליח - אתה רשאי להגיש תביעה נזיקית בעניינך.

בימים כתיקונם, על משלוחים בהזמנות מקוונות וגם על משלוחים שנעשים בקנייה בסניף, שמגיעים באיחור של מהמועד הנקוב, רשאי הצרכן לתבוע פיצוי וזאת בהתאם לחוק הטכנאים שקובע כי זמן ההמתנה לא יעלה על שעתיים. הפיצוי ללא הוכחת נזק עומד על 300 שקל במקרים שבהם נותן השירות לא הגיע בחלוף שעתים ואחרי ארבע שעות - הפיצוי עולה ל600 שקל. משלוחי האונליין הוכנסו לחוק לפני כשנה.

רשתות המזון יוחרגו מהזכות לתביעת פיצוי על איחור בהגעת משלוח
הרשות להגנת הצרכן לקחה את מגפת הקורונה כבסיס לחוסר וודאות באשר לסיבת האיחור (והיכולת לעמוד בחוק הטכנאים), היקפה ומשכה, המאפשר לקמעונאים המשלחים מזון חריגה מהזמנים הקבועים בחוק, זאת בשל העומסים הגדולים

כבר אין אומסים גדולים לכן השאלה מהי התקנה כעת נכון להיום?




shorturl.at/gkmI3

לעיל הקישור
תודה

שלום,
את הכתבה פרסמה הרשות להגנת הצרכן.
מציע לך שתפנה בעניין זה אליהם ותשאל אותם ישירות.
בתביעות שאני הגשתי לבתי המשפט בעניין זה, השופטים קבעו כי חוק הטכנאים לא חל על שליחים.
בהצלחה.

-

שלום,
אתה מוזמן לנסות. אשמח לדעת שהצלחת.
מקסימום תפסיד את תשלום האגרה (1% מסכום התביעה).

01/06/2020 08:53 שמעון מוצר שלא הגיע בהזמה מוצר שלא הגיע בהזמה
הזמנתי מאתר של חברה מחבת, וכשהוא הגיע אלי, הוא לא היה זה שהזמנתי. ניסיתי ליצור קשר עם החברה אבל הם לא עונים בטלפון שמפורסם אצלם באתר, לא עונים לפניות צור קשר דרך האתר, וכמו כן לא חזרו לאף אחד מיו האימיילים ששלחתי להם, למרות שהתרתי בהם שאני אתבע אותם, אם לא ישיבו לי את כספי.
המקום היחיד שהצלחתי להשיג אותם הוא בטלפון לאחת החנויות שלהם, שם נאמר לי שאין קשר בין האתר לחנויות הפיסיות.
מה עלי לעשות כעת, כמדומני שכבר עברו 14 יום מאז ביקשתי החזר כספי

שלום,
כפי שכתבת להם - עליך לתבוע.

הקלד את תגובתך

שלום,
אתה איימת עליהם שתגיש תביעה. לא אני. אם היית שואל את דעתי לא הייתי ממליץ לפנות לבית המשפט בעניין. בכל מקרה בית המשפט אינו מקבל תביעות בסכום של 20 ש"ח. כמו כן, קבלת ייעוץ משפטי מעו"ד בעניינך עולה כמה מאות שקלים.
בכל מקרה אתה רשאי להגיש תביעה לא רק על המוצר אלא מכלול האירוע (הפרת הסכם, רשלנות, הפרת חוק הגנת הצרכן, חוסר תום לב ועוד).
בהצלחה.

01/06/2020 14:34 בני נטל הוכחה נטל הוכחה
רכשתי טוסטר ב 49 ש"ח באינטרנט. המוצר לא הגיע אלי. לדברי בעל החנות המוצר נשלח והוא אף מציין מספר מעקב של דואר ישראל. עובדתית המוצר לא התקבל אצלי. ההשערה שלי הוא שהוא נאסף על ידי אדם אחר/ נמסר לכתובת אחרת. המוצר לא נשלח עם אישור מסירה. מה ניתן לעשות? לא שווה לי לגשת לבית משפט לתביעות קטנות על 49 ש"ח

שלום,
תחילה לא ברורה הכותרת - נטל ההוכחה.
אתה טוען כי המוצר נשלח בדואר רשום עם מס' מעקב.
תעקוב אחר דבר הדואר באמצעות המספר ותגלה מה עלה בגורל המוצר.

