שלום,
ישנם כללים ברורים (חוק ופסיקה) לגבי ספאם (דואר זבל).
באם נשלחו אליך דברי פרסומת למייל, הודעת SMS לטלפון או פקס, ללא אישורך וללא הסכמתך (בכפוף לכללים המופיעים בחוק) - אתה רשאי להגיש תביעה בגין הפרת חוק הספאם.
החוק קובע פיצוי של עד 1,000 ש"ח לכל דבר פרסומת כאשר בית המשפט העליון פסק 1,000 ש"ח לכל דבר פרסומת (בטח כאשר מדובר בהודעה ראשונה).
בהתאם למתואר - יש לך עילה לתביעה בגין הפרת הוראות "חוק הספאם".
לעניין הוצאות משפט - זה תלוי איזה שופט דן בתביעה. יש כאלה שפוסקים הוצאות משפט ויש כאלה שלא. לא ניתן להעריך בשלב זה. בגדול שופטים בבית משפט לתביעות קטנות נוטים שלא לפסוק הוצאות משפט.
שלום,
(1) הסבר מפורט באשר לאיך אפשר לתבוע בהליך תביעות קטנות אני מניח שניתן למצוא מרחבי האינטרנט. לכתוב הכל כאן יהיה ארוך מאוד. אין זה המקום לכך.
(2) אין עלות קבועה - שכ"ט עו"ד תלוי במקרה ובעבודתו של עו"ד בתיק
(3) אני. עו"ד בתחום תביעות קטנות ודיני צרכנות מזה 12 שנים.
שלום,
אתה מאשר בעצמך כי אכן קיבלת הודעות או תזכורת לסיום השירות.
לפיכך יהיה עליך לשלם בעבור השירות.
שלום,
קראתי את סיפור המקרה. מהי שאלתך?
איך אני יכול לעזור ?
שלום,
כן, מבחינת החוק את רשאית להחתים רוכשים שלא למכור מוצר מסוים, אך אין לזה כל רלוונטיות. אינך יכולה לאכוף דבר כזה.
אינך צריכה עו"ד ואת יכולה לנסח זאת בעצמך - אך כמו שאמרתי אין לזה כל משמעות.
שלום,
יש לך עילה לתביעה.
אסור לחברה לשמור מאגר בכל מקרה.
שלום,
בהתאם לחוק הגנת הצרכן - החוק קובע כי אתה זכאי לפיצוי של עד 10,000 ש"ח במקרים בהם : ביקש צרכן מעוסק כי יחויב במחיר שהוצג על הטובין, לפי סעיף 17ב(ד), אף אם מחירם בקופה גבוה יותר – והעוסק לא פעל בהתאם לכך;
שלום,
בגדול כן. הסעיף חל. בפועל בתי המשפט לא יתנו לך סעד בעניין.
זאת אומרת שאם אגיש תביעה ידחו את הטענה שלי?
אני לא זכאי לקבל את המוצר במחיר שפורסם?
שלום,
נכון (לצערי).
שלום,
שוחחנו בעניין זה בשיחה טלפונית.
כפי שהצגתי לך - בהתאם למתואר החנות הפרה את ההסכם ביניכם ועל כן אין רלוונטיות לעובדה כי מדובר בהזמנה מיוחדת.
לפיכך ובהתאם לחוק ניתן לבטל את העסקה (בכפוף לקורונה).
שלום,
חסר לי מידע רב כדי שאוכל לענות על שאלתך.
בגדול אומר כי בהתאם לחוק הגנת הצרכן - את רשאית לבטל את העסקה ולקבל את כספך בחזרה.
זה קורס אונליין בהנהלת חשבונות שפתחו לי לי אליו הרשאות יום למחרת באותו יום שהתקשרתי לבטל .
המכללה טוענת שאין אפשרות לקבל החזר כספי בגלל שזה קורס אונליין וכששאלתי אם יש אפשרות לבטל נאמר לי רק שזה יהיה בעייתי לא נאמר על דמי ביטול מלאים .
האם זה ייתכן למרות שלא עברו בכלל 14 ימים ולמרות שהתקשרתי לבטל יום למחרת ?
זה קורס אונליין בהנהלת חשבונות שפתחו לי לי אליו הרשאות יום למחרת באותו יום שהתקשרתי לבטל .
המכללה טוענת שאין אפשרות לקבל החזר כספי בגלל שזה קורס אונליין וכששאלתי אם יש אפשרות לבטל נאמר לי רק שזה יהיה בעייתי לא נאמר על דמי ביטול מלאים .
האם זה ייתכן למרות שלא עברו בכלל 14 ימים ולמרות שהתקשרתי לבטל יום למחרת ?
שלום,
בהתאם לחוק את זכאית לבטל את העסקה בתוך 14 יום ולקבל את כספך בחזרה.
המכללה לא מאפשרת לי הם אומרים שלא ניתן והדרך היחידה היא רק בתביעה למה אני צריכה להגיע איתם למשפט בשביל לבטל את העסקה ,יש פתרון אחר או שהם סתם משקרים לי ?
שלום,
באם המכללה אינה מעוניינת לפעול בהתאם לחוק ולהשיב, יהיה עליך להגיש תביעה לבית המשפט בעניין.
האם יש חוק נפרד לקורס אונליין או שזה תקף לכל קורס ?
שלום,
יש כללים אחרים בעניין - עסקת מכר מרחוק. ראו סעיף 14ג לחוק הגנת הצרכן.
שלום,
לא. אין פה פגיעה בחופש העיסוק.
מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.