28/05/2020 06:50 אושרית אי פינוי מקרר אי פינוי מקרר
אני קניתי מקרר, ביקשתי שיגיע באותו יום ואמרו לי שכן. דבר ראשון לא קיבלתי את המקרר שראיתי בחנות, זה היה דומה מחברה אחרת ודירוג אנרגטי אחר.
דבר שני המוביל אמר שלא יגיע באותו יום, לאחר שהתחננתי אמר שיגיע אך לא יוכל לפנות את המקרר הישן. אמר שיפנה את המקרר הישן במשך השבוע. כל יום שהתקשרתי אמר לי מחר. לבסוף כבר לא ענה לטלפון. בסוף שילמתי למישהו שיוציא את המקרר מהדירה שלי. האם אני יכולה לתבוע? מה עליי לעשות?

שלום,
כן את רשאית לתבוע.
היית צריכה לקבל את המקרר אותו רכשת ועל המוביל היה לקחת את המקרר הישן.

האם אני צריכה להגיש בתביעות קטנות או שעדיף לי להעזר בעורך דין?

שלום,
את רשאית לבחור להגיש תביעה זו בעצמך או באמצעות עו"ד.

31/05/2020 10:10 אושרית עורך דין

אני צריכה עורך דין לענייני צרכנות?

שלום,
לא. אין חובה שבדין.

מה הסכום שעלי לתבוע במקרה כזה ששילמתי לעוד מוביל

במקרה הזה את מי עלי לתבוע, את החנות, את היבואן או השליח?

שלום אושרית,
צר לי - אך אין מדובר פה בייעוץ משפטי שאל כפי יכולתך.
עניתי על שאלותיך.
ככל שאתה מעוניינת בקבלת ייעוץ, סיוע או טיפול משפטי בעניינך, את מוזמנת לפנות למשרדי ואשמח לעזור.
הייעוץ המשפטי בתשלום.

31/05/2020 08:51 גיל טעות בעריכת תמונה של בית דפוס טעות בעריכת תמונה של בית דפוס
שלום

שלחתי תמונה לבית דפוס וביקשתי שיחתכו אותה בצורה מסוימת (חלוקת התמונה הגדולה ל-4 קטנות). צירפתי אף דומה של האופן בו אני מבקש את החיתוך (לא כקבצים מוכנים להדפסה אלא רק איך אמור להיראות בסוף).
בית הדפוס שלח לי את התמונות לאישור והיה נראה לי שזה בסדר ואישרתי לאחר תיקון טעות (איחת מהתמונות הייתה כפולה).
לאחר שהגיעה התמונה בדואר התברר שהייתה טעות בפרופורציות. במקום שארבע התמונות ירכיבו תמוה גדולה כפי שהייתה הפרופורציות שלהן לא תאמו. כמו כן חלק מתמונה א' הופיע גם בתמונה ב'.

מי אמור לספוג את הנזק במקרה כזה? הלקוח (אני) שאישר אך אין לו כלים לבדוק פרופורציות אלא רק להתבונן במבט כללי או בית הדפוס שעשה טעות והקטין/הגדיל וכן חתך את התמונות באופן לא תואם?

שלום,
אינני בית משפט. מי שמוסמך במדינת ישראל לקבוע / לפסוק בסוגיות משפטיות זה בית המשפט. בכל מקרה שאלתך היא שאלה עובדתית (להבדיל ממשפטית) ובכל מקרה נדמה כי מדובר על חוסר הבנה של הדברים בין הצדדים.
באם בכל זאת תרצה תשובה בעניין זה (תשובה שאינה משפטית), עליי להכיר לעומק את סיפור המקרה והראיות שיש בעניין.

29/05/2020 19:18 ט אי קבלת קבלה + מכירת מוצר מזוייף אי קבלת קבלה + מכירת מוצר מזוייף
היי,
שני דברים:
1. בצעתי עסקה טלפונית של כמה פריטים מחנות אינטרנטית ישראלית. כשהגיעו המוצרים במשלוח הוא לא הכיל קבלה. התקשרתי ושלחתי מיילים כבר 3 פעמים כדי שישלחו לי את הקבלה (עותק במייל או משהו) ואני מקבל כל פעם תשובה "אוקיי זה בטיפול" "נחזור אלייך בהמשך" וזה כמובן לא קורה. האם חובת בית העסק להנפיק לי קבלה למרות שהעסקה נעשתה טלפונית? נשמע לי הגיוני שכן
2. היום (4 ימים אחרי קבלת המשלוח ואחרי 4 ימים של המתנה לתשובה בנוגע לקבלה) פתחתי את האריזות של המוצרים שקבלתי - אני חושש שאחד המוצרים שנמכרו לי מזויף. מה ניתן לעשות בנידון?

כל ההתנהלות הזו של אי שליחת קבלה וגם החשד שלי שהמוצר מזוייף גורמות לי לחשוב שמשהו פה מפוקפק בעסק הנל. יש צורך להתלונן? איך החוק מגן עליי כלקוח במקרים אלו?

שלום,
1. התשובה היא כן.
2. עליך לברר האם מדובר במוצר מזויף. במידה וכן אני מציע לך לפנות לגורמים הרלוונטים לרבות הרשות לסחר הוגן והמועצה הישראלית לצרכנות.

27/05/2020 17:06 אבי שלום קורס שהופסק לתקופה ארוכה וחודש קורס שהופסק לתקופה ארוכה וחודש
הייתי רשום לקורס תכנות שבגינו שלמתי תשלום שנתי בתשלומים , הקורס הופסק בשל הקורונה ל3 חודשים ולא התקיימו בו מפגשים , דבר שיצר פער משמעותי באופי ובצורת הלמידה וכמובן שהחומר הנלמד לפני כ3 חודשים כבר איננו ונקטע רצף הלימודים , מה אומר החוק בעניין ? האם אני זכאי לקורס חדש בשל ההפסקה הארוכה ? או להחזר כספי על הקורס או על חלקו ?

שלום,
החוק לא אומר דבר בעניין זה.
יש לבחון את ההסכם עליו חתמת.

28/05/2020 06:35 אריה שורץ בטול עסקה בטול עסקה
ביטלתי הזמנה ל2 כרטיסי טיסה. בהחזר סוכנות הנסיעות קיזזה 200 ש"ח ולא 100 , כפי שציפיתי.
האם נהגה לפי חוק?

שלום,
כן

24/05/2020 17:12 פ.א. עיסקה שבוטלה עקב הקורונה עיסקה שבוטלה עקב הקורונה
שלום, אני מנהל אתר דרופשיפינג של מוצרים מסין. יש לי לקוח שהזמין מוצר בסוף מרץ. בתקנון האתר כתוב - " בעת הרכישה באתר הינך מודע לכך שהמוצרים אותם תבחר להזמין אינם מאוחסנים אצל האתר אלא אצל ספקים צד ג' אשר משלחים את המוצרים ממדינות שונות וזמני המשלוח הממוצעים הינם 30-11 ימי עסקים. אין בסעיף זה או בכלל התחייבות של האתר לגבי זמני המשלוח הצפויים בפועל. זמני אספקת המוצרים/שירותים כוללים רק את חישובם של ימי עסקים (ימי א' עד ה', לא כולל ימי שישי, שבת, ערבי חג וימי חג)". כמו כן ציינו באתר באופן בולט שעקב הקורונה יתכנו עיכובים ארוכים במיוחד בזמני האספקה. לאחר יותר מ 30 יום קלנדריים הלקוח שלח מייל וטען שעבר זמן האספקה המצוין. הסברנו לו שעדיין לא עברו 30 ימי עסקים ( היה פסח באמצע) אלא קצת פחות ושבנוסף יש עיכובים בזמנים בגלל הקורונה. הלקוח לא ענה. לאחר שחלפו 31 ימי עסקים הלקוח שלח מייל, טען שבמייל ששלחנו לו הבטחנו שהמוצר יגיע עד סוף ה-30 ימי עסקים ודרש לקבל את המוצר תוך כמה ימים או שיגיש תביעה. הסברנו לו שגם באתר וגם במייל ששלחנו ציינו שיתכנו עיכבים, ובכל מקרה אנו מוכנים לבטל את העיסקה. הסברנו שלבטל את העיסקה יקח זמן, ושאם מעוניין בזיכוי מיידי יותר שישלח פרטי חשבון ונבצע העברה. הלקוח לא מוכן לכך, אומר שחוץ מזיכוי מלא רוצה גם פיצוי עבור הזמן שהמתין. ושהבטחנו שהמוצר יגיע בתוך 30 הימים. הוא אינו מוכן לתת פרטים להעברה. עם מי הצדק? האם יש לו עילה לתביעה? האם אני יכול לבטל את העיסקה גם ללא הסכמתו?

שלום,
בהמשך לשאלתך עם מי הצדק - אומר כי אני עו"ד ואינני בית משפט. בית המשפט הוא הגורם החוקי הקובע עם מי הצדק ולא אני.
בהתאם למתואר יש לו עילה לתביעה (אך העובדה שיש למישהו עילה לתביעה לא אומר שהוא צודק ו\או יזכה בבית המשפט).
בכל מקרה ובתור בעל עסק, כדי שאוכל לענות על שאלותיך (מתן ייעוץ משפטי וחוות דעת משפטית באשר למצב המשפטי) עליי להכיר את האתר מכירות, תנאיי העסקה, תקנון החברה וכו', אחרת כל מתן תשובה בעניין תיהיה לא אחראית ולא רצינית (איך אפשר לענות על שאלת תנאיי חוזה מבלי לראות את החוזה)
ככל שאתה מעוניין בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך, אתה מוזמן לפנות למשרדי ואשמח לעזור.

24/05/2020 08:31 משה החזר תשלום מחברת שירות מכונות כביסה CSB החזר תשלום מחברת שירות מכונות כביסה CSB
כלקוח ותיק של CSB פניתי אליהם להזמין שירות למכונת הכביסה (שאני משלם ביטוח עבורה) בחודש מרץ 2020
לא היה מענה בכלל בטלפון/מייל, (מדובר במכונת כביסה בתקופת פסח),
לכן נאלצתי לקבל שירות באופן פרטי מטכנאי ותיק ומנוסה והחב' הנ"ל לא מסכימה לשלם לי עבור הטיפול שהיא היתה אמורה לספק לי, (בדיוק בשביל זה אני משלם לביטוח)
אשמח לחוות דעתך
יום נעים משה

שלום,
באם יש לך ביטוח אחריות על מכשיר חשמלי, הזמנת שירות במסגרת הביטוח והחברה לא פעלה בהתאם להסכם הביטוח, אתה רשאי להזמין איש מקצוע מטעמך ועל החברה שלא פעלה בהתאם להסכם כתב האחריות, לפצות אותך בגין כל הוצאותיך. כמו כן אתה רשאי להגיש תביעה כנגד החברה בגין הפרת הסכם כלפיך.

24/05/2020 10:49 משה החזר תשלום

גם בתקופת הקורונה ?

שלום,
באם היה צורך בשימוש בביטוח בגין תאונת דרכים או טיפול רפואי - האם גם אז היית תוהה?
אין רלוונטיות לתקופה, אך באם לא הגיעו אליך בשל מגיפת הקורונה (וכך אמרו לך בכל פנייה) אז בוודאי שאין לך כל עילה לתביעה וזה עלול להיות חוסר תום לב מצידך.
הרי על פי שיטה זו - כל אדם שהיה צריך לטוס בתקופת הקורונה ולא טס בגלל הסגר - לכאורה יכול לתבוע את חברת התעופה על כך שלא טס.
במילים אחרות - באם אי הגעת איש מקצוע בשל מגפת הקורונה וזה נאמר לך, אזי אין כל עילה לתביעה.

הקשר היחיד שהיה לי, היה במייל שקבלתי:
שאני נשאלתי בהמשך לפנייתי אליהם לקבל שירות, לאיזה מוצר אתה צריך שרות? תקלה? התקנה ?
וכשחזרתי אליהם ימים רבים לא היתה תגובה

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.